Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sie 2012, 9:13

Philipsy sa bardziej niebieskie jak na moj gust. Jak dla mnie to zle.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 12:41

Ktoś wie co mogło sią stać z moją dmuchawą a dokładniej jej sterowaniem? Na co nie ustawie to i tak nawiew działa tylko na szybę.
Wajcha chodzi z pewnym oporem ale mniejszym niz kiedyś.


Rozebrać to oczywiście będę musiał ale ma ktoś może podobna historię? nie wiem na co mam się przygotować.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2012, 12:45

Bardock pisze:Ktoś wie co mogło sią stać z moją dmuchawą a dokładniej jej sterowaniem? Na co nie ustawie to i tak nawiew działa tylko na szybę.
Wajcha chodzi z pewnym oporem ale mniejszym niz kiedyś.


Rozebrać to oczywiście będę musiał ale ma ktoś może podobna historię? nie wiem na co mam się przygotować.

Wypięło się cięgno na nagrzewnicy, sprawdź nad tunelem za deską.
Obrazek
Tu masz foto poglądowe
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
kotangch
Posty: 47
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:04
Lokalizacja: Świdnica

29 sie 2012, 17:19

majk pisze:Wypięło się cięgno na nagrzewnicy, sprawdź nad tunelem za deską.

Jak kupiłem swoja miatkę to tak miałem i myślałem, ze nawiew to taka porażka, ale spokoju mi to nie dawało, zanurkowałem pod dechę poruszałem i śmiga.
zolt pisze:Tez mam Osramy i sa genialne, ale IMHO duzej roznicy miedzy Philipsami a nimi nie ma. Pamietaj tylko, ze sa to zarowki o krotszej zywotnosci!

We wstecznym wyglądają jak ksenony.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

30 sie 2012, 6:24

kotangch pisze:We wstecznym wyglądają jak ksenony.


O prosze, dobrze wiedziec :). Czasem chetnie bym poogladal swoja miatke z perspektywy innego uczestnika ruchu ;).
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 sie 2012, 7:30

zolt pisze:O prosze, dobrze wiedziec . Czasem chetnie bym poogladal swoja miatke z perspektywy innego uczestnika ruchu .


Musiałbyś patrzeć w dól :P
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

30 sie 2012, 8:06

Kurak pisze:Musiałbyś patrzeć w dól :P


Sorki, ale nie skumalem :).
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 sie 2012, 9:00

MX jest nizszy od praktycznie kazdego cywilowozu. W polowie dach sie konczy tam gdzie w cywilnym zaczyna szyba drzwi. Wa! Jak jezdze z kumplem motocyklista to mi zawsze wklada glowe do srodka nad szyba i sie patrza z gory. (:
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

30 sie 2012, 10:03

Spoko :). Doszukiwalem sie jakiegos glebszego znaczenia w Twoim tekscie :grin:.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

30 sie 2012, 16:50

pół biedy z dachem i drzwiami. najgorzej jest, jak ten z tyłu ma wyżej światła niż ja głowę :P żadne ustawianie wtedy nie pomoże :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 sie 2012, 22:01

Szczupak pisze:żadne ustawianie wtedy nie pomoże


Jak mnie kto za bardzo oślepia to dostaje przeciwmgielnym po oczach. I tak mu świecę w zderzak, ale niech się czuje źle!
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

31 sie 2012, 11:32

Nie wiem czemu ale ja u siebie nie ma HB4 tak jak to niby miało być a HB3 :shock:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

31 sie 2012, 13:55

HB3 masz w dlugich (pomiedzy kierunkiem a swiatlem mijania) HB4 (lub 7) jest w skrajnej czesci reflektora - tam gdzie soczewka, chyba ze jakis gigant zamienil Ci je miejscami (chociaz nie wiem czy one sa kompatybilne).
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

02 wrz 2012, 13:39

Przestał działać mi brzęczyk od świateł, pytanie gdzie tego szukać, może jest od tego jakiś bezpiecznik? Ktoś miał podobnie??
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 wrz 2012, 13:41

Pod kierownicą, z tyłu, po lewo, coś a'la duży przekaźnik, prawdopodobnie z napisem 'timer unit' albo 'buzzer unit'. Jesli padl warto sprobowac naprawic, bo o nowy ciezko, jesli nie zauwazasz nieprawidlowosci w pracy innych rzeczy (radio, zapalniczka, zegary) to raczej nie jest bezpiecznik.

[ Dodano: 02-09-2012, 14:44 ]
Gdzie jest temat dt zawiasu z NB w NA? Nie moge znalezc, a w spisie tresci nie ma... :cry:
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

02 wrz 2012, 14:15

Kurak pisze:Pod kierownicą, z tyłu, po lewo, coś a'la duży przekaźnik, prawdopodobnie z napisem 'timer unit' albo 'buzzer unit'. Jesli padl warto sprobowac naprawic, bo o nowy ciezko, jesli nie zauwazasz nieprawidlowosci w pracy innych rzeczy (radio, zapalniczka, zegary) to raczej nie jest bezpiecznik.

[ Dodano: 02-09-2012, 14:44 ]
Gdzie jest temat dt zawiasu z NB w NA? Nie moge znalezc, a w spisie tresci nie ma... :cry:


W sumie ostatnio zauważyłem, że jak mam lampkę w środku do oświetlania wnętrza i jest na pozycji włączania się przy otwartych drzwiach, to zapala się sama przy hamowaniu (drzwi domknięte na 100%)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 wrz 2012, 14:17

bgoka pisze:W sumie ostatnio zauważyłem, że jak mam lampkę w środku do oświetlania wnętrza i jest na pozycji włączania się przy otwartych drzwiach, to zapala się sama przy hamowaniu (drzwi domknięte na 100%)


To chyba masz gdzies zwarcie (:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

02 wrz 2012, 22:43

albo czujnik zwiera
pomoże wstawienie małych nakrętek bodajże m5 pod śruby w drzwiach
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 wrz 2012, 11:46

Co polecicie do prowadnic szyb zamiast 'shin-etsu'? Cos zeby na dlugo zostało i miało dobry poślizg.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2012, 11:58

Kurak pisze:Co polecicie do prowadnic szyb zamiast 'shin-etsu'? Cos zeby na dlugo zostało i miało dobry poślizg.

Obrazek
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Krzysiek
Posty: 23
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wawa

06 wrz 2012, 22:11

Czy tylnie lampy od NBFL pasuja do NB?
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

07 wrz 2012, 9:04

Szybkie pytanie - czy każda NB (nie FL) ma immobiliser?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

07 wrz 2012, 12:00

Krzysiek pisze:Czy tylnie lampy od NBFL pasuja do NB?


Powinny być p&p.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

08 wrz 2012, 7:33

vroom pisze:Szybkie pytanie - czy każda NB (nie FL) ma immobiliser?

Moja nie ma
Edit. Ma :D
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 13:27 przez PatRRick, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

08 wrz 2012, 11:42

ciekawi mnie ostatnio jedno pytanie czy jesli mam felgi 15 a kupie felgi 16 i dalej gleba bedzie -40 mm to czy buda ciut pojdzie do gory a felgi sie bardziej schowaja w nadkolach ?? wiem ze kombinuje jak kon pod gore ale juz nie mam pomyslu jak zrobic ciut nizsze auto a przejezdzac przez kolaczatke ktora mam przy wjezdzie na parking :P
Obrazek
Obrazek
Krzysiek
Posty: 23
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wawa

08 wrz 2012, 11:46

Jakiś tańszy zamiennik(i równie dobry) dla przewodów NGK RC-ZE21??
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 wrz 2012, 12:29

tmx89 pisze:ciekawi mnie ostatnio jedno pytanie czy jesli mam felgi 15 a kupie felgi 16 i dalej gleba bedzie -40 mm to czy buda ciut pojdzie do gory a felgi sie bardziej schowaja w nadkolach ?? wiem ze kombinuje jak kon pod gore ale juz nie mam pomyslu jak zrobic ciut nizsze auto a przejezdzac przez kolaczatke ktora mam przy wjezdzie na parking :P


Nie nic się nie zmieni. W sensie jeżeli dobierzesz opony profilem tak żeby było to samo.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

09 wrz 2012, 20:37

Witajcie!
Orientuje sie ktos czy w wersji memories II widnieje znaczek nardi torino? :grin: na kierownicy?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2012, 13:28

tmx89 pisze:ciekawi mnie ostatnio jedno pytanie czy jesli mam felgi 15 a kupie felgi 16 i dalej gleba bedzie -40 mm to czy buda ciut pojdzie do gory a felgi sie bardziej schowaja w nadkolach ?? wiem ze kombinuje jak kon pod gore ale juz nie mam pomyslu jak zrobic ciut nizsze auto a przejezdzac przez kolaczatke ktora mam przy wjezdzie na parking :P


Tmx89 są kalkulatorki do opon. Zmierz sobie. na pewno lepiej będzie wyglądać a oponki będą droższe :D

http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp coś w tym stylu.


a ja mam 2 sprawy.

1. Majk te zdjęcie nagrzewnicy które zamieściłeś, to która to jest linka i jak tam w najprostszy sposób się dostać?

2. Składam swojego racelanda i gdy kręcę nakretką na samej górze to teleskop, który wychodzi z amorka się kręci, sądzę, że tak musi być i najlepiej przytrzymac górę jakimś płaskim kluczem (malutkim), bo jest wycięcie na to ale czy dokręcać te śrubę do końca aż gwint się skończy czy nie ma potrzeby?

Bonusowe pytanko bo już nie pamiętam jak z vampirkiem zakładaliśmy, to jak najłatwiej wyjąć przednie i tylne amorki? wiem, że łączniki muszę poodkręcać ale czy wahacze też?

Pytanie bonusowe nr 2 :mrgreen: Do posiadaczy racelanda. Najwyżej skręcony zawias to w przypadku racelanda -40 mm ?? Pamiętam, jak kupiłem coile to bałem się, że będzie za nisko więc Śluba skręcił je wysoko a potem telefon i mówi, że "traktor z tego wyszedł :mrgreen: " Ale tutaj raczej tak nie będzie :)

Zauważyłem, że te małe sprężyny (tył) są strasznie miękkie. Sam ręką dokręciłem chyba z 2-3 cm i w sumie na większości fotek ludki mają skrecone jeszcze dalej. Opinie racelanda narazie słyszę tylko pochlebne, sam nie mogę się doczekać coś o nich napisać. Dziś tylko się przestraszyłem jak jakis hamburger from US and A opisał swój przypadek jak po 2 latach mu pękł jeden amorek.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 wrz 2012, 14:00

Bardock pisze:2. Składam swojego racelanda i gdy kręcę nakretką na samej górze to teleskop, który wychodzi z amorka się kręci, sądzę, że tak musi być i najlepiej przytrzymac górę jakimś płaskim kluczem (malutkim), bo jest wycięcie na to ale czy dokręcać te śrubę do końca aż gwint się skończy czy nie ma potrzeby?


Nie wiem, ale opisz w wątku u siebie jak to się sprawuje i jak możesz wejść najwyżej (:

Bardock pisze:Bonusowe pytanko bo już nie pamiętam jak z vampirkiem zakładaliśmy, to jak najłatwiej wyjąć przednie i tylne amorki? wiem, że łączniki muszę poodkręcać ale czy wahacze też?


Z tyłu nie, z przodu zależy czy uda Ci się ścisnąćna tyle amor żeby wyszedł (o ile pamietam).
ODPOWIEDZ