[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 cze 2012, 19:44

Zmierzyłem swoją NB przy eco-drivingu i wyszło mi na 40l 620km czyli spalanie 6,45l/100 :grin: Jazda w 2 osoby cały czas bez dachu. 400km to trasa Białystok- Sandomierz (przez Warszawę). Prędkość 90-100km/h.
Reszta to okolice Sandomierza- jazda 50-80km/h i trochę po mieście.
Paliwo PB95. Pomiar dość dokładny, bo zalałem pełny bak do odbicia i po przejechaniu tych 620km zalałem znowu do odbicia :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

12 cze 2012, 16:40

Alan pisze:Prędkość 90-100km/h.


Jak wy to robicie :?: ja zawsze się zmuszam w trasie - jedź spokojnie, jedź spokojnie, jedź spokojnie a potem o.......... TIR, redukcja, trójka, 7000.... i ... eco driving szlag trafił :lol:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
denis1980
Posty: 605
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:58
Lokalizacja: Zgierz

12 cze 2012, 17:22

Mnie pierwsze tankowanie wskazało koło 8l (41 litrów, na jakieś 490 km), ale 200km to autostrada z prędkością koło 110-120 (żona za mną jechała Astrą F, a ta przy 130 zaczyna się trząść :) ).
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

12 cze 2012, 18:04

w trasie nie da się zejść z 8L, natomiast w mieście kiedyś udało mi się spalić 9,99L :D
zazwyczaj jednak jest to 10+ na chwilę obecną wychodzi 11,5L a wcale szybko nie jeżdżę.
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 cze 2012, 18:12

U mnie to wygląda tak:
Miasto 12,5l/100km
mieszane ~10l/100km
trasa 7l/100km

mierzone przy 95 pod korek.

Pozdr!
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 cze 2012, 20:12

Mnie tam zawsze pali 10l/100, niezależnie jaki driving. Czy to emeryt-style, czy na odcince. Czary jakieś (: Chociaż teraz staram się jeździć max-eco i możliwe że schodzi trochę poniżej, ale niewiele.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 cze 2012, 21:59

Tomai pisze:
Alan pisze:Prędkość 90-100km/h.


Jak wy to robicie :?: ja zawsze się zmuszam w trasie - jedź spokojnie, jedź spokojnie, jedź spokojnie a potem o.......... TIR, redukcja, trójka, 7000.... i ... eco driving szlag trafił :lol:

Główny motywator dla mnie to cena benzyny :mrgreen: Poza tym lubię się tak bawić w jak najniższe spalanie i chciałem sprawdzić ile miata wciągnie przy takiej jeździe :) Natomiast nie lubię jeździć z większymi prędkościami (szczególnie top down), bo wieje, jest głośno, silnik wyje i w ogóle jakoś mx-5 nie nadaje się dla mnie do takiej jazdy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2012, 17:49

Alan pisze:Główny motywator dla mnie to cena benzyny Poza tym lubię się tak bawić w jak najniższe spalanie i chciałem sprawdzić ile miata wciągnie przy takiej jeździe Natomiast nie lubię jeździć z większymi prędkościami (szczególnie top down), bo wieje, jest głośno, silnik wyje i w ogóle jakoś mx-5 nie nadaje się dla mnie do takiej jazdy.


Ok, każdy lubi coś innego. :wink: Ja poprostu czasem nie potrafię się oprzeć. :grin: Moim zdaniem Miata właśnie po to została stworzona - przecież silnik lubi wysokie obroty. To nie jest tak że ciąglę ją krecę wysoko ale np. podczas trasy 220 km - zdarzy mi się kilka razy ją przegonić blisko czerwonego pola. Spalanie i tak wychodzi latem wtedy 8,2. Jadąc około 120-130. Także nie jest to dużo. A jeśli komuś chodzi o rekordy niskiego spalania to polecam włożyć Diesla pod maskę. Jak widać można :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 cze 2012, 19:26

Tomai pisze:A jeśli komuś chodzi o rekordy niskiego spalania to polecam włożyć Diesla pod maskę. Jak widać można :mrgreen:

Chodzi o bicie rekordów TEGO konkretnego silnika, bo 6,5l/100 to jednak nie jest jakiś specjalnie ekonomiczny wynik :P
Zdarzyło mi się już robić trasy 200km Yarisem 1,0 ze spalaniem 4,0l z 4 osobami, a z centrum Wawy do Piaseczna o północy ze spalaniem 3,4 jeśli dobrze pamiętam :mrgreen:
Poza tym zwróć uwagę, że jestem studentem i nie pracuję, więc każdy litr się liczy :wink: Przyjdzie czas to nie będę się martwił paliwem ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

13 cze 2012, 19:47

Alan pisze:Zdarzyło mi się już robić trasy 200km Yarisem 1,0 ze spalaniem 4,0l z 4 osobami

Nieźle! :)
Czyli jedna osoba przejeżdża 100 kilometrów za niecałe 6 złotych...taniej niż koleją czy autobusem! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2012, 1:02

2 razy mi się to udało, ale to była jazda hardkor. Myślałem że nigdy nie dojadę do domu :mrgreen: Normalnie bierze 4,4l przy 90-100km/h. I za to najbardziej lubię ten samochodzik ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

14 cze 2012, 9:43

U mnie 8,7l w mieście (lans)
w trasie 7,14l (90-100km/h)
mam 1.6 NB
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 lip 2012, 16:15

Wynik trasy Poznań - Kołobrzeg - Poznań.

Oborniki, Shell, leje pod korek, zeruje licznik. Jedziemy... mija weekend (było mega :P)... wracamy :(

Poznań, Shell, leje pod korek... 32,07 litra. Przebieg: 494km
32,07/494*100= 6,49litra/km

Trasa pół na pół top up i top down. Czas jazdy +/- 4h.
Przepisowo, czasami sandał do 130-140km/h.

Pozdr!
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

16 lip 2012, 16:55

Wynik trasy Łódź-Turek-Łódź + trochę jazdy po mieście.
Zatankowane na mocnej rezerwie za 70zł a przejechane 215 km. Szok! Lubię to.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 lip 2012, 20:32

DEXTER pisze:
Poznań, Shell, leje pod korek... 32,07 litra. Przebieg: 494km
32,07/494*100= 6,49litra/km


boszzee - normalnie emeryt, spalanie jak z dieslu , wstydź się :mrgreen:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 lip 2012, 20:37

Nieee, jak emeryt aż nie jechałem ;) mogłem jechać bardziej eco ;)
Poniżej 6 już kiedyś zszedłem

BTW. Druga ekipa jechała Focusem II 1.6TDCi - 6litrów na 100km mu wyszło.

Aaa bym zapomniał...
Ostatni spot pojeżdżawkowy poznański. Wtorek, zalałem pod korek, licznik wyzerowany. Śmigamy z emixami. Dużo czerwonego pola :) jakieś 80km, potem Poznań praca-dom. 140km i 14 litrów ;)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 lip 2012, 21:01

DEXTER pisze:Ostatni spot pojeżdżawkowy poznański. Wtorek, zalałem pod korek, licznik wyzerowany. Śmigamy z emixami. Dużo czerwonego pola :) jakieś 80km, potem Poznań praca-dom. 140km i 14 litrów ;)



Już lepiej , ja też zapamiętałem stan licznika pod korek - ciekawe ile wyjdzie przy mojej jeździe :wink:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

17 lip 2012, 0:33

z góry przepraszam ale robię sobie przerwę od tabelek finansowych i rzuciłem okiem na forum ..... podaje wynik szacunkowy z krótkiej trasy pokonanej w sprzyjających warunkach , latem, ciepło, niestety ułożenie trasy powodowało , że sporadycznie udawało mi się zapinać 3 bieg co miało dośc istotny wpływ na ekonomikę...szacunkowe obliczenia wskazują na spalanie przekraczające 20l/100 km dodając do tego opłaty związane z poruszaniem się po tym odcinku łączny koszt na 100 km oscylował w okolicach 400 PLN ... plus zagubiony kapsel od felgi oraz szacunkowe zużycie opon odpowiadające przebiegowi 10-krotnie większemu ..... ponieważ dzielimy tu się doświadczeniami chciałbym przestrzec koleżeństwo przed tym miejscem zwyczajowo nazywanym Ułęż.............

wybaczcie i linczujcie ale nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym spalaniem na 100 km ...ten litr czy dwa więcej to równowartośc ca. hotdoga, coli , piwa, kebaba, gazety ......albo oczywiście odpowiednio dwóch w/w ....czy naprawdę średnio licząc warto godzinę sobie odmawiać przyjemności depnięcia? żeby nie było że rzucam słowa na wiatr chciałbym zaproponować sponsoring pełnego baku dla posiadacza mx5 który wjedzie na ułęż zatankowany pod korek zgodnie z zaleceniami starszyzny i uda mu się spalić wszystko do palącej się rezerwy i leżącej wskazówki .... jak będzie kilku w finale to powołamy komisje kto ma mniej ;-)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 lip 2012, 17:07

Dlaczego porównujesz spalanie na trasie jadąc na lajtowy weekndzik do upalania na torze? :bang:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 lip 2012, 17:31

arturo_tiburon pisze:wybaczcie i linczujcie ale nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym spalaniem na 100 km ...ten litr czy dwa więcej to równowartośc ca. hotdoga, coli , piwa, kebaba, gazety ......albo oczywiście odpowiednio dwóch w/w ....czy naprawdę średnio licząc warto godzinę sobie odmawiać przyjemności depnięcia? żeby nie było że rzucam słowa na wiatr chciałbym zaproponować sponsoring pełnego baku dla posiadacza mx5 który wjedzie na ułęż zatankowany pod korek zgodnie z zaleceniami starszyzny i uda mu się spalić wszystko do palącej się rezerwy i leżącej wskazówki .... jak będzie kilku w finale to powołamy komisje kto ma mniej


Wejdę w zakład, pod warunkiem, że dorzucisz do zestawu komplet opon, klocków, płynów i pokryjesz koszta mojego czasu na dojazd, biorąc pod uwagę hotel ze świetnym SPA i niebagatelnym żarciem.

Możemy dorzucić obostrzenia w postaci czasu do tego jeszcze.

Uzyskanie spalania 50L/100km nie będzie dla mnie większym problemem :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 lip 2012, 23:21

Pewnie znacie taką aplikację na Androida, nazywa się "Kalkulator spalania", jest chyba najlepsza z tych, które testowałem (a testowałem chyba trzy). Wygodna obsługa, opcja albo tankowania do pełna, albo "dotankowania" tylko iluś tam litrów, statystyki finansowe itp.

arturo_tiburon pisze:wybaczcie i linczujcie ale nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym spalaniem na 100 km ...ten litr czy dwa więcej to równowartośc ca. hotdoga,


Niby tak, ale to chyba raczej tak z ciekawości? Ja np. wiem, że przy moim stylu jazdy po mieście palę ostatnio 13-14 litrów na setkę, jeżdżę mało więc finanse nie są problemem, ale interesuje mnie ile przeciętnie spalam. Poza tym jeśli nagle zauważasz, że spalanie gwałtownie Ci wzrosło to jest to sygnał ostrzegawczy, tak samo jak np. spadający ciągle poziom oleju itp.

A niektórzy może trenują eco-driving, co nie oznacza przecież, że nigdy nie dociskają.

Nota bene przy jeździe w dłuższej trasie okazuje się zwykle, że osoba jadąca "eco-drivingiem" dojeżdża do celu najwyżej 10 minut później, niż ktoś kto szaleje i jedzie ostro... A w mieście i tak wszystko zależy od świateł drogowych... więc może lepiej wyluzować się i jeździć spokojnie?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

19 lip 2012, 23:22

opole -> wrocław -> rakietowa czyli deptanie ->centrum wro-> opole

261km - 22litry czyli
jazda eko + katowanie wyszło 8.5 litra :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Mask
Posty: 114
Rejestracja: 19 wrz 2011, 21:10
Lokalizacja: Poznań

20 lip 2012, 7:49

ja wtrącę małe słówko ... wracałem świeżym nabytkiem z Niemiec .. trochę się bałem co w nim siedzi więc spokojnie 110 - 120 ... czesciowo top down ... wyszło równo 6,5 L/100 przez 750 km.
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

20 lip 2012, 13:39

Prowadzę sobie dziennik kosztów w którym m.in. jest zakładka o zużyciu paliwa.
Ale Miata daje tyle funu, że jadąc top down, krętą drogą, wśród lasów, łanów zbóż, jezior czy nawet przez centrum miasta nie mam nawet chwili żeby zastanawiać się nad tym ile to mnie kosztuje. Radocha jest tak wielka że nie ma to żadnego znaczenia.
I obiecałem sobie że póki będzie mnie stać na utrzymanie drugiego auta, Ropucha zawsze będzie stała przed domem i czekała żeby zawieść mnie gdziekolwiek, chociażby do pobliskiego marketu, ale zawsze najdłuższą drogą :twisted:
人馬一体
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 lip 2012, 12:26

dmk, poważnie 50l/100km? :shock: Tyle pali 400 konny Evo IX...

[ Dodano: 21-07-2012, 13:27 ]
Ba - tyle pali bolid F1 :mrgreen:
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

21 lip 2012, 12:41

dmk ma natrysk paliwa na intercooler bo odparowuje szybciej niż woda więc lepiej obniża temperaturę :mrgreen:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

23 lip 2012, 8:37

Mask, moja NB 1,6 też spokojnie schodziła do 6,5l w trasie, a tylko raz zimą w zakrokowanej warszawie przekroczyłem 10l, generalnie trudno było zmusić ją do czegoś więcej niż 9l (top-down pedał w podłodze)

ostatni bak w NA robiłem głównie w trasie, przejechane 530km, z tego 400km trasa bez przekraczania 130km/h, spokojnie, bez wyprzedzania itp. i pozostały dystans w mieście, przy czym tylko jakieś 10km w regularnym korku - bilans to 7,5l i w zasadzie poniżej tego nie udało mi się jeszcze w czarnej zejść
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

24 lip 2012, 19:21

W weekend zrobiłem ponad 900km,wynik 6,5l/100km ;) Trochę na emeryta, trochę sandał :twisted: I co najciekawsze, pogoda pozwoliła na caluśkie 900km TOP DOWN! :twisted:
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

24 lip 2012, 19:33

No to już robi wrażenie... :)
W Miacie, która po zakrętach idzie jak wściekła, 6,5l/100km... :)
DEXTER, Ty gdybyś miał HT, i zamknięte okna, to pod względem spalania pobiłbyś żółte 1.6d... :mrgreen:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

24 lip 2012, 19:36

Maybe :P tylko w mieście już nie jest tak kolorowo, bo moje 1.6 pali więcej jak Twoje 1.8 ;)
ODPOWIEDZ