pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Quentin
- Posty: 41
- Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
- Lokalizacja: Jaworzno
16 kwie 2012, 14:55
Hejos!
Jakie macie obroty przy starcie silnika na zimnym? u mnie mniej więcej 1500/1600. Nawet przy temperaturze około +15 stopni..Rozumiem że auto wtedy jest na ssaniu, widzę biały dym który pachnie paliwem.Czasami jak na luzie wejdę na obroty to całkiem spora ta chmurka jest. Po chwili obroty spadają

do 800.Dodam ze poziom płynów jest oki. Czy to normalne żeby w temperaturach około 15 tak się działo?
-
Szczupak
- Posty: 1631
- Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
16 kwie 2012, 17:42
silnik potrzebuje ciut wyższej temperatury niż 15 stopni, żeby odpowiednio pracować

ważne że po chwili spadają i się stabilizują. ja mam tak samo

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
Hookie
- Donator

- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
16 kwie 2012, 18:11
No u mnie raczej zawsze 750-800 jest - nawet w zimnie... Nie wiem czy to takie do końca normalne.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
PatRRick
- Posty: 206
- Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
16 kwie 2012, 18:12
Mam tak samo. Około 1500 na całkiem zimnym silniku ( po nocy) i wraz z rozgrzewaniem się silnika spadają pomału aż do nominalnych 850. Temperatura ma tylko wpływ na szybkość spadania obrotów (szybsze rozgrzewanie się silnika).
-
swimmer
- Posty: 1394
- Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
- Lokalizacja: Warszawa
17 kwie 2012, 14:56
Hookie pisze:Nie wiem czy to takie do końca normalne.
Normalne

1500 bodajże
-
scotch
- Posty: 287
- Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
- Model: NA
- Lokalizacja: Egiertowo
19 kwie 2012, 19:44
Rafik14, [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2373]TUTAJ[/URL] znajdziesz info
-
swimmer
- Posty: 1394
- Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
- Lokalizacja: Warszawa
19 kwie 2012, 19:49
ree, dzięki za odpowiedź, jakoś mnie ominęła

Czy warto zaopatrzyć się w jakieś części które mogły się zużyć? Jakieś osłony czy coś w tym stylu? Czy śmiało zakładać wszystko stare tylko amor i sprężynę nową?
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
20 kwie 2012, 9:36
Osłony amora na 99% do wymiany. Sprężyny jeśli nie są popękane to zostają, górne mocowania też zostają.
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
22 kwie 2012, 19:25
czy przeplywomierz ten klapkowy co jest w 1.6 115 koni musi byc w pozycji pozimoej zawsze czy moze byc w pionowej ??
-
Kołek
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
- Lokalizacja: Maków / WWA
23 kwie 2012, 8:12
Jaka jest średnica piasty w NA ? Ostatnio przy wyważaniu kół powiedzieli mi żebym dokupił dystanse bo felga nie wchodzi na piastę .
-
Blade
- Posty: 673
- Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
23 kwie 2012, 9:40
Z tego co kojarzę średnica otworu centrującego na feldze powinna wynosić 54,1 mm
-
kozik
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
- Lokalizacja: GST
23 kwie 2012, 10:47
Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy jest możliwość, a jeśli tak to w jaki sposób odróżnić 1.8 z NA od 1.8 z NB?
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
23 kwie 2012, 10:51
kozik pisze:Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy jest możliwość, a jeśli tak to w jaki sposób odróżnić 1.8 z NA od 1.8 z NB?
Na pierwszy rzut oka, 1.8 NA ma czujnik położenia wałków z tyłu głowicy (duża okrągła puszka) natomiast 1.8 NB z przodu pokrywy zaworów (niewielki czarny plastikowy czujnik). Zupełnie inny jest też kolektor dolotowy, ale aby je rozróżnić pewnie musiałbyś wcześniej oba zobaczyć.
Po
eM
-
kozik
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
- Lokalizacja: GST
23 kwie 2012, 12:21
Dzięki. Spróbuję to jakoś rozszyfrować bo śmiem twierdzić, że w mojej siedzi motor właśnie od NA...

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
23 kwie 2012, 13:00
kozik pisze:Dzięki. Spróbuję to jakoś rozszyfrować bo śmiem twierdzić, że w mojej siedzi motor właśnie od NA...

Poniżej foto 1.8 NA. Z tyłu głowicy po lewej cewka, po prawej (od wydechu) czujnik z dużą szarą wtyczką. Przednia ścianka pokrywy zaworów pusta, Twój 1.8 z NB powinien na niej mieć po stronie kolektora dolotowego czujnik. Natomiast jeśli znajdziesz z tyłu głowicy czujnik i cewki odwrotnie umieszczone, to masz 1.6 NA
Po
eM
-
kozik
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
- Lokalizacja: GST
23 kwie 2012, 14:13
Chyba sie wszystko powoli wyjaśnia... Wychodzi na to, że siedzi u mnie 1.6 tylko nie wiem dlaczego we wszystkich dokumentach jest 1.8 96kW...
Dla jasności zamieszczam zdjęcie poglądowe mojego silnika...
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/37/p1000653q.jpg/]

[/URL]
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
23 kwie 2012, 14:36
Zwykłe 1,6 NB. Pewnie 1,8 się posypał i ktoś wsadził 1,6, bo tańszy, a Ciebie niestety zrobił w konia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
23 kwie 2012, 14:45
kozik pisze:Dla jasności zamieszczam zdjęcie poglądowe mojego silnika...
Na bank 1.6 z NB lub NBfl.
kozik pisze:tylko nie wiem dlaczego we wszystkich dokumentach jest 1.8 96kW...

Dobre pytanie. Ciekawe co na to poprzedni właściciel. Dla pewności wrzuć jeszcze swój VIN do jakiegoś dekodera i sprawdź co wyjechało z fabryki, może to nigdy nie był 1.8.
Po
eM
-
zoharek
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
23 kwie 2012, 14:50
Kupowałeś od prywatnego sprzedającego, czy od firmy?
-
kozik
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
- Lokalizacja: GST
23 kwie 2012, 14:58
Kupowałem od faceta, który miał to auto parę lat ale niestety nie specjalnie "wiedział" co ma...
Nie czuje się zrobiony w konia... Szukałem 1.6 ten się trafił dosyć blisko za niewielkie pieniążki nawet jak na 1.6 więc tragedii nie ma

-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
23 kwie 2012, 21:10
hej
1. w mojej okazało się ze lewa tylna łapa wahacza (w tylnim wózku)
jest przesunięta 1cm bardziej w stronę koła
da sie to naciągnąć czy trzeba nowy wózek kupować
2. czy to torsen ? sry foto duze z aukcji
ma ten pierscien , pisze ze z 1.8 ale fotek na przestrzał nie ma a tani dość

MIATA nim jak szatan

-
niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
24 kwie 2012, 17:48
witajcie
tak sobie patrze na te fotki silników i powiedzcie mi czy to 1.6 czy 1.8 bo nie widzę różnicy
tak, tak, kable są za długie

-
Załączniki
-

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
24 kwie 2012, 18:10
niemampojeciaa pisze:1.8
To 1.8, zobacz parę postów wcześniej naszą wymianę o silniku Kozika. Tu patrzysz na to samo, cewka po lewej stronie. Co prawda na wałku wydechowym nie ma czujnika CAS z NA bo to NB, ale można zauważyć na zdjęciu retrofitowe gniazdo na niego. Kolektor dolotowy dwuczęściowy z NB 1.8 z VICS. Wystarczy aby jednoznacznie stwierdzić że to NB 1.8.
Po
eM
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:13 przez
majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
24 kwie 2012, 20:12
Sponer z zewnątrz nie rozróżnisz. Trzeba zajrzeć do środka, co jest możliwe bez rozbierania obracając dyfer do góry nogami i odkręcając oba korki, świecimy latarką do środka i patrzymy czy jest torsen czy nie.
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
24 kwie 2012, 21:25
poproś żeby wybił półosie, niech powie co widzi, jeżeli "coś" widzi to otwarty, jeżeli widzi jak przez "judasza" to lsd, najprostsza i nie omylna metoda, nawet laik tak sprawdzi.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
24 kwie 2012, 22:13
Tak jak opisałem wyżej można sprawdzić bez wybijania i trwa to 5 min.
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
25 kwie 2012, 6:33
ree, tylko wytłumacz komuś kto nie ma pojęcia o tym co ma widzieć po korkami, a czego nie, widok na przelot opisze każdy.