Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

16 kwie 2012, 14:55

Hejos! :razz:
Jakie macie obroty przy starcie silnika na zimnym? u mnie mniej więcej 1500/1600. Nawet przy temperaturze około +15 stopni..Rozumiem że auto wtedy jest na ssaniu, widzę biały dym który pachnie paliwem.Czasami jak na luzie wejdę na obroty to całkiem spora ta chmurka jest. Po chwili obroty spadają :???: do 800.Dodam ze poziom płynów jest oki. Czy to normalne żeby w temperaturach około 15 tak się działo?
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2012, 17:42

silnik potrzebuje ciut wyższej temperatury niż 15 stopni, żeby odpowiednio pracować :P ważne że po chwili spadają i się stabilizują. ja mam tak samo :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

16 kwie 2012, 18:11

No u mnie raczej zawsze 750-800 jest - nawet w zimnie... Nie wiem czy to takie do końca normalne.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

16 kwie 2012, 18:12

Mam tak samo. Około 1500 na całkiem zimnym silniku ( po nocy) i wraz z rozgrzewaniem się silnika spadają pomału aż do nominalnych 850. Temperatura ma tylko wpływ na szybkość spadania obrotów (szybsze rozgrzewanie się silnika).
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2012, 14:56

Hookie pisze:Nie wiem czy to takie do końca normalne.


Normalne :smile: 1500 bodajże
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

18 kwie 2012, 20:32

jakie wymiary i parametry ma ori akumulator do NA?
scotch
Posty: 287
Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
Model: NA
Lokalizacja: Egiertowo

19 kwie 2012, 19:44

Rafik14, [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2373]TUTAJ[/URL] znajdziesz info
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

19 kwie 2012, 19:49

ree, dzięki za odpowiedź, jakoś mnie ominęła :smile: Czy warto zaopatrzyć się w jakieś części które mogły się zużyć? Jakieś osłony czy coś w tym stylu? Czy śmiało zakładać wszystko stare tylko amor i sprężynę nową?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 kwie 2012, 9:36

Osłony amora na 99% do wymiany. Sprężyny jeśli nie są popękane to zostają, górne mocowania też zostają.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2012, 2:49

Dzięki :smile: Sprężyny i tak wchodzą -30mm
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

22 kwie 2012, 19:25

czy przeplywomierz ten klapkowy co jest w 1.6 115 koni musi byc w pozycji pozimoej zawsze czy moze byc w pionowej ??
Obrazek
Obrazek
Kołek
Posty: 228
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:49
Lokalizacja: Maków / WWA

23 kwie 2012, 8:12

Jaka jest średnica piasty w NA ? Ostatnio przy wyważaniu kół powiedzieli mi żebym dokupił dystanse bo felga nie wchodzi na piastę .
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

23 kwie 2012, 9:40

Z tego co kojarzę średnica otworu centrującego na feldze powinna wynosić 54,1 mm
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

23 kwie 2012, 10:47

Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy jest możliwość, a jeśli tak to w jaki sposób odróżnić 1.8 z NA od 1.8 z NB?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2012, 10:51

kozik pisze:Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy jest możliwość, a jeśli tak to w jaki sposób odróżnić 1.8 z NA od 1.8 z NB?

Na pierwszy rzut oka, 1.8 NA ma czujnik położenia wałków z tyłu głowicy (duża okrągła puszka) natomiast 1.8 NB z przodu pokrywy zaworów (niewielki czarny plastikowy czujnik). Zupełnie inny jest też kolektor dolotowy, ale aby je rozróżnić pewnie musiałbyś wcześniej oba zobaczyć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

23 kwie 2012, 12:21

Dzięki. Spróbuję to jakoś rozszyfrować bo śmiem twierdzić, że w mojej siedzi motor właśnie od NA... :roll:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2012, 13:00

kozik pisze:Dzięki. Spróbuję to jakoś rozszyfrować bo śmiem twierdzić, że w mojej siedzi motor właśnie od NA... :roll:

Poniżej foto 1.8 NA. Z tyłu głowicy po lewej cewka, po prawej (od wydechu) czujnik z dużą szarą wtyczką. Przednia ścianka pokrywy zaworów pusta, Twój 1.8 z NB powinien na niej mieć po stronie kolektora dolotowego czujnik. Natomiast jeśli znajdziesz z tyłu głowicy czujnik i cewki odwrotnie umieszczone, to masz 1.6 NA :razz:

Obrazek

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

23 kwie 2012, 14:13

Chyba sie wszystko powoli wyjaśnia... Wychodzi na to, że siedzi u mnie 1.6 tylko nie wiem dlaczego we wszystkich dokumentach jest 1.8 96kW... :roll:

Dla jasności zamieszczam zdjęcie poglądowe mojego silnika...

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/37/p1000653q.jpg/]Obrazek[/URL]
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 kwie 2012, 14:36

Zwykłe 1,6 NB. Pewnie 1,8 się posypał i ktoś wsadził 1,6, bo tańszy, a Ciebie niestety zrobił w konia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2012, 14:45

kozik pisze:Dla jasności zamieszczam zdjęcie poglądowe mojego silnika...

Na bank 1.6 z NB lub NBfl.
kozik pisze:tylko nie wiem dlaczego we wszystkich dokumentach jest 1.8 96kW... :roll:

Dobre pytanie. Ciekawe co na to poprzedni właściciel. Dla pewności wrzuć jeszcze swój VIN do jakiegoś dekodera i sprawdź co wyjechało z fabryki, może to nigdy nie był 1.8.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2012, 14:50

Kupowałeś od prywatnego sprzedającego, czy od firmy?
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

23 kwie 2012, 14:58

Kupowałem od faceta, który miał to auto parę lat ale niestety nie specjalnie "wiedział" co ma...
Nie czuje się zrobiony w konia... Szukałem 1.6 ten się trafił dosyć blisko za niewielkie pieniążki nawet jak na 1.6 więc tragedii nie ma :wink:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

23 kwie 2012, 21:10

hej
1. w mojej okazało się ze lewa tylna łapa wahacza (w tylnim wózku)
jest przesunięta 1cm bardziej w stronę koła
da sie to naciągnąć czy trzeba nowy wózek kupować :roll:

2. czy to torsen ? sry foto duze z aukcji
ma ten pierscien , pisze ze z 1.8 ale fotek na przestrzał nie ma a tani dość
Obrazek
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

24 kwie 2012, 17:48

witajcie :mrgreen:

tak sobie patrze na te fotki silników i powiedzcie mi czy to 1.6 czy 1.8 bo nie widzę różnicy :mrgreen:

tak, tak, kable są za długie :razz:
Załączniki
20120424326.jpg
:)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2012, 18:10

niemampojeciaa pisze:1.8

To 1.8, zobacz parę postów wcześniej naszą wymianę o silniku Kozika. Tu patrzysz na to samo, cewka po lewej stronie. Co prawda na wałku wydechowym nie ma czujnika CAS z NA bo to NB, ale można zauważyć na zdjęciu retrofitowe gniazdo na niego. Kolektor dolotowy dwuczęściowy z NB 1.8 z VICS. Wystarczy aby jednoznacznie stwierdzić że to NB 1.8.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:13 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

24 kwie 2012, 18:11

:jupi:

dziękować
:)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2012, 20:12

Sponer z zewnątrz nie rozróżnisz. Trzeba zajrzeć do środka, co jest możliwe bez rozbierania obracając dyfer do góry nogami i odkręcając oba korki, świecimy latarką do środka i patrzymy czy jest torsen czy nie.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 kwie 2012, 21:25

poproś żeby wybił półosie, niech powie co widzi, jeżeli "coś" widzi to otwarty, jeżeli widzi jak przez "judasza" to lsd, najprostsza i nie omylna metoda, nawet laik tak sprawdzi.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2012, 22:13

Tak jak opisałem wyżej można sprawdzić bez wybijania i trwa to 5 min.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

25 kwie 2012, 6:33

ree, tylko wytłumacz komuś kto nie ma pojęcia o tym co ma widzieć po korkami, a czego nie, widok na przelot opisze każdy.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ