skrzynia biegów, problem z wlewem oleju

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

10 mar 2012, 6:09

Po wymianie sprzęgła i wszystkiego co z tym związane chciałem do skrzyni wlać olej. Korek wlewu, jednak za żadne skarby się nie poddaje, próbowałem już wszystkimi znanymi mi sposobami jednak bez skutku. Z tego co pamiętam u góry skrzyni, zaraz przed lewarkiem jest klapka przykręcona do skrzyni czterema śrubami. Czy komora skrzyni znajdująca się pod nią ma połączenie z dołem skrzyni i mógłbym awaryjnie wlać tamtędy odmierzoną ilość oleju ? Wiem, że nie będę w stanie sprawdzić czy jest idealnie właściwy poziom ale...
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 7:36

spróbuj może odrdzewiacz np. wurth rost off ice lub podobny, klucz nasadowy, fajka i rura 1-1,5m nie ma opcji, żebyś nie odkręcił, ewentualnie płaski klucz oczkowy i rura

jeszcze mi się nie trafiła śruba, która nie poszłaby tą metodą, trzeba tylko szybko zerwać a nie ciągnąć, żeby nie zjechać sześciokątu
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

10 mar 2012, 8:38

Próbowałem już wszystkiego, zaczynając od kilku dni napuszczania odrdzewiaczem, klucze takie i siakie, podgrzewanie itd. Śruba jest bardzo miękka i w zasadzie nie wygląda już za dobrze. Trzeba by znowu skrzynie zrzucić a nie bardzo mi się to uśmiecha bo jest przy tym sporo roboty, poza tym nie mam obecnie możliwości podniesienia auta.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 mar 2012, 9:19

ja się przyznam że oleju w skrzyni w miacie jako do tej pory się nigdy nie łapałem, aleee intuicja podpowiada mi że ja bym wlewał w takim wypadku przez "ślimak" do prędkościomierza. Niech ktoś mnie poprawi jeżeli coś na to nie pozwala.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 10:57

grzes pisze:aleee intuicja podpowiada mi że ja bym wlewał w takim wypadku przez "ślimak" do prędkościomierza.

Tak na szybko... To chyba jedyne możliwe miejsce. Poza wałem oczywiście :mrgreen:
Saygoodbye, jesteś na 100% pewien że próbujesz odkręcić korek wlewu ? Nie mogę sobie wyobrazić jak trzebaby tą śrubę dokręcić aby się nie dało odkręcić. Ona się nie ma prawa zapiec. W końcu jej gwint jest zasadniczo bardzo dobrze nasmarowany :mrgreen: , niewystawiony na działanie powietrza ani żadnej temperatury...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2012, 11:44

moje sruby w skrzyni i moście były dość zanieczyszczone i pokryte nalotami różnej maści, ale odkręciłem je kluczem pobijanym młotkiem czyli ręcznym pneumatem :)
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

10 mar 2012, 17:55

Na 100 % próbowałem odpowiednią śrubę odkręcić. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak mocno siedzi. Cóż, będę musiał znów zrzucić wał i lać tamtędy, przydałoby się pewnie postawić przód auta niżej. W którym miejscu znajdę w skrzyni "ślimak prędkościomierza" ?, może jednak tamtędy spróbuję. Albo może przez czujnik wstecznego biegu da radę, akurat mam na wierzchu :P ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2012, 7:37

saygoodbye pisze:Na 100 % próbowałem odpowiednią śrubę odkręcić. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak mocno siedzi.

Kolejny kretyn w jakimś serwisie co uważał że jak mocniej dokręci to będzie lepiej :sad:
saygoodbye pisze:W którym miejscu znajdę w skrzyni "ślimak prędkościomierza" ?,

Z boku. Poleć po wiązce, u Ciebie tam jest wkręcony elektryczny impulsator do prędkościomierza.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

11 mar 2012, 7:58

Dzisiaj zajrzę i zapewne skończy się właśnie na wlaniu oleju przez otwór tego impulsatora. Szkoda mi już czasu i nerwów na kombinowanie ze śruba, której zapewne już nigdy więcej odkręcać nie będę musiał :P Jeszcze mam pytanko, ile dokładnie oleju wlać ? Dziękuję wszystkim pięknie :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2012, 8:04

saygoodbye pisze: Jeszcze mam pytanko, ile dokładnie oleju wlać ?

1,9 litra.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 8:05 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2012, 8:04

u mnie do skrzyni 5b weszło równo 2l, lałem MOTUL 75W-90 Gear 300
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

11 mar 2012, 8:13

Dziękuję raz jeszcze bardzo bardzo bardzo :)
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2012, 15:10

Może ktoś nie miał miedzianej podkładki i z obawy przed wyciekiem posmarował śrubę uszczelniaczem. Najlepiej uszczelnia dwuskładnikowy epoxy metal. :poklony:
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

11 mar 2012, 15:16

Nie wiem co komuś przyszło do głowy, w każdym razie kilka dni napuszczania śruby odrdzewiaczem, próby odkręcania najróżniejszymi kluczami (także specjalnie dorobionym), podgrzewania palnikiem i chłodzenia nie przyniosły najmniejszego skutku. Po prostu ja nie widzę szans żeby tą śrubę ruszyć...Zresztą olej już wlałem i myślę, że mam spokój na wiele lat :)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

11 mar 2012, 16:51

saygoodbye, przynajmniej możesz być pewny, że śruba samoczynnie się nie odkręci :lol:
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 mar 2012, 9:21

Wroniasty pisze:saygoodbye, przynajmniej możesz być pewny, że śruba samoczynnie się nie odkręci :lol:

:winner: :poklony:
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

29 mar 2012, 21:36

saygoodbye pisze:Próbowałem już wszystkiego, zaczynając od kilku dni napuszczania odrdzewiaczem, klucze takie i siakie, podgrzewanie itd. Śruba jest bardzo miękka i w zasadzie nie wygląda już za dobrze. Trzeba by znowu skrzynie zrzucić a nie bardzo mi się to uśmiecha bo jest przy tym sporo roboty, poza tym nie mam obecnie możliwości podniesienia auta.


kurde, mam to samo, juz 2-gi dzień się z tą śrubą męczę... jeszcze tylko jutro spróbuję, jak nie odkręcę to dam sobie spokój :( a olej juz kupiłem... tyle tylko ze w lewarku wymieniłem.

co z tym cholerstwem jest???
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 mar 2012, 21:45

jak na zaślepkę, która jest bez uszczelnień -> stożkowo się uszczelnia, to:
- za mało momentu.

Siły nie zwiększysz, to zwiększ ramię, dłuższa rurka cokolwiek, a zasadniczo to, po co się męczyć:

lej przez ślimaka.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

30 mar 2012, 6:31

daj sobie spokój z odkręcaniem korka jeśli nie chce iść, wlej przez ślimaka prędkościomierza jak radzie grzes lub np przez czujnik biegu wstecznego - jest powyżej korka wlewu oleju :)
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

30 mar 2012, 17:00

udało się :mrgreen:
wlałem przez czujnik biegu wstecznego. Szybciej bym sie zesrał na kwadratowo niz odkręcił ten korek wlewu :mad:

Dzięki za pomoc :poklony:
ODPOWIEDZ