skrzynia biegów, problem z wlewem oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Po wymianie sprzęgła i wszystkiego co z tym związane chciałem do skrzyni wlać olej. Korek wlewu, jednak za żadne skarby się nie poddaje, próbowałem już wszystkimi znanymi mi sposobami jednak bez skutku. Z tego co pamiętam u góry skrzyni, zaraz przed lewarkiem jest klapka przykręcona do skrzyni czterema śrubami. Czy komora skrzyni znajdująca się pod nią ma połączenie z dołem skrzyni i mógłbym awaryjnie wlać tamtędy odmierzoną ilość oleju ? Wiem, że nie będę w stanie sprawdzić czy jest idealnie właściwy poziom ale...
spróbuj może odrdzewiacz np. wurth rost off ice lub podobny, klucz nasadowy, fajka i rura 1-1,5m nie ma opcji, żebyś nie odkręcił, ewentualnie płaski klucz oczkowy i rura
jeszcze mi się nie trafiła śruba, która nie poszłaby tą metodą, trzeba tylko szybko zerwać a nie ciągnąć, żeby nie zjechać sześciokątu
jeszcze mi się nie trafiła śruba, która nie poszłaby tą metodą, trzeba tylko szybko zerwać a nie ciągnąć, żeby nie zjechać sześciokątu
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Próbowałem już wszystkiego, zaczynając od kilku dni napuszczania odrdzewiaczem, klucze takie i siakie, podgrzewanie itd. Śruba jest bardzo miękka i w zasadzie nie wygląda już za dobrze. Trzeba by znowu skrzynie zrzucić a nie bardzo mi się to uśmiecha bo jest przy tym sporo roboty, poza tym nie mam obecnie możliwości podniesienia auta.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ja się przyznam że oleju w skrzyni w miacie jako do tej pory się nigdy nie łapałem, aleee intuicja podpowiada mi że ja bym wlewał w takim wypadku przez "ślimak" do prędkościomierza. Niech ktoś mnie poprawi jeżeli coś na to nie pozwala.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:aleee intuicja podpowiada mi że ja bym wlewał w takim wypadku przez "ślimak" do prędkościomierza.
Tak na szybko... To chyba jedyne możliwe miejsce. Poza wałem oczywiście

Saygoodbye, jesteś na 100% pewien że próbujesz odkręcić korek wlewu ? Nie mogę sobie wyobrazić jak trzebaby tą śrubę dokręcić aby się nie dało odkręcić. Ona się nie ma prawa zapiec. W końcu jej gwint jest zasadniczo bardzo dobrze nasmarowany

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Na 100 % próbowałem odpowiednią śrubę odkręcić. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak mocno siedzi. Cóż, będę musiał znów zrzucić wał i lać tamtędy, przydałoby się pewnie postawić przód auta niżej. W którym miejscu znajdę w skrzyni "ślimak prędkościomierza" ?, może jednak tamtędy spróbuję. Albo może przez czujnik wstecznego biegu da radę, akurat mam na wierzchu
?

saygoodbye pisze:Na 100 % próbowałem odpowiednią śrubę odkręcić. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak mocno siedzi.
Kolejny kretyn w jakimś serwisie co uważał że jak mocniej dokręci to będzie lepiej

saygoodbye pisze:W którym miejscu znajdę w skrzyni "ślimak prędkościomierza" ?,
Z boku. Poleć po wiązce, u Ciebie tam jest wkręcony elektryczny impulsator do prędkościomierza.
Po
em
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Dzisiaj zajrzę i zapewne skończy się właśnie na wlaniu oleju przez otwór tego impulsatora. Szkoda mi już czasu i nerwów na kombinowanie ze śruba, której zapewne już nigdy więcej odkręcać nie będę musiał
Jeszcze mam pytanko, ile dokładnie oleju wlać ? Dziękuję wszystkim pięknie 


saygoodbye pisze: Jeszcze mam pytanko, ile dokładnie oleju wlać ?
1,9 litra.
Po
eM
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 8:05 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Dziękuję raz jeszcze bardzo bardzo bardzo 

-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Nie wiem co komuś przyszło do głowy, w każdym razie kilka dni napuszczania śruby odrdzewiaczem, próby odkręcania najróżniejszymi kluczami (także specjalnie dorobionym), podgrzewania palnikiem i chłodzenia nie przyniosły najmniejszego skutku. Po prostu ja nie widzę szans żeby tą śrubę ruszyć...Zresztą olej już wlałem i myślę, że mam spokój na wiele lat 

Wroniasty pisze:saygoodbye, przynajmniej możesz być pewny, że śruba samoczynnie się nie odkręci


saygoodbye pisze:Próbowałem już wszystkiego, zaczynając od kilku dni napuszczania odrdzewiaczem, klucze takie i siakie, podgrzewanie itd. Śruba jest bardzo miękka i w zasadzie nie wygląda już za dobrze. Trzeba by znowu skrzynie zrzucić a nie bardzo mi się to uśmiecha bo jest przy tym sporo roboty, poza tym nie mam obecnie możliwości podniesienia auta.
kurde, mam to samo, juz 2-gi dzień się z tą śrubą męczę... jeszcze tylko jutro spróbuję, jak nie odkręcę to dam sobie spokój

co z tym cholerstwem jest???
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak na zaślepkę, która jest bez uszczelnień -> stożkowo się uszczelnia, to:
- za mało momentu.
Siły nie zwiększysz, to zwiększ ramię, dłuższa rurka cokolwiek, a zasadniczo to, po co się męczyć:
lej przez ślimaka.
- za mało momentu.
Siły nie zwiększysz, to zwiększ ramię, dłuższa rurka cokolwiek, a zasadniczo to, po co się męczyć:
lej przez ślimaka.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
daj sobie spokój z odkręcaniem korka jeśli nie chce iść, wlej przez ślimaka prędkościomierza jak radzie grzes lub np przez czujnik biegu wstecznego - jest powyżej korka wlewu oleju 
