[NBFL] Problem z ładowaniem.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam problem z ładowaniem w NBFL. Alternator nowy... a dalej ladowanie jest miedzy 12V do 16V normalne ? Raczej wydaje mi sie ze powinno byc max 14,5. Wlaczona dmuchawa swiatla ladowanie spada ponizej 12 lub ma 12V. Czy ktos mial kiedykolwiek taki problem?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 10:06 przez Karolina, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiadam alternator II generacji kto ma mx5 nbfl po 99 roku bardzo mi pomoże bo tam jest sterowanie ladowaniem przez sterownik. I jeżeli by ktoś mógł podac dane alternatora bo mozliwe ze jakis szpec majster dal inny alternator ktory zle dziala. A jezeli nie to to nie wiem czeka mnie serwis mazdy.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
rafik14 pisze:sprawdź regulator napięcia
W NBFL regulator jest wbudowany w komputer. Pierwsze co bym sprawdził to czy masy są wszędzie okej.
wszystko jest ok. x/ myślisz ze poszedl caly komputer .... ? ; (
[ Dodano: 12-02-2012, 22:26 ]
Gdzie jak można to sprawdzić dokładnie żeby nie wtapiać kasy... jakiś odczyt z kompa albo cos... gdzieś w okolicach Bytom, Katowice, Gliwice, Zabrze
[ Dodano: 12-02-2012, 22:26 ]
Gdzie jak można to sprawdzić dokładnie żeby nie wtapiać kasy... jakiś odczyt z kompa albo cos... gdzieś w okolicach Bytom, Katowice, Gliwice, Zabrze
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
W NB w komputerze jest tylko układ ładowania, regulator napięcia (diody itd.) są normalnie w alternatorze. Jest to po prostu rozwiązanie dużo nowocześniejsze niż w NA.
Przy takich jajach obstawiam uszkodzony regulator w alternatorze, problemy z masą, iskrzące szczotki, nieodpowiednio napięty pasek wielorowkowy albo czarną kawę z fusami.
Z komputera nic nie odczytasz... no może informację, czy jest ładowanie czy go nie ma.
Ponadto gdybyś użył szukajki dowiedziałbyś się z moich tematów, że istnieją dwie wersje alternatora do NB/NBfl: 70A i 80A. Ta pierwsza produkowana przez Hitachi (podobno dużo lepsza niż późniejsze wersje) i znacznie tańsza wersja od Mitsubishi. Nieznaczna różnica w obudowach, montażowo to samo.
Szansa, że komputer przestanie odpowiednio sterować jest bardzo niewielka. Ponadto cudowne zakłady regeneracyjne znają się na nich... wcale. Facet kręcił mi alternatorem i pokazywał, że ma dobre napięcie na wyjściu. Pytam go, przy jakich obrotach, bo u mnie problem pojawia się w okolicach 6k RPM na autostradzie - światła mi przygasały. A on na to, że 600-800 obrotów, bo więcej mu stanowisko testowe nie pozwala. Wyśmiałem, kazałem wymienić regulator napięcia i jest spokój.
Tak swoją drogą - kupiłeś nowy alternator, czyli zapłaciłeś minimalnie 2500zł, tak? Bo wszystko tańsze, to regenerowane ścierwa, często nawet nie przetestowane robione w różnych zakładach w Polsce, gdzie poza porządnym wyczyszczeniem i odmalowaniem obudowy nie potrafią nic zrobić (nawet łożyska wymienić).
2500zł kosztuje ori alternator w ASO mazdy, a ponad 3k zł magneti-marelli...
Kupno regenerowanego to pomyłka. Za 350zł miałem kompleksową regenerację mojego Hitachi - dostał nową, oryginalną (też od Hitachi) płytkę z diodami, do tego nowe łożysko z gwarancją na 24 miesiące i szczotki. Obudowa oczyszczona głównie z pyłu, bo zdjęty z samochodu był w naprawdę fajnym stanie. A no i wałek przetoczony.
Przy takich jajach obstawiam uszkodzony regulator w alternatorze, problemy z masą, iskrzące szczotki, nieodpowiednio napięty pasek wielorowkowy albo czarną kawę z fusami.
Z komputera nic nie odczytasz... no może informację, czy jest ładowanie czy go nie ma.
Ponadto gdybyś użył szukajki dowiedziałbyś się z moich tematów, że istnieją dwie wersje alternatora do NB/NBfl: 70A i 80A. Ta pierwsza produkowana przez Hitachi (podobno dużo lepsza niż późniejsze wersje) i znacznie tańsza wersja od Mitsubishi. Nieznaczna różnica w obudowach, montażowo to samo.
Szansa, że komputer przestanie odpowiednio sterować jest bardzo niewielka. Ponadto cudowne zakłady regeneracyjne znają się na nich... wcale. Facet kręcił mi alternatorem i pokazywał, że ma dobre napięcie na wyjściu. Pytam go, przy jakich obrotach, bo u mnie problem pojawia się w okolicach 6k RPM na autostradzie - światła mi przygasały. A on na to, że 600-800 obrotów, bo więcej mu stanowisko testowe nie pozwala. Wyśmiałem, kazałem wymienić regulator napięcia i jest spokój.
Tak swoją drogą - kupiłeś nowy alternator, czyli zapłaciłeś minimalnie 2500zł, tak? Bo wszystko tańsze, to regenerowane ścierwa, często nawet nie przetestowane robione w różnych zakładach w Polsce, gdzie poza porządnym wyczyszczeniem i odmalowaniem obudowy nie potrafią nic zrobić (nawet łożyska wymienić).
2500zł kosztuje ori alternator w ASO mazdy, a ponad 3k zł magneti-marelli...
Kupno regenerowanego to pomyłka. Za 350zł miałem kompleksową regenerację mojego Hitachi - dostał nową, oryginalną (też od Hitachi) płytkę z diodami, do tego nowe łożysko z gwarancją na 24 miesiące i szczotki. Obudowa oczyszczona głównie z pyłu, bo zdjęty z samochodu był w naprawdę fajnym stanie. A no i wałek przetoczony.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
seteman pisze:to może pochwal się co i jak... na przyszłość będzie info
+1
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
dmk pisze:W NB w komputerze jest tylko układ ładowania, regulator napięcia (diody itd.) są normalnie w alternatorze.
Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?
sunday_driver pisze:Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?
W NB i NBfl regulator napięcia jest wbudowany w ECU.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel_c pisze:sunday_driver pisze:Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?
W NB i NBfl regulator napięcia jest wbudowany w ECU.
Po
eM
W celu sprostowania - nie do końca tak jest. W ECU wbudowany jest układ sterujący, ale sam regulator (diody - czyli całe "ścierwo" które może paść) jest w alternatorze. Chciałem tym zasugerować, że jest bardzo małe prawdopodobieństwo, żeby komputer źle sterował alternatorem...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:W celu sprostowania - nie do końca tak jest. W ECU wbudowany jest układ sterujący,
Regulator napięcia to wyłącznie układ sterujący. W przypadku NB/Nbfl wbudowany w ECU, w innych rozwiązaniach występujący jako osobna niezależna skrzynka w samochodzie, albo tak jak w wielu alternatorach Boscha przykręcona na obudowie alternatora. Lub w końcu zupełnie zabudowana w alternatorze.
To o czym piszesz czyli diody itp to część zespołu prostownika. Zawsze jest zabudowana wewnątrz alternatora.
dmk pisze:Chciałem tym zasugerować, że jest bardzo małe prawdopodobieństwo, żeby komputer źle sterował alternatorem...
Szansa na taką awarię jest znikoma. To tak prosty układ, że nie ma się w nim co uszkodzić. Jeśli już to raczej kabelki.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel_c pisze:Regulator napięcia to wyłącznie układ sterujący.
W takim razie nazewnictwo - przepraszam.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Odgrzeje kotleta... ale zastanawia mnie napięcie ładowania w mojej mazdzie... Jest 14,7- 14.8.... to teoretycznie odrobinę za dużo. Wiem że ładowanie zależy od temperatury odczytywanej przez czujnik powietrza zasysanego i z uwagi na niską temperature - mamy zime
- ładowanie może być podwyzszone.. Ale chciałbym zapytać jak jest u Was. Czy tez macie az takie napiecie przy obecnej aurze?

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
14.7/8 to poprawne napięcie. Japończyki mają wyższe napięcie w instalacji. Pytanie które powstaje, to czym to mierzyłeś, przy jakich odbiornikach włączonych itd. 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DJ__Alien pisze:ale zastanawia mnie napięcie ładowania w mojej mazdzie... Jest 14,7- 14.8.... to teoretycznie odrobinę za dużo
Bardzo normalne napięcie.
DJ__Alien pisze:Wiem że ładowanie zależy od temperatury odczytywanej przez czujnik powietrza zasysanego i z uwagi na niską temperature - mamy zime
W życiu. Regulacja z emiksie nie ma żadnego uzależnienia od jakiejkolwiek temperatury ani niczego innego.
DJ__Alien pisze:ale za wysokie napięcie będzie wygotowywać aku...
Nie będzie. A poza tym napięcie na obciążeniu podczas jazdy i tak Ci się będzie zapewne wahać i nie będzie takie samo jak sobie na wolnych obrotach zmierzyłeś

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......