[NBFL] Problem z ładowaniem.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

09 lut 2012, 18:33

Mam problem z ładowaniem w NBFL. Alternator nowy... a dalej ladowanie jest miedzy 12V do 16V normalne ? Raczej wydaje mi sie ze powinno byc max 14,5. Wlaczona dmuchawa swiatla ladowanie spada ponizej 12 lub ma 12V. Czy ktos mial kiedykolwiek taki problem?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 10:06 przez Karolina, łącznie zmieniany 1 raz.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

09 lut 2012, 18:48

sprawdź regulator napięcia
wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

10 lut 2012, 16:28

Posiadam alternator II generacji kto ma mx5 nbfl po 99 roku bardzo mi pomoże bo tam jest sterowanie ladowaniem przez sterownik. I jeżeli by ktoś mógł podac dane alternatora bo mozliwe ze jakis szpec majster dal inny alternator ktory zle dziala. A jezeli nie to to nie wiem czeka mnie serwis mazdy.
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

10 lut 2012, 16:47

rafik14 pisze:sprawdź regulator napięcia


W NBFL regulator jest wbudowany w komputer. Pierwsze co bym sprawdził to czy masy są wszędzie okej.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

10 lut 2012, 16:54

mganko pisze:W NBFL regulator jest wbudowany w komputer.

wow...nie wiedziałem :shock:
wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

10 lut 2012, 18:23

a czy jest jeszcze jakas mozliwosc tych skokow napiec...
wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

12 lut 2012, 21:14

wszystko jest ok. x/ myślisz ze poszedl caly komputer .... ? ; (

[ Dodano: 12-02-2012, 22:26 ]
Gdzie jak można to sprawdzić dokładnie żeby nie wtapiać kasy... jakiś odczyt z kompa albo cos... gdzieś w okolicach Bytom, Katowice, Gliwice, Zabrze
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lut 2012, 14:13

W NB w komputerze jest tylko układ ładowania, regulator napięcia (diody itd.) są normalnie w alternatorze. Jest to po prostu rozwiązanie dużo nowocześniejsze niż w NA.

Przy takich jajach obstawiam uszkodzony regulator w alternatorze, problemy z masą, iskrzące szczotki, nieodpowiednio napięty pasek wielorowkowy albo czarną kawę z fusami.

Z komputera nic nie odczytasz... no może informację, czy jest ładowanie czy go nie ma.

Ponadto gdybyś użył szukajki dowiedziałbyś się z moich tematów, że istnieją dwie wersje alternatora do NB/NBfl: 70A i 80A. Ta pierwsza produkowana przez Hitachi (podobno dużo lepsza niż późniejsze wersje) i znacznie tańsza wersja od Mitsubishi. Nieznaczna różnica w obudowach, montażowo to samo.

Szansa, że komputer przestanie odpowiednio sterować jest bardzo niewielka. Ponadto cudowne zakłady regeneracyjne znają się na nich... wcale. Facet kręcił mi alternatorem i pokazywał, że ma dobre napięcie na wyjściu. Pytam go, przy jakich obrotach, bo u mnie problem pojawia się w okolicach 6k RPM na autostradzie - światła mi przygasały. A on na to, że 600-800 obrotów, bo więcej mu stanowisko testowe nie pozwala. Wyśmiałem, kazałem wymienić regulator napięcia i jest spokój.

Tak swoją drogą - kupiłeś nowy alternator, czyli zapłaciłeś minimalnie 2500zł, tak? Bo wszystko tańsze, to regenerowane ścierwa, często nawet nie przetestowane robione w różnych zakładach w Polsce, gdzie poza porządnym wyczyszczeniem i odmalowaniem obudowy nie potrafią nic zrobić (nawet łożyska wymienić).

2500zł kosztuje ori alternator w ASO mazdy, a ponad 3k zł magneti-marelli...

Kupno regenerowanego to pomyłka. Za 350zł miałem kompleksową regenerację mojego Hitachi - dostał nową, oryginalną (też od Hitachi) płytkę z diodami, do tego nowe łożysko z gwarancją na 24 miesiące i szczotki. Obudowa oczyszczona głównie z pyłu, bo zdjęty z samochodu był w naprawdę fajnym stanie. A no i wałek przetoczony.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

13 lut 2012, 22:08

yhm, dzieki dmk dość obszerna i pożądna wypowiedź posprawdzam to co napisałeś mam nadzieje że to pomoże a jak nie no to czeka mnie elektryczne serce madzi :cry: a tego bym nie chciał
wojo918
Posty: 19
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

24 lut 2012, 19:09

wszystko juz dziala :) czekamy na wiosne i zaczynamy sezonik.


TEMAT ZAMKNIĘTY
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

24 lut 2012, 19:26

to może pochwal się co i jak... na przyszłość będzie info
made_myself
Posty: 218
Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

25 lut 2012, 1:06

seteman pisze:to może pochwal się co i jak... na przyszłość będzie info


+1
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

25 lut 2012, 12:01

dmk pisze:W NB w komputerze jest tylko układ ładowania, regulator napięcia (diody itd.) są normalnie w alternatorze.

Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2012, 18:25

sunday_driver pisze:Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?

W NB i NBfl regulator napięcia jest wbudowany w ECU.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lut 2012, 7:09

majkel_c pisze:
sunday_driver pisze:Czy przypadkiem w NBFL to i regulator napięcia nie jest w komputerze?

W NB i NBfl regulator napięcia jest wbudowany w ECU.

Po
eM


W celu sprostowania - nie do końca tak jest. W ECU wbudowany jest układ sterujący, ale sam regulator (diody - czyli całe "ścierwo" które może paść) jest w alternatorze. Chciałem tym zasugerować, że jest bardzo małe prawdopodobieństwo, żeby komputer źle sterował alternatorem...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2012, 8:17

dmk pisze:W celu sprostowania - nie do końca tak jest. W ECU wbudowany jest układ sterujący,

Regulator napięcia to wyłącznie układ sterujący. W przypadku NB/Nbfl wbudowany w ECU, w innych rozwiązaniach występujący jako osobna niezależna skrzynka w samochodzie, albo tak jak w wielu alternatorach Boscha przykręcona na obudowie alternatora. Lub w końcu zupełnie zabudowana w alternatorze.
To o czym piszesz czyli diody itp to część zespołu prostownika. Zawsze jest zabudowana wewnątrz alternatora.

dmk pisze:Chciałem tym zasugerować, że jest bardzo małe prawdopodobieństwo, żeby komputer źle sterował alternatorem...

Szansa na taką awarię jest znikoma. To tak prosty układ, że nie ma się w nim co uszkodzić. Jeśli już to raczej kabelki.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lut 2012, 22:25

majkel_c pisze:Regulator napięcia to wyłącznie układ sterujący.


W takim razie nazewnictwo - przepraszam.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DJ__Alien
Posty: 68
Rejestracja: 07 wrz 2007, 10:56
Lokalizacja: Ostrołęka

18 gru 2012, 19:22

Odgrzeje kotleta... ale zastanawia mnie napięcie ładowania w mojej mazdzie... Jest 14,7- 14.8.... to teoretycznie odrobinę za dużo. Wiem że ładowanie zależy od temperatury odczytywanej przez czujnik powietrza zasysanego i z uwagi na niską temperature - mamy zime :) - ładowanie może być podwyzszone.. Ale chciałbym zapytać jak jest u Was. Czy tez macie az takie napiecie przy obecnej aurze?
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

18 gru 2012, 19:27

moim zdaniem to dobre ładowanie...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 gru 2012, 20:34

14.7/8 to poprawne napięcie. Japończyki mają wyższe napięcie w instalacji. Pytanie które powstaje, to czym to mierzyłeś, przy jakich odbiornikach włączonych itd. :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DJ__Alien
Posty: 68
Rejestracja: 07 wrz 2007, 10:56
Lokalizacja: Ostrołęka

18 gru 2012, 20:59

zwykle jest 14.4 max.... Mierzyłem i z obciążeniem i bez... i wahało się w granicach 14,7-14,8... może jestem trochę nadgorliwy ale za wysokie napięcie będzie wygotowywać aku...
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 gru 2012, 13:09

Jeżeli masz akumulator u siebie typu AGM tak jak w NBfl-kach to jest to po prostu idealne napięcie ładowania.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2012, 22:51

DJ__Alien pisze:ale zastanawia mnie napięcie ładowania w mojej mazdzie... Jest 14,7- 14.8.... to teoretycznie odrobinę za dużo

Bardzo normalne napięcie.
DJ__Alien pisze:Wiem że ładowanie zależy od temperatury odczytywanej przez czujnik powietrza zasysanego i z uwagi na niską temperature - mamy zime

W życiu. Regulacja z emiksie nie ma żadnego uzależnienia od jakiejkolwiek temperatury ani niczego innego.
DJ__Alien pisze:ale za wysokie napięcie będzie wygotowywać aku...

Nie będzie. A poza tym napięcie na obciążeniu podczas jazdy i tak Ci się będzie zapewne wahać i nie będzie takie samo jak sobie na wolnych obrotach zmierzyłeś :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DJ__Alien
Posty: 68
Rejestracja: 07 wrz 2007, 10:56
Lokalizacja: Ostrołęka

22 gru 2012, 13:40

zalezy Panie kochany zalezy:)
ale macie racje 14,7-14,8 jest ok bo jak sie oszukuje czujnik to spada do 14,3. Czyli w lato bedzie spoko ;)
ODPOWIEDZ