Powyżej 200 temperatura leci do końca
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Po raz pierwszy dzisiaj poprowadziłem Mazdę do granic możliwości i zauważyłem niepokojącą rzecz. Ogólnie pomimo przysłoniętego tablicą rejestracyjną wlotu powietrza pod maską, wskaźnik temperatury stał jak murowany w połowie skali od rozgrzania do wyłączenia silnika. Ale dziś lecąc na złamanie karku autostradą zaobserwowałem następującą rzecz do 180 wskaźnik jest zamurowany w połowie, potem do 200 lekko się podnosi a powyżej, leci do H. Oczywiście jak tylko to zauważyłem już niedopuszczałem do przekroczenia 2/3 skali, ale nurtuje mnie czy spotkaliście się z czymś takim. Chłodziwo jest, pompa wody pracuje.
Talking Head
wysokie obroty, to sie silnik grzeje. Dziwne ze przy takiej predkosci tez ale to moze bys spowodowane w/w tablica rej.
Sprobuj zdjac tablice i zobaczyc, ale napewno przydalo by sie spuszczenie szlamu z chlodnicy.
Sprobuj zdjac tablice i zobaczyc, ale napewno przydalo by sie spuszczenie szlamu z chlodnicy.
Ja w ogóle obstawiam, że przy takiej prędkości ta tablica jakoś tak rozwala powietrze, że nic na chłodnice nie wpada, bo nawet przy ostrym kręceniu ale na niższych biegach temp nigdy się nie ruszyła. A tablica przy pierwszym lepszym garażowaniu wyleci.
Ale dmucham na zimne i szukam innej przyczyny.
Ale dmucham na zimne i szukam innej przyczyny.
Talking Head
Tablica może być winna. U siebie podniosłem ja kilka cm, tak by minęła wlot powietrza do chłodnicy. Zdjął bym całkiem ale boję sie policji... Zmieniłem też chłodnice na grubszą (42mm), nowy termostat, węże, płyn z oczywistych rzeczy.
Mimo wszystko żaden samochód nie jest przygotowany do porusznia się z prędkością bliską maksymalnej przez dłuższy czas, wiec raczej bym takich eksperymentów nie polecał.
Michał
Mimo wszystko żaden samochód nie jest przygotowany do porusznia się z prędkością bliską maksymalnej przez dłuższy czas, wiec raczej bym takich eksperymentów nie polecał.
Michał
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
mszczyrek, gdzie kupiłeś grubszą chłodnice? Bo muszę u siebie wymienić, płukanie niewiele daje, dalej syf pływa i w korku grzeje się sprzęt.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Cuda, cuda ogłaszają
A jak i czym ją (temperaturę) monitorowałeś?
BTW: przy 230kmh na 5 masz ogranicznik obrotów chyba że zmieniłeś dyfer
Polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBGaqLQBnUM
Testowano seryjne S2000, Evo, M3, Integre, RX8, NSX. Żaden z samochodów nie był w stanie utrzymać temperatury wody i oleju w ciągu 20 minutowej sesji na torze, większość zaczęła sypać sie po 5 min. Nie pomogło nawet włączenie ogrzewania. S2000 wypadła bardzo dobrze BTW.
Hella - Specmiaty N/A ~150KM jeżdzą na koyo 37mm, jest dostępna w Polsce ale droga. Ja swoją kupiłem w UK, tania ale wygląda bardzo dobrze i na razie dziala bez zarzutu. Zobaczymy jak długo.
Edit: jest jeszcze chłodnica z ILmotorsport - tania (200 euro), dostępna w dwóch grubościach - 42 i 50mm. Podobno bardzo dobra, jeździ na niej puchar MX-5 w Holandii.
Michal

BTW: przy 230kmh na 5 masz ogranicznik obrotów chyba że zmieniłeś dyfer

Polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBGaqLQBnUM
Testowano seryjne S2000, Evo, M3, Integre, RX8, NSX. Żaden z samochodów nie był w stanie utrzymać temperatury wody i oleju w ciągu 20 minutowej sesji na torze, większość zaczęła sypać sie po 5 min. Nie pomogło nawet włączenie ogrzewania. S2000 wypadła bardzo dobrze BTW.
Hella - Specmiaty N/A ~150KM jeżdzą na koyo 37mm, jest dostępna w Polsce ale droga. Ja swoją kupiłem w UK, tania ale wygląda bardzo dobrze i na razie dziala bez zarzutu. Zobaczymy jak długo.
Edit: jest jeszcze chłodnica z ILmotorsport - tania (200 euro), dostępna w dwóch grubościach - 42 i 50mm. Podobno bardzo dobra, jeździ na niej puchar MX-5 w Holandii.
Michal
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 21:02 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Standardowy zegar na blacie - zdaję sobie sprawę z tego, że w zakresie 80-110 stopni (przynajmniej) pokazuje idealny pion ale nie drgnął.
Na usprawiedliwienie mogę dodać, że było około 5 stopni powyżej zera
Możesz dać namiar na tą chłodnicę?
Na usprawiedliwienie mogę dodać, że było około 5 stopni powyżej zera

Możesz dać namiar na tą chłodnicę?

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Czyli moglo być ~110, a płyn raczej ciężko bardziej zagotować
Namiar tak jak pisałem - ILMotorsport:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3784&oid=54&depth=0&page=0&count=21&PHPSESSID=a2c6d58590d5f6600840db4b38778bb8

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3784&oid=54&depth=0&page=0&count=21&PHPSESSID=a2c6d58590d5f6600840db4b38778bb8
mszczyrek pisze:Czyli moglo być ~110, a płyn raczej ciężko bardziej zagotowaćNamiar tak jak pisałem - ILMotorsport:
Przy ciśnieniu 1.1bara (w tym przypadku 1 bar to ciśnienie atmosferyczne), a takie mamy w układzie, z dobrym płynem temperatura wrzenia wypada gdzieś pomiędzy 120-130 stopniami

Dzięki za link

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Wolę nie wiedzieć ile wynosiła
Na szczęście jeżdżę na dobrym oleju i zmieniam go zazwyczaj częściej niż co 5k km
Licznikowo wypada przy 240 prawie

Na szczęście jeżdżę na dobrym oleju i zmieniam go zazwyczaj częściej niż co 5k km

mszczyrek pisze:BTW: przy 230kmh na 5 masz ogranicznik obrotów chyba że zmieniłeś dyfer
Licznikowo wypada przy 240 prawie

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Qbatron pisze:ale napewno przydalo by sie spuszczenie szlamu z chlodnicy.
Od tego trzeba zacząć. Zamiast wymieniać działające dobrze elementy, przeprowadzić czyszczenie układu dobrym preparatem. Z własnego doświadczenia walki z układem chłodzenia w Ptaszorze polecam preparat do czyszczenia chłodnic Wynns, wersja w puszce (nie w butelce). Znacznie lepszy od Prestone i tym podobnych.
A potem przy tego typu eksploatacji jak opisuje mateo, zmniejszyć udział glikolu w mieszance chłodzącej do 25%. Taki jest bezpieczny dla silnika i nie trzeba dodatkowo preparatów antykorozyjnych stosować. I już, poprawi się znacznie.
hella_flush pisze:Bo muszę u siebie wymienić, płukanie niewiele daje, dalej syf pływa i w korku grzeje się sprzęt.
Mało wymiana chłodnicy pomoże, jak masz syf to on jest wszędzie w układzie. Czyść do skutku...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
majkel_c, a Ty ile razy Wynnsem płukałeś? Muszę go poszukać w motosklepach, bo po zastosowaniu Prestona na początku myślałem - "łał ale super, tyle syfu wyleciało, będzie malina", w praktyce pomogło niewiele...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
hella_flush pisze:majkel_c, a Ty ile razy Wynnsem płukałeś?
Na początku zastosowałem Prestone i jakiś drugi zbliżony, praktycznie nie ruszyły nic. Potem Wynns puszka i wszystko ruszyło. Ja stosowałem 3 razy, ale oprócz "normalnego" syfu miałem jeszcze w układzie preparat uszczelniający, który musiałem usunąć (zresztą dotąd jeszcze jego resztki się wypłukują). Puszka Wynnsa wystarcza na dwukrotne stosowanie (jest na 12 litrów układu). Wersja puszkowa jest według specyfikacji wersją mocniejszą niż ta w butelkach, do stosowania w serwisach. Generalnie świetnie rusza brud, trzeba jedynie po zastosowaniu dość długo przepłukiwać układ czystą wodą. Jakieś 2 tygodnie temu stosowaliśmy go w dość przegrzewającym się silniku w jednej miacie, efekty bardzo dobre.
hella_flush pisze:Muszę go poszukać w motosklepach,
Ja go brałem z jakiś sklepów wysyłkowych, na półce nigdzie nie widziałem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Znalazłem wysyłkowo i zamówiłem 2 puszki, oby dały radę, doczytałem na stronie importera, że ten z puszki mocniejszy.
U mnie objawy są takie, że wystarczy się turlać 10 km/h i jest OK. Stanę w korku, minuta i leeeci w górę wskaźnik z prędkością rakiety Atlas, odpala się wentylator i temp więcej nie rośnie, ale też nie spada. Zmuszało mnie to do jazdy w słońcu, w korku, z maks ogrzewaniem na szybę (wtedy się cofa do pionu)... Nie polecam
Pozdrawiam
U mnie objawy są takie, że wystarczy się turlać 10 km/h i jest OK. Stanę w korku, minuta i leeeci w górę wskaźnik z prędkością rakiety Atlas, odpala się wentylator i temp więcej nie rośnie, ale też nie spada. Zmuszało mnie to do jazdy w słońcu, w korku, z maks ogrzewaniem na szybę (wtedy się cofa do pionu)... Nie polecam

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Cientki pisze:Jakie miales wtedy EGT?
Między 850 a 900 stopni, na moment przekroczyłem barierę 900 ale było to na delikatnym doładowaniu przy zwalnianiu (skład mieszanki pewnie odrobinę zbyt ubogi w tym zakresie)

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Witam
Jak powinien być ustawiony wskaźnik temperatury dobrze dogrzanego silnika? Zwróciłem uwagę, iż w tej chwili mam odrobinę przed 1/2 a kojarzę, że wcześnie było chyba trochę za 1/2. Wiadomo mamy niższe temperatury, ale wcześniej czy później powinien złapać optymalną temperaturę, która zawsze powinna być taka sam, tak?
Jak powinien być ustawiony wskaźnik temperatury dobrze dogrzanego silnika? Zwróciłem uwagę, iż w tej chwili mam odrobinę przed 1/2 a kojarzę, że wcześnie było chyba trochę za 1/2. Wiadomo mamy niższe temperatury, ale wcześniej czy później powinien złapać optymalną temperaturę, która zawsze powinna być taka sam, tak?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
White pisze:Jak powinien być ustawiony wskaźnik temperatury dobrze dogrzanego silnika? Zwróciłem uwagę, iż w tej chwili mam odrobinę przed 1/2
U mnie jest tak samo.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
White pisze:Witam
Jak powinien być ustawiony wskaźnik temperatury dobrze dogrzanego silnika? Zwróciłem uwagę, iż w tej chwili mam odrobinę przed 1/2 a kojarzę, że wcześnie było chyba trochę za 1/2. Wiadomo mamy niższe temperatury, ale wcześniej czy później powinien złapać optymalną temperaturę, która zawsze powinna być taka sam, tak?
Odrobina za połową - zbliża się do 100'C. Odrobina przed połową - około 90'C. Jednak krzywa tego wskaźnika jest tak dziwna, że kompletnie nieadekwatna - jak się wychyli do 3/4 to jest już na tyle źle, że praktycznie za późno na cokolwiek

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 wrz 2011, 0:16
- Lokalizacja: United Kingdom
Witaj kolego. Też tak miałem w moim torowym S- Specialu. Założyłem nowa chłodnicę i wyrzuciłem termostat i problem się skończył. Ty oczywiście termostatu nie wyrzucaj, ale spróbuj wymienić, bo może nie otwiera do końca, spróbuj odszlamować chłodnicę, lub wymienić na nową no i warto by coś z tablicą zrobić. W moim Roadsterze, którego używam na codzień mam kwadratową zamocowaną nad wlotem powietrza i tam nigdy problemu z przeggrzaniem nie miałem. A ustawienie wskaźnika ok 1-2 mm przed środkiem podziałki przy rozgrzanym silniku. Pozdrawiam. RocketCarrot
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
RocketCarrotMX5 pisze:ale spróbuj wymienić, bo może nie otwiera do końca
Na chłodniejszy, to też dobre efekty daje.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Fajnie, ostatnio tez mam niby lekko niedogrzany silnik. Wskazowka lekko przed polowa skali. Czy to oznacza, ze trzeba sie tym zainteresowac bo pada termostat ? Prawde mowiac jestem juz na etapie zamawiania termostatu i chcialem go jutro wymienic, ale poczekam na Wasze zdanie.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Nie jest niedogrzany, tylko temperatury na dworze są nieco niższe, duża wilgotność i chłodnica robi się kilka razy wydajniejsza, niż w 30'C upalne popołudnia z kompletnie zerową wilgotnością.
Termostat może się nie otwierać, lub nie zamykać - ale ta druga awaria jest bardzo mało prawdopodobna, co najwyżej rdzeń mógłby ulec wykrzywieniu i być ciągle lekko uchylony, jednak skutkowałoby to prędzej przegrzewaniem układu.
Termostat może się nie otwierać, lub nie zamykać - ale ta druga awaria jest bardzo mało prawdopodobna, co najwyżej rdzeń mógłby ulec wykrzywieniu i być ciągle lekko uchylony, jednak skutkowałoby to prędzej przegrzewaniem układu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/