
czy to norma?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
panowie to nam pada silniczek krokowy niestety
rzba będzie coś z tym zrobić, w serwisie:(

może przeczyścic wystarczy?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wedlug mnie to nieszczelny dolot i lewe powietrze a nie silnik krokowy. Poszukajcie czy jakas zaslepka w kolektorze nie wypadla np taka mistyczna z tylu kolektra od strony grodzi.
to podziel sie prosze spostrzeżeniami elektronika - u mnie pomogła ale tylko połowicznie - teraz obroty np po zał klimy spadają ale po jakichś 2 , 3 sek się podnoszą do normalnego poziomu (około 800 - 900)czyli działa tylko z opóźnieniem, zawsze to coś 

- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Adi pisze:no i pochwaliłem sie za wcześnie - następna zagadka , jest ok obroty idealne a gdy włącze światła (nawet tylko postojowe) to mam prawie 2000na obrotomierzu :neutral:
o co chodzi
Stawiam na padający regulator napięcia.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
też mi to przez łeb przeleciało , ale to raczej nie to - włączenie innych pożeraczy prądu nie dawało takiego efektu , przeczyściłem jeszcze raz Idle Air Control Valve , wszystkie kostki i styki w okolicy , doizolowałem jeden przewód bo był lekko przetarty i działa jak należy
choć jak znam życie to pewno jeszcze nie koniec :neutral:

choć jak znam życie to pewno jeszcze nie koniec :neutral:
Mam problem z nierówna pracą silnika na zimnym (tak jakby wszystkie cylindry nie chodziły) przy włączeniu przez kilka sekund, czuć benzynę z wydechu.Jak się rozgrzeje chodzi równo, po włączeniu elektryki np świateł lekko faluje. Zalałem środek do czyszczenia układu paliwowego.Wydawało mi się ,że pomogło , ale jednak byłem w błędzie.Ostatnio zdałem przegląd techniczny , emisja spalin jest w porządku.Cała głowica była robiona i był straszny nagar na kanałach wylotowych.Świece są okopcone.Zatem pomyślałem, że sprawdzę sobie ten zaworek czy nie utknął w jednej pozycji , albo nie zamyka się do końca.
Przemas
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wyczysc go porzadnie za pomoca np benzyny ekstrakcyjnej i/lub wd40. Potem wrzuc do garnka z wodą, zagotuj. Przy okazji obserwuj czy zaworek zmienia pozycje. Pogotuj go chwile, wystudz i zobacz czy zawro wrocil do pozycji wyjsciowej.
Przewaznie gotowanie go leczy
niemniej odpowiada on tylko za wieksza dawke powietrza na zimnym silniku. Swiece masz nowe? Przewody?
Przewaznie gotowanie go leczy

tak, świece i przewody są nowe.Podczepiałem też diodę do gniazda diagnostycznego i nic nie pokazuje.Nie mam pojęcia co to może być.Jeśli chodzi o zaworek , na początku nie zaobserwowałem , żeby się ruszał .Zafundowałem już kilka kąpieli we wrzątku oraz szok zamrażarce.Efekt jest taki jak na zdjęciu.
Przemas
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie tez spadaja obrty przy dojezdzaniu do swiatel hamujac, juz prawie stojac w miejscu. Spadaja do ok. 600 obr/min
Ostatnio byla u mechanika, wymienilem filtr powietrza, swiece, olej z filtrem, wyczyscili przepustnice i niby zawor biegu jalowego... bylo dobrze przez 1-2 dni i znowu to samo :/
Jakies sugestie ? Martwi mnie zeby nie zaczela calkiem gasnac na swiatlach. Aha, przygasa tylko jak jest zimna, po lepszym rozgrzaniu juz to nie wystepuje
Ostatnio byla u mechanika, wymienilem filtr powietrza, swiece, olej z filtrem, wyczyscili przepustnice i niby zawor biegu jalowego... bylo dobrze przez 1-2 dni i znowu to samo :/
Jakies sugestie ? Martwi mnie zeby nie zaczela calkiem gasnac na swiatlach. Aha, przygasa tylko jak jest zimna, po lepszym rozgrzaniu juz to nie wystepuje

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND) i w mięcie minimalnego uchylenia przepustnicy ma się włączyć wentylator jeśli tego nie robi bądź wentylator masz nonstop włączony to masz źle ustawiony próg TPS albo uszkodzony TPS i przez to nie trzyma wolnych obr
Mazda mx5 NB 1,8 00r
logimen pisze:Aha, przygasa tylko jak jest zimna, po lepszym rozgrzaniu juz to nie wystepuje
Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
majkel_c pisze:Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?
Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.
snafu pisze:wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND)
Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?
Sry, ale laik ze mnie w tym temacie.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
logimen pisze:wyczyscili przepustnice i niby zawor biegu jalowego... bylo dobrze przez 1-2 dni i znowu to samo :/
logimen pisze:Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.
Jedynie na podstawie tego opisu obstawiam na powracające problemy z dawkowaniem powietrza przez zawór powietrzny. Być może bezpośrednio po czyszczeniu polepszyło się na chwilę a potem znowu wróciło.
wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND) i w mięcie minimalnego uchylenia przepustnicy ma się włączyć wentylator jeśli tego nie robi bądź wentylator masz nonstop włączony to masz źle ustawiony próg TPS albo uszkodzony TPS i przez to nie trzyma wolnych obr
Myślę że w tym przypadku byłoby to bardziej widoczne raczej w starych NA. Padnięty liniowy TPS dawałby też różne problematyczne objawy przy normalnej jeździe, nie bardzo chce mi się wierzyć że rozleciał mu się akurat dolny kraniec zakresu.
Jak logimenowi po nagrzaniu wszystko dobrze działa to raczej utrzymanie wzbogaconej mieszanki na zimno jest problemem.
Sprawdziłbym też czy poprzedni właściciel nie rozkalibrował śruby regulacyjnej, jakby ją dobrze pokręcił może się okazać że zakres regulacji zaworu IAC jest zbyt mały i nie wystarcza. Można łatwo zweryfikować jego aktualny zakres ruchu, wystarczy się oscyloskopem podłączyć i zobaczyć czy ECU nie dąży do otwarcia go na maksa.
logimen pisze:Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?
Jesteś pewien że chcesz to robić ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Jesteś pewien że chcesz to robić ?
Wiec obstawiam, ze to tylko pogorszy sprawe. A czy bez oscyloskopa da rade cos wogole sprawdzic w tym temacie ? Gdzie ta sruba regulacyjna jest, w ktora strone krecic i ile ?
EDIT:
czy ten artykul tyczy sie takze NB 1.8 ?
http://www.miata.net/garage/isc.html
Jesli tak to juz wiem gdzie ta srubka

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
logimen pisze:czy ten artykul tyczy sie takze NB 1.8 ?
Ani trochę. To dotyczy wyłącznie NA 1.6
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
logimen pisze:majkel_c pisze:Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?
Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.snafu pisze:wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND)
Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?
Sry, ale laik ze mnie w tym temacie.
tak chodzi o złącze diagnostyczne

opis pinów masz na dekielku od złącza, kolorów kabli nie pamiętam

jak go wrodzisz w tryb diagnostyczny i wszystko jest ok (wentylatory wyłączone przy zamkniętej przepustnicy i włączone przy minimalnym uchyleniu ) to trzeba ustawić na śrubą Bypass na przepustnicy 750 RPM ( dla skrzyni manualnej ) po tej operacji powinno już być wszystko ok jeśli nie to trzeba odczytać błędy z ECU i szukać dalej przyczyny
Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
czyli kabelkiem lacze TEN i GND i krece ta srubka od obrotow w przeciwna strone do ruchu wskazowek ? w weekend bede testowal, dzieki za info.
EDIT
poki co nie testowalem nic. W miare jezdzenia zaczyna delikatnie przygasac nawet na cieplym silniku :/
EDIT
poki co nie testowalem nic. W miare jezdzenia zaczyna delikatnie przygasac nawet na cieplym silniku :/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Czesc wszystkim, dolacze sie do tematu. Ja mam tak ze na zimnym silniku po odpaleniu jest 1500 obrotow z wcisnietym sprzeglem I hamulcem. Jak dojezdzam do skrzyzowania I wciskam sprzeglo zeby stanac to obroty spadaja do 500 I silnik sie dlawi poczym wracaja na 850. na cieplym silniku nie ma tego problemu. Dodam, ze na zimnym silniku obroty faluja.