czy to norma?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

22 kwie 2008, 5:53

panowie to nam pada silniczek krokowy niestety :mad: rzba będzie coś z tym zrobić, w serwisie:(
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

22 kwie 2008, 9:20

może przeczyścic wystarczy?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 kwie 2008, 16:26

Wedlug mnie to nieszczelny dolot i lewe powietrze a nie silnik krokowy. Poszukajcie czy jakas zaslepka w kolektorze nie wypadla np taka mistyczna z tylu kolektra od strony grodzi.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

22 kwie 2008, 18:52

A może ktoś zrobić zdj jak dobrać sie do tego co się czyści bo warto spróbować przeczyścić najpierw:) poprostu trzeba torbo założyć wtedy będzie FULL powietrza:D
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

24 kwie 2008, 16:22

I teraz pytanie czy wyczyściłem dobrą rzecz?? zaznaczona na rysunku na czerwono???
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

25 kwie 2008, 19:40

A pomogło? Jak tak to dobrą. :mrgreen: Mam nadzieje że mojej też czyszczonko pomoże - w niedziele ją rozbebesze.
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

29 kwie 2008, 15:00

Nadal to samo niestety:/ pojade do elektronika i może zrobię diagnostykę silnika i zobaczymy co wyjdzie...
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

29 kwie 2008, 18:01

to podziel sie prosze spostrzeżeniami elektronika - u mnie pomogła ale tylko połowicznie - teraz obroty np po zał klimy spadają ale po jakichś 2 , 3 sek się podnoszą do normalnego poziomu (około 800 - 900)czyli działa tylko z opóźnieniem, zawsze to coś :???:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 kwie 2008, 18:03

Jak się podnoszą to dobrze, zawsze silnik potrzebuje chwili by powrócić do optymalnych obrotów po silnym poborze prądu. Tak ma być :)
110@???KM
134@???Nm
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

29 kwie 2008, 18:10

:grin: no to ok - a wydaje mi sie ze kiedyś szybciej reagował, ale już pewno przewrażliwiony jestem
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

29 kwie 2008, 19:02

No tak ale czemu przy hamowaniu czasem spadaja:/ i tak poprostu przy staniu na światłach:/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 kwie 2008, 19:05

Mi też czasem przy postoju na światłach delikatnie zejdą... Przy hamowaniu nigdy ;)
110@???KM
134@???Nm
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

29 kwie 2008, 23:34

no i pochwaliłem sie za wcześnie - następna zagadka , jest ok obroty idealne a gdy włącze światła (nawet tylko postojowe) to mam prawie 2000na obrotomierzu :neutral:
o co chodzi :?:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

08 maja 2008, 9:14

Adi pisze:no i pochwaliłem sie za wcześnie - następna zagadka , jest ok obroty idealne a gdy włącze światła (nawet tylko postojowe) to mam prawie 2000na obrotomierzu :neutral:
o co chodzi :?:

Stawiam na padający regulator napięcia.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

08 maja 2008, 18:14

też mi to przez łeb przeleciało , ale to raczej nie to - włączenie innych pożeraczy prądu nie dawało takiego efektu , przeczyściłem jeszcze raz Idle Air Control Valve , wszystkie kostki i styki w okolicy , doizolowałem jeden przewód bo był lekko przetarty i działa jak należy :grin:
choć jak znam życie to pewno jeszcze nie koniec :neutral:
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

04 mar 2011, 14:58

Proszę o opinie tych, którzy testowali AIR VALVE.Nie wiem czy ten, który ja posiadam jest walnięty czy nie. Zdjęcie przedtawia zaworek w pełni zamknięty.
Załączniki
DSC_5537.JPG
Przemas
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 mar 2011, 15:15

przemas, czemu podejrzewasz ze jest niesprawny?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

04 mar 2011, 15:38

Mam problem z nierówna pracą silnika na zimnym (tak jakby wszystkie cylindry nie chodziły) przy włączeniu przez kilka sekund, czuć benzynę z wydechu.Jak się rozgrzeje chodzi równo, po włączeniu elektryki np świateł lekko faluje. Zalałem środek do czyszczenia układu paliwowego.Wydawało mi się ,że pomogło , ale jednak byłem w błędzie.Ostatnio zdałem przegląd techniczny , emisja spalin jest w porządku.Cała głowica była robiona i był straszny nagar na kanałach wylotowych.Świece są okopcone.Zatem pomyślałem, że sprawdzę sobie ten zaworek czy nie utknął w jednej pozycji , albo nie zamyka się do końca.
Przemas
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 mar 2011, 15:42

Wyczysc go porzadnie za pomoca np benzyny ekstrakcyjnej i/lub wd40. Potem wrzuc do garnka z wodą, zagotuj. Przy okazji obserwuj czy zaworek zmienia pozycje. Pogotuj go chwile, wystudz i zobacz czy zawro wrocil do pozycji wyjsciowej.
Przewaznie gotowanie go leczy ;) niemniej odpowiada on tylko za wieksza dawke powietrza na zimnym silniku. Swiece masz nowe? Przewody?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

04 mar 2011, 15:54

tak, świece i przewody są nowe.Podczepiałem też diodę do gniazda diagnostycznego i nic nie pokazuje.Nie mam pojęcia co to może być.Jeśli chodzi o zaworek , na początku nie zaobserwowałem , żeby się ruszał .Zafundowałem już kilka kąpieli we wrzątku oraz szok zamrażarce.Efekt jest taki jak na zdjęciu.
Przemas
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 maja 2011, 14:56

U mnie tez spadaja obrty przy dojezdzaniu do swiatel hamujac, juz prawie stojac w miejscu. Spadaja do ok. 600 obr/min

Ostatnio byla u mechanika, wymienilem filtr powietrza, swiece, olej z filtrem, wyczyscili przepustnice i niby zawor biegu jalowego... bylo dobrze przez 1-2 dni i znowu to samo :/

Jakies sugestie ? Martwi mnie zeby nie zaczela calkiem gasnac na swiatlach. Aha, przygasa tylko jak jest zimna, po lepszym rozgrzaniu juz to nie wystepuje :|
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 maja 2011, 15:04

wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND) i w mięcie minimalnego uchylenia przepustnicy ma się włączyć wentylator jeśli tego nie robi bądź wentylator masz nonstop włączony to masz źle ustawiony próg TPS albo uszkodzony TPS i przez to nie trzyma wolnych obr
Mazda mx5 NB 1,8 00r
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2011, 15:30

logimen pisze:Aha, przygasa tylko jak jest zimna, po lepszym rozgrzaniu juz to nie wystepuje :|

Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 maja 2011, 15:35

majkel_c pisze:Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?


Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.

snafu pisze:wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND)


Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?

Sry, ale laik ze mnie w tym temacie.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2011, 15:55

logimen pisze:wyczyscili przepustnice i niby zawor biegu jalowego... bylo dobrze przez 1-2 dni i znowu to samo :/

logimen pisze:Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.

Jedynie na podstawie tego opisu obstawiam na powracające problemy z dawkowaniem powietrza przez zawór powietrzny. Być może bezpośrednio po czyszczeniu polepszyło się na chwilę a potem znowu wróciło.

wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND) i w mięcie minimalnego uchylenia przepustnicy ma się włączyć wentylator jeśli tego nie robi bądź wentylator masz nonstop włączony to masz źle ustawiony próg TPS albo uszkodzony TPS i przez to nie trzyma wolnych obr

Myślę że w tym przypadku byłoby to bardziej widoczne raczej w starych NA. Padnięty liniowy TPS dawałby też różne problematyczne objawy przy normalnej jeździe, nie bardzo chce mi się wierzyć że rozleciał mu się akurat dolny kraniec zakresu.
Jak logimenowi po nagrzaniu wszystko dobrze działa to raczej utrzymanie wzbogaconej mieszanki na zimno jest problemem.
Sprawdziłbym też czy poprzedni właściciel nie rozkalibrował śruby regulacyjnej, jakby ją dobrze pokręcił może się okazać że zakres regulacji zaworu IAC jest zbyt mały i nie wystarcza. Można łatwo zweryfikować jego aktualny zakres ruchu, wystarczy się oscyloskopem podłączyć i zobaczyć czy ECU nie dąży do otwarcia go na maksa.

logimen pisze:Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?

Jesteś pewien że chcesz to robić ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 maja 2011, 16:02

Jesteś pewien że chcesz to robić ?


Wiec obstawiam, ze to tylko pogorszy sprawe. A czy bez oscyloskopa da rade cos wogole sprawdzic w tym temacie ? Gdzie ta sruba regulacyjna jest, w ktora strone krecic i ile ?

EDIT:

czy ten artykul tyczy sie takze NB 1.8 ?
http://www.miata.net/garage/isc.html

Jesli tak to juz wiem gdzie ta srubka :) no chyba, ze w NB jest gdzies indziej.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2011, 16:16

logimen pisze:czy ten artykul tyczy sie takze NB 1.8 ?

Ani trochę. To dotyczy wyłącznie NA 1.6

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 maja 2011, 21:40

logimen pisze:
majkel_c pisze:Od zawsze tak się dzieje czy nagle się zaczęło ?


Od momentu kupna czyli od 10 maja br.. W sumie jezdzac u Marcina nie zwrocilem na to uwagi.

snafu pisze:wprowadź go w tryb diagnostyczny (zmostkować TEN z GND)


Eee... mozna bardziej po polsku ?:) Rozumiem,ze mam polaczyc piny TEN i GND, ale gdzie ? W gniezdzie diagnostic, wtyczce od TPS'a/przepustnicy ? Ktore kabelki za te wtyki odpowiadaja (kolory) ?

Sry, ale laik ze mnie w tym temacie.


tak chodzi o złącze diagnostyczne :)
opis pinów masz na dekielku od złącza, kolorów kabli nie pamiętam :P
jak go wrodzisz w tryb diagnostyczny i wszystko jest ok (wentylatory wyłączone przy zamkniętej przepustnicy i włączone przy minimalnym uchyleniu ) to trzeba ustawić na śrubą Bypass na przepustnicy 750 RPM ( dla skrzyni manualnej ) po tej operacji powinno już być wszystko ok jeśli nie to trzeba odczytać błędy z ECU i szukać dalej przyczyny
Mazda mx5 NB 1,8 00r
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 maja 2011, 22:21

czyli kabelkiem lacze TEN i GND i krece ta srubka od obrotow w przeciwna strone do ruchu wskazowek ? w weekend bede testowal, dzieki za info.

EDIT
poki co nie testowalem nic. W miare jezdzenia zaczyna delikatnie przygasac nawet na cieplym silniku :/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Gruda
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2017, 11:15
Model: NB FL
Wersja: Nevada

25 paź 2017, 15:50

Czesc wszystkim, dolacze sie do tematu. Ja mam tak ze na zimnym silniku po odpaleniu jest 1500 obrotow z wcisnietym sprzeglem I hamulcem. Jak dojezdzam do skrzyzowania I wciskam sprzeglo zeby stanac to obroty spadaja do 500 I silnik sie dlawi poczym wracaja na 850. na cieplym silniku nie ma tego problemu. Dodam, ze na zimnym silniku obroty faluja.
ODPOWIEDZ