w jakiej skali mierzy się twardość sprężyn?
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Mkei
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 cze 2009, 10:34
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Piaseczno
29 gru 2010, 17:55
Używał ktoś, bądź używa sprężyn Eibacha E5530-140 w Nb-Fl ?
Powili przymierzam się do zakupu i myślałem jeszcze o Teinie, ale te będę miał w lepszej cenie.
No i producent nie podaje twardości

.

-
Standby
- Posty: 907
- Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
- Lokalizacja: Vava Town
-
Kontakt:
29 gru 2010, 18:30
Pro-kit uchodzi za miękki, wizualtuningowy zawias.
Łoś
-
vox
- Posty: 886
- Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
- Model: NB
- Lokalizacja: Branice opolskie
29 gru 2010, 19:33
Zdajesz sobie sprawę że to jest model do NB a nie do NA ?
Tzn. że nie podejdą

Nie da się ich włożyć, czy co

-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
29 gru 2010, 20:34
Mkei pisze:Tzn. że nie podejdą

Nie da się ich włożyć, czy co

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien

110@???KM
134@???Nm
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
01 sty 2011, 23:24
vox pisze:Tzn. że nie podejdą

Nie da się ich włożyć, czy co

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota

Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy

I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem

Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...
Po
eM
-
noveek
- Posty: 993
- Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
02 sty 2011, 21:43
majkel_c pisze:vox pisze:Tzn. że nie podejdą

Nie da się ich włożyć, czy co

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota

Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy

I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem

Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...
Po
eM
Nawiązując do tematu ja mam trochę pogmatwane zawieszenie:
amory od nbfl sportive z górnymi mocowaniami plus sprężyny H&R do NA -40 mm Jeśli chodzi o montaż w tą stronę to nie ma żadnego problemu jedyne co widzę to że inne NA na tych samych sprężynach, ale na seryjnych amorach NA (nie pamiętam dokładnie kto z forum, ale porównywałem zdjęcia) stoją zdecydowanie wyżej niż moja. Efekt przypadkowy - możliwe choć na torze sprawuje się perfekcyjnie gorzej z koleinami na drodze, ale możliwe, że można to poprawić geometrią.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
tmx89
- Posty: 3044
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
- Model: NA
- Lokalizacja: Katowice
02 sty 2011, 21:59
noveek pisze:majkel_c pisze:vox pisze:Tzn. że nie podejdą

Nie da się ich włożyć, czy co

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota

Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy

I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem

Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...
Po
eM
Nawiązując do tematu ja mam trochę pogmatwane zawieszenie:
amory od nbfl sportive z górnymi mocowaniami plus sprężyny H&R do NA -40 mm Jeśli chodzi o montaż w tą stronę to nie ma żadnego problemu jedyne co widzę to że inne NA na tych samych sprężynach, ale na seryjnych amorach NA (nie pamiętam dokładnie kto z forum, ale porównywałem zdjęcia) stoją zdecydowanie wyżej niż moja. Efekt przypadkowy - możliwe choć na torze sprawuje się perfekcyjnie gorzej z koleinami na drodze, ale możliwe, że można to poprawić geometrią.
no ja tak mam ze tez mam -40mm H&R a stoi wyzej


-
MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
11 lip 2011, 12:27
ktoś zna twardość sprężyn H&R -35mm
podobno jest jeden model do NA i NB

N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
11 lip 2011, 13:36
MiC pisze:ktoś zna twardość sprężyn H&R -35mm
podobno jest jeden model do NA i NB

- daruj sobie springi tego producenta
- na 100% sprężyny z NA i NB są inne z racji osadzeń w amortyzatorze i górnym mocowania niu
-
MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
11 lip 2011, 14:18
to jest problem bo juz takie mam haha
ja kiedys slyszalem zeby darowac sobie eibachy... :/
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
11 lip 2011, 14:24
MiC pisze:ja kiedys slyszalem zeby darowac sobie eibachy... :/
"każdy Żyd swoje chwali"
Ps.zdecydowanie wolę progresywne Eibachy niż H&R.... chociaż sam mam Koni

-
MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
11 lip 2011, 16:15
ja wcale nie chwale, takie sie trafily w secie. To kupilem..
Napisz cos wiecej co Ci w nich nie pasowalo. Jaka charakterystyka i twardosc
ja jeszcze mam nie zalozone...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
booschie
- Posty: 300
- Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
15 mar 2017, 8:21
Czy sprężyny H&R są do zaakceptowania do jazdy w kubełku po drogach krajowych/mieście? Jeśli to coś zmienia, to amortyzatory żółte Koni Sport przy miękkim ustawieniu. Z góry dzięki za info!
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359