Twardość sprężyn

w jakiej skali mierzy się twardość sprężyn?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mkei
Posty: 120
Rejestracja: 14 cze 2009, 10:34
Model: NC FL2
Lokalizacja: Piaseczno

29 gru 2010, 17:55

Używał ktoś, bądź używa sprężyn Eibacha E5530-140 w Nb-Fl ?
Powili przymierzam się do zakupu i myślałem jeszcze o Teinie, ale te będę miał w lepszej cenie.
No i producent nie podaje twardości :roll: .

Obrazek
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 gru 2010, 18:30

Pro-kit uchodzi za miękki, wizualtuningowy zawias.
Łoś
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

29 gru 2010, 19:33

Zdajesz sobie sprawę że to jest model do NB a nie do NA ?

Tzn. że nie podejdą :?: Nie da się ich włożyć, czy co :?:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 gru 2010, 20:34

Mkei pisze:Tzn. że nie podejdą :?: Nie da się ich włożyć, czy co :?:


Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien ;)
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 sty 2011, 23:24

vox pisze:Tzn. że nie podejdą :?: Nie da się ich włożyć, czy co :?:

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien ;)

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota :mrgreen: Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy :razz: I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem :mrgreen: Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

02 sty 2011, 21:43

majkel_c pisze:
vox pisze:Tzn. że nie podejdą :?: Nie da się ich włożyć, czy co :?:

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien ;)

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota :mrgreen: Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy :razz: I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem :mrgreen: Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...

Po
eM


Nawiązując do tematu ja mam trochę pogmatwane zawieszenie:

amory od nbfl sportive z górnymi mocowaniami plus sprężyny H&R do NA -40 mm Jeśli chodzi o montaż w tą stronę to nie ma żadnego problemu jedyne co widzę to że inne NA na tych samych sprężynach, ale na seryjnych amorach NA (nie pamiętam dokładnie kto z forum, ale porównywałem zdjęcia) stoją zdecydowanie wyżej niż moja. Efekt przypadkowy - możliwe choć na torze sprawuje się perfekcyjnie gorzej z koleinami na drodze, ale możliwe, że można to poprawić geometrią.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 sty 2011, 21:59

noveek pisze:
majkel_c pisze:
vox pisze:Tzn. że nie podejdą :?: Nie da się ich włożyć, czy co :?:

Wejść wejdą, wszystko da się zrobić - po prostu samochód nieco inaczej będzie stał niż powinien ;)

Pewnie że da się je jakoś wepchnąć. Jak nie wprost to za pomocą młota :mrgreen: Tyle że ich konstruktor dobierając parametry przewidywał zastosowanie w innym modelu MX-5, w związku z tym efekt będzie dość przypadkowy :razz: I to jak pudło stoi (znaczy wysoko, nisko, prosto czy krzywo) to najmniejszy problem :mrgreen: Moim skromnym zdaniem sprężyny z NB powinny lądować w NA jedynie razem z całym kompletem kolumny z NB...

Po
eM


Nawiązując do tematu ja mam trochę pogmatwane zawieszenie:

amory od nbfl sportive z górnymi mocowaniami plus sprężyny H&R do NA -40 mm Jeśli chodzi o montaż w tą stronę to nie ma żadnego problemu jedyne co widzę to że inne NA na tych samych sprężynach, ale na seryjnych amorach NA (nie pamiętam dokładnie kto z forum, ale porównywałem zdjęcia) stoją zdecydowanie wyżej niż moja. Efekt przypadkowy - możliwe choć na torze sprawuje się perfekcyjnie gorzej z koleinami na drodze, ale możliwe, że można to poprawić geometrią.


no ja tak mam ze tez mam -40mm H&R a stoi wyzej :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 lip 2011, 12:27

ktoś zna twardość sprężyn H&R -35mm
podobno jest jeden model do NA i NB :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lip 2011, 13:36

MiC pisze:ktoś zna twardość sprężyn H&R -35mm
podobno jest jeden model do NA i NB :)

- daruj sobie springi tego producenta :wink:
- na 100% sprężyny z NA i NB są inne z racji osadzeń w amortyzatorze i górnym mocowania niu
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 lip 2011, 14:18

to jest problem bo juz takie mam haha :)
ja kiedys slyszalem zeby darowac sobie eibachy... :/
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lip 2011, 14:24

MiC pisze:ja kiedys slyszalem zeby darowac sobie eibachy... :/

"każdy Żyd swoje chwali" :kciuk:
Ps.zdecydowanie wolę progresywne Eibachy niż H&R.... chociaż sam mam Koni :mrgreen:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

11 lip 2011, 16:15

ja wcale nie chwale, takie sie trafily w secie. To kupilem..
Napisz cos wiecej co Ci w nich nie pasowalo. Jaka charakterystyka i twardosc :)
ja jeszcze mam nie zalozone...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
booschie
Posty: 300
Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2017, 8:21

Czy sprężyny H&R są do zaakceptowania do jazdy w kubełku po drogach krajowych/mieście? Jeśli to coś zmienia, to amortyzatory żółte Koni Sport przy miękkim ustawieniu. Z góry dzięki za info!
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
ODPOWIEDZ