Silnik - jak ciepły to faluje i nie tylko....

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lis 2008, 19:11

Cześć

przeglądałem już wątki z podobnymi problemami ale nie dokońca znalazłem odpowiedź...
problem jest gdy silnik się rozgrzeje do prawidłowej temperatury roboczej (woda ciepła i olej bo wskaźnik ciśnienia oleju na wolnych nieco poniżej "2"). W tedy to zaczynają się wariacje albo obroty skaczą na 1,5 - 2 krpm albo spadają tak że czasem gaśnie.... a jak zgaśnie to nie chce zapalić mimo że kręci aż miło....
Wymieniłem dziś świece (NGK) i przewody WN (Bosch) ale nadal q...pa....
Jak zimy to wszystko jest ok. pali za pierwszym razem nie dymi nie klekocze...

Czy macie jakieś pomysły co sprawdzić czy to już cewka??

silnik 1,6 115KM.....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

20 lis 2008, 19:47

sprawdz tak jak pisal five,czy masz szczelny kolektor.
moje gg6762774
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lis 2008, 21:37

To ja mam jeszcze jedno pytanie bo już się ta sprawa pojawiała a ja trochę "zielony" jestem. O co chodzi z czujnikiem pod sprzęgłem ?? i gdzie ten czujnik jest umiejscowiony ???
sorry za lamertwo ale o czujniku pojawiały się stwierdzenia ale co jak i gdzie to nie bardzo wyczytać mi sięudało.... :oops: :sad:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

20 lis 2008, 22:21

http://www.miata.net/garage/isc.html fajny temat polecam sam to przerabiałem
powodzonka
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2008, 22:28

Jaro, wychodzi na to , ze silnik krokowy szaleje - zacznij od czyszczenia. Adi podał fajna procedure. Polecam.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lis 2008, 23:15

Jutro jade do "magika" w Wawie zobaczymy czy da rade.... gość furki w swoim garażu klepie....
jak będzie tak skuteczny w mazdach jak gość z 3miasta w temacie VW to zarzuce temat może się komuś przyda....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lis 2008, 17:37

Cześć,

byłem u znajomego wstępna diagnoza - sonda lambda - mam nadzieje że właściwa. Wstępny pomiar mający na celu zweryfikować czy sonda posiada jakąkolwiek rezystancje wskazał na całkowity brak przweodności. Z tego co mi wiadomo działająca nawet błędnie powinna jakąś rezystancje posiadać...??? :roll:
Czy te objawy jakie mam u siebie mogą być rzeczywiście związane z sondą lambda ??
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2008, 18:56

Jaro pisze:Czy te objawy jakie mam u siebie mogą być rzeczywiście związane z sondą lambda ??

Mogą, na zimnych silniku ecu ignoruje odczyt z lambdy, dopiero powyzeje pewnej temperatury wchodzi w otwarta pętle i koryguje mieszankę na podstawie lambdy, chyab ze wciskasz gaz do dechy, wtedy znowu silnik przelacza sie na zamknieta pętle i ignoruje sonde.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 lis 2008, 8:21

Fiveopac pisze:
Jaro pisze:Czy te objawy jakie mam u siebie mogą być rzeczywiście związane z sondą lambda ??

Mogą, na zimnych silniku ecu ignoruje odczyt z lambdy, dopiero powyzeje pewnej temperatury wchodzi w otwarta pętle i koryguje mieszankę na podstawie lambdy, chyab ze wciskasz gaz do dechy, wtedy znowu silnik przelacza sie na zamknieta pętle i ignoruje sonde.


To by się mogło zgadadzać ponieważ:
a. odpala rano za pierwszym strzałem
b. szaleje jak się nagrzeje do temp. roboczej
c. przechodzi jak go porządnie przegazować lub poczekać aż ostygnie....

Czy sonda lambda jest brana pod uwagę w chwili uruchamiania silnika (gdy jet nagrzany) ??
Na jaki koszt należy się przygotować ?
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lis 2008, 13:08

Jaro pisze:Na jaki koszt należy się przygotować ?

Cos k. 250 zł :)
Jaro pisze:Czy sonda lambda jest brana pod uwagę w chwili uruchamiania silnika (gdy jet nagrzany) ??

Pewnie nie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

02 kwie 2009, 10:12

Witam,
Ja z kolei mam następujący problem. Wczoraj podczas badania technicznego okazało się, że spaliny przekraczają dwukrotnie dopuszczalnie normy. Odnośnie obrotów - (głównie) przy nagrzanym silniku, po wciśnięciu sprzęgła obroty skaczą w dół do ok 500 RPM i powracają. Wydaje mi się, że spalanie również jest trochę za wysokie:

+/- 9 L/100 przy w miarę stałej jeździe 120 km/h . Jeżdżę codziennie do pracy obwodową 40 km i z powrotem - więc można uznać to za spalanie "na trasie".
Czy to również sonda Lambda?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 kwie 2009, 20:35

no to dzięki Kufelmanowi i częściom po robótkach Sluby udało się....
Winą całego zamieszania był nie dokręcony Air Valve - dwie śruby miały ok 1,5 obrotu luzu i pewnie na naszych dziurach odkręcały się dalej bo częstotliwość objawów zwiększała się... Droga jaką pokonałem to.... :
- wymienione świece i kable WN (i tak im się należało :mrgreen: )
- wymieniona sonda lambda (pewnie można było olać :cry: )
- wymieniona cewka (na szczęście pożyczona - Kufelman dzięki :wink: )
- wymieniona przepustnica z TPS i ISC Valve (ponownie wielkie dzięki dla Kufelmana za pożyczenie :wink: )
- jak zacząłem wymieniać AV to się okazało co jest grane....

Dziś w końcu zaznałem co to prawdziwa przyjemność z jazdy....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Szwajcar
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2008, 9:39
Lokalizacja: Zurich -> Kraków

07 maja 2009, 0:38

cyzo pisze:Witam,
Ja z kolei mam następujący problem. Wczoraj podczas badania technicznego okazało się, że spaliny przekraczają dwukrotnie dopuszczalnie normy. Odnośnie obrotów - (głównie) przy nagrzanym silniku, po wciśnięciu sprzęgła obroty skaczą w dół do ok 500 RPM i powracają. Wydaje mi się, że spalanie również jest trochę za wysokie:

+/- 9 L/100 przy w miarę stałej jeździe 120 km/h . Jeżdżę codziennie do pracy obwodową 40 km i z powrotem - więc można uznać to za spalanie "na trasie".
Czy to również sonda Lambda?



mam dokładnie te same objawy ostatnio..

to była sonda?

dzięki z góry za info
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 maja 2009, 10:25

no właśnie że nie...
okazało się że ktoś wcześnił popełnił radosną twórczość pod maską z kabelkami i napie... :twisted: :twisted: trochę bo komputer głupiał i np. została wyłączona też kontrolka "check engine" :???: obecnie jest to doprowadzane do stanu normalności :roll:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 maja 2009, 10:42

W mojej jest podobnie jak w powyższych przypadkach....tzn.
-startuje idealnie
-zimny silnik pracuje super
-po nagrzaniu zaczyna wariować po przygazowaniu obroty spadają do 400-500 obrotów i silnik gaśnie
-jak się już na maksa nagrzeje to jakby wraca do normy
Ogarnę temat jak skończę remont podwozia i zawieszenia. Wykręcę całą przepustnicę, wyczyszczę silnik krokowy i zawór powietrza.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

07 maja 2009, 10:57

irakleo pisze:Wykręcę całą przepustnicę, wyczyszczę silnik krokowy i zawór powietrza.

u mnie na czyszczeniu sie nie skończyło. pomogło na jakiś czas ale niestety okazało się że przepustnica jest wyrobiona i musiałem wymienić.
Z czyszczeniem zaworu powietrza nie jest tak łatwo, nie wiem jak w 1,6 ale w 1,8 śruby do odkręcenia zaworu są miekkie jak masło i potrzeba śrubokrętu gwiazdki sporego rozmiaru żeby je odkrecić. w tej przepustnicy ktora teraz mam nie udało mi sie ich ruszyć. jak sie nie odkręci to pozostają waciki do uszu:)
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

13 maja 2009, 18:32

Szwajcar pisze:
cyzo pisze:Witam,
Ja z kolei mam następujący problem. Wczoraj podczas badania technicznego okazało się, że spaliny przekraczają dwukrotnie dopuszczalnie normy. Odnośnie obrotów - (głównie) przy nagrzanym silniku, po wciśnięciu sprzęgła obroty skaczą w dół do ok 500 RPM i powracają. Wydaje mi się, że spalanie również jest trochę za wysokie:

+/- 9 L/100 przy w miarę stałej jeździe 120 km/h . Jeżdżę codziennie do pracy obwodową 40 km i z powrotem - więc można uznać to za spalanie "na trasie".
Czy to również sonda Lambda?



mam dokładnie te same objawy ostatnio..

to była sonda?

dzięki z góry za info


Byłem dzisiaj u elektronika. Sonda jak najbardziej ok. Świece czyściutkie, przepustnica czysta. Prawdopodobnie przyczyną zbyt wysokich spalin był....rozregulowany aparat pomiarowy - ale sprawdzę jutro na innej stacji diagnostycznej.

Odnośnie drobnego spadku osiągów - okazało się, że filtr powietrza zdecydowanie!! wymaga wymiany i prawdopodobnie to jest przyczyną - ale czy zabrudzony filtr ma wpływ na wielkość spalania?
Szwajcar
Posty: 57
Rejestracja: 23 wrz 2008, 9:39
Lokalizacja: Zurich -> Kraków

13 maja 2009, 21:00

u mnie objawy minęły same... sądzę że u mnie sonda też ok i to była kwestia jakiegoś syfu z benzyny...
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

03 kwie 2010, 17:33

Odgrzewam temat.

Auto stało od listopada w garażu (nie ogrzewanym). Odpalałem je średnio raz na 3-4 tygodnie i chodziło ok 20 min.

Dzisiaj byłem na przeglądzie- niby wszystko ok, ale... :

1. Wskaźnik "Lambda" ( czyli jak sądzę skład mieszanki ??? ) pokazywał 1,4 - 1,6 - dopiero po zwiększeniu obrotów i trzymaniu na ok. 2 - 2,5 k RPM wskaźnik zszedł do wartości 1 ( czyli chyba prawidłowej??? ). Po zdjęciu nogi z gazu wskazania powróciły do ok. 1,4.

2. Równocześnie do wskazań Lambdy zawartość tlenku węgla miała się w granicach 0,5% - po wspomnianym zwiększeniu obrotów silnika udział tlenku węgla wzrósł do 0,8 - 0,9 % o ile dobrze pamiętam.

W Listopadzie akurat przed "zagarażowaniem" auta byłem u elektronika - sonda Lambda jest ok (przynajmniej była), żadnych innych błędów czytnik nie "wymrugał". Spalanie jakieś takie większe (jeszcze nie zmierzyłem dokładnie) a poza tym......to nie jedzie. 4,5 tyś RPM gaz w podłogę i żadnej rewelacji nie ma :(

Jakieś pomysły?

P.S. Gdzie w 3 mieście można pojechać na dobry komputer - bo tych matołów od Zdanowicza to już więcej nie zniosę !!!! Był ktoś na Elbląskiej u Goworowskiego?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 kwie 2010, 1:42

Jakoś wcześniej ominąłem ten wątek :razz: Wyjaśniło się coś?

Jeśli nadal chcesz odczytać błędy w swojej MX-5'ce i posiadasz złącze OBD2, zapraszam w czwartek na spota :mrgreen: Zabiorę swój interface i lapka. Poza sprawdzeniem błędów podejrzymy charakterystykę pracy sondy - może się coś wyjaśni.
Sonda powinna dawać napięcia z zakresu 0-1[V], stany wysokie i niskie.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2010, 7:30

I tak miałem w planie się z Wami spotkać w czwartek więc : WCHODZĘ W TO :)


Jeszcze nic nie sprawdzałem - auto chwilowo stoi w garażu.
Do zobaczenia w czwartek.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2010, 14:56

Dżunior pisze:Zabiorę swój interface i lapka

Zabierz również przejściówkę do gniazda diagnostycznego w komorze silnika :wink: Bo jak eksperymentalnie sprawdziliśmy w którymś z wątków, NB portu OBD2 pod konsolą nie ma, mimo że dokumentacja mazdy twierdzi coś innego :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2010, 15:00

Słuszna sugestia drogi Watsonie
To w końcu to pod maska to nie OBD2 ? :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 kwie 2010, 17:18

majkel_c pisze:Zabierz również przejściówkę do gniazda diagnostycznego w komorze silnika :wink:

Nie posiadam takowej :oops:
Mam nadzieję że OBD2 jednak wystarczy... :roll:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
cyzo
Posty: 194
Rejestracja: 30 lip 2008, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2010, 19:17

Wydaje mi się, że już gdzieś - kiedyś ustaliliśmy, że w dziwnych okolicznościach w NB OBD2 znalazło się pod maską a nie pod konsolą. Przynajmniej rozstrzygniemy tą kwestię raz na zawsze :)
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

20 kwie 2011, 6:15

Czy byłoby bezpieczne przeczyszczenie isc valve zalewając WD40 do środka.Czy lepiej się trzymać http://www.miata.net/garage/isc.html i poprostu spryskać to środkiem do czyszczenia dolotu ?
Przemas
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2011, 10:29

przemas pisze:zalewając WD40 do środka

WD40 trzymaj się z daleka w takim przypadku. Zresztą on ma bardzo słabe własności czyszczące. Najlepiej do tego zastosuj środek do czyszczenia gaźników, najlepiej ze wszystkich usuwa tego typu zabrudzenia. A dla zaworu będzie na pewno bezpieczny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

20 kwie 2011, 11:14

dzięki
Przemas
pmiotr
Posty: 5
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:09
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2011, 20:28

Odnawiam temat. Mam podobne problemy, jeśli np. szukam miejsca parkingowego i dłuższy czas jadę na niskich obrotach silnik zaczyna gasnąć i robi to za każdym razem jak puszcze np skręcając gaz i spadają obroty. W momencie kiedy wcisnę sprzęgło i wrzucę jedynkę, obroty albo spadają gdzieś do 600 albo falują. Gaśnie również w momencie redukcji przed skrzyżowaniami. Krokowy czy raczej coś z kompem? Dodam że jest to NA '92
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2011, 22:03

pmiotr pisze:Odnawiam temat. Mam podobne problemy, jeśli np. szukam miejsca parkingowego i dłuższy czas jadę na niskich obrotach silnik zaczyna gasnąć i robi to za każdym razem jak puszcze np skręcając gaz i spadają obroty. W momencie kiedy wcisnę sprzęgło i wrzucę jedynkę, obroty albo spadają gdzieś do 600 albo falują. Gaśnie również w momencie redukcji przed skrzyżowaniami. Krokowy czy raczej coś z kompem? Dodam że jest to NA '92


Zacznij od świec i kabli. W jakim są stanie ? kiedy ostatnio zmieniałeś ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ