Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

16 mar 2011, 7:41

hella_flush pisze:Nie ma żadnego semi slicka w tym teście anie nawet niby semi slicka


bo jak zauważyłeś to test dla golfa, czyli dla kowalskiego do przemieszczania się z rodziną
hella_flush pisze:Poza tym test opon do Golfa, nie pomaga w doborze opon do Mx'a.
_________________


ale daje jakieś podstawy do zainteresowania się danymi modelami i do dalszego drążenia tematu.
sam mam er300 i jestem z nich zadowolony. w tym teście też nieźle wypadły, więc trochę prawdy w nim jest.

pozdr
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

16 mar 2011, 14:03

hella_flush pisze:Pozatym test opon do Golfa, nie pomaga w doborze opon do Mx'a.


Nie zgodzę się.
Wg mnie hamowanie czy to golfem czy mazdą wiele się nie różni. Rozkład masy i tak zmienia się diametralnie powodując silny docisk przedniej osi. Więc wynik dla mazdy na każdej z tych opon powinien być proporcjonalny.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

16 mar 2011, 14:50

Skyluker pisze:Nie zgodzę się.
Wg mnie hamowanie czy to golfem czy mazdą wiele się nie różni. Rozkład masy i tak zmienia się diametralnie powodując silny docisk przedniej osi. Więc wynik dla mazdy na każdej z tych opon powinien być proporcjonalny.

Testowałem te same opony na miacie i w focusie. Wynik - charakterystyka przyspieszenia, hamowania, trzymania w zakrętach zupełnie, ale to zupełnie inna. Na dużą niekorzyść dla miaty.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2011, 15:45

Ja do swojego emiksa zakładam na ten sezon pirelli p zero nero xl (wzmacniane).
w oponeo jest aktualnie promocja i rozmiar 205/40/17 przeceniony jest z 673 zł na 444 zł (produkcja luty 2011)
pozdr
wik
pozdr
wik
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

16 mar 2011, 18:20

Na oponeo (opony.pl/oponytanio itp.) jak jest promocja to często po zamówieniu jest telefon z informacją (cytat z pamięci ;))
- "bardzo się cieszymy frajerze, że naciąłeś się na nasze chamskie zagranie marketingowe, promocja nieaktualna, proponujemy inne opony jedyne 200 zł na sztuce droższe :)"

Skyluker - opony do kompakta nieco inną konstrukcje i przede wszystkim o wiele wyższe profile (co za tym idzie bardziej miękkie ścianki). Opona do kompakta ma być cicha, komfortowa, trwała, w miarę trzymać i hamować. Opona do Miaty ma (w moim głębokim przekonaniu) trzymać i dawać dobre czucie granic przyczepności. Warto też wziąć pod uwagę gigantyczne różnice masy kompakt vs. MX, inny rozkład mas (i ich transfer przy hamowaniu).

I chociaż nie mam na nazwisko Macierewicz to nigdy nie ufałem do końca testom z Auto Świata, zarówno samochodów jak i opon... Liznąłem w życiu temat dziennikarstwa motoryzacyjnego i obiektywizm tam nie stoi na pierwszym miejscu, szczególnie w prasie opierającej się na przedrukach z tytułów niemieckojęzycznych (czemu zawsze w AŚ wygrywa Continental a wiele ciekawych opon jest pomijane zupełnie?). Lepiej sobie poczytać fora polskie i zachodnie, popatrzeć na czym latają ludzie na pojeżdzawkach i co zakładają do "ciekawszych" aut.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 mar 2011, 18:40

Dla mnie cały ten test to jakieś nieporozumienie, którym nie warto sobie głowy zawracać

Kto poważny ocenia opony na podstawie jednego bardzo mocno selektywnego i nieobiektywnego testu jakim jest hamowanie na lini prostej... brak słów.

Najprostszym przykładem są opony z bieżnikiem kierunkowym, które hamują inaczej na łuku mokrym w porównaniu do suchego.

A hamowanie to tylko jeden aspekt jazdy.

Jak już musieli się ograniczać do jednego testu to powinien to być przejazd po torze / wyznaczonej trasie, która jest częściowo mokra. A tak widać w co włożyli najwięcej wysiłku - w tabelkę :poklony:

Pozdro
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2011, 22:39

hella_flush pisze:Na oponeo (opony.pl/oponytanio itp.) jak jest promocja to często po zamówieniu jest telefon z informacją (cytat z pamięci ;))
- "bardzo się cieszymy frajerze, że naciąłeś się na nasze chamskie zagranie marketingowe, promocja nieaktualna, proponujemy inne opony jedyne 200 zł na sztuce droższe :)"


oponeo.pl to poważna firma, spółka notowana na GPW więc nie sądzę żeby takie rzeczy miały miejsce. kupowałem u nich już kilka razy i nigdy nie spotkałem się z takim scenariuszem jak napisałeś powyżej. Poza tym większość zamówień (jak i w tym przypadku) ma gwarantowaną dostawę w przeciągu 24 godz. (kurier gratis). No ale zobaczymy - różnie może być i mogę się mylić. jak dotrą to dam znać ;)

pozdr
wik
pozdr
wik
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2011, 17:43

mam propozycje - pare osób jedzie na tor do wróbla. Przetestujcie odległość hamowania z metrem w ręce. Kilka aut kilka opon. Zobaczymy jaka jest norma dla madzi.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

17 mar 2011, 17:56

hella_flush, ma racje co do oponeo.. jak szuklem swoich to kilkakrotnie wyklikalem wszystko na stronie potem dostawalem maila "sorry, nie ma nie wiadomo kiedy bedzie".

Co do testu to jest ok ale testuja normalne opony a nie "usportowione".

spilner pisze:Testowałem te same opony na miacie i w focusie. Wynik - charakterystyka przyspieszenia, hamowania, trzymania w zakrętach zupełnie, ale to zupełnie inna. Na dużą niekorzyść dla miaty.
Dokladnie rozne auta, rozne zawiasy inna charakterystyka.

btw nie kupujcie t1r - przyskapilem, a wlasciwie nieczego innego w rozmiazr sensownego nie bylo i teraz zaluje :cry:
AWD + RWD = ;D
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

17 mar 2011, 22:42

OldTomFrost pisze:btw nie kupujcie t1r - przyskapilem, a wlasciwie nieczego innego w rozmiazr sensownego nie bylo i teraz zaluje :cry:


nie od dziś wiadomo, że to słaba guma jest
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

18 mar 2011, 17:35

Ja też mam owiane złą sława na tym forum TOYO TR1 :))
Kupilem razem z nowymi felgami na ebay-u w bardzo okazyjnej cenie.
(Ziom budował replike rajdowego renaulta 5 turbo silnik mu eksplodował przy pierwszym odpaleniu po zalozeniu turbiny i wyprzedawal nowki cześci za groszki bo budżet mu sie zalamał i się poddał)

Powiem tak wg mnie na suchym nie jest źle, ja mam troche dziwny rozmiar 195/40/16 profil niski naciagniety na dość szeroką felge wiec nie odczuwam tak strasznie miękich boków opony.
No ale na mokrym to juz jest kaszanka niewiem jak inni smigający na TR1 ale jak popada i asfalt jest naprawde mokry to wydaje mi się że mam 230KM a nie 130KM. Tył tańczy jak Mroczek w tańcu z gwiazdami. (czyli jak szalony)

W tej cenie raczej ciężko trafić coś dużo lepszego ale ja juz wiem ze następne opony na 99% nie bedą TR1 :)
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2011, 15:32

Dotarły :) Po raz kolejny nie zawiodłem się na oponeo.pl więc szczerze polecam.
Oponki pierwsza klasa, autko super się prowadzi :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pozdr
wik
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

23 mar 2011, 15:52

perosz, co do t1r jest dokladnie tak jak piszesz :winner:
AWD + RWD = ;D
perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

23 mar 2011, 19:01

Właśnie wylookałem że w poście nagminnie pisałem TR1 a powinno być T1R :)))

:ryjezesmiechu: wybaczcie :ryjezesmiechu:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 mar 2011, 21:10

wiktoch, gratuluje zakupu bardzo fajnych opon :) Życzę również przyjemnego śmigania na nich :)
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2011, 21:47

DieSpinnePL pisze:wiktoch, gratuluje zakupu bardzo fajnych opon :) Życzę również przyjemnego śmigania na nich :)

dzięki i wzajemnie :) ale nasze warszawskie drogi po zimie wyglądają masakrycznie :( przynajmniej część z nich ...
pozdr
wik
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 kwie 2011, 20:47

Postanowiłem wczoraj zmienić opony w mojej NBFL i przełożyłem Yokohamy Parady z NA, które mają już ponad dwa lata ale znikomy przebieg z racji sporadycznej eksploatacji auta. Pojeździłem dzisiaj trochę na letnich gumach i zauważyłem że opony generują dość spory poziom hałasu po przekroczeniu 70-80km/h. Zastanawiam się czy zawsze były takie głośnie czy jednak ten dźwięk jest spotęgowany jazdą z hard topem którego jeszcze nie zdjąłem, a może zwyczajnie się zestarzały...chociaż 2-3 letnie opony to jeszcze nie takie starocie.
Pytanie do wszystkich posiadaczy Parad - czy wasze opony też nie należą do najcichszych ?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 kwie 2011, 21:13

a patrzyłeś jak w NBFLu jest na tych kumho?

bo ja mam od czwartki i jest cicho ;) może porównaj w tą stronę ;)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 kwie 2011, 21:15

irakleo pisze:Postanowiłem wczoraj zmienić opony w mojej NBFL i przełożyłem Yokohamy Parady z NA, które mają już ponad dwa lata ale znikomy przebieg z racji sporadycznej eksploatacji auta. Pojeździłem dzisiaj trochę na letnich gumach i zauważyłem że opony generują dość spory poziom hałasu po przekroczeniu 70-80km/h. Zastanawiam się czy zawsze były takie głośnie czy jednak ten dźwięk jest spotęgowany jazdą z hard topem którego jeszcze nie zdjąłem, a może zwyczajnie się zestarzały...chociaż 2-3 letnie opony to jeszcze nie takie starocie.
Pytanie do wszystkich posiadaczy Parad - czy wasze opony też nie należą do najcichszych ?


Hmmm ... sprawdź czy czasem ci nie wyząbkowały :twisted: . Ja zorientowałem się własnie po zwiększonym hałasie. Na trochę pomoże zamiana przód-tył po przekątnej, będą się kręcić w drugą stronę. Niestety hałas wróci. Moje Parady mają teraz przeznaczenie na Ułęż, Wróbla i inne zabawy.

BTW Pirelli Pzero Nero to bardzo dobra opona, moim zdaniem lepsza od np. Bridgstone ER300 czy Goodyear F1 (jeździłem na wszystkich 3-ech na tym samym aucie).

Pozdro

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 kwie 2011, 21:38

kammich pisze:a patrzyłeś jak w NBFLu jest na tych kumho?

bo ja mam od czwartki i jest cicho ;) może porównaj w tą stronę ;)

jutro planuję podmianę kół z NA na której felgi założyłem nowe Kumho z przeznaczeniem do upalania
pmcomp pisze:Hmmm ... sprawdź czy czasem ci nie wyząbkowały :twisted: . Ja zorientowałem się własnie po zwiększonym hałasie.

a od czego mogły się "wyząbkować"? i po czym to "wyząbkowanie" poznam ?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 kwie 2011, 21:48

irakleo pisze:
kammich pisze:a patrzyłeś jak w NBFLu jest na tych kumho?

bo ja mam od czwartki i jest cicho ;) może porównaj w tą stronę ;)

jutro planuję podmianę kół z NA na której felgi założyłem nowe Kumho z przeznaczeniem do upalania
pmcomp pisze:Hmmm ... sprawdź czy czasem ci nie wyząbkowały :twisted: . Ja zorientowałem się własnie po zwiększonym hałasie.

a od czego mogły się "wyząbkować"? i po czym to "wyząbkowanie" poznam ?


Opony ząbkują zazwyczaj ze względu na wady konstrukcyjno/produkcyjne opony, zły stan zawieszenia auta oraz niestety od bardzo agresywnej jazdy w zakrętach.

Przejedź palcami po oponie ale po skrajach a nie po środku. Tak wzdłuż kierunku jazdy i z powrotem. 20 cm. Jak poczujesz "zęby" to będziesz wiedział. Jak będzie równo (gładko) to jest ok. Zapewne w googlu wyząbkowane opony znajdziesz więcej porad ... ja się nie znam :cool: .

Pozdro

EDIT: znalezione w necie:
Z wyczuciem głaszcząc oponę w obu kierukach ( po obwodzie powierzchni styku
z nawierzchnią, najlepiej po skrajach bieżnika ). Jak wyczujesz pod dłonią
że coś haczy w danym kierunku to jest to to.
To tak jakbyś głaskał żeby piły w jedną stronę i drugą stronę.

Dobre ...
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 kwie 2011, 22:28

po szybkich oględzinach w garażu stwierdziłem że Parady na 100% zmieniły kierunek toczenia się po przekładce z NA do NBFL...powalczę jutro z lewarkiem i kluczem do kół
ps. a jednak upalanie opon na coś się czasami przydaje - bezbłędnie mogłem odczytać które opony napędzały niegdyś NA :mrgreen:
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

07 kwie 2011, 13:44

Witam, mam szybkie pytanie. Mam 2 pary opon letnich . Jedna para to Firestone-Firehawk TZ 200 a druga para to Michelin Pilot Exalto , obie pary kupiłem okazyjnie i są w dobrym stanie. Problem mam jeden która para na przód a która na tył?
Pozdrawiam i z góry dzięki za rade
Despicable Me
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

07 kwie 2011, 13:48

Wiciu1982 pisze:Witam, mam szybkie pytanie. Mam 2 pary opon letnich . Jedna para to Firestone-Firehawk TZ 200 a druga para to Michelin Pilot Exalto , obie pary kupiłem okazyjnie i są w dobrym stanie. Problem mam jeden która para na przód a która na tył?
Pozdrawiam i z góry dzięki za rade


Lepsze zawsze na tył :!:
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2011, 13:51

noveek pisze:Lepsze zawsze na tył :!:


no nie do końca,
jak dasz lepsze na tył, to tyłek nie będzie tańczył, natomiast przód może nie skręcać w deszczu, bo na suchym to raczej nie ma większego znaczenia

jak dasz lepsze na przód, to na mokrym będziesz lepiej skręcał, za to jak z gazem nie będziesz sie delikatnie obchodził to ci tyłek będzie tańczył ;)

co kto lubi ;)
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

07 kwie 2011, 14:05

Czyli zakładam Michelin na przód a Firestone na tył. Ważne aby na deszczu przód trzymał bo operując gazem ręcznym tyłek może ucieka ale da się z tego wyjśc :)
Despicable Me
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 kwie 2011, 14:33

Jak dasz gorsze na tyl to mozesz miec spiny nie do opanowania...

Ja mialem taka sytuacje: bardzo kiepska opona na mokrym o kierunkowym biezniku i mocno trzymajacy przód. Minmalna ilosc stojacej wody w ciasnym zakrecie i spin nawet przy 30-40km/h jak sie pospieszysz z gazem :)

Szybko zamienialem opony.

Pozdro
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

07 kwie 2011, 14:45

kammich pisze:
noveek pisze:Lepsze zawsze na tył :!:


no nie do końca,
jak dasz lepsze na tył, to tyłek nie będzie tańczył, natomiast przód może nie skręcać w deszczu, bo na suchym to raczej nie ma większego znaczenia

jak dasz lepsze na przód, to na mokrym będziesz lepiej skręcał, za to jak z gazem nie będziesz sie delikatnie obchodził to ci tyłek będzie tańczył ;)

co kto lubi ;)


Temat wałkowany po milion razy lepsze opony zawsze na tył - tylnymi kołami nigdy nie skręcisz gdy wpadną w poślizg - przeczytaj np posty Piotra K również w tym temacie bardzo ładnie to wytłumaczył kiedyś.

sebna +1
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 kwie 2011, 7:56

noveek a co, jak nie mam prawie bieżnika na dwóch, nadal je dawać na przód :mrgreen: :?:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 kwie 2011, 8:09

A ja właśnie kupiłem seryjne Enkeie z Michelinami Pilot Exalto 2, mam nadzieję, że się sprawdzą :)
ODPOWIEDZ