Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

04 lip 2011, 23:39

Będąc w Polsce zrobił bym sobie na zamówienie, szczególnie, że Twoim wymogiem jest cisza.

Wyjdzie tanio i możesz wymagać bo postawiłeś warunki.

Gdybym mieszkał w PL to bym Ci za grosze mój tłumik z NBfl odstąpił ale dźwięk jest tragicznie nie ciekawy z OE tłumika jak dla mnie.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lip 2011, 23:40

Spidi pisze:Orientuje się ktoś czy są jakieś istotne różnice między tłumikami końcowymi w NB a NBFL?

Nie ma, są identyczne.
Spidi pisze:Szukam właśnie jakiegoś cichego wydechu do swojej NBFL 1.8 i wszędzie są tylko do NB.

RoadsterSport Ci nie pasuje ? :mrgreen: Myślę że wielu posiadaczy NBfl chętnie się zamieni na swój seryjny :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

05 lip 2011, 0:09

Dzięki Majkel.

Sebna - robienia customa raczej sobie daruje... raz, że to napewno potrwałoby dłużej, dwa że raczej byłoby droższe niż kupno seryjnie produkowanego gotowca.

Ogólnie w samochodzie nie potrzebuje mega doznań akustycznych ze strony silnka. Fajnie jak motor ładnie nisko mruczy ale bez przesady... To co "wyczynia" mój roadster sport zdecydowanie mi nie odpowiada.
Lubię pogadać sobie z pasażerem, posłuchać dobrej muzyki... pojeździć bardzo szybko.
Niestety po trasie Kraków - Białystok wymiękam i wiem że z tym wydechem tego co napisałem wyżej robić się nie da. Powyżej 120-130 tłumik IMO jest nie do wytrzymania. Podobnie przy schodzeniu z obrotów w okolicach 3000-3500 obrotów od jego buczenia aż boli mózg! :shock: :oops:
Nie wiem jak pracuje stock'owy ale mimo wszystko chyba zaryzykuje i zadowole się harczeniem stożka. :wink:
SPIDI
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

05 lip 2011, 8:14

Nigdy nie słyszałem tego tłumika na żywo ale faktycznie Twój opis nie wygląda zachęcająco :mrgreen:

Ja mam Larini sam tłumik. Jest bardzo cywilizowany (aż za bardzo jak dla mnie) trochę sobie po mruczy w przedziale 3,5k - 5k a potem i tak tylko silnik słychać (nie mam stożka).

Na autostradzie, na której codziennie jeżdżę w ogóle go nie słychać.

Zastanawiam się na dołożeniem sekcji środkowej bez rezonatora żeby go trochę podgłośnić bo nutę ma bardzo fajną.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

05 lip 2011, 19:48

Dobry

Pytania mam dwa.

1. Czy dane wałków rozrządu dla NA 1.8 94 podane na solomiata są prawdziwe/ktoś to mierzył? - 218/232 wznios 8,58 - za http://www.solomiata.com/cams.html

2. Jaki jest w w/w silniku overlap - kąt współotwarcia zaworów?

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
emzet.
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Kraków

06 lip 2011, 18:10

Panowie, szybkie pytanie: wymieniam chłodnicę, znalazłem chłodnicę Koyo w dobrej cenie, wymiary wydają się zgadzać - 644/320

Problem jest z grubością - seria 16 mm, a nowa Koyo 24 mm.

Można kupować? Nie będzie problemu/różnicy? Na co właściwie wpływa grubość chłodnicy?

NB / 1,6 / 1998 / bez klimy
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lip 2011, 18:35

emzet. pisze:Na co właściwie wpływa grubość chłodnicy?

Na jej wydajnosc, im grubsza tym lepsza ;)
Pokaz jej rysunek, to sie dowiesz czy dobra .
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
emzet.
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Kraków

06 lip 2011, 20:30

dzięki za pomoc, jutro prześlę zdjęcia. Widzieliście może gdzieś tutorial "Wymiana chłodnicy - zrób to sam"? Podejrzewam że sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa, ale wolę mieć instrukcję na wszelki wypadek
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

06 lip 2011, 22:15

wymieniłem kiedyś chłodnice na parkingu co prawda w innym aucie ale to naprawdę dość proste tak długo jak długo pasuje ;-), najwięcej mi się zeszło na na uwalnianiu zacisków na wężach, wydaj mi sie , ze powinieneś to ogarnąć bez problemów
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lip 2011, 22:17

Nie wiem jak w NB ale w NA to szybciej wyciagalem chlodnice niz zdarzyl z niej splynac plyn chlodniczy :razz: podejrzewam, ze duzej filozofii tez nie ma :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2011, 0:24

emzet. pisze:"Wymiana chłodnicy - zrób to sam"

żartujesz :mrgreen: odpinasz węże, zdejmujesz wiatrak, odkręcasz 2 mocowania chłodnicy od góry i ją wyjmujesz. Koniec. :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2011, 10:59

Czy ktoś zna może firmę, która podjęłaby się wykonania tarcz zegarów na zamówienie?
Mam już praktycznie gotowy projekt w Illustratorze, trzeba tylko wydrukować i wyciąć.
Próbowałem już kilka firm z google i allegro, ale za zawartymi na stronie zapewnieniami, ze ogranicza mnie jedynie fantazja, niestety nie idą konkretne działania. Z reguły nawet nie odpisują.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

07 lip 2011, 11:05

A jakieś studnio poligraficzne/fabryka reklamy w Twojej okolicy? I nie pisz maili, dzwoń albo podjedź.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2011, 11:19

Masz rację z tymi mailami, w naszym kraju to jeszcze nie jest poważnie traktowane narzędzie.
Pewnie skończy się na firmie poligraficznej, ale wtedy muszę sam powiedzieć, co i na czym mają wydrukować. Mogę oprzeć się na instrukcji z bloga [URL=http://www.revlimiter.net/mods/gauges.php]Revlimiter[/URL], ale nie jestem pewien, czy powinienem drukować 2 czy 3 warstwy.
Chcę uzyskać bursztynowe podświetlenie - pytanie, czy do tego potrzebne mi są 3 warstwy (2 czarno-przezroczyste + 1 pomarańczowa), czy wystarczą 2 czarno-przezroczyste i żarówki z pomarańczowymi nakładkami :?:
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 996
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 lip 2011, 13:25

Vertigo, moze pogadaj ze Spiderem, bo on pracuje w takiej branzy. Firma w ktorej pracuje chyba robi jakies takie rzeczy, a jak nie to przynajmniej bedzie wiedzial gdzie zlecaja ;)
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

07 lip 2011, 15:36

Dzięki, Michał. Zaczepię Spidera :mrgreen:
I nie dość mi są schludni: mącą swe wody, aby się głębszemi wydały.
emzet.
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Kraków

08 lip 2011, 7:49

wracając do tematu chłodnicy - dziś po pracy będę wymieniał. jedno konkretne pytanie - jak odpowietrzyć układ po zalaniu nowym płynem? we wszystkich forumowych poradnikach jakie znalazłem ten etap jest pomijany.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2011, 8:29

Już sam nie wiem czy dobrze napisze bo to łatwizna, że aż się mogę pogubić :)

Zlewasz stary płyn, zakręcasz korek na dole (rzecz jasna), potem po prostu wlewasz do chłodnicy pod korek i tyle :)

Potem pewnie trzeba będzie coś dolać bo do silnika zassie płynu, no i o zbiorniczku wyrównawczym nie zapomnij.
emzet.
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Kraków

08 lip 2011, 9:24

ok, to jest oczywiste i proste jak konstrukcja cepa - ale nadal nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem, które we wszystkich poprzednich samochodach po wymianie płynu przeprowadzałem
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

08 lip 2011, 9:33

emzet. pisze:ok, to jest oczywiste i proste jak konstrukcja cepa - ale nadal nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem, które we wszystkich poprzednich samochodach po wymianie płynu przeprowadzałem


Mazda ma zbiorniczek wyrównawczy dlatego umownie można powiedzieć, że odpowietrzanie układu nie jest konieczne.
Po zalaniu nowego płynu do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego odpalasz auto, ogrzewanie na max ciepło i czekasz, aż włączy się wentylator przy chłodnicy; płyn przejdzie przez cały obieg, wyłączasz silnik; sprawdzasz stan; dolewasz. Konieec

Robiłem to już kilkanaście razy i nic nie trzeba odpowietrzać.

Z pozdrowieniami

Krzysztof
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 lip 2011, 13:02

Mam dziwny objaw w układzie kierowniczym. Po przekroczeniu powiedzmy 80% obrotu kierownicy nagle koła skręcają się o wiele lżej, prawie że same. Pada mi maglownica, pompa wspomagania? Ciśnienie w oponach mam ok, geometrię też, końcówki drążków nowe :wink:

Nie chcę zakładać nowego wątku, taki zbiorczy strumień wiadomości jest fajny.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

08 lip 2011, 13:15

Kitson pisze:Pada mi maglownica, pompa wspomagania?

Obstawiam że masz ustawiony duży kąt WSZ, i to co czujesz to koła kładące się na bok. To nie błąd, to ficzer:)
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 lip 2011, 13:40

ja tak kiedyś mialem przy uszkodzonych tulejach wahacza ;)
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

09 lip 2011, 22:34

A moja fura ostatnio śmierdzi benzyną okrutnie po odpaleniu, niezależnie od tego czy silnik ciepły czy nie... I dodatkowo rzyga z wydechu chyba wodą (nie wiem skąd ta woda) bo robi to niezależnie od tego czy jest wilgotno czy nie... :bang:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 lip 2011, 16:26

Woda z rury to normalna sprawa - znaczy, że KAT pracuje.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

15 lip 2011, 8:51

Zastanawiam sie, jest gdzies na forum porownanie miatki NA z silnikiem 1.6 115 i 1.8? Oplaca sie szukac i dokladac czy roznica w mocy i jezdzie jest niezbyt warta?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 lip 2011, 8:53

Jest sporo o o tej różnicy ale w skrócie - kup 1.8, które i tak ma za mało mocy.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

15 lip 2011, 9:00

Davey, gdzieś była dyskusja na ten temat, bezpośredniego porównania nie było, ale różnice 1.6 i 1.8 w NA są dużo mniejsze niż przy silnikach występujących w NB, natomiast wniosek jest taki, że jednak zawsze warto poszukać 1.8, nawet przy NA

techniczne rozważania są np. tu:
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NA_/mx-5_na_.html[/url]

PS. żeby nie było, ja mam 1.6 i jeździ to to znakomicie, pytanie jakie masz oczekiwania

[edit]

sebna pisze:kup 1.8, które i tak ma za mało mocy.


no właśnie takie jest powszechne forumowe pojmowanie tego tematu ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 lip 2011, 9:10

artur pisze:
sebna pisze:kup 1.8, które i tak ma za mało mocy.


no właśnie takie jest powszechne forumowe pojmowanie tego tematu ;)


Silniki 1.6 i 1.8 palą podobnie więc to co napisałem to jest jedyny mający znaczne wniosek :P

Jestem ciekawy jak byś Ty różnie podsumował? :mrgreen:

Jak by się chciało zagłębiać w szczegóły to można by dodać, że 1.6 się nie chce ruszać na niskich obrotach gdzie w 1,8 już zaczyna się coś dziać :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

15 lip 2011, 9:20

sebna, referowałem do zwrotu "i tak mają za mało mocy" ;) i jakiegoś dzikiego pędu forumowiczów do robienia z miatek rakiet, mimo że niekoniecznie wszyscy takiej mocy potrzebują i niekoniecznie wszyscy potrafią taką moc wykorzystać

a co do podsumowania - moim zdaniem od silnika ważniejszy jest stan blacharsko-techniczny emixa i bezwypadkowa przeszłość. ponieważ różnica w silnikach jest niewielka, to może nie warto zwracać uwagi na to, jaką pojemność ma dany model, jeśli jego stan jest zadowalający (może poza wersjami 90KM, ale na forum są też zaciekli obrońcy tej wersji :smile: ) a jak mocy zabraknie to można zrobić swapa, turbo, kompresor albo wstawić magnetyzer :razz:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
ODPOWIEDZ