Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Będąc w Polsce zrobił bym sobie na zamówienie, szczególnie, że Twoim wymogiem jest cisza.
Wyjdzie tanio i możesz wymagać bo postawiłeś warunki.
Gdybym mieszkał w PL to bym Ci za grosze mój tłumik z NBfl odstąpił ale dźwięk jest tragicznie nie ciekawy z OE tłumika jak dla mnie.
Wyjdzie tanio i możesz wymagać bo postawiłeś warunki.
Gdybym mieszkał w PL to bym Ci za grosze mój tłumik z NBfl odstąpił ale dźwięk jest tragicznie nie ciekawy z OE tłumika jak dla mnie.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Spidi pisze:Orientuje się ktoś czy są jakieś istotne różnice między tłumikami końcowymi w NB a NBFL?
Nie ma, są identyczne.
Spidi pisze:Szukam właśnie jakiegoś cichego wydechu do swojej NBFL 1.8 i wszędzie są tylko do NB.
RoadsterSport Ci nie pasuje ?


Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki Majkel.
Sebna - robienia customa raczej sobie daruje... raz, że to napewno potrwałoby dłużej, dwa że raczej byłoby droższe niż kupno seryjnie produkowanego gotowca.
Ogólnie w samochodzie nie potrzebuje mega doznań akustycznych ze strony silnka. Fajnie jak motor ładnie nisko mruczy ale bez przesady... To co "wyczynia" mój roadster sport zdecydowanie mi nie odpowiada.
Lubię pogadać sobie z pasażerem, posłuchać dobrej muzyki... pojeździć bardzo szybko.
Niestety po trasie Kraków - Białystok wymiękam i wiem że z tym wydechem tego co napisałem wyżej robić się nie da. Powyżej 120-130 tłumik IMO jest nie do wytrzymania. Podobnie przy schodzeniu z obrotów w okolicach 3000-3500 obrotów od jego buczenia aż boli mózg!
Nie wiem jak pracuje stock'owy ale mimo wszystko chyba zaryzykuje i zadowole się harczeniem stożka.
Sebna - robienia customa raczej sobie daruje... raz, że to napewno potrwałoby dłużej, dwa że raczej byłoby droższe niż kupno seryjnie produkowanego gotowca.
Ogólnie w samochodzie nie potrzebuje mega doznań akustycznych ze strony silnka. Fajnie jak motor ładnie nisko mruczy ale bez przesady... To co "wyczynia" mój roadster sport zdecydowanie mi nie odpowiada.
Lubię pogadać sobie z pasażerem, posłuchać dobrej muzyki... pojeździć bardzo szybko.
Niestety po trasie Kraków - Białystok wymiękam i wiem że z tym wydechem tego co napisałem wyżej robić się nie da. Powyżej 120-130 tłumik IMO jest nie do wytrzymania. Podobnie przy schodzeniu z obrotów w okolicach 3000-3500 obrotów od jego buczenia aż boli mózg!


Nie wiem jak pracuje stock'owy ale mimo wszystko chyba zaryzykuje i zadowole się harczeniem stożka.

SPIDI
Nigdy nie słyszałem tego tłumika na żywo ale faktycznie Twój opis nie wygląda zachęcająco
Ja mam Larini sam tłumik. Jest bardzo cywilizowany (aż za bardzo jak dla mnie) trochę sobie po mruczy w przedziale 3,5k - 5k a potem i tak tylko silnik słychać (nie mam stożka).
Na autostradzie, na której codziennie jeżdżę w ogóle go nie słychać.
Zastanawiam się na dołożeniem sekcji środkowej bez rezonatora żeby go trochę podgłośnić bo nutę ma bardzo fajną.
Pozdro

Ja mam Larini sam tłumik. Jest bardzo cywilizowany (aż za bardzo jak dla mnie) trochę sobie po mruczy w przedziale 3,5k - 5k a potem i tak tylko silnik słychać (nie mam stożka).
Na autostradzie, na której codziennie jeżdżę w ogóle go nie słychać.
Zastanawiam się na dołożeniem sekcji środkowej bez rezonatora żeby go trochę podgłośnić bo nutę ma bardzo fajną.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Dobry
Pytania mam dwa.
1. Czy dane wałków rozrządu dla NA 1.8 94 podane na solomiata są prawdziwe/ktoś to mierzył? - 218/232 wznios 8,58 - za http://www.solomiata.com/cams.html
2. Jaki jest w w/w silniku overlap - kąt współotwarcia zaworów?
Pozdrawiam
Pytania mam dwa.
1. Czy dane wałków rozrządu dla NA 1.8 94 podane na solomiata są prawdziwe/ktoś to mierzył? - 218/232 wznios 8,58 - za http://www.solomiata.com/cams.html
2. Jaki jest w w/w silniku overlap - kąt współotwarcia zaworów?
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Panowie, szybkie pytanie: wymieniam chłodnicę, znalazłem chłodnicę Koyo w dobrej cenie, wymiary wydają się zgadzać - 644/320
Problem jest z grubością - seria 16 mm, a nowa Koyo 24 mm.
Można kupować? Nie będzie problemu/różnicy? Na co właściwie wpływa grubość chłodnicy?
NB / 1,6 / 1998 / bez klimy
Problem jest z grubością - seria 16 mm, a nowa Koyo 24 mm.
Można kupować? Nie będzie problemu/różnicy? Na co właściwie wpływa grubość chłodnicy?
NB / 1,6 / 1998 / bez klimy
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
wymieniłem kiedyś chłodnice na parkingu co prawda w innym aucie ale to naprawdę dość proste tak długo jak długo pasuje
, najwięcej mi się zeszło na na uwalnianiu zacisków na wężach, wydaj mi sie , ze powinieneś to ogarnąć bez problemów

emzet. pisze:"Wymiana chłodnicy - zrób to sam"
żartujesz


Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Czy ktoś zna może firmę, która podjęłaby się wykonania tarcz zegarów na zamówienie?
Mam już praktycznie gotowy projekt w Illustratorze, trzeba tylko wydrukować i wyciąć.
Próbowałem już kilka firm z google i allegro, ale za zawartymi na stronie zapewnieniami, ze ogranicza mnie jedynie fantazja, niestety nie idą konkretne działania. Z reguły nawet nie odpisują.
Mam już praktycznie gotowy projekt w Illustratorze, trzeba tylko wydrukować i wyciąć.
Próbowałem już kilka firm z google i allegro, ale za zawartymi na stronie zapewnieniami, ze ogranicza mnie jedynie fantazja, niestety nie idą konkretne działania. Z reguły nawet nie odpisują.
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
A jakieś studnio poligraficzne/fabryka reklamy w Twojej okolicy? I nie pisz maili, dzwoń albo podjedź.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Masz rację z tymi mailami, w naszym kraju to jeszcze nie jest poważnie traktowane narzędzie.
Pewnie skończy się na firmie poligraficznej, ale wtedy muszę sam powiedzieć, co i na czym mają wydrukować. Mogę oprzeć się na instrukcji z bloga [URL=http://www.revlimiter.net/mods/gauges.php]Revlimiter[/URL], ale nie jestem pewien, czy powinienem drukować 2 czy 3 warstwy.
Chcę uzyskać bursztynowe podświetlenie - pytanie, czy do tego potrzebne mi są 3 warstwy (2 czarno-przezroczyste + 1 pomarańczowa), czy wystarczą 2 czarno-przezroczyste i żarówki z pomarańczowymi nakładkami
Pewnie skończy się na firmie poligraficznej, ale wtedy muszę sam powiedzieć, co i na czym mają wydrukować. Mogę oprzeć się na instrukcji z bloga [URL=http://www.revlimiter.net/mods/gauges.php]Revlimiter[/URL], ale nie jestem pewien, czy powinienem drukować 2 czy 3 warstwy.
Chcę uzyskać bursztynowe podświetlenie - pytanie, czy do tego potrzebne mi są 3 warstwy (2 czarno-przezroczyste + 1 pomarańczowa), czy wystarczą 2 czarno-przezroczyste i żarówki z pomarańczowymi nakładkami

- kociol
- Donator
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Vertigo, moze pogadaj ze Spiderem, bo on pracuje w takiej branzy. Firma w ktorej pracuje chyba robi jakies takie rzeczy, a jak nie to przynajmniej bedzie wiedzial gdzie zlecaja 

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Już sam nie wiem czy dobrze napisze bo to łatwizna, że aż się mogę pogubić
Zlewasz stary płyn, zakręcasz korek na dole (rzecz jasna), potem po prostu wlewasz do chłodnicy pod korek i tyle
Potem pewnie trzeba będzie coś dolać bo do silnika zassie płynu, no i o zbiorniczku wyrównawczym nie zapomnij.

Zlewasz stary płyn, zakręcasz korek na dole (rzecz jasna), potem po prostu wlewasz do chłodnicy pod korek i tyle

Potem pewnie trzeba będzie coś dolać bo do silnika zassie płynu, no i o zbiorniczku wyrównawczym nie zapomnij.
emzet. pisze:ok, to jest oczywiste i proste jak konstrukcja cepa - ale nadal nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem, które we wszystkich poprzednich samochodach po wymianie płynu przeprowadzałem
Mazda ma zbiorniczek wyrównawczy dlatego umownie można powiedzieć, że odpowietrzanie układu nie jest konieczne.
Po zalaniu nowego płynu do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego odpalasz auto, ogrzewanie na max ciepło i czekasz, aż włączy się wentylator przy chłodnicy; płyn przejdzie przez cały obieg, wyłączasz silnik; sprawdzasz stan; dolewasz. Konieec
Robiłem to już kilkanaście razy i nic nie trzeba odpowietrzać.
Z pozdrowieniami
Krzysztof
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam dziwny objaw w układzie kierowniczym. Po przekroczeniu powiedzmy 80% obrotu kierownicy nagle koła skręcają się o wiele lżej, prawie że same. Pada mi maglownica, pompa wspomagania? Ciśnienie w oponach mam ok, geometrię też, końcówki drążków nowe
Nie chcę zakładać nowego wątku, taki zbiorczy strumień wiadomości jest fajny.

Nie chcę zakładać nowego wątku, taki zbiorczy strumień wiadomości jest fajny.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kitson pisze:Pada mi maglownica, pompa wspomagania?
Obstawiam że masz ustawiony duży kąt WSZ, i to co czujesz to koła kładące się na bok. To nie błąd, to ficzer:)
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
ja tak kiedyś mialem przy uszkodzonych tulejach wahacza 

- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
A moja fura ostatnio śmierdzi benzyną okrutnie po odpaleniu, niezależnie od tego czy silnik ciepły czy nie... I dodatkowo rzyga z wydechu chyba wodą (nie wiem skąd ta woda) bo robi to niezależnie od tego czy jest wilgotno czy nie... 

Davey, gdzieś była dyskusja na ten temat, bezpośredniego porównania nie było, ale różnice 1.6 i 1.8 w NA są dużo mniejsze niż przy silnikach występujących w NB, natomiast wniosek jest taki, że jednak zawsze warto poszukać 1.8, nawet przy NA
techniczne rozważania są np. tu:
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NA_/mx-5_na_.html[/url]
PS. żeby nie było, ja mam 1.6 i jeździ to to znakomicie, pytanie jakie masz oczekiwania
[edit]
no właśnie takie jest powszechne forumowe pojmowanie tego tematu
techniczne rozważania są np. tu:
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NA_/mx-5_na_.html[/url]
PS. żeby nie było, ja mam 1.6 i jeździ to to znakomicie, pytanie jakie masz oczekiwania
[edit]
sebna pisze:kup 1.8, które i tak ma za mało mocy.
no właśnie takie jest powszechne forumowe pojmowanie tego tematu

artur pisze:sebna pisze:kup 1.8, które i tak ma za mało mocy.
no właśnie takie jest powszechne forumowe pojmowanie tego tematu
Silniki 1.6 i 1.8 palą podobnie więc to co napisałem to jest jedyny mający znaczne wniosek

Jestem ciekawy jak byś Ty różnie podsumował?

Jak by się chciało zagłębiać w szczegóły to można by dodać, że 1.6 się nie chce ruszać na niskich obrotach gdzie w 1,8 już zaczyna się coś dziać

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna, referowałem do zwrotu "i tak mają za mało mocy"
i jakiegoś dzikiego pędu forumowiczów do robienia z miatek rakiet, mimo że niekoniecznie wszyscy takiej mocy potrzebują i niekoniecznie wszyscy potrafią taką moc wykorzystać
a co do podsumowania - moim zdaniem od silnika ważniejszy jest stan blacharsko-techniczny emixa i bezwypadkowa przeszłość. ponieważ różnica w silnikach jest niewielka, to może nie warto zwracać uwagi na to, jaką pojemność ma dany model, jeśli jego stan jest zadowalający (może poza wersjami 90KM, ale na forum są też zaciekli obrońcy tej wersji
) a jak mocy zabraknie to można zrobić swapa, turbo, kompresor albo wstawić magnetyzer 

a co do podsumowania - moim zdaniem od silnika ważniejszy jest stan blacharsko-techniczny emixa i bezwypadkowa przeszłość. ponieważ różnica w silnikach jest niewielka, to może nie warto zwracać uwagi na to, jaką pojemność ma dany model, jeśli jego stan jest zadowalający (może poza wersjami 90KM, ale na forum są też zaciekli obrońcy tej wersji

