Musisz wyregulować klocki z tyłu. Jeżeli trą o tarcze to albo są za słabo cofnięte albo tłoczek nie odbija. Zaciski tyłu zakładałeś nowe?Ash pisze: ↑21 lip 2019, 11:24Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
- bartz
- Donator
- Posty: 335
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Dzieki Tomku. Duzo bardziej podobaja mi sie tarcze z NA niz NB, a moje biale, NBFlowe przy jasnym wnetrzu i srebrnym radiu.. Za duzo grzybow w barszczutomasz01 pisze:Jeśli mówisz o samych tarczach to nie - NA ma otwór na licznik przebiegu w prędkościomierzu a NB pośrodku na dole.

Zaciski są nowe . Ale zauważyłem że po zdjęciu linki ręcznego z zacisków odgłos tarcia znika. Natomiast nijak niewidzę możliwości wydłużenia końcówki linki.mutra pisze: ↑21 lip 2019, 16:22Musisz wyregulować klocki z tyłu. Jeżeli trą o tarcze to albo są za słabo cofnięte albo tłoczek nie odbija. Zaciski tyłu zakładałeś nowe?Ash pisze: ↑21 lip 2019, 11:24Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
- osek
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 gru 2016, 21:43
- Model: NB
- Wersja: NB '99 1.8
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kupiłem frame railsy na jednym na zakupie grupowym na facebooku. Trochę przeleżały w piwnicy i przyszła pora żeby je zamontować.
Na co należy zwrócić uwagę przy montażu? Czy macie może jakieś fotki jak należy dokładnie należy je umiejscowić [najlepiej w przedliftowym NB]? Czy uszczelnialiście/ zabezpieczaliście czymś śruby w miejscu styku z podłogą?
Na co należy zwrócić uwagę przy montażu? Czy macie może jakieś fotki jak należy dokładnie należy je umiejscowić [najlepiej w przedliftowym NB]? Czy uszczelnialiście/ zabezpieczaliście czymś śruby w miejscu styku z podłogą?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
- Model: NB
- Wersja: '99
- Lokalizacja: Wieluń
Wojtekswojteks pisze: ↑20 lip 2019, 17:28Skoro wylewa się płyn to więcej się nie odpowietrzy samo. Pozostaje delikatnie rozgrzać do otwarcia termostatu i zobaczyć co wtedy się stanie, czy obieg będzie prawidłowy. Poczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, pozwól wystygnąć i uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Dziękuje za pomoc. Wszystko pomogło co napisałeś dodatkowo termostat jeszcze wymieniłem. Teraz tylko się boje czy się nie przegrzała i czy nie będzie problemu z uszczelka pod głowica, ale to czas pokarze. Dziękuje jeszcze raz za pomoc.
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987

Nie wiem co chciałeś napisać, o pokaraniu czy o pokazaniuKriskristoferson pisze: ↑22 lip 2019, 23:41czy nie będzie problemu z uszczelka pod głowica, ale to czas pokarze.

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
- Model: NA
- Wersja: manager NA
- Lokalizacja: Warszawa
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem 
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet

Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno

chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje

Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To może napisz jaki budżetPiotrusz pisze: ↑24 lip 2019, 23:02Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
- Model: NA
- Wersja: manager NA
- Lokalizacja: Warszawa
budżet 2-3k złmutra pisze: ↑25 lip 2019, 1:14To może napisz jaki budżetPiotrusz pisze: ↑24 lip 2019, 23:02Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
wskazówka od temperatury płynu chłodniczego faluje, dojdzie do 90 potem spada, potem znów idzie w góre i po długim czasie ok 30km z reguły powraca na dłużej na 90stopni, ale znów spada i tak w kółko
wszystkie elementy nowe, gruba chłodnica, nowy termostat i pompa
dot NB 1,8
wszystkie elementy nowe, gruba chłodnica, nowy termostat i pompa
dot NB 1,8
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Korek w chłodnicy sprawdź (sprężyna + guma). Poza tym być może gruba chłodnica jest na tyle wydajna, że termostat wariuje i zamyka się podczas jazdy jeśli kupiłeś zbyt ciepły. Albo masy brakuje na wskaźniku. Tyle mi przychodzi do głowy.
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)

Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, 10:56 przez misiek1_9, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy wspomnianym w drugim poście budżecie robiłbym ten silnik co masz przy założeniu że wał korbowy jest w dobrym stanie.Piotrusz pisze: ↑24 lip 2019, 23:02Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
Dlaczego chcesz zmieniać głowicę?
Kupiłeś niewłaściwy tłumik, powinieneś kupić taki jak w tej aukcji (patrz obrazki) https://allegro.pl/oferta/tlumik-srodko ... 8276540223misiek1_9 pisze: ↑26 lip 2019, 10:43Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
![]()
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
1.wydechy do Nb i NBfl nie są takie same. W NB "midpipe" i katalizator są jedną częściąmisiek1_9 pisze: ↑26 lip 2019, 10:43Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
![]()
2 ten nowy wydech ze zdjęcia to raczej do NBFl - NB nie ma sondy za katalizatorem (swoją drogą fajne kobyłki masz

3. tanie wydechy (szczególnie katalizatory) często wymagają wycinania elementów starego układu. Więc jeżeli masz nieoryginalny wydech to możesz napotkać takie niespodzianki
Wrzuć jakieś dokładniejsze zdjęcia tego co masz na aucie, sprawdź czy numer nowego wydechu zgadza sie z katalogiem producenta. napisz jakie masz auto (rocznik)
korek nowy wiec to wykluczam, fakt chłodnica wydajna bo nie wchodzi na 90 nawet tylko 88-87 (wskazówka nie jest w pionie), termostat ma 71stopnii
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
- Model: NA
- Wersja: manager NA
- Lokalizacja: Warszawa
Jest do kupienia zrobiona głowica z NB gotowa do założenia za 500, robienie swojej wyjdzie mi drożej. Stąd pytaniewojteks pisze:Przy wspomnianym w drugim poście budżecie robiłbym ten silnik co masz przy założeniu że wał korbowy jest w dobrym stanie.Piotrusz pisze: ↑24 lip 2019, 23:02Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
Dlaczego chcesz zmieniać głowicę?
Wysłane z przestworzy
no to bedzie trzeba zmienić na 88

Wypadające zapłony:
Ostatnio zaczęły mi wypadać zapłony w NBFL 1.8. Zjawisko występuje podczas jazdy ze stałą prędkością, zwykle przy niskich obrotach (przez cały dzień upalania na torze nic się nie działo). Zapłon wypada na 1-2sek i od razu wyskakuje check engine.
Świece mam nowe, w nocy obserwowałem co dzieje się pod maską i nie dojrzałem żadnych iskier z przewodów. Na co zwrócić jeszcze uwagę?
Ostatnio zaczęły mi wypadać zapłony w NBFL 1.8. Zjawisko występuje podczas jazdy ze stałą prędkością, zwykle przy niskich obrotach (przez cały dzień upalania na torze nic się nie działo). Zapłon wypada na 1-2sek i od razu wyskakuje check engine.
Świece mam nowe, w nocy obserwowałem co dzieje się pod maską i nie dojrzałem żadnych iskier z przewodów. Na co zwrócić jeszcze uwagę?