W miniony weekend na terenie Moto Parku Ułęż odbyła się pierwsza impreza z cyklu Miata miniChallenge 2014 organizowanego przez MX-5 Klubu Polska. W zawodach mógł wziąć udział każdy kierowca dysponujący sprawnym samochodem Mazda MX-5 i kaskiem.
Zarejestrowanych zostało 34 zawodników startujących samochodami z wszystkich trzech generacji, zupełnie seryjnymi jak i tuningowanymi potworami legitymującymi się pokaźnymi mocami powyżej 300KM. Warto wspomnieć, że wśród zawodników znalazły się dwie panie: Mrs Gregson i AgataR. Liczymy, że kolejne edycje przyciągną większą liczbę uczestniczek!
Po rejestracji i krótkiej odprawie rozpoczęła się sesja szkoleniowa. Instruktorzy DriveArt udzielali uczestnikom wskazówek dotyczących optymalnego toru jazdy oraz sportowej techniki jazdy samochodem tylno-napędowym.
Po przerwie na obiad, rozpoczęła się właściwa próba sportowa. Zawodnicy zostali podzieleni na trzy kategorie w zależności od potencjału ich aut. W
pierwszej kategorii startowali zawodnicy samochodami z silnikami o pojemności 1.6 litra, w drugiej z silnikami o pojemności od 1.8 do 2.0 litra
i wreszcie w trzeciej kategorii, z silnikami doładowanymi.
Konfiguracja próby, była wymagająca nie tylko dla kierowców ale i dla samochodów. Długie proste odcinki pozwalające rozwinąć prędkości rzędu
170km/h przeplatały się z ciasnymi szykanami. Sprawiało to, że oprócz techniki kierowcy musieli wykazać się także sporą odwagą, a hamulce
skutecznością. W tych warunkach nie obyło się bez mniejszych lub większych usterek, które pomagał usunąć Dr Kokon. Wszystkie Miaty wróciły do domu na własnych kołach.
Krem do opalania okazał się być wyposażeniem nieco na wyrost, ale grzechem było by narzekać na aurę. Nieprzychylne prognozy nie ziściły się i asfalt
pozostał suchy aż do końca próby sportowej. Oprócz rywalizacji i (czasem) promieni słonecznych, atmosferę podgrzewał także DJ serwujący energetyzującą muzykę.
Oczywiście zawody tego typu zawsze są obarczone pewnym ryzykiem, dlatego nad bezpieczeństwem zawodników czuwało zabezpieczenie medyczne.
Rywalizacja w poszczególnych klasach zakończyła się następującymi wynikami:
Klasa 1.6
1. Rockatansky
2. Kim Son San
3. Qbatron
Klasa 1.8 – 2.0
1. Tomat0
2. Spoon
3. Zajcol
Klasa doładowana
1. Dr Kokon
2. Himber
3. Szynio
Warto podkreślić świetną postawę Rockatansky’ego, który w klasyfikacji generalnej pokonał wiele mocniejszych aut i pokazał, że w odpowiednich
rękach 1.6 daje radę!
Na koniec chcielibyśmy podziękować naszym sponsorom, dzięki którym zawodnicy mogli cieszyć się świetnymi nagrodami:
– Mazda Motor Poland
– Carspeed
– Tarox
– Gaz Shocks
– Ultimate Ears
– GoPro
– Premium Tuning Custom
– Mermaid Properties
– Hose Technik
– PinUp Garage
Kolejne impreza odbędzie się 10 maja na lotnisku w Kamieniu Śląskim. Będzie to I RUNDA WEST MMC.
Autorka tekstu: AgataR
Autorka zdjęć: Justina