[NB] wymiana linek napinajacych dach (krawędzie dachu)

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

lukas.go
Posty: 116
Rejestracja: 08 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: D-bayern

13 maja 2012, 15:13

witam; moje pytanie dotyczy ich wymiany (zauważyłem w mojej NB), że zarówno z lewej jak i z prawej strony są pęknięte - czy ktoś z forumowiczów je wymieniał - czy jest to czasochłonne i problematyczne? A może ktoś posiada na zbyciu takowe? Ewentualnie ile kosztują w PL nowe?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

13 maja 2012, 15:17

Podpinam się pod temat - u mnie też jedną szlag trafił.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

13 maja 2012, 15:25

bardzo proste jest ich dorobienie i wymiana. W poprzednim sezonie to robiłem. za chwilę wyedytuję tylko muszę skoczyć do garażu i poszukać wersji beta i wytłumaczę krok po kroku jak się do tego zabrać...

Graty jakich potrzebujemy to:

- rowerowa linka hamulcowa 2 szt. 2-3 zł szt.
- kawałek blaszki ( nie podam wym. i gr. bo nie pamiętam)
- izolację termokurczliwą najlepiej jak najcieńszą,
żeby na styk wchodziła na linki 2 szt.+ zapas (łatwo przepalić) kilkadziesiąt groszy
- blaszki z uszkami, coś jak na ilustracji 2 szt.
- lutownica + akcesoria
- wiertarka + akcesoria
- młotek
- szlifierka/ pilnik

Precyzyjnie wymierzcie długość linek, żeby dach był odpowiedni naciągnięty...
Załączniki
Cordo-Linka-hamulcowa-1-5-mm,images_big,1,8713278962391.jpg
ważne żeby była hamulcowa z takim łebkiem jak ta na dole ze zdjęcia, bo łatwiej będzie zaklepać i zeszlifować ją z blaszką żeby zakończenie miało taki sam kształt jak fabrycznie, ja dodatkowo ją zalutowałem.
Cordo-Linka-hamulcowa-1-5-mm,images_big,1,8713278962391.jpg (8.77 KiB) Przejrzano 6540 razy
1802-1804-large.jpg
na całej długości linki trzeba założyć i zgrzać izolacje termokurczliwą, trzeba uważać żeby nie przesadzić i nie przepalić izolacji. Jest ona potrzebna z dwóch względów: 1 ochrona antykorozyjna, 2 chroni przed przetarciem elementów dachu
1802-1804-large.jpg (34.17 KiB) Przejrzano 2889 razy
linka naciągu dachu.jpg
taka trochę nieładna ilustracja jak linka powinna wyglądać z obu stron. Górna strona: zagięta, zaklepana, zalutowana i zeszlifowana blaszka. Druga strona linki zahaczona będzie z tułu dachu tam trzeba zalkepać taką blaszkę z uszkiem, koniecznie ją zalutow
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2012, 10:35

azbest1983 pisze:Graty jakich potrzebujemy to:

I do spisu powyższego nitownica i nity się przydadzą koniecznie :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

14 maja 2012, 11:47

majkel_c, dzięki za uzupełnienie :razz:
...no i jeszcze jedna (może nie dla wszystkich oczywista) kwestia, warto się przyłożyć i porządnie końcówki zarobić, bo powtarzać temat po ponownie zerwanej lince to mało sympatyczna sprawa :???:
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

14 maja 2012, 14:42

jakby co mam na zbyciu linki z IL. miały by do mojego dachu ale okazały sie niepotrzebne.
lukas.go
Posty: 116
Rejestracja: 08 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: D-bayern

14 maja 2012, 17:56

azbest1983 pisze:majkel_c, dzięki za uzupełnienie :razz:
...no i jeszcze jedna (może nie dla wszystkich oczywista) kwestia, warto się przyłożyć i porządnie końcówki zarobić, bo powtarzać temat po ponownie zerwanej lince to mało sympatyczna sprawa :???:



wielkie dzięki za powyższy opis. A czasowo ile Ci zajęła wymiana; czy trzeba coś dodatkowo demontować? Pzdr.

[ Dodano: 14-05-2012, 18:57 ]
seteman pisze:jakby co mam na zbyciu linki z IL. miały by do mojego dachu ale okazały sie niepotrzebne.


A w jakiej cenie za kpl.?
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

14 maja 2012, 18:38

ogólnie jak widać koszt dorobienia linek znikomy, czas... ciężko powiedzieć 2 godziny ok., może trochę więcej (dorobienie+wymiana).
Zależy kto co lubi, jak Seteman ma w dobrej cenie to może nie warto się bawić, ale jak ktoś ma problem ze zdobyciem, lub są stosunkowo drogie to warto chwilę poświęcić. Moje już rok funkcjonują, i przypuszczam że nie są słabsze od ori, być może przeciwnie...
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 maja 2012, 19:52

a jak ktoś chce zrobić to szybko to można jak na foto poniżej: linka od bielizny ( metalowa powlekana ). Dodajemy do tego nakrętkę i sruuu ją młotkiem. będzie trzymać jak diabeł sołtysa :kciuk:
Załączniki
20110714109.jpg
:)
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

14 maja 2012, 20:07

niemampojeciaa można i tak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lukas.go
Posty: 116
Rejestracja: 08 cze 2009, 22:34
Lokalizacja: D-bayern

15 maja 2012, 16:48

azbest1983 pisze:ogólnie jak widać koszt dorobienia linek znikomy, czas... ciężko powiedzieć 2 godziny ok., może trochę więcej (dorobienie+wymiana).
Zależy kto co lubi, jak Seteman ma w dobrej cenie to może nie warto się bawić, ale jak ktoś ma problem ze zdobyciem, lub są stosunkowo drogie to warto chwilę poświęcić. Moje już rok funkcjonują, i przypuszczam że nie są słabsze od ori, być może przeciwnie...


jeszcze jedno pytanie - w którym miejscu z przodu dachu jest zamocowana linka; co tam trzeba zdemontować by do niej się dostać/wymienić (z tyłu natomiast widać resztki linki ze sprężyną)?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 lip 2012, 23:46

azbest1983, zamiast klepania blaszki z oczkiem można dać oczko od instalacji elektrycznych?

Obrazek
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

08 lip 2012, 0:45

nic nie pisałem o klepaniu oczek, oczywiście że są gotowce i to dużo solidniejsze niż na twoim foto. Zaklepać trzeba drugą stronę (tą prostokątną) :glowasciana:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 lip 2012, 1:59

"z tułu dachu tam trzeba zalkepać taką blaszkę z uszkiem" - a kto to pisał jak nie Ty :bang:

po co zaklepywać jakieś blaszki z oczkiem, kombinować, szukać skoro można gotowe oczko zacisnąć, a ilustracja którą umieściłem jest tylko poglądowa, pierwsza z brzegu, takiego czegoś bym nigdy nie użył

pokazałem tylko łatwiejszą alternatywę
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

08 lip 2012, 9:22

kammich pisze:pokazałem tylko łatwiejszą alternatywę

pokazałeś coś o czym pisałem. Uszko na zdjęciu które załączyłeś do złudzenia przypomina to z mojego zabawnego rysunku, tyle że ja pokazałem je jeszcze przed ZAKLEPANIEM. Toż to ustrojstwo samo się nie przyczepi do linki, tylko wypada pozaginać blaszki i je ZALKEPAĆ, po czym bezwzględnie zalutować.

Ehhh.. pisarzem to ja może nie zostanę, ale chyba nie jest aż tak ciężko pojąć mój opis...
może skończmy tą dywagację bo to niczego nie wnosi do tematu.
jba
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2012, 19:31
Lokalizacja: OSTR

29 kwie 2014, 10:19

Przeczytalem post ale nigdzie nie znalazlem informacji na temat samej wymiany linki ani tego w jaki sposob przeciagnac nowa linke i czy jest to kłopotliweoraz czy trzeba demontowac dach?
Wiem ze temat stary ale mam problem z zerwana linka od strony pasażera więc mam naszieję że ktoś szybko odpowie. Przy okazji jakby ktoś miał na zbyciu linkę lub dwie od NA w rozsądnej cenie to niech da znać
Awatar użytkownika
Jacekyz
Posty: 49
Rejestracja: 18 lis 2012, 17:30
Model: NC FL
Lokalizacja: Szczecin

10 wrz 2015, 15:09

Linki już mam gotowe ;)

Ale czy mogłby ktoś napisać krótką instrukcję jak taką linke wymienić. Będe bardzo wdziędzny :)
NBFL 1.8 => NCFL 2.0
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

10 wrz 2015, 23:28

Trzeba odwiercic nity je trzymajace (po jednym na kazdej stronie), do jednego konca przywiazac sznurek i wyciagnac linke ze sznurkiem ktory bedzie robil za kreta przy przeciaganiu nowych. jak dostac sie do nich musisz szukac w tematach o wymianie dachu miekkiego.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 kwie 2016, 8:07

odkopie troche temat.

Jako ze u mnie linka pekla w polowie (podobno mniej typowa sytuacja) na prostym odcinku zastosowalem tymczasowe rozwiazanie partyzanckie czyli połączyłem ja koncowka elektryczna nieizolowana KŁ1, cos takiego

Obrazek

+ na to rurka termokurczliwa

zobaczymy jak dlugo podziala.

pewnym problemem jest przewleczenie a wlasciwie przepchanie nowej linki gdzy peknie w polowie ale kawalek sztywniejszego przewodu w izolacji + chwila cierpliwosci zalatwia sprawe

przy okazji zmierzylem dlugosc linki do NA (krotkie sprezynki): ok 60.5-61cm od srodka oczka do srodka oczka
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
2rzyn
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2015, 11:28
Model: NB FL

17 mar 2017, 21:00

hej, wymieniłem dach z kumplem, linki również
problem polega na tym że nie można domknąć dachu, tzn zamknęliśmy go na siłę ledwo ale z przodu jest teraz niedociśnięty tak z 1,5 - 2 cm

szczelny jest jeśli chodzi o deszcz ale strasznie szumi przy jeździe no i brzydko wygląda


macie jakiś pomysł jak przedłużyć linkę? może takim okiem do kluczy połączyć koniec linki z tą sprężyną naciągającą?
takie 2 cm oko powinno "oddać" to co brakuje z przodu dachu co nie?
Piechur
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2016, 9:00
Model: NB
Lokalizacja: Głuchów/ ESK

22 sie 2017, 15:07

Podpinam się do pytania wyżej, żeby u mnie dociągnąć dach trzeba się pożądanie zaprzeć. Czy jest jakaś możliwość poluzowania linek? Można na śrubach mocujących dach trochę przesunąć go w przód?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 sie 2017, 17:12

linki maja miec odpowiednia dlugosc i maja byc odpowiednio wlozone - wtedy pasuja bez problemu. Jestes pewien ze przez ich za mocne napiecie ciezko jest domknac dach?? Sprezynki napinaja sie jak psu j. ??
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Piechur
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2016, 9:00
Model: NB
Lokalizacja: Głuchów/ ESK

23 sie 2017, 17:46

Problemem był ostatni pałąk dachu ( ten z tyłu), był zbyt bardzo odsunięty do tyłu, po naciągnięciu go do przodu nie ma problemu z zamknięciem dachu. Tylko czy on powinien dawać się tak swobodnie przesuwać? W którym miejscu powinien się znajdować, na szwie najbliższym tylniej szybie?
ODPOWIEDZ