[NB] wymiana linek napinajacych dach (krawędzie dachu)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam; moje pytanie dotyczy ich wymiany (zauważyłem w mojej NB), że zarówno z lewej jak i z prawej strony są pęknięte - czy ktoś z forumowiczów je wymieniał - czy jest to czasochłonne i problematyczne? A może ktoś posiada na zbyciu takowe? Ewentualnie ile kosztują w PL nowe?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podpinam się pod temat - u mnie też jedną szlag trafił.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
bardzo proste jest ich dorobienie i wymiana. W poprzednim sezonie to robiłem. za chwilę wyedytuję tylko muszę skoczyć do garażu i poszukać wersji beta i wytłumaczę krok po kroku jak się do tego zabrać...
Graty jakich potrzebujemy to:
- rowerowa linka hamulcowa 2 szt. 2-3 zł szt.
- kawałek blaszki ( nie podam wym. i gr. bo nie pamiętam)
- izolację termokurczliwą najlepiej jak najcieńszą,
żeby na styk wchodziła na linki 2 szt.+ zapas (łatwo przepalić) kilkadziesiąt groszy
- blaszki z uszkami, coś jak na ilustracji 2 szt.
- lutownica + akcesoria
- wiertarka + akcesoria
- młotek
- szlifierka/ pilnik
Precyzyjnie wymierzcie długość linek, żeby dach był odpowiedni naciągnięty...
Graty jakich potrzebujemy to:
- rowerowa linka hamulcowa 2 szt. 2-3 zł szt.
- kawałek blaszki ( nie podam wym. i gr. bo nie pamiętam)
- izolację termokurczliwą najlepiej jak najcieńszą,
żeby na styk wchodziła na linki 2 szt.+ zapas (łatwo przepalić) kilkadziesiąt groszy
- blaszki z uszkami, coś jak na ilustracji 2 szt.
- lutownica + akcesoria
- wiertarka + akcesoria
- młotek
- szlifierka/ pilnik
Precyzyjnie wymierzcie długość linek, żeby dach był odpowiedni naciągnięty...
- Załączniki
-
- ważne żeby była hamulcowa z takim łebkiem jak ta na dole ze zdjęcia, bo łatwiej będzie zaklepać i zeszlifować ją z blaszką żeby zakończenie miało taki sam kształt jak fabrycznie, ja dodatkowo ją zalutowałem.
- Cordo-Linka-hamulcowa-1-5-mm,images_big,1,8713278962391.jpg (8.77 KiB) Przejrzano 6552 razy
-
- na całej długości linki trzeba założyć i zgrzać izolacje termokurczliwą, trzeba uważać żeby nie przesadzić i nie przepalić izolacji. Jest ona potrzebna z dwóch względów: 1 ochrona antykorozyjna, 2 chroni przed przetarciem elementów dachu
- 1802-1804-large.jpg (34.17 KiB) Przejrzano 2901 razy
azbest1983 pisze:Graty jakich potrzebujemy to:
I do spisu powyższego nitownica i nity się przydadzą koniecznie

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
majkel_c, dzięki za uzupełnienie
...no i jeszcze jedna (może nie dla wszystkich oczywista) kwestia, warto się przyłożyć i porządnie końcówki zarobić, bo powtarzać temat po ponownie zerwanej lince to mało sympatyczna sprawa

...no i jeszcze jedna (może nie dla wszystkich oczywista) kwestia, warto się przyłożyć i porządnie końcówki zarobić, bo powtarzać temat po ponownie zerwanej lince to mało sympatyczna sprawa

azbest1983 pisze:majkel_c, dzięki za uzupełnienie
...no i jeszcze jedna (może nie dla wszystkich oczywista) kwestia, warto się przyłożyć i porządnie końcówki zarobić, bo powtarzać temat po ponownie zerwanej lince to mało sympatyczna sprawa
wielkie dzięki za powyższy opis. A czasowo ile Ci zajęła wymiana; czy trzeba coś dodatkowo demontować? Pzdr.
[ Dodano: 14-05-2012, 18:57 ]
seteman pisze:jakby co mam na zbyciu linki z IL. miały by do mojego dachu ale okazały sie niepotrzebne.
A w jakiej cenie za kpl.?
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
ogólnie jak widać koszt dorobienia linek znikomy, czas... ciężko powiedzieć 2 godziny ok., może trochę więcej (dorobienie+wymiana).
Zależy kto co lubi, jak Seteman ma w dobrej cenie to może nie warto się bawić, ale jak ktoś ma problem ze zdobyciem, lub są stosunkowo drogie to warto chwilę poświęcić. Moje już rok funkcjonują, i przypuszczam że nie są słabsze od ori, być może przeciwnie...
Zależy kto co lubi, jak Seteman ma w dobrej cenie to może nie warto się bawić, ale jak ktoś ma problem ze zdobyciem, lub są stosunkowo drogie to warto chwilę poświęcić. Moje już rok funkcjonują, i przypuszczam że nie są słabsze od ori, być może przeciwnie...
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
niemampojeciaa można i tak




azbest1983 pisze:ogólnie jak widać koszt dorobienia linek znikomy, czas... ciężko powiedzieć 2 godziny ok., może trochę więcej (dorobienie+wymiana).
Zależy kto co lubi, jak Seteman ma w dobrej cenie to może nie warto się bawić, ale jak ktoś ma problem ze zdobyciem, lub są stosunkowo drogie to warto chwilę poświęcić. Moje już rok funkcjonują, i przypuszczam że nie są słabsze od ori, być może przeciwnie...
jeszcze jedno pytanie - w którym miejscu z przodu dachu jest zamocowana linka; co tam trzeba zdemontować by do niej się dostać/wymienić (z tyłu natomiast widać resztki linki ze sprężyną)?
azbest1983, zamiast klepania blaszki z oczkiem można dać oczko od instalacji elektrycznych?


-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
nic nie pisałem o klepaniu oczek, oczywiście że są gotowce i to dużo solidniejsze niż na twoim foto. Zaklepać trzeba drugą stronę (tą prostokątną) 

"z tułu dachu tam trzeba zalkepać taką blaszkę z uszkiem" - a kto to pisał jak nie Ty
po co zaklepywać jakieś blaszki z oczkiem, kombinować, szukać skoro można gotowe oczko zacisnąć, a ilustracja którą umieściłem jest tylko poglądowa, pierwsza z brzegu, takiego czegoś bym nigdy nie użył
pokazałem tylko łatwiejszą alternatywę

po co zaklepywać jakieś blaszki z oczkiem, kombinować, szukać skoro można gotowe oczko zacisnąć, a ilustracja którą umieściłem jest tylko poglądowa, pierwsza z brzegu, takiego czegoś bym nigdy nie użył
pokazałem tylko łatwiejszą alternatywę
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
kammich pisze:pokazałem tylko łatwiejszą alternatywę
pokazałeś coś o czym pisałem. Uszko na zdjęciu które załączyłeś do złudzenia przypomina to z mojego zabawnego rysunku, tyle że ja pokazałem je jeszcze przed ZAKLEPANIEM. Toż to ustrojstwo samo się nie przyczepi do linki, tylko wypada pozaginać blaszki i je ZALKEPAĆ, po czym bezwzględnie zalutować.
Ehhh.. pisarzem to ja może nie zostanę, ale chyba nie jest aż tak ciężko pojąć mój opis...
może skończmy tą dywagację bo to niczego nie wnosi do tematu.
Przeczytalem post ale nigdzie nie znalazlem informacji na temat samej wymiany linki ani tego w jaki sposob przeciagnac nowa linke i czy jest to kłopotliweoraz czy trzeba demontowac dach?
Wiem ze temat stary ale mam problem z zerwana linka od strony pasażera więc mam naszieję że ktoś szybko odpowie. Przy okazji jakby ktoś miał na zbyciu linkę lub dwie od NA w rozsądnej cenie to niech da znać
Wiem ze temat stary ale mam problem z zerwana linka od strony pasażera więc mam naszieję że ktoś szybko odpowie. Przy okazji jakby ktoś miał na zbyciu linkę lub dwie od NA w rozsądnej cenie to niech da znać
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Trzeba odwiercic nity je trzymajace (po jednym na kazdej stronie), do jednego konca przywiazac sznurek i wyciagnac linke ze sznurkiem ktory bedzie robil za kreta przy przeciaganiu nowych. jak dostac sie do nich musisz szukac w tematach o wymianie dachu miekkiego.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
odkopie troche temat.
Jako ze u mnie linka pekla w polowie (podobno mniej typowa sytuacja) na prostym odcinku zastosowalem tymczasowe rozwiazanie partyzanckie czyli połączyłem ja koncowka elektryczna nieizolowana KŁ1, cos takiego

+ na to rurka termokurczliwa
zobaczymy jak dlugo podziala.
pewnym problemem jest przewleczenie a wlasciwie przepchanie nowej linki gdzy peknie w polowie ale kawalek sztywniejszego przewodu w izolacji + chwila cierpliwosci zalatwia sprawe
przy okazji zmierzylem dlugosc linki do NA (krotkie sprezynki): ok 60.5-61cm od srodka oczka do srodka oczka
Jako ze u mnie linka pekla w polowie (podobno mniej typowa sytuacja) na prostym odcinku zastosowalem tymczasowe rozwiazanie partyzanckie czyli połączyłem ja koncowka elektryczna nieizolowana KŁ1, cos takiego

+ na to rurka termokurczliwa
zobaczymy jak dlugo podziala.
pewnym problemem jest przewleczenie a wlasciwie przepchanie nowej linki gdzy peknie w polowie ale kawalek sztywniejszego przewodu w izolacji + chwila cierpliwosci zalatwia sprawe
przy okazji zmierzylem dlugosc linki do NA (krotkie sprezynki): ok 60.5-61cm od srodka oczka do srodka oczka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
hej, wymieniłem dach z kumplem, linki również
problem polega na tym że nie można domknąć dachu, tzn zamknęliśmy go na siłę ledwo ale z przodu jest teraz niedociśnięty tak z 1,5 - 2 cm
szczelny jest jeśli chodzi o deszcz ale strasznie szumi przy jeździe no i brzydko wygląda
macie jakiś pomysł jak przedłużyć linkę? może takim okiem do kluczy połączyć koniec linki z tą sprężyną naciągającą?
takie 2 cm oko powinno "oddać" to co brakuje z przodu dachu co nie?
problem polega na tym że nie można domknąć dachu, tzn zamknęliśmy go na siłę ledwo ale z przodu jest teraz niedociśnięty tak z 1,5 - 2 cm
szczelny jest jeśli chodzi o deszcz ale strasznie szumi przy jeździe no i brzydko wygląda
macie jakiś pomysł jak przedłużyć linkę? może takim okiem do kluczy połączyć koniec linki z tą sprężyną naciągającą?
takie 2 cm oko powinno "oddać" to co brakuje z przodu dachu co nie?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
linki maja miec odpowiednia dlugosc i maja byc odpowiednio wlozone - wtedy pasuja bez problemu. Jestes pewien ze przez ich za mocne napiecie ciezko jest domknac dach?? Sprezynki napinaja sie jak psu j. ??
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Problemem był ostatni pałąk dachu ( ten z tyłu), był zbyt bardzo odsunięty do tyłu, po naciągnięciu go do przodu nie ma problemu z zamknięciem dachu. Tylko czy on powinien dawać się tak swobodnie przesuwać? W którym miejscu powinien się znajdować, na szwie najbliższym tylniej szybie?