[NA] Czy MX5 ma coś co odcina paliwo podczas hamowania silni

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

29 cze 2013, 10:08

Mam pytanie czy w mazdzie mx-5 na rok 95 jest jakiś czujnik czy też coś innego co odpowiada za to aby podczas jazdy na biegu bez obciążenia przy puszczonym pedale gazu nie było podawane paliwo ??
Pytam ponieważ samochód dość dużo pali i w czasie "hamowania silnikiem" słychać strzały z wydechu tak jakby wtedy dostawało się tam paliwo.Spalanie jest dość duże i w mieście dochodzi do 15l/100km przy normalnej spokojnej jeździe.Model to mx5 na 1.6 90KM
Stąd podejrzewam że jest uszkodzone coś co odpowiada za to aby podczas hamowania silnikiem nie było podawane paliwo.Ale może się mylę i ktoś ma jakąś inną sugestię wyjasniającą tak duże spalanie.Dodam tylko że przepływomierz i sonda lambda są ok.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 10:17 przez McGyver, łącznie zmieniany 1 raz.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 cze 2013, 10:15

Obstawiałbym problem z przepływomierzem. Przy przepustnicy jest czujnik zamknięcia.
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

29 cze 2013, 10:19

Tak jak pisałem przepływomierz jest ok bo na innym sprawnym nie było różnicy.Jak wygląda ten czujnik zamknięcia ??
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 cze 2013, 11:47

Patrzysz na przepustnicę od przodu auta. Po lewej masz linkę, a po prawej czujnik.
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

29 cze 2013, 17:30

przemierz sondę lambda i czujnik temperatury, ten który odpowiada za dawkowanie paliwa
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

29 cze 2013, 21:04

Sondę kiedyś mierzyłem i mieściła się w normie.Gdzie szukać tego czujnika temperatury ??
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 cze 2013, 23:36

W przepływce. jest jeszcze jedna rzecz która przychodzi mi na myśl. Sprawdź po jeździe czy nie przecieka do dolotu z regulatora ciśnienia paliwa (jest połączony wężykiem).
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

30 cze 2013, 8:32

Sprawdzę,i co jest charakterystyczne to że rano jak zapalam go zimnego to bardzo czuć niespalone paliwo
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

02 lip 2013, 21:05

W jaki sposób mam sprawdzic to przeciekanie ?? I jeszcze apropo czujnika na przepustnicy to to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy a nie czujnik otwarcia,czy mazda ma tez czujnik otwarcia przepustnicy ??
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 lip 2013, 21:16

McGyver pisze:W jaki sposób mam sprawdzic to przeciekanie ?

Ściągnąć wężyk od regulatora ciśnienia i sprawdzić czy nie ma w nim paliwa.

McGyver pisze:I jeszcze apropo czujnika na przepustnicy to to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy a nie czujnik otwarcia

1.6 90km ma czujnik zamknięcia przepustnicy, TPSu brak.
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

02 lip 2013, 21:49

W wezyku nie bylo paliwa wiec to chyba nie to
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 lip 2013, 6:37

Ja bym jeszcze raz sprawdzil sonde lambda ale poprzez wymiane a nie pomiar moze podaje bledny sygnal po rozgrzaniu...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

03 lip 2013, 8:07

W takim razie chętnie przygarnę taką dobrą sondę do sprawdzenia jeśli ktoś ma.Dodam że rocznik 95 1.6 4 przewodowa.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2013, 10:02

Jaro pisze:ale poprzez wymiane a nie pomiar moze podaje bledny sygnal po rozgrzaniu...

Bez sensu, McGywer ma w swoim roczniku (a przynajmniej powinien) sondę z grzejnikiem więc jest ona rozgrzana od początku. Tyle że bez sprzętu pozwalającego prześledzić zmiany napięcia w czasie to porządnie sondy nie sprawdzi.

Nie wydaje mi się aby wadliwe odcinanie paliwa podczas hamowania silnikiem mogło taką różnicę w spalaniu wygenerować. Problem musi być gdzie indziej.

Poza rzeczami związanymi ze sterowaniem sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku i filtr powietrza. Brudny filtr potrafi podnieść spalanie niemało.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
McGyver
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2010, 10:46
Lokalizacja: Kraków

04 lip 2013, 7:18

Filtr powietrza jest ok,widocznych wycieków nie ma,nie czuć też nigdzie paliwa,jedynie w wydechu niespalone gdy jest zimny,mam wrażenie że silnik jest wtedy "przelewany"
ODPOWIEDZ