[NA] Czy MX5 ma coś co odcina paliwo podczas hamowania silni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam pytanie czy w mazdzie mx-5 na rok 95 jest jakiś czujnik czy też coś innego co odpowiada za to aby podczas jazdy na biegu bez obciążenia przy puszczonym pedale gazu nie było podawane paliwo ??
Pytam ponieważ samochód dość dużo pali i w czasie "hamowania silnikiem" słychać strzały z wydechu tak jakby wtedy dostawało się tam paliwo.Spalanie jest dość duże i w mieście dochodzi do 15l/100km przy normalnej spokojnej jeździe.Model to mx5 na 1.6 90KM
Stąd podejrzewam że jest uszkodzone coś co odpowiada za to aby podczas hamowania silnikiem nie było podawane paliwo.Ale może się mylę i ktoś ma jakąś inną sugestię wyjasniającą tak duże spalanie.Dodam tylko że przepływomierz i sonda lambda są ok.
Pytam ponieważ samochód dość dużo pali i w czasie "hamowania silnikiem" słychać strzały z wydechu tak jakby wtedy dostawało się tam paliwo.Spalanie jest dość duże i w mieście dochodzi do 15l/100km przy normalnej spokojnej jeździe.Model to mx5 na 1.6 90KM
Stąd podejrzewam że jest uszkodzone coś co odpowiada za to aby podczas hamowania silnikiem nie było podawane paliwo.Ale może się mylę i ktoś ma jakąś inną sugestię wyjasniającą tak duże spalanie.Dodam tylko że przepływomierz i sonda lambda są ok.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 10:17 przez McGyver, łącznie zmieniany 1 raz.
McGyver pisze:W jaki sposób mam sprawdzic to przeciekanie ?
Ściągnąć wężyk od regulatora ciśnienia i sprawdzić czy nie ma w nim paliwa.
McGyver pisze:I jeszcze apropo czujnika na przepustnicy to to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy a nie czujnik otwarcia
1.6 90km ma czujnik zamknięcia przepustnicy, TPSu brak.
Ja bym jeszcze raz sprawdzil sonde lambda ale poprzez wymiane a nie pomiar moze podaje bledny sygnal po rozgrzaniu...
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:ale poprzez wymiane a nie pomiar moze podaje bledny sygnal po rozgrzaniu...
Bez sensu, McGywer ma w swoim roczniku (a przynajmniej powinien) sondę z grzejnikiem więc jest ona rozgrzana od początku. Tyle że bez sprzętu pozwalającego prześledzić zmiany napięcia w czasie to porządnie sondy nie sprawdzi.
Nie wydaje mi się aby wadliwe odcinanie paliwa podczas hamowania silnikiem mogło taką różnicę w spalaniu wygenerować. Problem musi być gdzie indziej.
Poza rzeczami związanymi ze sterowaniem sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku i filtr powietrza. Brudny filtr potrafi podnieść spalanie niemało.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......