Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2017, 11:31

mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone

" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 maja 2017, 11:39

waldi pisze:
mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone

" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt



:poklony: ok to spróbuje, dzięki
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

23 maja 2017, 11:54

mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone


Podczas odpowietrzania zauważyłem że jak kolega zaczyna lekko wciskać hamulec to lewe koło praktycznie od razu hamuje a lewe trochę później/głębiej - pomimo ustawienia tłoczków imbusem na obu tak samo.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 154
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NC
Wersja: Mithra
Lokalizacja: 71

23 maja 2017, 17:15

Czy sanki tylne i przednie w NA i NB są takie same, czy nie dyrydy podmienić jednych drugimi?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2017, 17:36

Pokrywa zaworów z 1.6 NA (ta z wypukłymi literami) będzie pasowała do 1.6 nbfl?
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

23 maja 2017, 21:39

Żeby wymienić mieszek gałki zmiany biegów trzeba w NCku demontować całą konsolę?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

23 maja 2017, 22:10

Dewuer pisze:Czy sanki tylne i przednie w NA i NB są takie same, czy nie dyrydy podmienić jednych drugimi?

są takie same poza "uchwytami na rozpórke" tzn NB je ma :P
mam wózek z NB u siebie, wiem co mówie :lol:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Kszysiek
Posty: 70
Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:38
Model: NA

23 maja 2017, 23:05

henorek pisze:Pokrywa zaworów z 1.6 NA (ta z wypukłymi literami) będzie pasowała do 1.6 nbfl?


Wypukłe litery ma 1.8. Nie będzie pasować do 1.6, bo CAS jest na innym wałku rozrządu (w 1.6 na ssącym, w 1.8 na wydechowym)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4742
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 maja 2017, 7:11

SponeR pisze:są takie same poza "uchwytami na rozpórke" tzn NB je ma :P
mam wózek z NB u siebie, wiem co mówie :lol:

Nie wiem jak przednie ale tylne sanki w NAfl maja otwory do mocowania rozporek, ale w innych miejscach niz w wozku NB
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 maja 2017, 11:46

waldi pisze:
mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone

" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt


problemu ciąg dalszy: zdemontowałem osłone recznego. Śruba o której mowa (na klucz 10) ma widoczną koncówkę linki (wystaje ponad poziom śruby). Podkręciłem do oporu, teraz dzwignia idzie maksymalnie 5-6 klinknięć do góry. Ale nie ma żadnego efektu na kołach. mogę spokojnie przepchać auto i koła obracają się swobodnie.
Co dalej? Regulować tłoczek czy to jakiś problem z samą linką? Jak to naprawić :bang: ?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 maja 2017, 11:50

mutra pisze:
waldi pisze:
mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)

Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)


Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.

podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone

" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt


problemu ciąg dalszy: zdemontowałem osłone recznego. Śruba o której mowa (na klucz 10) ma widoczną koncówkę linki (wystaje ponad poziom śruby). Podkręciłem do oporu, teraz dzwignia idzie maksymalnie 5-6 klinknięć do góry. Ale nie ma żadnego efektu na kołach. mogę spokojnie przepchać auto i koła obracają się swobodnie.
Co dalej? Regulować tłoczek czy to jakiś problem z samą linką? Jak to naprawić :bang: ?

To w tunelu jeszcze od spodu jest " mechanizm" do którego dochodzi linka od dźwigni i dwie od kół - jakieś sprężyny -ale co tam i jak to nie wiem jeszcze tego nie ruszyłem ;-) mam tylko obraz w pamięci z lezakowania pod autem.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 maja 2017, 12:32

na jakiej wysokości to jest? jest dostęp czy trzeba demontowac wydech?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2017, 12:51

Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 maja 2017, 13:00

rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.

. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 maja 2017, 13:40

mutra pisze:
rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.

. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki

Wygląda że gdzieś tu, jedna rękę wsadzić bez ściągania wydechu, ale żeby coś zdziałać to chyba nie.
Jak tloczki wyregulowane, w kabinie naciagniete, to tylko te miejsca zostają obie linki jak pisze Rrutek i/ lub pierwsza od dźwigni do " korektora " Obrazek

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2017, 14:04

Da się tam coś zrobić bez wyciągania wydechu, ale byłem, doświadczyłem, nie polecam. Nie cudować tylko odkręcić wydech, bo inaczej pocięte łapy gwarantowane :ryjezesmiechu:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1148
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

24 maja 2017, 15:21

Wymieniłem jedna z linek niedawno bez zdejmowania wydechu. Da sie. U mnie jak podstawilem reczny na tloczkach to linek nie musialem juz regulowac. Bralo od pierwszego klikniecia. Zapieczone linki pewnie masz.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2017, 20:31

Panowie, ktoś kojarzy ten twór? Mowa o tym czerwonym elemencie, to jakaś rozpórka po prostu?
Załączniki
18623264_1363478017098494_8220190960071813101_o.jpg
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 580
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 maja 2017, 21:19

Chyba arturo_ga ma coś takiego w swojej wybuchowej furze...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 maja 2017, 21:35

meewosh pisze:Wymieniłem jedna z linek niedawno bez zdejmowania wydechu. Da sie. U mnie jak podstawilem reczny na tloczkach to linek nie musialem juz regulowac. Bralo od pierwszego klikniecia. Zapieczone linki pewnie masz.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka


tak własnie mi się wydaje. wleze jutro pod auto i zobaczę. Wymienić i tak sam nie wymienie bo nie poodkręcam tego wszystkiego bez podnośnika :bang:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 maja 2017, 21:36

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

24 maja 2017, 21:47

170$ + wysyłka itp. za kawałek blachy trochę drogo, trzeba by zagadać do Cybula czy by nie zdziałał takiego czegoś jakby było więcej chętnych :D
Obrazek
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

25 maja 2017, 8:02

luki_92_92 pisze:170$ + wysyłka itp. za kawałek blachy trochę drogo, trzeba by zagadać do Cybula czy by nie zdziałał takiego czegoś jakby było więcej chętnych :D

Jak ogarniesz sobie rysunek w autocadzie to pewnie z odpowiedniej blachy na CNC Ci wytną ;)
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2017, 8:08

Pytanie też jakie to daje gainsy bo jak symboliczne to nie ma się co w to bawić imho
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

25 maja 2017, 9:36

Wygląda sensownie i powinno dość konkretnie usztywniać. Mieć może sens przy twardym zawiasie i ostrej jeździe. Wyciąć można na laserze lub plazmą, grunt, że to musi mieć odpowiednią grubość, a jak będzie mieć odpowiednią grubość, to będzie mieć masę, chyba, że będzie z jakiegoś konkretnego aluminium, ale wtedy będzie drogie, bo dobre stopy aluminium są drogie. Myślę, że finezyjnie pospawana konstrukcja z kątowników sprawdzi się lepiej, bo może mieć wyższą sztywność niż taka płytka o grubości ponad 6mm z aluminium, podobną masę, a cena materiały będzie zdecydowanie niższa. Zrobienie projektu nie jest w przypadku takiego elementu wielkim wyczynem.
The answer is always Miata.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 maja 2017, 13:54

waldi pisze:
mutra pisze:
rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.

. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki

Wygląda że gdzieś tu, jedna rękę wsadzić bez ściągania wydechu, ale żeby coś zdziałać to chyba nie.
Jak tloczki wyregulowane, w kabinie naciagniete, to tylko te miejsca zostają obie linki jak pisze Rrutek i/ lub pierwsza od dźwigni do " korektora " Obrazek

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka




1.więc z ręcznym sprawa wygląda tak:
Ręczny nie działał, auto się toczy na zaciagniętym. Podniosłem auto do góry (za progi) kobyłki podłożyłem pod wahacze (tam gdzie tylnia rozpórka ma śruby). Zdjąłem koła i sprawdzam ręczny. Obie linki się ruszają pchają zacisk po obu stronach. Ręczny hamuje koła - nie idealnie ale widać że hamuje. Wyregulowałem tłoczki imbusem. sprawdzam ręczny - działa. Założyłem koła , opuszczam auto. Ręczny jak marzenie: nie idzie przepchnąć auta, łapie od drugiego do piątego ząbka. NIC nie zrobiłem poza podniesieniem auta i zdjęciem kół :roll: O co kaman?

2. Jak byłem pod autem to takie coś zobaczyłem : Obrazek :bang: Tuleja (olkusz) dolnego tylnego wahacza. Co z tym robić? Wykręcić śrubę i podłożyć podkładkę?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

25 maja 2017, 13:59

Oczywiście podkładka,!
A co do ręcznego to jedyne co przychodzi mi do głowy to przycierajace się linki jak pisali koledzy, które się w chwili obecnej zluzowaly
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 maja 2017, 14:03

waldi pisze:Oczywiście podkładka,!

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz? :mrgreen: Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

25 maja 2017, 14:07

mutra pisze:
waldi pisze:Oczywiście podkładka,!

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz? :mrgreen: Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?

Przysluchuje się rozmowie dotyczącej inwestycji w klub na wzgórzu partyzantów - i odpowiadam na pytania związane z kosztami pomysłów udaje ze liczę na kalkulatorze [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] czyli w sumie pracuje - ściągnij koło odkręcić nakrętke, wypchnij śrubę wypchnij poli,podkładki śruba nakrętka - przy okazji z drugiej to samo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 maja 2017, 14:22

waldi pisze:
mutra pisze:
waldi pisze:Oczywiście podkładka,!

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz? :mrgreen: Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?

Przysluchuje się rozmowie dotyczącej inwestycji w klub na wzgórzu partyzantów - i odpowiadam na pytania związane z kosztami pomysłów udaje ze liczę na kalkulatorze [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] czyli w sumie pracuje - ściągnij koło odkręcić nakrętke, wypchnij śrubę wypchnij poli,podkładki śruba nakrętka - przy okazji z drugiej to samo



się chodziło do klubu na wzgórzu ppartyzantów :mrgreen: ale to było dawno temu.

pamiętasz jaka tam jest śruba w tym wahaczu? ósemka?
ODPOWIEDZ