pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
23 maja 2017, 11:31
mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)
Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)
Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.
podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
23 maja 2017, 11:39
waldi pisze:mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)
Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)
Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.
podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt

ok to spróbuje, dzięki
-
meewosh
- Posty: 1148
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
23 maja 2017, 11:54
mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)
Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)
Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.
podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
Podczas odpowietrzania zauważyłem że jak kolega zaczyna lekko wciskać hamulec to lewe koło praktycznie od razu hamuje a lewe trochę później/głębiej - pomimo ustawienia tłoczków imbusem na obu tak samo.
-
Dewuer
- Posty: 154
- Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
- Model: NC
- Wersja: Mithra
- Lokalizacja: 71
23 maja 2017, 17:15
Czy sanki tylne i przednie w NA i NB są takie same, czy nie dyrydy podmienić jednych drugimi?
Hockey Puck - 93' NA"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
-
henorek
- Donator

- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
23 maja 2017, 17:36
Pokrywa zaworów z 1.6 NA (ta z wypukłymi literami) będzie pasowała do 1.6 nbfl?
-
mike
- Donator

- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
23 maja 2017, 21:39
Żeby wymienić mieszek gałki zmiany biegów trzeba w NCku demontować całą konsolę?
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
23 maja 2017, 22:10
Dewuer pisze:Czy sanki tylne i przednie w NA i NB są takie same, czy nie dyrydy podmienić jednych drugimi?
są takie same poza "uchwytami na rozpórke" tzn NB je ma
mam wózek z NB u siebie, wiem co mówie

MIATA nim jak szatan

-
Kszysiek
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 kwie 2016, 19:38
- Model: NA
23 maja 2017, 23:05
henorek pisze:Pokrywa zaworów z 1.6 NA (ta z wypukłymi literami) będzie pasowała do 1.6 nbfl?
Wypukłe litery ma 1.8. Nie będzie pasować do 1.6, bo CAS jest na innym wałku rozrządu (w 1.6 na ssącym, w 1.8 na wydechowym)
-
Alex
- Donator

- Posty: 4742
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
24 maja 2017, 7:11
SponeR pisze:są takie same poza "uchwytami na rozpórke" tzn NB je ma
mam wózek z NB u siebie, wiem co mówie

Nie wiem jak przednie ale tylne sanki w NAfl maja otwory do mocowania rozporek, ale w innych miejscach niz w wozku NB
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
24 maja 2017, 11:46
waldi pisze:mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)
Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)
Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.
podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt
problemu ciąg dalszy: zdemontowałem osłone recznego. Śruba o której mowa (na klucz 10) ma widoczną koncówkę linki (wystaje ponad poziom śruby). Podkręciłem do oporu, teraz dzwignia idzie maksymalnie 5-6 klinknięć do góry. Ale nie ma żadnego efektu na kołach. mogę spokojnie przepchać auto i koła obracają się swobodnie.
Co dalej? Regulować tłoczek czy to jakiś problem z samą linką? Jak to naprawić

?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
24 maja 2017, 11:50
mutra pisze:waldi pisze:mutra pisze:Panowie! Problem z ręcznym. Generalnie dzwignią idzie bardzo wysoko i ręczny nie hamuje kół (auto stacza się z górki)
Zaciski zregenerowane. Tłoczki wyregulowane (poluzowane o 1/4 obrotu od momentu w którym trzymają tarczę)
wygląda na to że linka jest za luźna.
Gdzie można skrócić linkę (w kabinie przy dzwigni ręcznego??? jeżeli tak to jak się tam dostać?)
Przepompowałem nowy płyn przez układ (TRW DOT 5.1), łącznie z kilkunastoma cyklami pompy ABS i co ciekawe prawy tył jest ewidentnie słabszy i zasadniczy i ręczny - czy to oznacza że tłoczek się nie wysuwa czy co?
Na lewym była 30% większa siła hamowania
.
podnieś tył i zobacz czy tłoczek pracuje jak naciskasz hamulec (najłatwiej ze zdjętym kołem) porównaj lewą i prawą strone
" Rozdwajasz " osłonę plastikowa, i gdzieś tam jest ta śruba, klucz 10 lub śrubokręt
problemu ciąg dalszy: zdemontowałem osłone recznego. Śruba o której mowa (na klucz 10) ma widoczną koncówkę linki (wystaje ponad poziom śruby). Podkręciłem do oporu, teraz dzwignia idzie maksymalnie 5-6 klinknięć do góry. Ale nie ma żadnego efektu na kołach. mogę spokojnie przepchać auto i koła obracają się swobodnie.
Co dalej? Regulować tłoczek czy to jakiś problem z samą linką? Jak to naprawić

?
To w tunelu jeszcze od spodu jest " mechanizm" do którego dochodzi linka od dźwigni i dwie od kół - jakieś sprężyny -ale co tam i jak to nie wiem jeszcze tego nie ruszyłem

mam tylko obraz w pamięci z lezakowania pod autem.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
24 maja 2017, 12:32
na jakiej wysokości to jest? jest dostęp czy trzeba demontowac wydech?
-
rrutek
- Donator

- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
24 maja 2017, 12:51
Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
24 maja 2017, 13:00
rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.
. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
24 maja 2017, 13:40
mutra pisze:rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.
. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki
Wygląda że gdzieś tu, jedna rękę wsadzić bez ściągania wydechu, ale żeby coś zdziałać to chyba nie.
Jak tloczki wyregulowane, w kabinie naciagniete, to tylko te miejsca zostają obie linki jak pisze Rrutek i/ lub pierwsza od dźwigni do " korektora "

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
rrutek
- Donator

- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
24 maja 2017, 14:04
Da się tam coś zrobić bez wyciągania wydechu, ale byłem, doświadczyłem, nie polecam. Nie cudować tylko odkręcić wydech, bo inaczej pocięte łapy gwarantowane

-
meewosh
- Posty: 1148
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
24 maja 2017, 15:21
Wymieniłem jedna z linek niedawno bez zdejmowania wydechu. Da sie. U mnie jak podstawilem reczny na tloczkach to linek nie musialem juz regulowac. Bralo od pierwszego klikniecia. Zapieczone linki pewnie masz.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
-
henorek
- Donator

- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
24 maja 2017, 20:31
Panowie, ktoś kojarzy ten twór? Mowa o tym czerwonym elemencie, to jakaś rozpórka po prostu?
-
Załączniki
-

-
ace
- Donator

- Posty: 580
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
24 maja 2017, 21:19
Chyba arturo_ga ma coś takiego w swojej wybuchowej furze...
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
24 maja 2017, 21:35
meewosh pisze:Wymieniłem jedna z linek niedawno bez zdejmowania wydechu. Da sie. U mnie jak podstawilem reczny na tloczkach to linek nie musialem juz regulowac. Bralo od pierwszego klikniecia. Zapieczone linki pewnie masz.
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
tak własnie mi się wydaje. wleze jutro pod auto i zobaczę. Wymienić i tak sam nie wymienie bo nie poodkręcam tego wszystkiego bez podnośnika

-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
-
luki_92_92
- Donator

- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
Kontakt:
24 maja 2017, 21:47
170$ + wysyłka itp. za kawałek blachy trochę drogo, trzeba by zagadać do Cybula czy by nie zdziałał takiego czegoś jakby było więcej chętnych

-
mike
- Donator

- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
25 maja 2017, 8:02
luki_92_92 pisze:170$ + wysyłka itp. za kawałek blachy trochę drogo, trzeba by zagadać do Cybula czy by nie zdziałał takiego czegoś jakby było więcej chętnych

Jak ogarniesz sobie rysunek w autocadzie to pewnie z odpowiedniej blachy na CNC Ci wytną

-
henorek
- Donator

- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
25 maja 2017, 8:08
Pytanie też jakie to daje gainsy bo jak symboliczne to nie ma się co w to bawić imho
-
Chezus
- Donator

- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
25 maja 2017, 9:36
Wygląda sensownie i powinno dość konkretnie usztywniać. Mieć może sens przy twardym zawiasie i ostrej jeździe. Wyciąć można na laserze lub plazmą, grunt, że to musi mieć odpowiednią grubość, a jak będzie mieć odpowiednią grubość, to będzie mieć masę, chyba, że będzie z jakiegoś konkretnego aluminium, ale wtedy będzie drogie, bo dobre stopy aluminium są drogie. Myślę, że finezyjnie pospawana konstrukcja z kątowników sprawdzi się lepiej, bo może mieć wyższą sztywność niż taka płytka o grubości ponad 6mm z aluminium, podobną masę, a cena materiały będzie zdecydowanie niższa. Zrobienie projektu nie jest w przypadku takiego elementu wielkim wyczynem.
The answer is always Miata.
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
25 maja 2017, 13:54
waldi pisze:mutra pisze:rrutek pisze:Jak nie ma efektu na kołach to sprawdź, czy jest efekt na linkach przy zaciskach, może linki stoją dęba w osłonkach. To, o czym pisze waldi to taki magiczny mechanizm ze sprężynką, który ma wyrównywać siły między prawym a lewym kołem.
. mechanizm kojarzę tylko nie wiem gdzie go mniejwiecej szukac.
zerkne na linki i zobacze czy sie nie zapiekły na amen.
dzięki
Wygląda że gdzieś tu, jedna rękę wsadzić bez ściągania wydechu, ale żeby coś zdziałać to chyba nie.
Jak tloczki wyregulowane, w kabinie naciagniete, to tylko te miejsca zostają obie linki jak pisze Rrutek i/ lub pierwsza od dźwigni do " korektora "

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
1.więc z ręcznym sprawa wygląda tak:
Ręczny nie działał, auto się toczy na zaciagniętym. Podniosłem auto do góry (za progi) kobyłki podłożyłem pod wahacze (tam gdzie tylnia rozpórka ma śruby). Zdjąłem koła i sprawdzam ręczny. Obie linki się ruszają pchają zacisk po obu stronach. Ręczny hamuje koła - nie idealnie ale widać że hamuje. Wyregulowałem tłoczki imbusem. sprawdzam ręczny - działa. Założyłem koła , opuszczam auto. Ręczny jak marzenie: nie idzie przepchnąć auta, łapie od drugiego do piątego ząbka. NIC nie zrobiłem poza podniesieniem auta i zdjęciem kół

O co kaman?
2. Jak byłem pod autem to takie coś zobaczyłem :

Tuleja (olkusz) dolnego tylnego wahacza. Co z tym robić? Wykręcić śrubę i podłożyć podkładkę?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
25 maja 2017, 13:59
Oczywiście podkładka,!
A co do ręcznego to jedyne co przychodzi mi do głowy to przycierajace się linki jak pisali koledzy, które się w chwili obecnej zluzowaly
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
25 maja 2017, 14:03
waldi pisze:Oczywiście podkładka,!
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz?

Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?
-
waldi
- Donator

- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
25 maja 2017, 14:07
mutra pisze:waldi pisze:Oczywiście podkładka,!
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz?

Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?
Przysluchuje się rozmowie dotyczącej inwestycji w klub na wzgórzu partyzantów - i odpowiadam na pytania związane z kosztami pomysłów udaje ze liczę na kalkulatorze [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] czyli w sumie pracuje - ściągnij koło odkręcić nakrętke, wypchnij śrubę wypchnij poli,podkładki śruba nakrętka - przy okazji z drugiej to samo
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
25 maja 2017, 14:22
waldi pisze:mutra pisze:waldi pisze:Oczywiście podkładka,!
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Waldi, Ty wogóle pracujesz czy cały czas na forum siedzisz?

Da się to zrobić na aucie czy trzeba wyciągnąć wahacz?
Przysluchuje się rozmowie dotyczącej inwestycji w klub na wzgórzu partyzantów - i odpowiadam na pytania związane z kosztami pomysłów udaje ze liczę na kalkulatorze [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] czyli w sumie pracuje - ściągnij koło odkręcić nakrętke, wypchnij śrubę wypchnij poli,podkładki śruba nakrętka - przy okazji z drugiej to samo
się chodziło do klubu na wzgórzu ppartyzantów

ale to było dawno temu.
pamiętasz jaka tam jest śruba w tym wahaczu? ósemka?