[NA] Twardy dach-pomysł na...

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

02 lis 2010, 16:47

To może trochę podjudzę Waszą ciekawość, w weekend widziałem formę do HT, no i tyle hehe. Wygląda całkiem okazale jak na formę i myślę, że projekt zmierza w dobrym kierunku.

Wracając do problemu szyby w HT tak myślę może od civiva jajka może by pasowało
Obrazek
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

02 lis 2010, 18:09

Czuję się bardzo podjudzony ^^.
Z Civica szyba będzie fajna.. ale za duża:) Od Alfy Romeo Sportwagon ma "pasujący" kształt, ale nie wiem jak z wymiarami, muszę sprawdzić.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2010, 10:22

Od Malczana szybe brać! :D sam kiedys myślałem, czy by nie dorwać podgrzewanej szyby od 126p i wstawic do mojego vinyla :lol:
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

05 lis 2010, 21:01

przyglądam się jakiś czas... bardzo dobry pomysł.

Chciałbym się przydać... ostatnio u sąsiada widziałem twardy dach w MGF
poniżej fotka - mam nadzieję że pomoże (raz wygląd a dwa może kształt szyby)

powiem wam ze takiego to bym widział na swojej Magdalenie.

Powodzienia
Załączniki
images.jpeg
Keda
Posty: 8
Rejestracja: 08 paź 2010, 16:39
Lokalizacja: Piła

15 lis 2010, 17:02

I jakieś nowinki w temacie czy nic a nic ? bo widzę ze niestety temat ucichł
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 lis 2010, 17:15

ja cały czas gwarantuję swoją małą jako democar....za free :wink: i czekam na nakładki błotników bo brakują mi di zwieńczenia projektu :lol:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

15 lis 2010, 17:34

rafik14 pisze:ja cały czas gwarantuję swoją małą jako democar....za free :wink:


Biorę :mrgreen:


Prawdopodobnie jutro prace będą się posuwały dalej ...
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 lis 2010, 17:53

:lol:
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

15 lis 2010, 17:53

Prace się wciąż posuwają. Bardzo ciężka przeszkoda to szyba (tzn mniej szyba jak jej cena) i trochę problemów sprawia mi usztywnienie wewnętrzne. Cała "skorupa" to chwilka, tylko trzeba ją odpowiednio usztywnić ( usztywnienia w ori są prawdopodobne wyciskane na prasie i to pewnie na gorąco-nie wiem, nie znam się do końca, ale ciężko pogiąć/wyspawać coś takiego). Damy radę, tylko jest z tym na prawdę dużo zabawy. Chcę żeby pierwsza sztuka była dopracowana a forma dokładna co zdecydowanie ułatwi pracę przy dalszej produkcji.

Nie chcę robić jakiegoś "szitu" ;p, wolę jak potrwa to dłużej i będzie dopracowane.
Mogę wstawić używaną szybę od garbusa z allegro i wyspawać stelaż usztywniający o wadze 50 kg, ale chyba nie o to w tym chodzi:).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 lis 2010, 17:56

50kg... oj nie
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 lis 2010, 21:15

Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)? Bo robienie stelażu i zamykanie go laminatem wydaje mi się słabe - to powinno być chyba samonośne raczej ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

15 lis 2010, 21:21

Czekam właśnie na szkice i propozycje usztywnienia od użytkownika kwijatkowski.
Co do tej samej masy to byłoby idealnie, ale wg mnie mocowanie zaczepów do "gwintów" we włóknie mija się z celem.Gwint musi być w metalu, chociażby w aluminium (równie dobrze mogę wam we włóknie dziurki porobić i na trytytki będziemy mocowac; :twisted: ).
A co do stelażu, to i masz racje i nie. Generalnie zaplanowane jest "wtopienie" usztywnień pomiędzy warstwy włókna, więc nie będzie to "definicyjny" stelaż, to coś w rodzaju aluminiowej pajęczyny.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

15 lis 2010, 21:46

dmk pisze:Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)?

jak by było trzeba dla kogoś kto się chce tego podejmować zdefiniowanej bazy w postaci materiału włókna szklanego dla programów UGS to mam gotowce, wszelkie współczynniki przez moduły Younga dla konkretnych przypadków też gdzieś mam ale na tym koniec.. życzę powodzenia temu kto podpisze się pod MES-em czegoś takiego, po prostu, mija się to z celem i sensem, wyniki takich prób są tyle warte co szacunki na oko, niestety.. taki jest już MES.

Jak by tak konstrukcję oprzeć na pajęczaku, widziałem kiedyś coś takiego jako bazę do budowy rajdówki właśnie z laminatu, wszystko było zatapiane/ zaklejane gorącymi arkuszami, między "nie", sowisty showcar, a całość wykonana z prętów z jakiegoś żelastwa, co to było nie mam pojęcia, prosty pajęczak powinien sprawę załatwić, dobrze przemyśleć konstrukcję takiego tworu żeby nie przewymiarować ani nie za ubogo, możliwości są o tyle dobre że do całości można spokojnie pospinać tuleje służące docelowo do mocowania śrub, z odpowiednio wykonanym przymiarem powinna zostać zachowana powtarzalność dla każdej kolejnej sztuki..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

15 lis 2010, 22:05

Ło matko :!: ale techniczny slang :shock: ni w ząb tego nie rozumiem :sad:
ale pewnie mądrzejsi wiedzą o co biega :cool:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 lis 2010, 22:14

grzes pisze:
dmk pisze:Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)?

jak by było trzeba dla kogoś kto się chce tego podejmować zdefiniowanej bazy w postaci materiału włókna szklanego dla programów UGS to mam gotowce, wszelkie współczynniki przez moduły Younga dla konkretnych przypadków też gdzieś mam ale na tym koniec.. życzę powodzenia temu kto podpisze się pod MES-em czegoś takiego, po prostu, mija się to z celem i sensem, wyniki takich prób są tyle warte co szacunki na oko, niestety.. taki jest już MES.


COSMOSWorks + dwa popołudnia i odrobina wiedzy technicznej z dziedziny konstrukcji samonośnych? Nie widzę wielkich trudności. Zatapianie szkieletu ("zbrojenia") to już nie konstrukcja samonośna.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2010, 22:22

dmk, wyluzuj - chlopaki sobie poradza - mysle ze to kwestia terminologii glownie :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 lis 2010, 22:30

kwijatkowski pisze:dmk, wyluzuj - chlopaki sobie poradza - mysle ze to kwestia terminologii glownie :wink:


Jestem jak najbardziej spokojny - tylko chciałem zasugerować, że może warto (bo np. taniej) zrobić to bez szkieletu :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2010, 22:32

tez tak mysle :smile:
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

16 lis 2010, 20:06

Dopiero wróciłem do domu i poczytałem forum.
Połowiczna decyzja zapadła: będziemy prawdopodobnie próbować wielu metod - tak wydłuży to czas powstawania dachu, ale tak jak mówiłem wcześniej, wolę zrobić to porządnie a nie "na sztukę" w 3 dni.
Jeżeli chodzi o koszty to kilka aluminiowych płaskowników czy teowników to żaden wydatek.

dmk ma dużo racji i ogarnięcie tematu ze strony teoretycznej. Ja patrzę na to raczej praktycznie i może dlatego nie do końca popieram wszystkie pomysły. Wasze wskazówki i podpowiedzi traktuję na równo i nie odrzucam żadnej. Każda jest rozpatrywana i obgadana, ale praktyka wskazuje na to, że nie każde rozwiązanie jest właściwe (np zbyt mało wytrzymałe, za drogie, zbyt zaawansowane technologicznie).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
kulka84
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2010, 17:13

14 gru 2010, 17:34

dzieje się coś w temacie bo jakoś cisza się zrobiła?
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

14 gru 2010, 17:40

Cisza bo czekam za szybą. Projekt w AutoCadzie -->wykonanie (czas???)--> zapłata ( i tu nie jest wesoło bo minimum to 10 sztuk, za które muszę zapłacić).
Ciężko i opornie, ale w każdym bądź razie dzieje się w tym temacie i projekt nie stoi w miejscu).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

14 gru 2010, 18:02

podeslij projekt w autocadzie :) chetnie bym zobaczyl co i jak :) a troche mi sie tez nudzi :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 sty 2011, 14:03

odkopię wątek w ramach jednego pomysłu - może nasz konstruktor byłby zainteresowany wrzuceniem swojej produkcji tu: http://www.kickstarter.com/ ? Różne freaki z tego korzystają, a czasem można uzyskać efekt przekraczający wszelkie oczekiwania.

Polska, relatywnie niska cena mogłaby zainteresować potencjalnych miatowiczów na zachodzie, a zdobyte know how i pozytywne recenzje może pozwoliłyby produkować kolejne hardtopy :wink:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2011, 14:10

zabaczmy najpierw ten pierwszy :lol: :wink:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 sty 2011, 14:45

czasem perspektywa otrzymania przedpłaty za pierwszych 100 mobilizuje bardziej, niż obietnica pełnej kwoty za 10 :mrgreen:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

20 sty 2011, 17:40

Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty ale jak już to mnie przekonuje tylko i wyłącznie model wzorowany na hardtopie Spoona do S2000:
Obrazek
Obrazek

Zestawy do przeróbki auta na taką stylowe dostępne są na [URL=http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html]http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html[/URL]
Załączniki
jedynyslusznyhardtopdomiaty.jpg
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 sty 2011, 18:02

hella_flush pisze:Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty

jak nie masz roll baru, to na zachodzie i wielu imprezach w PL nie zostaniesz wpuszczony na tor :)
hardtop usztywnia również karoserię...
to jest po prostu HT w wersji fastback ;)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

20 sty 2011, 18:36

ravestation pisze:
hella_flush pisze:Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty

jak nie masz roll baru, to na zachodzie i wielu imprezach w PL nie zostaniesz wpuszczony na tor :)
hardtop usztywnia również karoserię...
to jest po prostu HT w wersji fastback ;)


To prawda ale jak ktoś myśli poważnie o jeździe na torze to zamontuje rollbar, grube metalowe rury vs kawałek plastiku - co jest solidniejsze? :) I nawet bardzo wypasiony rollbar jest tańszy...

Wydaje mi się, że większość emxiarzy kupuje hardtop z zupełnie innych powodów niż te przytoczone przez Ciebie.

I nie dam sie przekonać, że ten pracujący jak softtop, cienki, zrobiony z butelek po recyclingu daszek może cokolwiek usztywnić.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 sty 2011, 18:44

hella_flush pisze:Wydaje mi się, że większość emxiarzy kupuje hardtop z zupełnie innych powodów niż te przytoczone przez Ciebie.

w Polsce, nie w Japonii, UK i Stanach :)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

20 sty 2011, 18:58

Racja, powinienem zaznaczyć, że pisze o sytuacji w PL. :)

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ