Wracając do problemu szyby w HT tak myślę może od civiva jajka może by pasowało
[NA] Twardy dach-pomysł na...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
To może trochę podjudzę Waszą ciekawość, w weekend widziałem formę do HT, no i tyle hehe. Wygląda całkiem okazale jak na formę i myślę, że projekt zmierza w dobrym kierunku.
Wracając do problemu szyby w HT tak myślę może od civiva jajka może by pasowało

Wracając do problemu szyby w HT tak myślę może od civiva jajka może by pasowało
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Czuję się bardzo podjudzony ^^.
Z Civica szyba będzie fajna.. ale za duża:) Od Alfy Romeo Sportwagon ma "pasujący" kształt, ale nie wiem jak z wymiarami, muszę sprawdzić.
Z Civica szyba będzie fajna.. ale za duża:) Od Alfy Romeo Sportwagon ma "pasujący" kształt, ale nie wiem jak z wymiarami, muszę sprawdzić.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
rafik14 pisze:ja cały czas gwarantuję swoją małą jako democar....za free![]()
Biorę

Prawdopodobnie jutro prace będą się posuwały dalej ...
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Prace się wciąż posuwają. Bardzo ciężka przeszkoda to szyba (tzn mniej szyba jak jej cena) i trochę problemów sprawia mi usztywnienie wewnętrzne. Cała "skorupa" to chwilka, tylko trzeba ją odpowiednio usztywnić ( usztywnienia w ori są prawdopodobne wyciskane na prasie i to pewnie na gorąco-nie wiem, nie znam się do końca, ale ciężko pogiąć/wyspawać coś takiego). Damy radę, tylko jest z tym na prawdę dużo zabawy. Chcę żeby pierwsza sztuka była dopracowana a forma dokładna co zdecydowanie ułatwi pracę przy dalszej produkcji.
Nie chcę robić jakiegoś "szitu" ;p, wolę jak potrwa to dłużej i będzie dopracowane.
Mogę wstawić używaną szybę od garbusa z allegro i wyspawać stelaż usztywniający o wadze 50 kg, ale chyba nie o to w tym chodzi:).
Nie chcę robić jakiegoś "szitu" ;p, wolę jak potrwa to dłużej i będzie dopracowane.
Mogę wstawić używaną szybę od garbusa z allegro i wyspawać stelaż usztywniający o wadze 50 kg, ale chyba nie o to w tym chodzi:).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)? Bo robienie stelażu i zamykanie go laminatem wydaje mi się słabe - to powinno być chyba samonośne raczej 

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Czekam właśnie na szkice i propozycje usztywnienia od użytkownika kwijatkowski.
Co do tej samej masy to byłoby idealnie, ale wg mnie mocowanie zaczepów do "gwintów" we włóknie mija się z celem.Gwint musi być w metalu, chociażby w aluminium (równie dobrze mogę wam we włóknie dziurki porobić i na trytytki będziemy mocowac;
).
A co do stelażu, to i masz racje i nie. Generalnie zaplanowane jest "wtopienie" usztywnień pomiędzy warstwy włókna, więc nie będzie to "definicyjny" stelaż, to coś w rodzaju aluminiowej pajęczyny.
Co do tej samej masy to byłoby idealnie, ale wg mnie mocowanie zaczepów do "gwintów" we włóknie mija się z celem.Gwint musi być w metalu, chociażby w aluminium (równie dobrze mogę wam we włóknie dziurki porobić i na trytytki będziemy mocowac;

A co do stelażu, to i masz racje i nie. Generalnie zaplanowane jest "wtopienie" usztywnień pomiędzy warstwy włókna, więc nie będzie to "definicyjny" stelaż, to coś w rodzaju aluminiowej pajęczyny.
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
dmk pisze:Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)?
jak by było trzeba dla kogoś kto się chce tego podejmować zdefiniowanej bazy w postaci materiału włókna szklanego dla programów UGS to mam gotowce, wszelkie współczynniki przez moduły Younga dla konkretnych przypadków też gdzieś mam ale na tym koniec.. życzę powodzenia temu kto podpisze się pod MES-em czegoś takiego, po prostu, mija się to z celem i sensem, wyniki takich prób są tyle warte co szacunki na oko, niestety.. taki jest już MES.
Jak by tak konstrukcję oprzeć na pajęczaku, widziałem kiedyś coś takiego jako bazę do budowy rajdówki właśnie z laminatu, wszystko było zatapiane/ zaklejane gorącymi arkuszami, między "nie", sowisty showcar, a całość wykonana z prętów z jakiegoś żelastwa, co to było nie mam pojęcia, prosty pajęczak powinien sprawę załatwić, dobrze przemyśleć konstrukcję takiego tworu żeby nie przewymiarować ani nie za ubogo, możliwości są o tyle dobre że do całości można spokojnie pospinać tuleje służące docelowo do mocowania śrub, z odpowiednio wykonanym przymiarem powinna zostać zachowana powtarzalność dla każdej kolejnej sztuki..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ło matko
ale techniczny slang
ni w ząb tego nie rozumiem
ale pewnie mądrzejsi wiedzą o co biega



ale pewnie mądrzejsi wiedzą o co biega

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
grzes pisze:dmk pisze:Dawid, a nie lepiej byłoby odpalić jakiegoś CADa i policzyć/zasymulować sobie usztywnienie z tej samej masy co reszta dachu (konstrukcja szkieletowa, lekka i sztywna)?
jak by było trzeba dla kogoś kto się chce tego podejmować zdefiniowanej bazy w postaci materiału włókna szklanego dla programów UGS to mam gotowce, wszelkie współczynniki przez moduły Younga dla konkretnych przypadków też gdzieś mam ale na tym koniec.. życzę powodzenia temu kto podpisze się pod MES-em czegoś takiego, po prostu, mija się to z celem i sensem, wyniki takich prób są tyle warte co szacunki na oko, niestety.. taki jest już MES.
COSMOSWorks + dwa popołudnia i odrobina wiedzy technicznej z dziedziny konstrukcji samonośnych? Nie widzę wielkich trudności. Zatapianie szkieletu ("zbrojenia") to już nie konstrukcja samonośna.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
dmk, wyluzuj - chlopaki sobie poradza - mysle ze to kwestia terminologii glownie 

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
kwijatkowski pisze:dmk, wyluzuj - chlopaki sobie poradza - mysle ze to kwestia terminologii glownie
Jestem jak najbardziej spokojny - tylko chciałem zasugerować, że może warto (bo np. taniej) zrobić to bez szkieletu

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
tez tak mysle 

Dopiero wróciłem do domu i poczytałem forum.
Połowiczna decyzja zapadła: będziemy prawdopodobnie próbować wielu metod - tak wydłuży to czas powstawania dachu, ale tak jak mówiłem wcześniej, wolę zrobić to porządnie a nie "na sztukę" w 3 dni.
Jeżeli chodzi o koszty to kilka aluminiowych płaskowników czy teowników to żaden wydatek.
dmk ma dużo racji i ogarnięcie tematu ze strony teoretycznej. Ja patrzę na to raczej praktycznie i może dlatego nie do końca popieram wszystkie pomysły. Wasze wskazówki i podpowiedzi traktuję na równo i nie odrzucam żadnej. Każda jest rozpatrywana i obgadana, ale praktyka wskazuje na to, że nie każde rozwiązanie jest właściwe (np zbyt mało wytrzymałe, za drogie, zbyt zaawansowane technologicznie).
Połowiczna decyzja zapadła: będziemy prawdopodobnie próbować wielu metod - tak wydłuży to czas powstawania dachu, ale tak jak mówiłem wcześniej, wolę zrobić to porządnie a nie "na sztukę" w 3 dni.
Jeżeli chodzi o koszty to kilka aluminiowych płaskowników czy teowników to żaden wydatek.
dmk ma dużo racji i ogarnięcie tematu ze strony teoretycznej. Ja patrzę na to raczej praktycznie i może dlatego nie do końca popieram wszystkie pomysły. Wasze wskazówki i podpowiedzi traktuję na równo i nie odrzucam żadnej. Każda jest rozpatrywana i obgadana, ale praktyka wskazuje na to, że nie każde rozwiązanie jest właściwe (np zbyt mało wytrzymałe, za drogie, zbyt zaawansowane technologicznie).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Cisza bo czekam za szybą. Projekt w AutoCadzie -->wykonanie (czas???)--> zapłata ( i tu nie jest wesoło bo minimum to 10 sztuk, za które muszę zapłacić).
Ciężko i opornie, ale w każdym bądź razie dzieje się w tym temacie i projekt nie stoi w miejscu).
Ciężko i opornie, ale w każdym bądź razie dzieje się w tym temacie i projekt nie stoi w miejscu).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
odkopię wątek w ramach jednego pomysłu - może nasz konstruktor byłby zainteresowany wrzuceniem swojej produkcji tu: http://www.kickstarter.com/ ? Różne freaki z tego korzystają, a czasem można uzyskać efekt przekraczający wszelkie oczekiwania.
Polska, relatywnie niska cena mogłaby zainteresować potencjalnych miatowiczów na zachodzie, a zdobyte know how i pozytywne recenzje może pozwoliłyby produkować kolejne hardtopy
Polska, relatywnie niska cena mogłaby zainteresować potencjalnych miatowiczów na zachodzie, a zdobyte know how i pozytywne recenzje może pozwoliłyby produkować kolejne hardtopy

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czasem perspektywa otrzymania przedpłaty za pierwszych 100 mobilizuje bardziej, niż obietnica pełnej kwoty za 10 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty ale jak już to mnie przekonuje tylko i wyłącznie model wzorowany na hardtopie Spoona do S2000:
Zestawy do przeróbki auta na taką stylowe dostępne są na [URL=http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html]http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html[/URL]


Zestawy do przeróbki auta na taką stylowe dostępne są na [URL=http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html]http://www.autokonexion.com/mazda-miata-19891997-c-13_22.html[/URL]
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
hella_flush pisze:Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty
jak nie masz roll baru, to na zachodzie i wielu imprezach w PL nie zostaniesz wpuszczony na tor

hardtop usztywnia również karoserię...
to jest po prostu HT w wersji fastback

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
ravestation pisze:hella_flush pisze:Co prawda osobiście nie rozumiem po co hardtop do Miaty
jak nie masz roll baru, to na zachodzie i wielu imprezach w PL nie zostaniesz wpuszczony na tor
hardtop usztywnia również karoserię...
to jest po prostu HT w wersji fastback
To prawda ale jak ktoś myśli poważnie o jeździe na torze to zamontuje rollbar, grube metalowe rury vs kawałek plastiku - co jest solidniejsze?

Wydaje mi się, że większość emxiarzy kupuje hardtop z zupełnie innych powodów niż te przytoczone przez Ciebie.
I nie dam sie przekonać, że ten pracujący jak softtop, cienki, zrobiony z butelek po recyclingu daszek może cokolwiek usztywnić.
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
hella_flush pisze:Wydaje mi się, że większość emxiarzy kupuje hardtop z zupełnie innych powodów niż te przytoczone przez Ciebie.
w Polsce, nie w Japonii, UK i Stanach

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Racja, powinienem zaznaczyć, że pisze o sytuacji w PL.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.