Rozpórki kielichów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
No tak, a czy sportivy mają fabrycznie rózpórkę kielichów?
swimmer pisze:Mają
No właśnie, i mają też twardsze zawieszenia. Prawdopodobnie Mazda tych rozpórek nie dała tylko dla lansu, bo jakby były dla lansu, to by były opcjami w pozostałych modelach, a nie są. (:
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Powoli - najbardziej newralgicznym punktem auta o takim, a nie innym nadwoziu jest problem sztywności całej budy. Tak więc każdy rollbar (nie mylić ze style barem), rozpórka za siedzeniami (ale z prawdziwego zdarzenia, a nie kawałek metalu przykręcony na śruby m6 w miejsce wiatrołapu) itd. zrobi zauważalną różnicę, bo auto zacznie się zachowywać, jakby miało dach, który zapewnia podstawową sztywność w każdym samochodzie.
Jeśli chodzi o przód i Sportive - naprawdę wierzycie, że wszystko co robi producent samochodu ma wpływać na "performance" a nie "styling" i to, co klient chce kupić? Wiem, że inżynierowie Mazdy dochodzili do perfekcji z niektórymi elementami, ale inne były robione dla dobrego poczucia właściciela auta (najprostszy przykład: gajgerek od oleju). Zapytajcie np. Tycjana, czy w jego skompresowanym Sportivie odczuł jakieś drastyczne różnice w prowadzeniu auta po wyjęciu przedniej rozpórki kielichów... a wyjął ją swego czasu, bo się z kompresorem nie mieściły i wymagała przeróbki.
Usztywnienie osi, która nie ma właściwości skrętnych (czyli pracuje wyłącznie góra-dół) ma dużo większy sens, ale to tak na marginesie.
Jeśli chodzi o przód i Sportive - naprawdę wierzycie, że wszystko co robi producent samochodu ma wpływać na "performance" a nie "styling" i to, co klient chce kupić? Wiem, że inżynierowie Mazdy dochodzili do perfekcji z niektórymi elementami, ale inne były robione dla dobrego poczucia właściciela auta (najprostszy przykład: gajgerek od oleju). Zapytajcie np. Tycjana, czy w jego skompresowanym Sportivie odczuł jakieś drastyczne różnice w prowadzeniu auta po wyjęciu przedniej rozpórki kielichów... a wyjął ją swego czasu, bo się z kompresorem nie mieściły i wymagała przeróbki.
Usztywnienie osi, która nie ma właściwości skrętnych (czyli pracuje wyłącznie góra-dół) ma dużo większy sens, ale to tak na marginesie.

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
no jasne, sztywność całej budy. ale wydawało mi się, że newralgicznym miejscem jest kabina, gdzie jedyne usztywnienie to tunel i progi. a przestrzeń za siedzeniami to już nie jest duża odległość między resztą konstrukcji... ale czy Ty u siebie masz rollbara lub rozpórkę? jeśli tak, to czy po założeniu odczułeś dużą różnicę?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Szczupak pisze:ale czy Ty u siebie masz rollbara lub rozpórkę? jeśli tak, to czy po założeniu odczułeś dużą różnicę?
Od razu odpowiadam - nie mam rollbara, nie mam rozpórki (dążę do jakiegoś rollbara, ale to osobny temat). Praktyka z innych pojazdów (oczywiście MXów) i ich zachowania po takiej modyfikacji, teoria nabyta drogą edukacji.
PS Gdybym chwalił tylko elementy, które znajdują się w moim aucie, byłbym totalnym głupcem, bo nie stać mnie na wszystkie elementy, które bym z wielką przyjemnością wmontował

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Tak gdyby ktoś kombinował w tą stronę to powiem od razu, że rozpórka kielichów ze sportiva nie pasuje do NA. Tzn pasuje ale maski się nie zamknie
No chyba, że ktoś chce mieć większego bombla niż fabryczny
Akurat jestem w PL na święta ale mam w IRL artykuł z czasopisma, w którym testują rozpórki i ich brak w jakimiś aucie typu WRX i choć różnica czasowa jest nieznaczna to na korzyść górnej rozpórki. Różnica jest też w czuci auta i jego składaniu się do zakrętów - ta podobno jest już większa.
Test był zupełnie nieprofesjonalny z tego co pamiętam ale Panowie wyszli z założenie, że udowodnią, że nic nie daje a tym czasem wyszło im, że jednak coś daje.
Moim zdaniem jak kupować rozpórkę to tylko taką, która przy okazji unieruchamia Master Cylinder co poprawia nieco hamowanie i znacząco poprawia czucie pedału (bodaj IL taką robi).
Ja swoją rozpórkę ze sportiva wymieniłem na ultralight z IL (kupiłem używana za jakieś grosze na nutazach) - niestety starszą wersję, jeszcze bez bracketu do unieruchomienia MC.
Powód? OE Sportive 3.5 kg, Ultra light z IL 1,5kg.... mniejsza waga auta i poprawiony balans w jednym
Co do Rollbarów to na Nutzach był ostatnio wysyp... niestety ja zachorowałem już lata temu na jeden konkretny typ, który w EU prawie się nie pojawia więc czekam na dogodną okazję, żeby sobie taki ściągnąć z USA.
Pozdro


Akurat jestem w PL na święta ale mam w IRL artykuł z czasopisma, w którym testują rozpórki i ich brak w jakimiś aucie typu WRX i choć różnica czasowa jest nieznaczna to na korzyść górnej rozpórki. Różnica jest też w czuci auta i jego składaniu się do zakrętów - ta podobno jest już większa.
Test był zupełnie nieprofesjonalny z tego co pamiętam ale Panowie wyszli z założenie, że udowodnią, że nic nie daje a tym czasem wyszło im, że jednak coś daje.
Moim zdaniem jak kupować rozpórkę to tylko taką, która przy okazji unieruchamia Master Cylinder co poprawia nieco hamowanie i znacząco poprawia czucie pedału (bodaj IL taką robi).
Ja swoją rozpórkę ze sportiva wymieniłem na ultralight z IL (kupiłem używana za jakieś grosze na nutazach) - niestety starszą wersję, jeszcze bez bracketu do unieruchomienia MC.
Powód? OE Sportive 3.5 kg, Ultra light z IL 1,5kg.... mniejsza waga auta i poprawiony balans w jednym

Co do Rollbarów to na Nutzach był ostatnio wysyp... niestety ja zachorowałem już lata temu na jeden konkretny typ, który w EU prawie się nie pojawia więc czekam na dogodną okazję, żeby sobie taki ściągnąć z USA.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
No to trochę odkopię.
Zastawiam się nad kupnem rozpórki kielichów na przód do NB i własnie mak kilka pytań do Was.
https://eastmotorsport.pl/mazda/28013-r ... 90-04.html
https://mtuning.pl/Rozporka-Mazda-MX-5-98-04-Pro,p,2573
Czy któraś z tych dwóch jest coś warta? Czy lepiej gdzieś zaleście rozpórkę od sportive nawet używaną?
Wiem, że są rozpórki za tam ponad 600 zł, ale aktualnie nie dysponuje takim budżetem i zastanawiam się czy warto coś innego kupić czy tylko brać te z wyższej półki cenowej?

Zastawiam się nad kupnem rozpórki kielichów na przód do NB i własnie mak kilka pytań do Was.
https://eastmotorsport.pl/mazda/28013-r ... 90-04.html
https://mtuning.pl/Rozporka-Mazda-MX-5-98-04-Pro,p,2573
Czy któraś z tych dwóch jest coś warta? Czy lepiej gdzieś zaleście rozpórkę od sportive nawet używaną?
Wiem, że są rozpórki za tam ponad 600 zł, ale aktualnie nie dysponuje takim budżetem i zastanawiam się czy warto coś innego kupić czy tylko brać te z wyższej półki cenowej?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kicu13 pisze:No to trochę odkopię.![]()
Zastawiam się nad kupnem rozpórki kielichów na przód do NB i własnie mak kilka pytań do Was.
https://eastmotorsport.pl/mazda/28013-r ... 90-04.html
https://mtuning.pl/Rozporka-Mazda-MX-5-98-04-Pro,p,2573
Czy któraś z tych dwóch jest coś warta? Czy lepiej gdzieś zaleście rozpórkę od sportive nawet używaną?
Wiem, że są rozpórki za tam ponad 600 zł, ale aktualnie nie dysponuje takim budżetem i zastanawiam się czy warto coś innego kupić czy tylko brać te z wyższej półki cenowej?
jak chcesz kupić rozpórkę to z przodu montuj od razu trzy punktową. taką jak ta:
http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-mo ... 4-651.html
jak nie masz na razie budżetu to kup orginał ze sportiva.
Zainteresuj się też rozpórką z tyłu. ja mam takiego cobalta:
http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-mo ... 9-860.html
Uważam że to bardzo dobrze wydane 60 funtów.
mutra pisze:kicu13 pisze:No to trochę odkopię.![]()
Zastawiam się nad kupnem rozpórki kielichów na przód do NB i własnie mak kilka pytań do Was.
https://eastmotorsport.pl/mazda/28013-r ... 90-04.html
https://mtuning.pl/Rozporka-Mazda-MX-5-98-04-Pro,p,2573
Czy któraś z tych dwóch jest coś warta? Czy lepiej gdzieś zaleście rozpórkę od sportive nawet używaną?
Wiem, że są rozpórki za tam ponad 600 zł, ale aktualnie nie dysponuje takim budżetem i zastanawiam się czy warto coś innego kupić czy tylko brać te z wyższej półki cenowej?
jak chcesz kupić rozpórkę to z przodu montuj od razu trzy punktową. taką jak ta:
http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-mo ... 4-651.html
jak nie masz na razie budżetu to kup orginał ze sportiva.
Zainteresuj się też rozpórką z tyłu. ja mam takiego cobalta:
http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-mo ... 9-860.html
Uważam że to bardzo dobrze wydane 60 funtów.
Ok dzięki za odpowiedź, wiem czego szukać

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
henorek pisze:Tylna rozpórka robi robotę? Czy jest tak samo kosmetyczna jak przednia?
nie powiedziałbym, że rozpórki to kosmetyka. Im sztywniejsza buda tym lepiej. U mnie auto prowadzi się dużo lepiej, ale ciężko mi powiedzieć ile w tym zasługi rozpórki z tyłu bo montowałem ją razem z innymi rzeczami.
Miałem w ręku- badziew, miękkie to i na pewno nie usztywnia budy. Natomiast fabryczna ze sportive'a wygląda sensownie, jest sztywna i powinna działać, więc dobra opcja wg mnie. Chyba, że znajdziesz gdzieś taką mocowaną też do grodzi, ale to pewnie zupełnie inne pieniądze.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.