Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Klucz dynamometryczny ja mam Vorela duży za 70 ziko z Kanzas City i jest dobry, używam go do wszystkiego (poza byciem dynamometrem jest też bardzo dużą grzechotką).
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Kurak pisze:Klucz dynamometryczny ja mam Vorela duży za 70 ziko z Kanzas City i jest dobry, używam go do wszystkiego (poza byciem dynamometrem jest też bardzo dużą grzechotką).
Taki?
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 41600.html
Sprawdzałeś jego dokładność?
Trochę inny, z czarnym na głowce i małym przełącznikiem jak w grzechotkach Yato. Nie sprawdzalem dokladnosci, ale jest on kalibrowalny więc powinno być bez problemu.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
wojteks pisze:Yogi pisze:paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?
Takie jakie będą w najbliższym sklepie z paskami.
Dokładnie, każdy pasek jest tak samo dobry, o ile jest dobrze założony i dobrze naciągnięty - majątku nie kosztuje, więc można co kilka lat wymienić. A jeżeli piszczy, to najpierw regulacja, później wymiana (chyba, że ma wyraźne spękania).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
panowie panie stała się rzecz straszna !!
rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...
podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...
co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??

podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...
co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Tak może być to czujnik wałka rozrządu. Chyba płaciłem za niego 72 euro w ASO w Niemczech. Podmień się z kimś na czujnik na chwile i zobaczysz.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !!rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...
podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...
co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??
P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jqb pisze:Ja też myślę nad zakupem klucza dynamometrycznego, wyszukałem że do "nieprofesjonalnych" zastosowań Jonnesway powinien być ok. Nie wiem tylko na które się zdecydować:
- 40-210Nm i 19-110Nm
czy
- 40-210Nm i 6-30Nm.
Nie ma zestawu dwóch kluczy które by mi pokrywały zakres 10-200.
Imho kup sobie 19-110 i wystarczy. Inne sa potrzebne jak psu zegarek do emiksa. Mniejsze momenty dokreca sie na wyczucie, wieksze wystepuja sporadycznie. Do dokrecania kol widzialem fajne klucze w Juli, wyglada to jak przedluzka do grzechotki i jest nieregulowalne, wybiera sie po prostu wartosc konkretna i uzywa, kosztuje jakies grosze rzedu 30 pln
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !!rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...
podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...
co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??
P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.
a jak to sprawdzic ? Jakim programem ktora funkcja ?
GELO pisze:majkel pisze:GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !!rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...
podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...
co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??
P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.
a jak to sprawdzic ? Jakim programem ktora funkcja ?
? Tym samym programem ktorym sobie czytasz bledy, musisz miec gdzies funkcje odczytu parametrow.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kolegowie i Koleżanki
Wywaliłem wczoraj tapicerkę zza foteli i z półki za plecami (w celu wymienienia na ładniejszą) i w takim "blaszanym" stanie przeleciałem się nocą po pustej ekspresówce. Przy (i powyżej) ~160-170 km/h coś nagle zaczyna głośno ćwierkać z tyłu za fotelem kierowcy. Nie brzęczeć, nie łopotać, nie gwizdać - dźwięk jest metaliczny ale nie kojarzy mi się zupełnie z niczym. Poniżej 160 nic takiego nie słychać. Co to może być? Czego szukać?
Wywaliłem wczoraj tapicerkę zza foteli i z półki za plecami (w celu wymienienia na ładniejszą) i w takim "blaszanym" stanie przeleciałem się nocą po pustej ekspresówce. Przy (i powyżej) ~160-170 km/h coś nagle zaczyna głośno ćwierkać z tyłu za fotelem kierowcy. Nie brzęczeć, nie łopotać, nie gwizdać - dźwięk jest metaliczny ale nie kojarzy mi się zupełnie z niczym. Poniżej 160 nic takiego nie słychać. Co to może być? Czego szukać?
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
ale serio serio - jak z Arvim przerzucaliśmy dachy ostatnio to śrubki wpadały wszędzie gdzie to tylko możliwe 
Odkręć metalowe osłony, poszukaj w okolicy otworów idących do kanalików..Pod zwijaczem od pasów też można coś znaleźć

Odkręć metalowe osłony, poszukaj w okolicy otworów idących do kanalików..Pod zwijaczem od pasów też można coś znaleźć


miatasm.com
ols pisze:Przy (i powyżej) ~160-170 km/h coś nagle zaczyna głośno ćwierkać z tyłu za fotelem kierowcy. Poniżej 160 nic takiego nie słychać. Czego szukać?
Jeździj przepisowo

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
dziś odebrałem alternator z naprawy i wymienili mi m.in regulator napięcia are2063
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
jak w każdym aucie
chodzi ci pewnie o problem z wyciągnięciem świecy jak już ją odkręcisz
daj kawałek taśmy izol. do klucza tak żeby się ciężko zakleszczył na świecy i "włala"

chodzi ci pewnie o problem z wyciągnięciem świecy jak już ją odkręcisz

daj kawałek taśmy izol. do klucza tak żeby się ciężko zakleszczył na świecy i "włala"
MIATA nim jak szatan


Yogi pisze:dziś odebrałem alternator z naprawy i wymienili mi m.in regulator napięcia are2063
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?
Ano ciekawostka, "forum twierdzi", że NB nie ma regulatora. Moja NB, która nie trzyma właściwego napięcia ładowania, wg elektromechanika ma właśnie uszkodzony regulator. Zostawiłem mu auto i nie miałem czasu dziś podejść, ale jutro się wybieram. Powiedział, że mi ten regulator pokaże, skoro nie wierzę w jego istnienie


SponeR pisze:jak w każdym aucie![]()
chodzi ci pewnie o problem z wyciągnięciem świecy jak już ją odkręcisz![]()
daj kawałek taśmy izol. do klucza tak żeby się ciężko zakleszczył na świecy i "włala"
nawet nie wiem jak zdjac oslonki i gdzie co i jak wlozyc .... pierwszy raz tam zagladalem dzis i nie obczailem
ogolnie chce sprawdzic czy jest iskra ... ?? jakas podpowiedz ?
wielkie dzieki za szybkie odp i pomoc
wiedzialem ze wlasciciele miat dadza rade :d
a zeby sprawdzic czy iskra jest to poprostu wykrecona swiece wsadzic w kapturek i stacyjke krecic ??

a zeby sprawdzic czy iskra jest to poprostu wykrecona swiece wsadzic w kapturek i stacyjke krecic ??
Ostatnio zmieniony 18 lis 2014, 20:37 przez GELO, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do tego regulatora... Możliwe że sterowanie regulatorem napięcia jest powierzone sterownikowi silnika ale sam regulator istnieje jako element alternatora.
Dużo łatwiej jest regulować na wyjściu mocy niż wpinać równolegle w instalację w bliżej nieokreślonym miejscu jakiś układ regulujący i liczyć że w całej instalacji będzie spoko...
Dużo łatwiej jest regulować na wyjściu mocy niż wpinać równolegle w instalację w bliżej nieokreślonym miejscu jakiś układ regulujący i liczyć że w całej instalacji będzie spoko...