Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lis 2014, 16:22

Klucz dynamometryczny ja mam Vorela duży za 70 ziko z Kanzas City i jest dobry, używam go do wszystkiego (poza byciem dynamometrem jest też bardzo dużą grzechotką).
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2014, 16:38

Kurak pisze:Klucz dynamometryczny ja mam Vorela duży za 70 ziko z Kanzas City i jest dobry, używam go do wszystkiego (poza byciem dynamometrem jest też bardzo dużą grzechotką).

Taki?
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 41600.html
Sprawdzałeś jego dokładność?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lis 2014, 16:42

Trochę inny, z czarnym na głowce i małym przełącznikiem jak w grzechotkach Yato. Nie sprawdzalem dokladnosci, ale jest on kalibrowalny więc powinno być bez problemu.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

15 lis 2014, 19:10

jakie paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?

il motorsport ? conti ? etc.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

15 lis 2014, 19:20

Yogi pisze:jakie paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?

il motorsport ? conti ? etc.

Bando albo Gates
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

15 lis 2014, 20:03

Yogi pisze:paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?

Takie jakie będą w najbliższym sklepie z paskami.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 lis 2014, 20:14

wojteks pisze:
Yogi pisze:paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?

Takie jakie będą w najbliższym sklepie z paskami.


Dokładnie, każdy pasek jest tak samo dobry, o ile jest dobrze założony i dobrze naciągnięty - majątku nie kosztuje, więc można co kilka lat wymienić. A jeżeli piszczy, to najpierw regulacja, później wymiana (chyba, że ma wyraźne spękania).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

15 lis 2014, 20:41

chińskie gumki się niewiele różnią , obojętnie jak - byle nie używana :lol:
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

15 lis 2014, 21:23

panowie panie stała się rzecz straszna !! :( rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...

podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...

co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

15 lis 2014, 23:18

Tak może być to czujnik wałka rozrządu. Chyba płaciłem za niego 72 euro w ASO w Niemczech. Podmień się z kimś na czujnik na chwile i zobaczysz.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2014, 0:43

GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !! :( rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...

podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...

co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??

P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2014, 1:20

jqb pisze:Ja też myślę nad zakupem klucza dynamometrycznego, wyszukałem że do "nieprofesjonalnych" zastosowań Jonnesway powinien być ok. Nie wiem tylko na które się zdecydować:
- 40-210Nm i 19-110Nm
czy
- 40-210Nm i 6-30Nm.

Nie ma zestawu dwóch kluczy które by mi pokrywały zakres 10-200.

Imho kup sobie 19-110 i wystarczy. Inne sa potrzebne jak psu zegarek do emiksa. Mniejsze momenty dokreca sie na wyczucie, wieksze wystepuja sporadycznie. Do dokrecania kol widzialem fajne klucze w Juli, wyglada to jak przedluzka do grzechotki i jest nieregulowalne, wybiera sie po prostu wartosc konkretna i uzywa, kosztuje jakies grosze rzedu 30 pln
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

16 lis 2014, 9:28

majkel pisze:
GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !! :( rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...

podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...

co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??

P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.


a jak to sprawdzic ? Jakim programem ktora funkcja ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2014, 20:35

GELO pisze:
majkel pisze:
GELO pisze:panowie panie stała się rzecz straszna !! :( rano wszystko było a popołudniu chciałem podjechać do sklepu i kaplica... mazda nie odpala.... kreci kreci ale nie startuje...

podpiąłem pod kompa i wychodzi znowu P0012...

co można zrobić sprawdzić w pierwszej kolejności i czy wymiana tego czujnika położenia wałka rozrządu może być rozwiązaniem ? gdzie go dostać najlepiej jutro ??

P0012 to ogolnie problem ze zmiena faza, od zaworu ocv, cisnieniem oleju az do zle ustawionego rozrzadu, powodow moze byc sporo. Tyle ze nie powinno to spowodowac problemu z uruchomieniem silnika w ogole. Sprawdz bardziej podstawowe rzeczy. Jesli masz,czytnik obd pod reka i chcesz sprawdzic czujnik cmp to sprawdz raczej czy podczas krecenia rozrusznikiem odczyt z pcm wykazuje jakies niezerowe obroty.


a jak to sprawdzic ? Jakim programem ktora funkcja ?

? Tym samym programem ktorym sobie czytasz bledy, musisz miec gdzies funkcje odczytu parametrow.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2014, 11:52

Kolegowie i Koleżanki

Wywaliłem wczoraj tapicerkę zza foteli i z półki za plecami (w celu wymienienia na ładniejszą) i w takim "blaszanym" stanie przeleciałem się nocą po pustej ekspresówce. Przy (i powyżej) ~160-170 km/h coś nagle zaczyna głośno ćwierkać z tyłu za fotelem kierowcy. Nie brzęczeć, nie łopotać, nie gwizdać - dźwięk jest metaliczny ale nie kojarzy mi się zupełnie z niczym. Poniżej 160 nic takiego nie słychać. Co to może być? Czego szukać?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2014, 15:13

śrubki, która wpada w wibracje :)
Obrazek

miatasm.com
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2014, 15:16

funky pisze:śrubki, która wpada w wibracje :)


haha, tego się obawiałem :facepalm:
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2014, 15:26

ale serio serio - jak z Arvim przerzucaliśmy dachy ostatnio to śrubki wpadały wszędzie gdzie to tylko możliwe ;)
Odkręć metalowe osłony, poszukaj w okolicy otworów idących do kanalików..Pod zwijaczem od pasów też można coś znaleźć ;)
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 lis 2014, 16:43

ols pisze:Przy (i powyżej) ~160-170 km/h coś nagle zaczyna głośno ćwierkać z tyłu za fotelem kierowcy. Poniżej 160 nic takiego nie słychać. Czego szukać?

Jeździj przepisowo ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

17 lis 2014, 20:30

szymek pisze:
Yogi pisze:jakie paski klinowe alternatora i wspomagania wybrać ?

il motorsport ? conti ? etc.

Bando albo Gates


dzięki
zakupiłem oba gates bo tylko takie mieli po rabacie wyszło 37zł za 2
aż żal nie wymieniać
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

18 lis 2014, 18:30

dziś odebrałem alternator z naprawy i wymienili mi m.in regulator napięcia are2063
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

18 lis 2014, 19:47

wiem wiem pytanie bedzie smieszne ale nie wiem jak dobrac sie do siwiec w nbfl,,,, ma ktos jakis filmik co gdzie i jak pokolei robic albo manual....??
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

18 lis 2014, 19:50

jak w każdym aucie :D
chodzi ci pewnie o problem z wyciągnięciem świecy jak już ją odkręcisz :P
daj kawałek taśmy izol. do klucza tak żeby się ciężko zakleszczył na świecy i "włala"
MIATA nim jak szatan
Obrazek
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

18 lis 2014, 19:55

Yogi pisze:dziś odebrałem alternator z naprawy i wymienili mi m.in regulator napięcia are2063
i mostek diód arc2020 skasowali mnie z robocizną na 230zł fakt altek wizualnie wygląda niemal jak nowy
ale z tego co czytałem.... nb nie ma regulatora napięcia więc czy nbfl też go nie ma czy to w ogóle o co innego chodzi ?
pytam bo zastanawiam się czy nie zostałem zrobiony w bambuko ?


Ano ciekawostka, "forum twierdzi", że NB nie ma regulatora. Moja NB, która nie trzyma właściwego napięcia ładowania, wg elektromechanika ma właśnie uszkodzony regulator. Zostawiłem mu auto i nie miałem czasu dziś podejść, ale jutro się wybieram. Powiedział, że mi ten regulator pokaże, skoro nie wierzę w jego istnienie :D Więc chyba jednak jest... :bang:
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

18 lis 2014, 19:56

SponeR pisze:jak w każdym aucie :D
chodzi ci pewnie o problem z wyciągnięciem świecy jak już ją odkręcisz :P
daj kawałek taśmy izol. do klucza tak żeby się ciężko zakleszczył na świecy i "włala"


nawet nie wiem jak zdjac oslonki i gdzie co i jak wlozyc .... pierwszy raz tam zagladalem dzis i nie obczailem


ogolnie chce sprawdzic czy jest iskra ... ?? jakas podpowiedz ?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

18 lis 2014, 20:01


iskre sprawdzasz - kładziesz świece na pokrywie zaworów na leżąco podłączoną do przewodu i kręcisz rozrusznikiem
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

18 lis 2014, 20:04

SponeR pisze:



oooo dzieki !!!!!!!
jaki klucz potrzeby rozmiar ?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

18 lis 2014, 20:16

5/8 cala czyli 16
tylko musi być długi żeby świeca weszła
albo specjalny klucz do świec z motoryzacyjnego dobiorą ci do świecy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

18 lis 2014, 20:19

wielkie dzieki za szybkie odp i pomoc :D wiedzialem ze wlasciciele miat dadza rade :d

a zeby sprawdzic czy iskra jest to poprostu wykrecona swiece wsadzic w kapturek i stacyjke krecic ??
Ostatnio zmieniony 18 lis 2014, 20:37 przez GELO, łącznie zmieniany 2 razy.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2014, 20:19

Co do tego regulatora... Możliwe że sterowanie regulatorem napięcia jest powierzone sterownikowi silnika ale sam regulator istnieje jako element alternatora.

Dużo łatwiej jest regulować na wyjściu mocy niż wpinać równolegle w instalację w bliżej nieokreślonym miejscu jakiś układ regulujący i liczyć że w całej instalacji będzie spoko...
ODPOWIEDZ