Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Potrzebujesz inny kolektor wydechowy.
Turbina to chinolek, choć można by ewentualnie zaryzykować i zobaczyć ile to polata.
Sterowanie wtryskiem przez Powercarda to zło, to jest najgłupszy rodzaj świni jaki istnieje.
Brak sterowania zapłonem.
Pomijając to, że przydałoby Ci się inne sprzęgło i inne sterowanie dawką paliwa (+ większe wtryski) to można by pomyśleć.
Trochę rzeczy byłoby do zrobienia, jeśli nie jesteś w tych sprawach biegły to może nie być łatwo.
Pozdrawiam!
PS Było już o tym śmiesznym zestawie na forum...
Turbina to chinolek, choć można by ewentualnie zaryzykować i zobaczyć ile to polata.
Sterowanie wtryskiem przez Powercarda to zło, to jest najgłupszy rodzaj świni jaki istnieje.
Brak sterowania zapłonem.
Pomijając to, że przydałoby Ci się inne sprzęgło i inne sterowanie dawką paliwa (+ większe wtryski) to można by pomyśleć.
Trochę rzeczy byłoby do zrobienia, jeśli nie jesteś w tych sprawach biegły to może nie być łatwo.
Pozdrawiam!
PS Było już o tym śmiesznym zestawie na forum...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Acha dzieki za podpowiedz..Bo nie znam sie na tych sprawach i dobze ze nie kupiłem...Widze ze trzeba troche jeszcze dołozyc albo polowe tego wymienic zaraz po zakupie...To chyba lepiej bedzi ekupic silnik 1.8 niz takie cos do 1.6
solo997 pisze:To chyba lepiej bedzi ekupic silnik 1.8 niz takie cos do 1.6
Turbo w 1.6 to też fajna sprawa, jednak jeśli w tym nie siedzisz to polecałbym znaleźć kogoś kto Ci zmontuje turbo na zamówienie od podstaw albo zacznij od przekładki na 1.8 (o ile jesteś przywiązany do aktualnej budy) albo po prostu kup Mazdę z 1.8

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
No moja Miatka jest jak moja kobieta
a zalezy mi na dlugim zwiazku
Jednak fajnie by było dodac jej troszki skrzydeł wiec dlatego myslę o 1.8 albo turbo
ale wydaje mi sie ze najprosciej bedzie wymienic na 1.8 zawsze te kilka koni wiecej
narazie zbieram na 1.8 i moze na wakacje cos sie trafi...Szkoda mi tego 1.6 bo silnik jest po kapitalce a nawet lepiej bo jak kupiełm to robiłem szlif wału bo cos stukało i jak juz sie robiło to rozebralismy silnik w drobny mak i wszysciutko poczyszczone i złozone od nowa i zalane olejem truskawkowym
żart
Ostatnio u kolegi w warsztacie jak byłem przyejchał gosc bo zostawił mu auto do wymiany oleju
i gosc przyjechal i pyta----- gotowy ?? a kolega tak wymieniłem na nowe oleje
a jaki pan wlał ? truskawkowy hehe i gosc sie zasmial chyba uwiezyl bo nic nie powiedział i pojechał 






Ostatnio u kolegi w warsztacie jak byłem przyejchał gosc bo zostawił mu auto do wymiany oleju



dla potomnych, nie wymieniajcie od razu cewki, u mnie problem był kuriozalny- brak masy, kabelek się odłączył.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Immobilizer był FOX-a.
Przyjechał mechanik, rozeznał się, uciął jeden kabelek i po 3 minutach odpalił samochód
Można zamknąć wątek.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
Przyjechał mechanik, rozeznał się, uciął jeden kabelek i po 3 minutach odpalił samochód

Można zamknąć wątek.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi

No to z innej beczki czy ktoś może mi powiedziec co to za cudo.
Pewnie to ekstremalnie proste i śmieszne pytanie ale zdębialem i chce wiedzieć
Chodzi mi o ten dydek przy przepustnicy tzn ten grzybek ze zdjecia
Najdziwniejsze jest to że super grzyb występuje tylko w NA 1.6 w 1.8 już go nie ma i w NB również grzybol zniknął
Pewnie to ekstremalnie proste i śmieszne pytanie ale zdębialem i chce wiedzieć

Chodzi mi o ten dydek przy przepustnicy tzn ten grzybek ze zdjecia

Najdziwniejsze jest to że super grzyb występuje tylko w NA 1.6 w 1.8 już go nie ma i w NB również grzybol zniknął

- Załączniki
-
- Grzybol :)
- NA 1.6 dydek przepustnicy.jpg (19.06 KiB) Przejrzano 1135 razy
Proszę o ekspertyzę tylnego łożyska do NBFl 1,8
Moje wygląda tak:
Sklep przysłał mi takie:
Mój mechanik stwierdził że złe powołując się na wygląd na pierwszych 2 zdjęciach.
W sklepie twierdzą że wszystko jest ok:
Pytanie:
Kto ma rację? Może moje jest tak rozwalone że brakuje jego "górnej obudowy" (nie wiem jak to nazwać) i "kulki są na wierzchu"?
Moje wygląda tak:



Sklep przysłał mi takie:




Mój mechanik stwierdził że złe powołując się na wygląd na pierwszych 2 zdjęciach.
W sklepie twierdzą że wszystko jest ok:
wg katalogu EPC mazdy, tylne łożysko w MX5 NB jest takie samo, jak przednie np w BJ. Numery wg EPC są zgodne i wszystko powinno pasować do pańskiego auta.
Pytanie:
Kto ma rację? Może moje jest tak rozwalone że brakuje jego "górnej obudowy" (nie wiem jak to nazwać) i "kulki są na wierzchu"?

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
perosz pisze:No to z innej beczki czy ktoś może mi powiedziec co to za cudo.
Amortyzator przepustnicy. Dzieki niemu po naglym odpuszczeniu gazu, przepustnica nie zamyka sie gwaltownie i tym samym nie gasi silnika.
Z tego co pamietam, prawidlowo wyregulowany jest wtedy, gdy przy obrotach 2,5 tys "ucho" przepustnicy zaczyna dotykac amortyzatorka.
Co może być nie tak z centralnym, skoro robię wszystko według instrukcji http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1832 a zupełnie nic się nie odzywa? Po 4 kroku powinien być jakiś dźwięk, a u mnie nic.
PS. Centralny z kluczyka zamyka wszystko.
PS. Centralny z kluczyka zamyka wszystko.
Blade pisze:Mój mechanik stwierdził że złe powołując się na wygląd na pierwszych 2 zdjęciach.
W sklepie twierdzą że wszystko jest ok:
diagnioza - zmień mechanika jeżeli twój nigdy nie widział łożyska który trzeba wyprasować
a tak po za tym to powinieneś jeszcze kupić uszczelniacz króry jest wbijany od strony mostu
a różnica w wyglądzie spowodowana jest tym że zewnętrzba mieżnia łożyska została na piascie i trzeba ją zbić
jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi 

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Davey pisze:jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi
Łapiemy, a ty mam nadzieję że złapiesz co my Ci powiemy:
u góry, tam na paseczku pod tymi pięknymi samochodami, ale nad tą czerwoną kreską, jeśli oczywiście używasz pięknego stylu zrobionego przez Five'a, bo inny może powodować, że będzie to gdzie indziej, no ale wracając do sedna, widzisz tam jest taki link z napisem "Szukaj". Mam nadzieję, że załapałeś.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- zaciek
- Posty: 139
- Rejestracja: 05 paź 2010, 18:08
- Model: Inny
- Wersja: Biała włoszka
- Lokalizacja: Szczecin
Davey pisze:jako, że to czateria to pozwole sobie zadać szybkie pytanie, jaka jest roznica w, nie wiem, budowie silnika 1.8 a 1.6 w nb? czy trudniej dostać jakieś częsci do 1.8, czy jest droższy jesli chodzi o naprawy itp? Mam nadzieje ze nie napisalem zbyt okreznie o moich obawach i mam nadzieje ze załapiecie o co mi chodzi
Największa różnica to moc, której zacznie ci z czasem brakować w 1.6, natomiast z dostępnością części i ich kosztami nie ma problemu, to nie wczesne lata 90te


Reasmując
Silnik zapalał na kilka sekund i momentalnie gasł. Iskra była lecz odcinało wtryski - komputer nie pozwalał na dalszą pracę silnikowi.
Dlaczego??
Bo nie miał informacji zwrotnej z cewki. to jest właśnie ten 4 kabel nazywany 'tach'
większość Mx5 ma 3 pin cewki (3 kable: masa, napięcie, trigger)
Po kupieniu odpowiedniej cewki - 4pin (4 kable: masa, napięcie, trigger, TACH) autko od razu zapaliło
Zatem prawdą jest co piszą w sklepach, w opisach cewek.
Jeśli masz iskrę, silnik zapala i momentalnie gaśnie - możesz mieć uszkodzone cewki.
I ZWRACAJCIE UWAGĘ JAKI MODEL POWINIEN BYĆ DO WASZEGO AUTA.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i odpowiedzi.
problem rozwiązany
temat do zamknięcia
" IT'S ALIVE!!! IT'S ALIVE!!! "

Silnik zapalał na kilka sekund i momentalnie gasł. Iskra była lecz odcinało wtryski - komputer nie pozwalał na dalszą pracę silnikowi.
Dlaczego??
Bo nie miał informacji zwrotnej z cewki. to jest właśnie ten 4 kabel nazywany 'tach'
większość Mx5 ma 3 pin cewki (3 kable: masa, napięcie, trigger)
Po kupieniu odpowiedniej cewki - 4pin (4 kable: masa, napięcie, trigger, TACH) autko od razu zapaliło

Zatem prawdą jest co piszą w sklepach, w opisach cewek.
Jeśli masz iskrę, silnik zapala i momentalnie gaśnie - możesz mieć uszkodzone cewki.
I ZWRACAJCIE UWAGĘ JAKI MODEL POWINIEN BYĆ DO WASZEGO AUTA.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i odpowiedzi.
problem rozwiązany
temat do zamknięcia
" IT'S ALIVE!!! IT'S ALIVE!!! "


mikołaj pisze:temat do zamknięcia
przerzucam w czaterję


chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
szuakam i szukam, ale nie moge znalezc informacji. Interesuje mnie przy ilu obrotach ustawiona jest odcinka w BP-4W (przedliftowe NB 1.8). Z gory dzieki
7200 z tego co pamiętam.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
a JA chcialbym zapytc p taka rzecz: zalozmy ze silnik ma na hamowni 300Nm. Jaki moment podaje na kola, tzn bardziej mnie interesuje na polosie (z jakim momentem odkreca dyfer przy cisnieciu), bo zastanawiam sie czy moja kontrurkcja wytrzyma...
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba potrzebujemy jeszcze RPM, przy których masz ten moment. Przysiąde do tego wieczorkiem dla zabawy 

mam pytanie, moze jest glupie - nie wiem, nie oceniam
chodzi o to, że na YT widziałem filmik jak gość NB jechał ok 220 km/h, niby była stock
zauważyłem że obroty jakie osiągnął to ok 7 tys
jak swoją w niedzielę w nocy przegoniłem to osiągnąłem coś ok 6 tys obrotów i 200 km/h z małym haczkiem
skąd ta różnica, jak zrobić żeby mi się silnik kręcił do 7 tys na 5 biegu?
jakaś blokada jest czy coś?

chodzi o to, że na YT widziałem filmik jak gość NB jechał ok 220 km/h, niby była stock
zauważyłem że obroty jakie osiągnął to ok 7 tys
jak swoją w niedzielę w nocy przegoniłem to osiągnąłem coś ok 6 tys obrotów i 200 km/h z małym haczkiem

skąd ta różnica, jak zrobić żeby mi się silnik kręcił do 7 tys na 5 biegu?

jakaś blokada jest czy coś?
kammich pisze: to osiągnąłem coś ok 6 tys obrotów i 200 km/h z małym haczkiem
Seryjny prędkościomierz zawyża mocno. Zweryfikuj z gpsem. Koła masz w miarę standardowych rozmiarów ?
kammich pisze:skąd ta różnica, jak zrobić żeby mi się silnik kręcił do 7 tys na 5 biegu?
jakaś blokada jest czy coś?
Zmniejszyć opór, na przykład zamknąć dach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Seryjny prędkościomierz zawyża mocno. Zweryfikuj z gpsem. Koła masz w miarę standardowych rozmiarów ?
tu w sumie nie chodzi o predkość pokazywaną przed predkosciomierz a o fakt że jemu na filmie kręciła się do 7 tys rpm a mi tylko do 6 tys rpm, koła mam standard 195/50/15
majkel_c pisze:Zmniejszyć opór, na przykład zamknąć dach.
zamknięty dach, szyby pozamykane, jednie dość mocno wiało, ale nie sądzę zeby to generowało taką różnicę

wasze na ostatnim biegu kręcą się tak mocno?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Może jechałeś pod wiatr?
Albo pod górkę? 


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT