Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
ja mam 17'
rozstaw srub sie zgadza, ale otworu centralnego nie podales - wiekszosc powinna wejsc bo mazda ma jeden z mniejszych (bodajze 54,1mm) vw, honda ma na pewno wieksze, wiec wystarczy zastosowac nakladke centrujaca. daewoo ma chyba takie same
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Witam,
Przeglądnąłem tematy na forum. Nie widzialem sensu łączenia mojego tematu z innymi troche podobnymi. Jeśli mod uważa że on widzi to niech przeniesie
Zastanawiam się nad wyborem felg. Przeglądam allegro i sklepy internetowe. I mam mętlik w głowie. Nie wiem co wybrać. Poniżej prezentuje moje fotomontaże z real photo z allegro
Nie przejmujcie sie jeśli widzicie 5 śrób. Oznacza to, ze felgi pasują tylko akurat nie mogłem znaleść dobrego zdjęcia w wersji na 4 śróby.
Wszystkie są 4x100.
Tylko nie znam ET. Proszę jeśli ktoś wie, to nich sie podzieli wiedzą w jakich przedziałach powinno się znajdować!
Rozmiar na poniższym zdjęciu felg jest proporcjonalny. Opon już nie. Opony będą większe. Na tych fotkach opony wyglądają jak profil 30-35. Docelowo będzie 45 lub 50 przy szerokości 205.
Proszę pisać które wg Was felgi wypada wziąć pod uwagę i które Wy na moim miejscu byście wybrali! Z góry dziękuje. Oto fotki:
Przeglądnąłem tematy na forum. Nie widzialem sensu łączenia mojego tematu z innymi troche podobnymi. Jeśli mod uważa że on widzi to niech przeniesie
Zastanawiam się nad wyborem felg. Przeglądam allegro i sklepy internetowe. I mam mętlik w głowie. Nie wiem co wybrać. Poniżej prezentuje moje fotomontaże z real photo z allegro
Nie przejmujcie sie jeśli widzicie 5 śrób. Oznacza to, ze felgi pasują tylko akurat nie mogłem znaleść dobrego zdjęcia w wersji na 4 śróby.
Wszystkie są 4x100.
Tylko nie znam ET. Proszę jeśli ktoś wie, to nich sie podzieli wiedzą w jakich przedziałach powinno się znajdować!
Rozmiar na poniższym zdjęciu felg jest proporcjonalny. Opon już nie. Opony będą większe. Na tych fotkach opony wyglądają jak profil 30-35. Docelowo będzie 45 lub 50 przy szerokości 205.
Proszę pisać które wg Was felgi wypada wziąć pod uwagę i które Wy na moim miejscu byście wybrali! Z góry dziękuje. Oto fotki:
Ostatnio zmieniony 16 lut 2008, 11:15 przez DieSpinnePL, łącznie zmieniany 2 razy.
Popieram! Pierwsza opcja jest bezapelacyjnie najlepsza.
Jednak sugerwowalbym opone 195.
Nie wiem jaki masz u siebie silniczek,ale uwazam,ze przy seryjnej mocy nawet 1.8 robienie oporow 205 jest troche nad wyrost.
Ja osobiscie smiegam na OZ Superturismo 195/45/16 i uwazam,ze jest to idealny kompromis przy silniku 140KM. No chyba,ze planujesz podnoszenie mocy to wtedy faktycznie 205 maja sens.
Jednak sugerwowalbym opone 195.
Nie wiem jaki masz u siebie silniczek,ale uwazam,ze przy seryjnej mocy nawet 1.8 robienie oporow 205 jest troche nad wyrost.
Ja osobiscie smiegam na OZ Superturismo 195/45/16 i uwazam,ze jest to idealny kompromis przy silniku 140KM. No chyba,ze planujesz podnoszenie mocy to wtedy faktycznie 205 maja sens.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Dziękuję
To są akurat przykłady różnych felg w podobnej cenie na allegro.
Trzecie fajnie wyglądały na zdjeciu, ale jak widać do samochodu totalnie nie pasują.
Obecnie zastanawiam się nad pierwszymi albo przed ostatnimi. Te przed ostatnie wyszły by mnie około ... 900zł taniej niż te pierwsze (mówie o komplecie kół + opony).
Aha. Na żywo te pierwsze prawdopodobniej będą jaśniejsze. Ale tutaj to jest tylko projekt, więc tylko ogólnie widać co i jak Nie czepiajmy się szczegółów
perver, ja mam 1.8l silnik. Jakieś 130 koni. Obecne zimówki 185/65 są dla mnie zdecydowanie za wąskie. Jak jest mokro i np na skrzyżowaniu skręcam i dam troche gazu to na pasach mi zadkiem zarzuca Na 100% nie ma mowy, żebym wsadził coś więcej niż 205. 205 mi sie wydaje MAX. 195 nie będzie za bardzo odsłaniała rantu ? Nie skończy się to obcieraniem felgi o krawęzniki ? Pytam, bo ogólnie to jakoś specjalnie blisko nie podjeżdżam, ale wiadomo, że raz czy tam dwa razy na rok sie jakoś tak może zdarzyć...
A jak jest z tym ET ? 38 ok, ale lepiej jak by było od tego większe czy mniejsze? Bo nie wiem w którą stronę się to czyta Tzn postaram się w takim razie załatwić ET 38, ale jak bym miał np ET40 albo ET36 to które by było "mniejszym złem"?
Jeszcze raz dziekuję za wyrażenie swoich opini i czekam na kolejne
To są akurat przykłady różnych felg w podobnej cenie na allegro.
Trzecie fajnie wyglądały na zdjeciu, ale jak widać do samochodu totalnie nie pasują.
Obecnie zastanawiam się nad pierwszymi albo przed ostatnimi. Te przed ostatnie wyszły by mnie około ... 900zł taniej niż te pierwsze (mówie o komplecie kół + opony).
Aha. Na żywo te pierwsze prawdopodobniej będą jaśniejsze. Ale tutaj to jest tylko projekt, więc tylko ogólnie widać co i jak Nie czepiajmy się szczegółów
perver, ja mam 1.8l silnik. Jakieś 130 koni. Obecne zimówki 185/65 są dla mnie zdecydowanie za wąskie. Jak jest mokro i np na skrzyżowaniu skręcam i dam troche gazu to na pasach mi zadkiem zarzuca Na 100% nie ma mowy, żebym wsadził coś więcej niż 205. 205 mi sie wydaje MAX. 195 nie będzie za bardzo odsłaniała rantu ? Nie skończy się to obcieraniem felgi o krawęzniki ? Pytam, bo ogólnie to jakoś specjalnie blisko nie podjeżdżam, ale wiadomo, że raz czy tam dwa razy na rok sie jakoś tak może zdarzyć...
A jak jest z tym ET ? 38 ok, ale lepiej jak by było od tego większe czy mniejsze? Bo nie wiem w którą stronę się to czyta Tzn postaram się w takim razie załatwić ET 38, ale jak bym miał np ET40 albo ET36 to które by było "mniejszym złem"?
Jeszcze raz dziekuję za wyrażenie swoich opini i czekam na kolejne
DieSpinnePL pisze:Jak jest mokro i np na skrzyżowaniu skręcam i dam troche gazu to na pasach mi zadkiem zarzuca
I o to chodzi Nie odbieraj sobie tej przyjemności :p
DieSpinnePL,
Pierwszy wariant najlepszy Ostatnio tez przegladam felgi i bardzo mi sie podobaja felgi Rota. Moze tez jakas wpadnie tobie w oko wiec podaje linka http://www.rota-wheels.pl/felgi.html
Niestety duzo fajnych modeli jest w najmniejszym rozmiarze 17 lub 18
Z 15 - 16 podoba mi sie model Circuit 10 , Attack , Torque , Sub Zero i jeszcze kilka by sie wybralo Duzo kolorow do wyboru Do czerwonej Na osobiscie bral bym srebrne/ chrom lub grafitowe. Ladny maja tez brazowy kolor - na zdjeciu, ciekawe jak naprawde sie prezentuje.
Pierwszy wariant najlepszy Ostatnio tez przegladam felgi i bardzo mi sie podobaja felgi Rota. Moze tez jakas wpadnie tobie w oko wiec podaje linka http://www.rota-wheels.pl/felgi.html
Niestety duzo fajnych modeli jest w najmniejszym rozmiarze 17 lub 18
Z 15 - 16 podoba mi sie model Circuit 10 , Attack , Torque , Sub Zero i jeszcze kilka by sie wybralo Duzo kolorow do wyboru Do czerwonej Na osobiscie bral bym srebrne/ chrom lub grafitowe. Ladny maja tez brazowy kolor - na zdjeciu, ciekawe jak naprawde sie prezentuje.
Najbardziej mnie si podoba opcja 1 sza, poza wygladem jednak wazne zeby felga była odpowidnio twarda bo miekkie felgi bedziesz prostowal co chwile a zwlaszcza 17 w miatce
W.
W.
DieSpinnePL pisze:
ja mam 1.8l silnik. Jakieś 130 koni. Obecne zimówki 185/65 są dla mnie zdecydowanie za wąskie. Jak jest mokro i np na skrzyżowaniu skręcam i dam troche gazu to na pasach mi zadkiem zarzuca
To że będziesz miał szersze opony ani trochę nie wpłynie na przyczepność... Zastanów się... Niby grubsza opona ale na cm kwadratowy przypada dużo mniej masy więc szerokość nie ma tu wpływu na przyczepność. Ma wpływ na sztywność (ale z tym też bywa różnie bo jak władujesz za grubą oponę na daną felgę to będzie jeszcze gorzej) i na zużycie opony ( przy grubszej zużycie jest dużo mniejsze) Więc jeśli zastanawiasz się nad szerszymi oponami to na pewno nie myśl że będziesz miał lepszą przyczepność (na śniegu będzie jeszcze gorzej a na suchym asfalcie, nie biorąc pod uwagę składu mieszanki opony, będzie bez różnicy. Poczujesz najwyżej zmianę sztywności...
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
dimmu, to na pewno bedzie 16"
Stig, wezme pod uwagę to co mówisz. Chyba że wezme ten przed ostatni zestaw to wtedy 205/45 bo takie ma założone ten znajomy co je ma do sprzedania.
Stig, wezme pod uwagę to co mówisz. Chyba że wezme ten przed ostatni zestaw to wtedy 205/45 bo takie ma założone ten znajomy co je ma do sprzedania.
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tak jest te z 1 zdjęcia są naj
ja do swojej NA tez mam zamiar wsadzić 16 z oponami 205 tylko nie iwem jaki profil , ale chyba będzie 40 ponieważ fela jest 8" szeroka i ma et0 a mianowicie chodzi o takie:
taki kolor
http://www.datsunracing.com/wheels/sportmax1.jpg
http://www.sportmaxwheel.com/sportmax_002.shtml
co o nich sadzicie?
sory za podłączenie sie do tematu
ja do swojej NA tez mam zamiar wsadzić 16 z oponami 205 tylko nie iwem jaki profil , ale chyba będzie 40 ponieważ fela jest 8" szeroka i ma et0 a mianowicie chodzi o takie:
taki kolor
http://www.datsunracing.com/wheels/sportmax1.jpg
http://www.sportmaxwheel.com/sportmax_002.shtml
co o nich sadzicie?
sory za podłączenie sie do tematu
Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 17:53 przez Dr.KoKoN, łącznie zmieniany 1 raz.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Sluba, podłączaj sie. Ale zrób żeby link działał
7,5J x 16" ET 37 czy takie parametry będą dobre ?? czy to wejdzie?? 7,5J nie za dużo? wolałbym 7 ale do wyboru nie mam
Aha otwór centr. ma 70,1 mm.
Będą pasowały do seryjnej MX5 bez dodatkowych przeróbek?
7,5J x 16" ET 37 czy takie parametry będą dobre ?? czy to wejdzie?? 7,5J nie za dużo? wolałbym 7 ale do wyboru nie mam
Aha otwór centr. ma 70,1 mm.
Będą pasowały do seryjnej MX5 bez dodatkowych przeróbek?
Pierścień centrujący będzie potrzebny...
Jeśli chodzi o szerokość to wiem, że 7" wchodzi na pewno, ale nie wiem jak 7,5... Nie ryzykowałbym bez przymierzenia, z 7,5 cala może się okazać, że ET musi być dużo mniejsze by felga się mieściła obok zawieszenia...
Jak pewnie wiesz, gdy zmieniasz ET szlag trafia trapez układu kierowniczego
ET 37 byłoby ok
p.s. Seryjne 16" mają 6,5" i ET 38 ( co do ET - nie mam 100% pewności... )
Jeśli chodzi o szerokość to wiem, że 7" wchodzi na pewno, ale nie wiem jak 7,5... Nie ryzykowałbym bez przymierzenia, z 7,5 cala może się okazać, że ET musi być dużo mniejsze by felga się mieściła obok zawieszenia...
Jak pewnie wiesz, gdy zmieniasz ET szlag trafia trapez układu kierowniczego
ET 37 byłoby ok
p.s. Seryjne 16" mają 6,5" i ET 38 ( co do ET - nie mam 100% pewności... )
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Mayk, a jak nie mam możliwości przymierzenia ?
Ryzykować?
ET jest 37
Ryzykować?
ET jest 37
eh, pojedź do jakiegoś salonu z felgami i powiedz, że chcesz kupić... Weź 7,5 cala i przymierz...
A później powiedz, ze jeszcze wpadniesz i się nie pojawisz ;P
7,5 cala to tak czy inaczej dużo, opona 215 minimum jak dla mnie by rantu nie rozwalać o krawężniki...
A później powiedz, ze jeszcze wpadniesz i się nie pojawisz ;P
7,5 cala to tak czy inaczej dużo, opona 215 minimum jak dla mnie by rantu nie rozwalać o krawężniki...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
korzystając z pewnego "kalkulatora" (dokładniej to tego http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp )w necie wyszło mi że będę miał:
BackSpace 145 mm (5.7'') czyli 16 mm (0.6'') deeper.
Rim Lip 22 mm (0.9'') wider
To porównuje do 15" 6.0J i 40ET na oponie 185/60 R15.
Czyli wnioskuje (jeśli dobrze ;P ) że będę miał głębiej felge niż obecnie o 16mm i po zewnętrznej stronie szerzej o 22mm. Czyli w sumie o 38mm szersza felga.
BackSpace 145 mm (5.7'') czyli 16 mm (0.6'') deeper.
Rim Lip 22 mm (0.9'') wider
To porównuje do 15" 6.0J i 40ET na oponie 185/60 R15.
Czyli wnioskuje (jeśli dobrze ;P ) że będę miał głębiej felge niż obecnie o 16mm i po zewnętrznej stronie szerzej o 22mm. Czyli w sumie o 38mm szersza felga.
No i by się zgadzało, ET o 3 mm mniejsze
Mimo, że różnice wydają się niewielkie poszukałbym felgi węższej - przy okazji może lżejsza będzie... Na 7,5" mógłbyś nawet 245 naciągnąć - tylko za nic się nie zmieści ( choć kto wie ;P )
Postaraj się o felgę 6,5 lub 7 cali - takie moje zdanie... Możesz jeszcze poczekać na inne opinie
Jeśli chciałbyś jednak 7,5 to lepiej przymierz...
Pozdrawiam i dobrej nocy
EDIT:
Sprawdziłem na Miata.net, felgi 7,5 cali wchodzą np Ronala czy BBS'a... Jednak na ET 35 i mniejszym... ( Tak z tabeli wynika... )
Mimo, że różnice wydają się niewielkie poszukałbym felgi węższej - przy okazji może lżejsza będzie... Na 7,5" mógłbyś nawet 245 naciągnąć - tylko za nic się nie zmieści ( choć kto wie ;P )
Postaraj się o felgę 6,5 lub 7 cali - takie moje zdanie... Możesz jeszcze poczekać na inne opinie
Jeśli chciałbyś jednak 7,5 to lepiej przymierz...
Pozdrawiam i dobrej nocy
EDIT:
Sprawdziłem na Miata.net, felgi 7,5 cali wchodzą np Ronala czy BBS'a... Jednak na ET 35 i mniejszym... ( Tak z tabeli wynika... )
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
http://i19.photobucket.com/albums/b189/LEVNUBHIN/Miata/IMG_0162.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b189/LEVNUBHIN/Miata/IMG_0161.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b189/LEVNUBHIN/Miata/IMG_0160.jpg
Znalazłem takie trzy zdjęcia. Nie wiem co to za koła. Szerokie są.
Mayk, dzięki za pomoc. Mi wcale nie zalezy na tym żeby mieć 7,5" Jak dla mnie to 6,5 by było super. Ale mam okazje dostać tanio komplet felg i opon. Używane, ale cena bardzo atrakcyjna i dlatego tak męczę ten temat 7,5"
Jeśli ktoś z forumowiczów próbował wsadzić taką szerokość i przy takim ET to prosze o opinie Ja postaram się gdzieś podjechać żeby mi przymierzyli 16" z 7,5" i ET 37.
http://i19.photobucket.com/albums/b189/LEVNUBHIN/Miata/IMG_0161.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b189/LEVNUBHIN/Miata/IMG_0160.jpg
Znalazłem takie trzy zdjęcia. Nie wiem co to za koła. Szerokie są.
Mayk, dzięki za pomoc. Mi wcale nie zalezy na tym żeby mieć 7,5" Jak dla mnie to 6,5 by było super. Ale mam okazje dostać tanio komplet felg i opon. Używane, ale cena bardzo atrakcyjna i dlatego tak męczę ten temat 7,5"
Jeśli ktoś z forumowiczów próbował wsadzić taką szerokość i przy takim ET to prosze o opinie Ja postaram się gdzieś podjechać żeby mi przymierzyli 16" z 7,5" i ET 37.
Faktycznie szerokie... Stawiałbym na 215/40 - może nawet więcej... Przy czym patrząc na felgę to jej offset jest chyba nieco mniejszy niż te seryjne 38 ( albo tam 40 ). Wygląda na nieco bardziej wysuniętą choć trudno ocenić...
Nie masz za co dziękować, piszę co myślę i wydaje mi się - że wiem
Mam nadzieje, że pomogłem choć odrobinę...
Pozdrawiam
Nie masz za co dziękować, piszę co myślę i wydaje mi się - że wiem
Mam nadzieje, że pomogłem choć odrobinę...
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Ja w swojej madzi mam założone felgi 7,5x 16 o ile pamiętam to ET 37, oraz opony 215/40R16.
http://members.lycos.co.uk/megabet1/Mx.jpg
Wszystko pasuje nic nie obciera, jeśli zaś chodzi o komfort jazdy na tak niskich kapciach - da się przeżyć, Madzi wiele się wybacza
Trudno powiedzieć czy felga 7x16 z oponą 205/45R16 znacząco by coś zmieniła.
http://members.lycos.co.uk/megabet1/Mx.jpg
Wszystko pasuje nic nie obciera, jeśli zaś chodzi o komfort jazdy na tak niskich kapciach - da się przeżyć, Madzi wiele się wybacza
Trudno powiedzieć czy felga 7x16 z oponą 205/45R16 znacząco by coś zmieniła.
Tomas