Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

23 lut 2011, 19:06

Dzień, dobry wieczór...

Dziwne zachowanie auta, po odstaniu długiego czasu bez akumulatora auto pali na chwilę i za raz gaśnie. można nawet powiedzieć, że zapala tylko na 3 sekundy.

auto było w pudełach, gdyż jeden mechanik rozkręcał a inny składał:/

Auto jest z 1994 import z Japonii, fabrycznie immobiliser nie był montowany w tym roczniku.
A autko zachowuje się jakby go miało. :shock:

Miał ktoś taki przypadek :) dodam że ostatnio kupiłem drugą Mx5 na części więc mam wszystko gdyby trzeba przeszczep.

przełożyliśmy CAS - czujnik położenia wałka rozrządu od działającej Mx5 i efekt ten sam.

nie wiem już co to?
może jakieś czujniki ? bez jakich czujników ECU nie pozwoli pracować silnikowi lub też odcina wtryski?

pomóżcie WIOSNA IDZIE a ja tym autem nie jeździłem od marca 2010 :( :(
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 11:35 przez mikołaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2011, 21:02

Immo nie pozwala w ogóle zapalić samochodu - także to raczej nie to.
No chyba, że masz jakieś aftermarketowe, one czasem tak robą.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2011, 21:07

ja tak miałem jak mi przepływomierz padł...paliwo nie jest podawane i silnik gasnie po chwili nawet po minimalnym dodaniu gazu. ewentualnie sprawdz czy jest dobrze podłączony
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 21:09 przez rafik14, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2011, 21:09

Tak jak opisujesz zachowuje się emiks z odłączonym przepływomierzem.
Ale oprócz tej przyczyny może być wiele innych, nie opisałeś jakie elementy zostały wykluczone jako na pewno działające. Zacząłbym od sprawdzenia czy on w ogóle ma paliwo.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 lut 2011, 21:16

w złączu diagnostycznym zwierasz sterowanie pompą do masy i powinno zadziałać :wink: miałem ten problem po wyeliminowaniu przepływomierza
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2011, 21:18

irakleo pisze:w złączu diagnostycznym zwierasz sterowanie pompą do masy i powinno zadziałać :wink: miałem ten problem po wyeliminowaniu przepływomierza

Nie chodzi o to czy mu działa pompa paliwa. Bo Ty z tym miałeś problem po wywaleniu przepływomierza (instrukcji do PNP nie przeczytałeś :razz: ). Chodzi o to co po tych paru miesiącach ma w zbiorniku :mrgreen: Powody dziwacznego zachowania są czasem bardzo prozaiczne...

irakleo pisze:zwierasz sterowanie pompą do masy

Mam nadzieję że tak z tym nie jeździsz stale...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 lut 2011, 21:27

spokojna Twoja :wink: MS steruje moją pompą :wink:
opisany powyżej przypadek bardzo przypomina mój i rafika problem.....zmostkowanie to kwestia minuty i jedna z możliwych przyczyn zostanie wyeliminowana.
Mikołaj - po zgaśnięciu silnika słyszysz za plecami pompę w zbiorniku ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2011, 21:46

mikołaj pisze:auto było w pudełach, gdyż jeden mechanik rozkręcał a inny składał:/

Zasadnicze pytanie, od którego należy zacząć dywagacje jest zupełnie inne. Czy ja dobrze kojarzę że ten samochód był w zeszłym roku rozbabrany na kawałki (chyba szukałeś jakiejś dokumentacji do automata). Czy on w ogóle już jeździł i to co się dzieje może być awarią jakiegoś elementu, czy też on jeszcze nie był uruchomiony nigdy (w sensie po demontażu) ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

23 lut 2011, 23:42

tak, dokładnie to ta Madziocha w automacie RHD

Ze Stanów mam cała serwisówkę do Mk1 około 1200stron
Mk2 ok. 780 stron

Pompę paliwową słychać po zgaśnięciu silnika.

Jeśli przepływomierz jest nie podpięty/uszkodzony/podaje złe informacje do komputera odnośnie ilości powietrza napływającego do silnika to ECU błędnie dobiera ilość podawanego paliwa i wtedy gaśnie/ odcina wtryski - to na razie teoretyczne wywody.

Historia auta:

- kupione z wyciekiem oleju z silnika, niby uszczelniacz na wale - przedni nieco przepuszczał a tylny dobry...
- okazało się ze chłodnica oleju przepuszczała [(taki większy pierścień przy filtrze oleju z dwiema rurkami) potraktowaliśmy to palnikiem i ładnie zaślepiliśmy obie rureczki
w niekórych autach nie ma wiec bez tego bedzie jeździć. kompresja od razu wróciła:D]

szlif głowicy, uszczelka, przy okazji rozrząd i pompa wody

auto nie paliło gdy je kupowałem :(
od kiedy ją mam (13 marzec 2010) to jeszcze nie jeździła. raz zostałem wepchnięty z lawety do garażu ok. 5 metrów no i tyle nią "jeździłem" ale miałem otwarty dach :D
no a potem to trochę finansowo nie dałem rady, następnie kolejna operacja na rękę... zatem miałem inne priorytety.


gdyby był to immobiliser to nic by sie nie działo po przekręceniu kluczyka.
a tu auto chce gadać (palić) tylko że coś ją odcina
-----------------------------------------------------------------

muszę iść spać, jutro i w piątek do pracy idę.
postaram sie znaleźć konkretne odpowiedzi na Wasze pytania/ wskazówki

Dziękuje za odzew

JEDNA RZECZ SIĘ NIE ZMIENIA: KIEDY NA NIĄ PATRZE TO WSZYSTKO WYBACZAM, CHOĆ MNIE PRZEZ ROK WKUR... i tak ją UWIELBIAM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2011, 8:13

mikołaj pisze:Pompę paliwową słychać po zgaśnięciu silnika.

U Ciebie nie powinien występować wprost ten objaw o którym pisali rafik i irakleo, bo masz inny przepływomierz i pompa paliwa jest inaczej sterowana.

O podejrzeniu odłączonego lub kompletnie niedziałającego przepływomierza napisałem, bo objawy są dokładnie identyczne z tymi, które opisałeś. Silnik się uruchamia, przestaje działać po kilkunastu/kilkudziesięciu cyklach. Sprawdzałem to kiedyś eksperymentalnie, chciałem zobaczyć jak długo seryjne ECU trzyma priming.

Jeśli ten silnik nigdy nie był uruchamiany to nie ma wyjścia, musisz sprawdzić wszystkie elementy po kolei :neutral:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

03 mar 2011, 13:14

Mam problem z moją Miatą:(

Otóż od końcówki września zapadła w sen zimowy w moim garażu. Od tamtego czasu co jakiś czas była brana na przejażdżkę, a w czasie śniegu/soli/mrozu tylko co jakiś czas przepalana.
Niestety pojawił się problem. Na dużych mrozach rozładował mi się akumulator i zabrałem go do podładowania na prostownik. Przyniosłem na drugi dzień naładowany aku i... nie odpaliłem :(
Problem polega na tym, że ja mam u siebie (prawdopodobnie) seryjny immobilizer, którego nie mogę za pomocą pilota odblokować. Już wcześniej miałem z nim problemy.
Kto wie co muszę zrobić, aby odpalić mój samochód?
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

03 mar 2011, 13:38

DieSpinnePL, moze troche wiecej szegolow... rozrusznik kreci? slychac pompe paliwowa?
AWD + RWD = ;D
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

03 mar 2011, 14:43

Tak, wszystko działa. Po prostu jest uruchomiony immobilizer. Mruga jego kontrolka przy gałce zmiany biegów. Jak podchodzę do samochodu to automatycznie on się włącza i na dodatek mruga światłami awaryjnymi.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 mar 2011, 15:55

Seryjny czy nie seryjny? Raczej to drugie.

Spróbuj zdjąć klemę i założyć znowu - pamięam, że kiedyś alarm+imo firmy Legend potrafił wariować przy podłączaniu klemy (sam się uzbrajał i nie dawał się rozbroić) i kilka zdjęć/założeń pozwalało na zdeaktywowanie go.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

03 mar 2011, 18:24

Próbowałem tak zrobić. Niestety nadal nie mogę rozblokować.
Według mnie, raczej seryjny. Ewentualnie ktoś się bardzo postarał, bo kontrolka od niego jest idealnie pasująca do miejsca na przycisk.

Obrazek
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

03 mar 2011, 20:50

nie seryjny
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 mar 2011, 21:38

Kontrolka? Toż to zwykła zaślepka przerobiona :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

04 mar 2011, 7:37

Plastik taki sam, kształtem też dopasowana, jak by tam miała być od zawsze, dlatego może mnie zmyliło :)
W każdym razie - jak to rozblokować?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 mar 2011, 8:07

Zanurkuj pod konsolę i poszukaj centralki immobilisera, najczęściej jest lokowana po stronie kierowcy i powinna okablowaniem w jednym kolorze (najczęściej czarne przewody) odróżniać się od reszty instalacji. Większość immobiliserów ma wyprowadzony przewód który po zmostkowaniu do masy wprowadza urządzenie w tryb serwisowy. Mazda NA1,8 którą rozbierałem na części posiadała fabryczny immobiliser lecz nie było w niej takiej kontrolki jaką zamieściłeś na zdjęciu, dlatego jestem przekonany że to jakiś patent zamontowany przez poprzedniego właściciela auta.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 8:16

Immo jest w kluczyku tak? Mam pytanie takie, jak to działa, jakaś bateria to zasila? Może zbiegiem okoliczcności w pilocie bateria się wyczerpała :P
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

04 mar 2011, 12:40

Bardock, nie, immo nie jest w kluczyku, tylko pilocie. Pod koniec roku wymieniałem w nim nawet prewencyjnie baterię.
irakleo, dzięki za info, postaram się rzucić na to okiem.
Jak go znajde to co mam zrobić? :P
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 20:12

DieSpinnePL pisze:Bardock, nie, immo nie jest w kluczyku, tylko pilocie. Pod koniec roku wymieniałem w nim nawet prewencyjnie baterię.

Ciekawe. Gdybologia, bo nikt nie wie co to jest za immo. Czy po wymianie baterii w piloto-imobilizerze miata działała ? Może pilot po wymianie baterii zmienił kod i trzeba go na nowo z immo sparować.
Tak czy inaczej, poszukaj pod konsolą, za radiem lub za schowkiem centralki. Powinny na niej być jakieś oznaczenia i będzie można dojść co to za zwierz jest i jak działa.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 mar 2011, 19:15

Zdobyłem już przełączniki podgrzewania foteli wraz z kostką przyłączeniową i poszukuję schematu instalacji elektrycznej w modelach NB lub NBFL z której mógłbym rozszyfrować jak podłączyć przełączniki.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 mar 2011, 21:53

irakleo pisze:Zdobyłem już przełączniki podgrzewania foteli wraz z kostką przyłączeniową i poszukuję schematu instalacji elektrycznej w modelach NB lub NBFL z której mógłbym rozszyfrować jak podłączyć przełączniki.


Omomierz + kawa + 15 minut i wszystko jasne. Nie ma tam cudów, potrzebujesz dwóch przekaźników, trochę kabla i cierpliwości.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 mar 2011, 22:32

Właśnie z miernikiem w ręku rozkminiłem ten przełącznik....prosty jak budowa cepa. Przełączniki dostałem wraz z panelem i regulatorem poziomu świateł - przy okazji zauważyłem że regulacja świateł jest w NBFL podświetlana ( w mojej chyba padła żarówka). Panel ze sportive ma także kontrolkę informującą o niezapiętych pasach.....tego nie mam u siebie i raczej nie będę montował :mrgreen:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

15 mar 2011, 20:06

witajcie pytanie jak w temacie macie jakies foto z załozonym filtrem odmy i co zrobic z drugim koncem z gory dziekipozdrawiam NA 1.6 16v
Robertus
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 20:13

tmx89 ma . Otwór w dolocie musisz zatkać. Po co Ci ten filtr? Nic nie daje
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

15 mar 2011, 20:18

a troche sie naczytalemo dolocie zimnego powietrza a moze wiesz przy okazji jaki olej do skzyni biegow bo jak jest zimny ciężko biegi wchodzą?
Robertus
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 20:22

o oleju znajdziesz na forum....w szukajce do działu technicznego ale co tam-prosze http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=482 . Odma nie ma nic wspólnego z dolotem zimnego powietrza
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

15 mar 2011, 20:34

dzieki cikolego ,a jakjak juz sie tak znasz podpowiesz mi co tojest z tą strzykawka i tym olejem ze zdejmuje sie konsole srodkową i cos tam sie wlewa co to jest>?
Robertus
ODPOWIEDZ