Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
zawór PCV (odpowietrzenie pokrywy zaworowej) do wymiany
najwięcej oleju tą drogą potrafi zassać
też mam go do wymiany pierścienie i uszczelniacze wymieniałem jakieś 2 lata temu i tak ciągle łykał od 200ml do 0,5L na 1000km
już dawno bym go wymienił gdyby nie fakt że jest dostępny tylko w ASO a nie mam kiedy tam podskoczyć 
najwięcej oleju tą drogą potrafi zassać



Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
hella_flush pisze:jak się zrobi lato zaleje 10w60 VR1 Racing.
Moja od 2-óch lat na tym śmiga


- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
snafu pisze:zawór PCV (odpowietrzenie pokrywy zaworowej) do wymiany
najwięcej oleju tą drogą potrafi zassaćteż mam go do wymiany pierścienie i uszczelniacze wymieniałem jakieś 2 lata temu i tak ciągle łykał od 200ml do 0,5L na 1000km
już dawno bym go wymienił gdyby nie fakt że jest dostępny tylko w ASO a nie mam kiedy tam podskoczyć
Pół litra na tysiąc przez PCV? Jesteś pewien, że nie przez głowicę i uszczelniacze (wierzę, że je robiłeś, ale mimo wszystko...)? Bo zaworek potrafi napsuć krwi, ale jak dla mnie to trochę za dużo...
PS snafu nie tylko w ASO - na MX5parts też, więc przy okazji Dżuniorowych zamówień możesz się dopisać i Ci kolega przyśle pod drzwi

PS2 Nawi jaki masz przebieg teraz?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:PS2 Nawi jaki masz przebieg teraz?
koło 175 tys, postaram się w najbliższym czasie obejrzeć ten zaworek, powinno dać się łatwo sprawdzić czy działa
mam auto jakieś 3-4 miesiące, ale poprzedniemu właścicielowi też tak brał olej, więc raczej nic się nie stało nagle.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Raczej to przebieg, przy którym należy zrobić uszczelniacze zaworowe. Zaworek pewnie też nie jest szczelny, ale jego wymiana raczej niewiele pomoże.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
rafal pisze:na prawie dwie zmiany...
optymista

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
czy ktos jest mi w stanie wyjasnic roznice pomiedzy tymi dwoma olejami? bo skoro teoretycznie to ten sam produkt, to skad taka roznica w cenie....?
http://allegro.pl/dexelia-genuine-mazda-10w40-5l-kurier-myslowice-i1469973363.html
http://allegro.pl/mazda-dexelia-10w40-5l-krakow-i1442068666.html
http://allegro.pl/dexelia-genuine-mazda-10w40-5l-kurier-myslowice-i1469973363.html
http://allegro.pl/mazda-dexelia-10w40-5l-krakow-i1442068666.html
miata lov!
tmx89 pisze:ja proste pytanie zadamile litrow wchodzi do silnika
jak kupie 5 L to mi starczy
??
od kupna emiksa jeszcze oleju nie wymieniałeś ?

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
matpilch pisze:czy ktos jest mi w stanie wyjasnic roznice pomiedzy tymi dwoma olejami? bo skoro teoretycznie to ten sam produkt, to skad taka roznica w cenie....?
http://allegro.pl/dexelia-genuine-mazda-10w40-5l-kurier-myslowice-i1469973363.html
http://allegro.pl/mazda-dexelia-10w40-5l-krakow-i1442068666.html
Pierwszy ma klase jakości A3/B4 a drugi A5/B5, to nie są te same oleje...
Co to oznacza?
A3 - oleje wielosezonowe (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do nowoczesnych silników sportowych i typowych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa;
B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);
A5 - oleje łączące energooszczędność z najwyższą jakością.
B5 - Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.
A skąd pomysł na zalewanie Dexelia?
P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
rafal pisze:tmx89 pisze:5 L to mi starczy
na prawie dwie zmiany... powaznie to 3,6l zdaje sie dokladnie. z wymiana filtra ofkors. rozumiem ze wymieniasz filtr?
Będe wymieniał teraz olej i mam pytanie. Czy poprawną procedurą będzie wlać 3L, zakręcić filtr oleju z posmarowaniem uszczelki oczywiście i odpalić silnik na 10-15 sekund? Przy odpalaniu powinien być też odkręcony kurek wlewu oleju. a potem resztę 600 ml dolać.
Będzie OK?
Bardock pisze:Czy poprawną procedurą będzie wlać 3L, zakręcić filtr oleju z posmarowaniem uszczelki oczywiście i odpalić silnik na 10-15 sekund? Przy odpalaniu powinien być też odkręcony kurek wlewu oleju. a potem resztę 600 ml dolać.
Będzie OK?
Bardock, proszę

hella_flush pisze:P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...
Myślę że "produkować" dexelię też mogą. Sporo nowych mazd się jednak sprzedaje. Potem ludzie na forach płaczą że im się DPFy rozlatują...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
DPFy się zapychają przez PSJ a nie olej
.
Nie rozumiem wszechobecnej manii do zalewania tego co w ASO, większość ASO (cała grupa VAG, Toyota i paru innych) leje Castrola z beczki, który nawet nie jest na bazie syntetycznej... Ja do ASO (nie z Mazdą...) jeżdżę ze swoim olejem, chociaż i tak im nie wierzę, że mi zalewają co przywożę.
Dexelia to ELF a to dobre oleje (matce do Hondy Jazz zalałem) ale są na rynku lepsze.

Nie rozumiem wszechobecnej manii do zalewania tego co w ASO, większość ASO (cała grupa VAG, Toyota i paru innych) leje Castrola z beczki, który nawet nie jest na bazie syntetycznej... Ja do ASO (nie z Mazdą...) jeżdżę ze swoim olejem, chociaż i tak im nie wierzę, że mi zalewają co przywożę.
Dexelia to ELF a to dobre oleje (matce do Hondy Jazz zalałem) ale są na rynku lepsze.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Bardock pisze:Bardock, proszęWylewasz olej, przykręcasz nowy filtr, wlewasz 3,5 litra, zakręcasz korek, uruchamiasz silnik na ile chcesz, wyłączasz, sprawdzasz poziom, uzupełniasz ile chcesz albo wcale, proste.
Nieeeeeee !!




Tak to jest jak się nasłucha fachowców od Hond

Majkel_c tak tez zrobiłem jak Ty opisałeś, nie chciało mi się w to bawić.
Były problemy z filtrem bo szczypce do zdejmowania były chyba do jakiś filtrów od tira


Co do np oleju Motul synergie 6100+ to bajka... Ale jak tu ma nie być bajką jak po wymianie uszczelki głowicy starego oleju zostało może ze 2 litry...

ja chyba w tym sezonie pojeżdżę na VR1 10w60
ja na vr1 10w60 jezdze turbomiatą od samego początku.
doświadczenia mam tyle że po nalaniu VR1 silnik się bardzo wyraznie wyciszył w stosunku do nalanego na płukankę mobila półsyntetyka. I to było jeszcze przed remontem silnika kiedy to silnik nie był w za dobrym stanie.
doświadczenia mam tyle że po nalaniu VR1 silnik się bardzo wyraznie wyciszył w stosunku do nalanego na płukankę mobila półsyntetyka. I to było jeszcze przed remontem silnika kiedy to silnik nie był w za dobrym stanie.
hella_flush pisze:A skąd pomysł na zalewanie Dexelia?
P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...
bo dexelia to olej zalewany fabrycznie przez mazde i nie widze powodu zeby zmieniac na cokolwiek innego, skoro i tak nie poczuje roznicy.
zgodnie z zasada: dziala? nie ruszaj.
nie wiem czy allegro to dobre miejsce czy nie, ale na pewno dobre zeby sie zorientowac co jest dostepne na rynku

i dzieki za wyjasnienie, pomoglo!
miata lov!
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Jak nie znajdziesz pewnego źródła Dexelii a chcesz to co fabryka zalewa to kup Elfa, jak pisałem wyżej to oleje z jednej linii, różnice wyłącznie na konfekcji.
A co do Twojej zasady to idąc tym tropem jakikolwiek tuning traci racje bytu...
Cieszę się, że pomogłem
Pozdrawiam
A co do Twojej zasady to idąc tym tropem jakikolwiek tuning traci racje bytu...

Cieszę się, że pomogłem
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
hella_flush pisze:DPFy się zapychają przez PSJ a nie olej.
Tu mi wszystko możecie wmówić, DPFów nie lubię i nie znam się


chbr pisze:ja chyba w tym sezonie pojeżdżę na VR1 10w60
yanik pisze:ja na vr1 10w60 jezdze turbomiatą od samego początku.
W miacie go nie używałem nigdy, ale w Hondzie dość długo na nim jeździłem. Odczucia jakieś obojętne, ani nie był zły ani jakiś rewelacyjny. Ot olej jak olej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
hella_flush pisze:Pierwszy ma klase jakości A3/B4 a drugi A5/B5, to nie są te same oleje...
mea culpa, przeoczyłem ten opis... na szczęście hella_flush - "sokole oko" to wyłapał

[ Dodano: 09-03-2011, 14:34 ]
majkel_c pisze:Odczucia jakieś obojętne, ani nie był zły ani jakiś rewelacyjny. Ot olej jak olej.
a coś miało się konkretnego dziać po zalaniu tego oleju i jak mierzysz "dobry i zły"?

