Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Nawi
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

01 mar 2011, 13:53

olej mi się raczej nie leje, auto stoi w garażu i żadnych plam nie ma, morris jak mi konserwował podwozie i sprzęgło wymieniał, też mówił, że silnik jest suchy. A co do dymienia to dymi normalnie, na pewno nie na niebiesko.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

01 mar 2011, 15:10

zawór PCV (odpowietrzenie pokrywy zaworowej) do wymiany
najwięcej oleju tą drogą potrafi zassać :P też mam go do wymiany pierścienie i uszczelniacze wymieniałem jakieś 2 lata temu i tak ciągle łykał od 200ml do 0,5L na 1000km :P już dawno bym go wymienił gdyby nie fakt że jest dostępny tylko w ASO a nie mam kiedy tam podskoczyć :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

01 mar 2011, 15:23

hella_flush pisze:jak się zrobi lato zaleje 10w60 VR1 Racing.

Moja od 2-óch lat na tym śmiga :) Olej jest godny polecenia :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 mar 2011, 8:03

snafu pisze:zawór PCV (odpowietrzenie pokrywy zaworowej) do wymiany
najwięcej oleju tą drogą potrafi zassać :P też mam go do wymiany pierścienie i uszczelniacze wymieniałem jakieś 2 lata temu i tak ciągle łykał od 200ml do 0,5L na 1000km :P już dawno bym go wymienił gdyby nie fakt że jest dostępny tylko w ASO a nie mam kiedy tam podskoczyć :P


Pół litra na tysiąc przez PCV? Jesteś pewien, że nie przez głowicę i uszczelniacze (wierzę, że je robiłeś, ale mimo wszystko...)? Bo zaworek potrafi napsuć krwi, ale jak dla mnie to trochę za dużo...

PS snafu nie tylko w ASO - na MX5parts też, więc przy okazji Dżuniorowych zamówień możesz się dopisać i Ci kolega przyśle pod drzwi :kciuk:

PS2 Nawi jaki masz przebieg teraz?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Nawi
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

02 mar 2011, 9:10

dmk pisze:PS2 Nawi jaki masz przebieg teraz?

koło 175 tys, postaram się w najbliższym czasie obejrzeć ten zaworek, powinno dać się łatwo sprawdzić czy działa

mam auto jakieś 3-4 miesiące, ale poprzedniemu właścicielowi też tak brał olej, więc raczej nic się nie stało nagle.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 mar 2011, 9:49

Raczej to przebieg, przy którym należy zrobić uszczelniacze zaworowe. Zaworek pewnie też nie jest szczelny, ale jego wymiana raczej niewiele pomoże.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

03 mar 2011, 7:20

ja proste pytanie zadam :P ile litrow wchodzi do silnika :P jak kupie 5 L to mi starczy :) ??
Obrazek
Obrazek
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

03 mar 2011, 7:30

tmx89 pisze:5 L to mi starczy


na prawie dwie zmiany... powaznie to 3,6l zdaje sie dokladnie. z wymiana filtra ofkors. rozumiem ze wymieniasz filtr?
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

03 mar 2011, 7:52

of corse :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 mar 2011, 8:38

rafal pisze:na prawie dwie zmiany...


optymista :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

03 mar 2011, 19:36

czy ktos jest mi w stanie wyjasnic roznice pomiedzy tymi dwoma olejami? bo skoro teoretycznie to ten sam produkt, to skad taka roznica w cenie....?

http://allegro.pl/dexelia-genuine-mazda-10w40-5l-kurier-myslowice-i1469973363.html

http://allegro.pl/mazda-dexelia-10w40-5l-krakow-i1442068666.html
miata lov!
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

03 mar 2011, 20:11

matpilch, musisz zapytać sprzedawców :wink:
Teoretycznie to ten sam olej.
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2011, 20:33

rafal pisze:na prawie dwie zmiany... powaznie to 3,6l zdaje sie dokladnie. z wymiana filtra ofkors. rozumiem ze wymieniasz filtr?


dokładnie. u mnie wyszło coś ok 3,8 l
pozdr
wik
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2011, 21:46

tmx89 pisze:ja proste pytanie zadam :P ile litrow wchodzi do silnika :P jak kupie 5 L to mi starczy :) ??

od kupna emiksa jeszcze oleju nie wymieniałeś ? :shock:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

07 mar 2011, 13:42

matpilch pisze:czy ktos jest mi w stanie wyjasnic roznice pomiedzy tymi dwoma olejami? bo skoro teoretycznie to ten sam produkt, to skad taka roznica w cenie....?

http://allegro.pl/dexelia-genuine-mazda-10w40-5l-kurier-myslowice-i1469973363.html

http://allegro.pl/mazda-dexelia-10w40-5l-krakow-i1442068666.html


Pierwszy ma klase jakości A3/B4 a drugi A5/B5, to nie są te same oleje...

Co to oznacza?

A3 - oleje wielosezonowe (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do nowoczesnych silników sportowych i typowych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa;
B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);

A5 - oleje łączące energooszczędność z najwyższą jakością.
B5 - Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.

A skąd pomysł na zalewanie Dexelia?

P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2011, 14:44

rafal pisze:
tmx89 pisze:5 L to mi starczy


na prawie dwie zmiany... powaznie to 3,6l zdaje sie dokladnie. z wymiana filtra ofkors. rozumiem ze wymieniasz filtr?


Będe wymieniał teraz olej i mam pytanie. Czy poprawną procedurą będzie wlać 3L, zakręcić filtr oleju z posmarowaniem uszczelki oczywiście i odpalić silnik na 10-15 sekund? Przy odpalaniu powinien być też odkręcony kurek wlewu oleju. a potem resztę 600 ml dolać.
Będzie OK?
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

07 mar 2011, 14:50

Ja zawsze przykręcam filtr przed zalaniem oleju... Potem leję trochę mniej niż nominalna ilość wymaganego oleju. Odpalam, gaszę, ew dolewam :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2011, 0:08

Bardock pisze:Czy poprawną procedurą będzie wlać 3L, zakręcić filtr oleju z posmarowaniem uszczelki oczywiście i odpalić silnik na 10-15 sekund? Przy odpalaniu powinien być też odkręcony kurek wlewu oleju. a potem resztę 600 ml dolać.
Będzie OK?

Bardock, proszę :mrgreen: Wylewasz olej, przykręcasz nowy filtr, wlewasz 3,5 litra, zakręcasz korek, uruchamiasz silnik na ile chcesz, wyłączasz, sprawdzasz poziom, uzupełniasz ile chcesz albo wcale, proste.

hella_flush pisze:P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...

Myślę że "produkować" dexelię też mogą. Sporo nowych mazd się jednak sprzedaje. Potem ludzie na forach płaczą że im się DPFy rozlatują...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 mar 2011, 0:38

DPFy się zapychają przez PSJ a nie olej ;).

Nie rozumiem wszechobecnej manii do zalewania tego co w ASO, większość ASO (cała grupa VAG, Toyota i paru innych) leje Castrola z beczki, który nawet nie jest na bazie syntetycznej... Ja do ASO (nie z Mazdą...) jeżdżę ze swoim olejem, chociaż i tak im nie wierzę, że mi zalewają co przywożę.

Dexelia to ELF a to dobre oleje (matce do Hondy Jazz zalałem) ale są na rynku lepsze.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2011, 7:07

Bardock pisze:Bardock, proszę :mrgreen: Wylewasz olej, przykręcasz nowy filtr, wlewasz 3,5 litra, zakręcasz korek, uruchamiasz silnik na ile chcesz, wyłączasz, sprawdzasz poziom, uzupełniasz ile chcesz albo wcale, proste.


Nieeeeeee !! :shock: :shock: :shock: To jest takie proste ??!! :winner:

Tak to jest jak się nasłucha fachowców od Hond :kciuk:
Majkel_c tak tez zrobiłem jak Ty opisałeś, nie chciało mi się w to bawić.
Były problemy z filtrem bo szczypce do zdejmowania były chyba do jakiś filtrów od tira :shock:, za duże :grin: .
Co do np oleju Motul synergie 6100+ to bajka... Ale jak tu ma nie być bajką jak po wymianie uszczelki głowicy starego oleju zostało może ze 2 litry... :???:
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

08 mar 2011, 7:27

ja chyba w tym sezonie pojeżdżę na VR1 10w60
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

08 mar 2011, 8:31

chbr pisze:ja chyba w tym sezonie pojeżdżę na VR1 10w60


Tu to samo. Zalewam pewnie jutro :winner:
110@???KM
134@???Nm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 mar 2011, 10:31

ja na vr1 10w60 jezdze turbomiatą od samego początku.
doświadczenia mam tyle że po nalaniu VR1 silnik się bardzo wyraznie wyciszył w stosunku do nalanego na płukankę mobila półsyntetyka. I to było jeszcze przed remontem silnika kiedy to silnik nie był w za dobrym stanie.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

08 mar 2011, 19:09

hella_flush pisze:A skąd pomysł na zalewanie Dexelia?

P.S. Allegro to nie jest najlepsze miejsce do kupowania oleju, wątpie co prawda, że podrabiają coś tak egzotycznego jak Dexelia ale uważać trzeba...


bo dexelia to olej zalewany fabrycznie przez mazde i nie widze powodu zeby zmieniac na cokolwiek innego, skoro i tak nie poczuje roznicy.
zgodnie z zasada: dziala? nie ruszaj.

nie wiem czy allegro to dobre miejsce czy nie, ale na pewno dobre zeby sie zorientowac co jest dostepne na rynku :)

i dzieki za wyjasnienie, pomoglo!
miata lov!
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

08 mar 2011, 23:21

Jak nie znajdziesz pewnego źródła Dexelii a chcesz to co fabryka zalewa to kup Elfa, jak pisałem wyżej to oleje z jednej linii, różnice wyłącznie na konfekcji.

A co do Twojej zasady to idąc tym tropem jakikolwiek tuning traci racje bytu... ;)

Cieszę się, że pomogłem

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

09 mar 2011, 5:36

hella_flush pisze:A co do Twojej zasady to idąc tym tropem jakikolwiek tuning traci racje bytu... ;)


poza wizualnym ;)
miata lov!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2011, 7:21

hella_flush pisze:DPFy się zapychają przez PSJ a nie olej ;) .

Tu mi wszystko możecie wmówić, DPFów nie lubię i nie znam się :mrgreen: To wynalazek diabła i ekologów :mrgreen:
chbr pisze:ja chyba w tym sezonie pojeżdżę na VR1 10w60

yanik pisze:ja na vr1 10w60 jezdze turbomiatą od samego początku.

W miacie go nie używałem nigdy, ale w Hondzie dość długo na nim jeździłem. Odczucia jakieś obojętne, ani nie był zły ani jakiś rewelacyjny. Ot olej jak olej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

09 mar 2011, 13:33

hella_flush pisze:Pierwszy ma klase jakości A3/B4 a drugi A5/B5, to nie są te same oleje...

mea culpa, przeoczyłem ten opis... na szczęście hella_flush - "sokole oko" to wyłapał :mrgreen:

[ Dodano: 09-03-2011, 14:34 ]
majkel_c pisze:Odczucia jakieś obojętne, ani nie był zły ani jakiś rewelacyjny. Ot olej jak olej.

a coś miało się konkretnego dziać po zalaniu tego oleju i jak mierzysz "dobry i zły"? :wink: :razz:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

09 mar 2011, 15:00

majkel_c pisze:To wynalazek diabła = ekologów


poprawilem Ci, majkel : )
miata lov!
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

09 mar 2011, 15:29

majkel_c pisze:To wynalazek diabła i ekologów

+1 :mrgreen:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
ODPOWIEDZ