alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Pytanie do zorientowanych w realiach...czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na tor
Najchętniej wziąłbym Koni Street Kit, mam jednak małe rozterki, czasem warto mieć możliwość zmiany wysokości zawieszenia. Obecnie jeżdżę na seryjnym zawieszeniu, nadszedł już czas wymiany amortyzatorów (ich sprawność nie jest zadowalająca), przy okazji chciałbym zmienić sprężyny na krótsze.

-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
nie do konca rozumiemchbr pisze:zakres regulacji i szybszą zmianę ustawień niż w koni

AWD + RWD = ;D
saygoodbye pisze:Pytanie do zorientowanych w realiach...czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na torNajchętniej wziąłbym Koni Street Kit, mam jednak małe rozterki, czasem warto mieć możliwość zmiany wysokości zawieszenia. Obecnie jeżdżę na seryjnym zawieszeniu, nadszedł już czas wymiany amortyzatorów (ich sprawność nie jest zadowalająca), przy okazji chciałbym zmienić sprężyny na krótsze.
koni street kit to nie gwint
OldTomFrost pisze:nie do konca rozumiemchbr pisze:zakres regulacji i szybszą zmianę ustawień niż w koniAGX maja regulacje tlumienia 4 albo 8 krotna a Koni maja plynna regulacje w zakresie...
z tego co się orientuje, żeby regulować twardość Koni trzeba zdjąć koło, ale mogę się mylić
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
U znajomego ktory jezdzi na koni street kit regulacja jest sruba przy gornych mocowaniach. Zreszta ja ma tak samo w gwincie.chbr pisze:z tego co się orientuje, żeby regulować twardość Koni trzeba zdjąć koło, ale mogę się mylić
AWD + RWD = ;D
saygoodbye pisze:czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na tor
kup Bilsteina B6 i krótszą sprężynę....zapomnisz o zawiasie na długie lata

-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
irakleo - AFAIK to B6 zawsze był lepszą wersją seryjnych amorów ale o seryjnej wysokości do seryjnej sprężyny a do krótszych powinno się stosować B8. Tak twierdzi strona Bilsteina:
Przy B6 nawet nie wspominają o krótszych sprężynach.
Ostatecznie można zadzwonić do Zerkopolu, oni o Bilsteinach więdzą chyba więcej niż fabryka.
What lowering or sport springs are to aesthetics, BILSTEIN B8 is to performance!
The product benefits at a glance:
Shortened high-performance shock absorbers for virtually every lowering spring set and series production sport vehicles
Przy B6 nawet nie wspominają o krótszych sprężynach.
Ostatecznie można zadzwonić do Zerkopolu, oni o Bilsteinach więdzą chyba więcej niż fabryka.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
hella_flush pisze:a do krótszych powinno się stosować B8
B8 powinno się stosować do skrótu powyżej mniej więcej 30mm. Poniżej B6.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Moje pytanie do znawców , warto inwestować w taki zestaw :
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=56&oid=29&depth=2&page=0&count=11&PHPSESSID=4aadb48046cf413c881d4ed55cdfd811
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=56&oid=29&depth=2&page=0&count=11&PHPSESSID=4aadb48046cf413c881d4ed55cdfd811
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 16:10 przez rafal_w, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
rafal_w, mam taki zestaw ale nie zdążyłem zrobic na nim zbyt dużo km... generalnie zime przetrwal bardzo ladnie. Zakres regulacji wysokosci i twardosci dosc duzy. Da sie ustawic tak ze będzie bardziej komfortowo niz w serii. Jak szukałem zawiasu bralem pod uwage gaz'a, teina ss i kw jednak po lektorze http://fatcatmotorsports.com i miata.net wybor padl na koni.
AWD + RWD = ;D
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Kupilem w IL Motosport i cena chyba byla bardzo podobna o ile pamiętam.
AWD + RWD = ;D
rafal_w pisze:Moje pytanie do znawców , warto inwestować w taki zestaw :
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=56&oid=29&depth=2&page=0&count=11&PHPSESSID=4aadb48046cf413c881d4ed55cdfd811
Szkoda że bez górnych mocowań...

AroJano pisze:
Szkoda że bez górnych mocowań...
to samo chciałem dodać....w NA górne mocowania nie należą do najbardziej udanych
OldTomFrost pisze:gaz'a, teina ss i kw
osobiście wybrałbym Teina głównie ze względu na możliwość zainstalowania EDFC w przyszłości. Koni zakupiłbym w drugiej kolejności....GAZ kompletnie mnie nie przekonuje.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
irakleo pisze:osobiście wybrałbym Teina głównie ze względu na możliwość zainstalowania EDFC w przyszłości. Koni zakupiłbym w drugiej kolejności....GAZ kompletnie mnie nie przekonuje.
Mimo tego ze bardzo mi sie podoba EDFC jako gadzet to zupelnie nie przekonuje mnie jako cos urzytecznego na codzien. Brak top mount'ow w koni troche boli ale fatcatmotosport /goodwinracing ma wlasnie taki kit dla tego zawiasu.
Generalnie Tein jak i Koni to pewny zakup... napewno bedzie dobrze, zalezy tylko od preferencji. Jesli jednak szukasz czegos lepszego to jest jeszcze Bilstein PSS i gdzies widzialem patent na adaptacje tego do NA...
AWD + RWD = ;D
To może lepszy bedzie taki zestaw ? Maja juz górne mocowania
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-97-Mazda-Miata-NA-Tein-Flex-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem3a5f62f3eaQQitemZ250708423658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Czy do wszystkich modeli Teina można dokupic EDFC ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-97-Mazda-Miata-NA-Tein-Flex-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem3a5f62f3eaQQitemZ250708423658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Czy do wszystkich modeli Teina można dokupic EDFC ?
rafal_w pisze:To może lepszy bedzie taki zestaw ? Maja juz górne mocowania
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-97-Mazda-Miata-NA-Tein-Flex-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem3a5f62f3eaQQitemZ250708423658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
spotkałem się z opiniami że Flex jest trochę za delikatny na nasze drogi
rafal_w pisze:
Czy do wszystkich modeli Teina można dokupic EDFC ?
pod warunkiem że masz górne mocowania....używane EDFC w USA albo Japonii kupisz za drobne

irakleo pisze:spotkałem się z opiniami że Flex jest trochę za delikatny na nasze drogi
Tak na szybko, Flex to bardziej zastosowanie na wyścigi płaskie. Looknijcie sobie na parametry sprężyn. Do miaty która jeszcze trochę ma być samochodem turystyczno-komfortowym imho przesada. To fajny produkt sam w sobie, ale do większych modów jak się całe zawieszenie łącznie ze stabilizacją przedłubuje.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tein SS sprawdza mi się znakomicie 

Łoś
-
- Administrator
- Posty: 749
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL2
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
W filipku sa takie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-05-Mazda-MX-5-BC-racing-adjustable-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45f6111dc3QQitemZ300481060291QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
mysle ze to tez moze byc dobra propozycja
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-05-Mazda-MX-5-BC-racing-adjustable-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45f6111dc3QQitemZ300481060291QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
mysle ze to tez moze byc dobra propozycja
Fuksja i Turkus 

Póki co nie mam żadnych zastrzeżeń. Tein to wysoka półka, poza tym można go w pełni regenerować tak samo jak Bilsteina.
Łoś
Gaz jest bardziej sprężysty. Czuje jak płynnie się auto "zapada" i odbija. W moim bilsteinie wszystko było gwałtowniejsze. Lepiej czuje auto przy prędkości, a branie zakrętów to czysta poezja. Jak gokart. Ciasne zakręty 90 stopni z ograniczeniem do 30 mogę zrobić jadąc 80. No i nie ma takiego bujania się całej budy jak wcześniej.
[ Dodano: 06-04-2011, 17:15 ]
Tak siedzi auto na Gazie

[ Dodano: 06-04-2011, 17:15 ]
Tak siedzi auto na Gazie



