Odstająca maska + krzywe lampy

Mazda Mx-5 NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

20 sie 2009, 9:22

Przeglądając zdjęcia mx-5 w sieci natknąłem się na kilka z odstającymi maskami :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czym to jest spowodowane i w jakim celu?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 18:58 przez KyRy, łącznie zmieniany 1 raz.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1011
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

20 sie 2009, 9:28

Robia to specjalnie, zeby powietrze moglo wylatywac ta szpara, zapewniajac lepsze chlodzenie i jezeli ktos ma filtr stozkowy przy grodzi przed kierowca to wtedy tez chlodniejsze powietrze tam. To z tego co przeczytalem na miataturbo.net .

Pozdrawiam
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

20 sie 2009, 9:31

A to wystarczy ją tylko na zawiasach trochę podnieść? :mrgreen:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1011
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

20 sie 2009, 9:49

KyRy, z tego co sie tam doczytalem (i jak dobrze pamietam - bo to bylo chwile temu), to wystarczy ja podniesc o okolo 1 cal wlasnie na zawiasach i to ponoc juz daje dosyc znaczace efekty.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

20 sie 2009, 10:09

Ok, dzięki :smile:
spróbuję się z nią pobawić i zobaczę jak na żywo to wygląda :wink:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

20 sie 2009, 11:07

a ja z kolei gdzies czytałem (nktóres z zagranicznych miatkowych for) krytyczne opinie o tym wynalazku - że aerodynamika to nie taka łatwa sprawa i zabawa z nią może sprawić że np powietrze nie będzie przechodzić w dostatecznym stopniu przez chłodnice wody a przeciez ważniejsza jest ilośc powietrza przechodzącego przez chłodnice niż temperatura pod maską - więc polecam dużą ostrożność z tym patentem - choć jak to naprawde działa trzebaby się przekonać samemu.
Flex_luger
Posty: 11
Rejestracja: 30 lip 2009, 8:53
Lokalizacja: Torun

20 sie 2009, 11:11

To moze byc tak samo jak z 126p :smile: Gdy w lato ktos otwieral pokrywe silnika myslac ze bedzie lepiej silnik chlodzil a robil cos odwrotnego bo powstawaly jakies zawirowania powietrza i chlodzenie bylo gorsze
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 sie 2009, 13:59

kociol pisze:Robia to specjalnie, zeby powietrze moglo wylatywac ta szpara


Na logike tak powinno byc. W praktyce jest odwrotnie, w tym miejscu powietrze jest zasysane. Dlatego nawiew wew. auta bierze powietrze z podszybia a im szybciej jedziemy bardziej wieje w kabinie - wiatrak ma mniej do roboty.
Jednym slowem podniesienie maski zakłóca obieg powietrza i tym samym pogarsza sprawnosc chlodnicy.
KyRy pisze:w jakim celu?

Lanssssssssssssssssss :cool:

Rysunek poglądowy:

Obrazek

Zauwazcie, ze wiekszosc lanso wlotów i kurnikow ma masce pozbawiona jest sensu jesli nei znajduja sie blisko szyby.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

20 sie 2009, 18:28

a ja troche z innej bajki , czy zauwazyliscie ze maski od NA odstaja troche przy lampach?? tak jakby byly zle spasowane - myslalem ze jest tak tylko u mnie ale przygladajac sie na zlocie wiekszosc miat tak ma :???:
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

20 sie 2009, 18:40

brozyn89 pisze:czy zauwazyliscie ze maski od NA odstaja troche przy lampach??

wg mnie bardziej jest to wina źle spasowanych 'nakładek' od świateł a nie samej maski
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

20 sie 2009, 18:43

brozyn89, też to zauważyłem i nawet o tym pisałem.

Blache na lampach można ustawiać jak się chce! Albo odkręcamy plastik i regulujemy na śrubkach, albo po prostu podnosimy blachę do góry ręką przy otwartej masce.
Wystarczy zostawić u mechanika samochód a bankowo każdy z Was ma powginane lampy, bo oni na 99% będą się o nie opierać pochylając się nad maską :P Wg mnie kiepsko to wygląda i zawsze to poprawiam ;)
Nawet na fotce nr2 widać,że pokrywy lamp są dobrze ustawione pomimo tego, że maska jest podniesiona.

A co do tej podniesionej maski, to mi się takie coś nie podoba z wyglądu. Jak by się maska zepsuła.
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

20 sie 2009, 18:53

hmm myslalem o tym ale doszedlem raczej do wniosku ze maska z aluminium po xxx latach uzytowania wygina sie na rogach ? pobawie sie w weekend tymi nakladkami zobaczymy co z tego wyjdzie :) pozdrawiam :wink:
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

20 sie 2009, 19:00

DieSpinnePL pisze:Wystarczy zostawić u mechanika samochód a bankowo każdy z Was ma powginane lampy, bo oni na 99% będą się o nie opierać pochylając się nad maską :P Wg mnie kiepsko to wygląda i zawsze to poprawiam ;)

+1. Poprawia się to szybko, a różnica jest ogromna - trochę krzywe klapy i od razu jakoś po miatce bardziej widać ten dwudziestoletni niemal bagaż doświadczeń... :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 sie 2009, 19:00

brozyn89 pisze:a ja troche z innej bajki , czy zauwazyliscie ze maski od NA odstaja troche przy lampach?? tak jakby byly zle spasowane - myslalem ze jest tak tylko u mnie ale przygladajac sie na zlocie wiekszosc miat tak ma :???:

otwórz maskę, chwyć blachę osłaniającą lampę i pociągnij ją do góry :mrgreen: po zamknieciu maski lampy leżą jak ulał.....jeśli nie to powtórz czynność :wink:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

20 sie 2009, 23:55

Dodatkowo są też te śrubki pod plastikową osłoną.

Ale i tak robie jak opisał wyżej irakleo ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 sie 2009, 7:13

DieSpinnePL pisze:Dodatkowo są też te śrubki pod plastikową osłoną.

Ale i tak robie jak opisał wyżej irakleo ;)


Zanim pociągnąłem osłony do góry zabrałem się do tych śrubek....ale okazały się nie do ruszenia, no chyba że bym je rozwiercił i wstawił inne. Lekkie szarpnięcie załatwia sprawę.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 sie 2009, 9:02

u mnie działają jak nowe. Najpierw nimi ustawiłem, a teraz tylko podciągam jak ktoś je wgniecie.
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1628
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

23 sie 2009, 13:13

hehe faktycznie podgialem troche blaszki na lampach i jest idealnie :)
www.mx5centrum.pl
CZĘŚCI ORAZ SERWIS NA/NB/NC/ND
691-556-070
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

23 sie 2009, 17:57

kurcze to działa !

:mrgreen:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

24 sie 2009, 7:39

...i życie stało się piękne. :mrgreen:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

24 sie 2009, 7:49

irakleo pisze:
DieSpinnePL pisze:Dodatkowo są też te śrubki pod plastikową osłoną.

Ale i tak robie jak opisał wyżej irakleo ;)


Zanim pociągnąłem osłony do góry zabrałem się do tych śrubek....ale okazały się nie do ruszenia, no chyba że bym je rozwiercił i wstawił inne. Lekkie szarpnięcie załatwia sprawę.


Tych śrubek po prostu nie da się odkręcić, ale Twój patent działa idealnie.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 sie 2009, 15:00

noveek, to ja nie wiem jak Wy macie, ale w moim 15 letnim samochodzie je odkręcałem bez najmniejszego problemu.

Wypadało by zmienić nazwę tematu :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 sie 2009, 16:22

noveek pisze:
Tych śrubek po prostu nie da się odkręcić, ale Twój patent działa idealnie.

mówiłem przecież....."ucho od śledzia" :wink:
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

24 sie 2009, 18:59

DieSpinnePL pisze:Wypadało by zmienić nazwę tematu

może być? :razz:

najlepiej to by było rozdzielić ten temat na dwa oddzielne :wink:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

18 lut 2011, 17:29

Podepnę się pod temat :razz:
Moja maska wygląda podobnie jak te na zdjęciach, ale raczej nie jest to kwestia "tuningu".
Coś jest najwyraźniej nie tak z zawiasem, bo po zamknięciu maski po stronie pasażera zostaje wielka szczelina :neutral:
Jeśli podniosę maskę i powoli ją opuszczę, to rygiel na masce nie trafia w zamek. Jeśli już uda mi się zamknąć maskę i docisnąć stronę pasażera tak bardzo jak jest to możliwe, to i tak pozostaje szczelina.
Pryskałem zawiasy smarem, próbowałem je rozruszać, ale nic to nie dało.
Na zdjęciach widać, że część maski najbliżej szyby mocno odstaje od zawiasu (po drugiej stronie ściśle do niego przylega).
Czy ktoś z Was miał już podobny problem? Nie wiem, czy nie skończy się na wizycie u mechanika :neutral:

Maska przed dociśnięciem:
Obrazek
Obrazek

Po dociśnięciu:
Obrazek
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2011, 12:29

Vertigo pisze:Nie wiem, czy nie skończy się na wizycie u mechanika


Raczej u blacharza... Zawias stał i pewnie się wygiął przy otwieraniu/zamykaniu maski... O ile go w ogóle rozruszałeś...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ