Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
19 gru 2007, 9:33
heja,
od paru dni nie dziala mi spryskiwacz przedniej szyby. co jest dosc irytujace przy obecnej pogodzie, jak mozna sobie wyobrazic. najdziwniejsze jest to,z e sam spryskiwacz (silniczek) slychac ze dziala i jakies babelki z prawego spryskiwacza (tego pierwszego patrzac na kolejnosc podlaczenia do rurki) ida. ale nawet nie przypomina to porzadnego sikniecia
ogladalem wczoraj rurke i wydaje sie byc ok... mial tak ktos?
-
Dizajer
- Posty: 1101
- Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
- Lokalizacja: Poznań / Kujawy
-
Kontakt:
19 gru 2007, 10:25
Miałem tak w escorcie. Wymieniłem poprostu tę końcówke plastikową - dysze. W aso 12zł bodajże. Obawiam sie jednak że do miaty może być troszke drożej

-
Szymon
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 sie 2007, 12:54
- Lokalizacja: Poznan
19 gru 2007, 11:38
Mi od poczatku nie dzialal silniczek - okazalo sie ze z kabelkiem cos nie tak. Nastepnie slyszalem jak dziala ale nic nie lecialo. Psiknalem wd-40 w te dziurki od dyszy i dziala caly czas

-
vox
- Posty: 886
- Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
- Model: NB
- Lokalizacja: Branice opolskie
20 gru 2007, 9:05
zdejmij rurki z końcówek (pod maską) i dmuchnij mocno - sprawdzisz drożność przewodów. Wskazana pomoc drugiej osoby do obserwacji bąbelków w zbiorniku.
Jeśli OK, to cienkim, miedzianym drucikiem przepchaj dysze.
Jeśli to ni nie da, to trzeba się przyjrzeć silnikowi - może buczeć, ale nie pchać płynu...
pzdr
-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
20 gru 2007, 9:30
vox pisze:zdejmij rurki z końcówek (pod maską) i dmuchnij mocno - sprawdzisz drożność przewodów. Wskazana pomoc drugiej osoby do obserwacji bąbelków w zbiorniku.
Jeśli OK, to cienkim, miedzianym drucikiem przepchaj dysze.
Jeśli to ni nie da, to trzeba się przyjrzeć silnikowi - może buczeć, ale nie pchać płynu...
pzdr
dzienks - popracuje nad tematem dzisiaj lub jutro
-
R.E.D.
- Donator

- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
29 gru 2007, 20:59
ja mialem prawie to samo.
wyjalem dysze i wlozylem na noc do wd40. pozniej szpila obracalem caly czas w rozne strony i teraz spryskuja prawie jak nowe

-
Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
25 sty 2008, 16:52
R.E.D. pisze:ja mialem prawie to samo.
wyjalem dysze i wlozylem na noc do wd40. pozniej szpila obracalem caly czas w rozne strony i teraz spryskuja prawie jak nowe

kueszczyn - jak wyjac dysze? z odpieciem od rurki nie bylo problemu (przy okazji przetestowalem silniczek spryskiwacza i sadzac po zdrowym siknieciu - z nim nie ma problemu)
-
Cientki
- Posty: 527
- Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
- Lokalizacja: Warszawa
25 sty 2008, 17:55
Tak sie sklada ze pare dni temu tez mialem z tym problem ale juz sie uporalem. Przyczyny Byly 3:
-zapchane dysze - przepchalem miedzianym drucikeim
-przewod przy samym silniczki sie zagial i przez to bylo male cisnienie ( trzeba bylo uciac kawalek poniewaz juz byl wyrobiony i miekki w tym miejscu, dlatego sie zagial)
-trojnik (rozgaleziacz przewodu) przy masce, byl pekniety i cisnienie uciekalo.
-
amaslow
- Posty: 48
- Rejestracja: 29 mar 2010, 10:10
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Kraków
27 cze 2010, 21:23
Dizajer pisze:W aso 12zł bodajże. Obawiam sie jednak że do miaty może być troszke drożej

Czy koniecznie trzeba kupować oryginalne dysze do Miaty, czy one wszystkie są uniwersalne?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
-
amaslow
- Posty: 48
- Rejestracja: 29 mar 2010, 10:10
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Kraków
28 cze 2010, 12:10
Dizajer pisze:W aso 12zł bodajże. Obawiam sie jednak że do miaty może być troszke drożej

Sprawdziłem ceny w ASO: 84zł - przecież to jest CHORA cena jak za plastikowe dysze do spryskiwacza.
-
Don Corleone
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
28 cze 2010, 12:23
Mżawkowe dysze powinny z lekkim udziałem pilniczka wejść z Citroena C3 lub C4.
Cena w ASO to dwadzieścia kilka złotych.
Tu masz temat na [URL=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=27397]MazdaSpeed[/URL]
.
-
cinas
- Posty: 66
- Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
- Lokalizacja: Poznań
13 maja 2012, 18:06
Pozwolę sobie wykopać temat, żeby zostawić informację dla kolejnych walczących ze spryskiwaczami. Miałem ten sam problem, u mnie winne okazały się zaworki zwrotne, które były tak brudne, że nie otwierały się pod ciśnieniem pompki. Można je przeczyścić lub kupić na allegro za 5 zł sztuka.
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
-
arturo_ga
- Posty: 717
- Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
- Model: NA
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
10 maja 2013, 8:56
odkopie troche temat
-jak zdemontować końcówkę spryskiwacza? on wchodzi w maske na zatrzask?
chcę załozyć koncówki z Tributa, przy tym nie używać zbyt wiele siły gdyz nie koniecznie na dobre wyjśc to może. Czekam na podpowiedź.
-
funky
- Donator

- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
10 maja 2013, 9:00
w NA nie wymieniałem jeszcze, ale w NBFL wchodził na zatrzask - delikatnie wyciągasz stary i wsadzasz nowy - 2minuty


miatasm
.com
-
artur
- Posty: 1930
- Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
- Model: Inny
- Lokalizacja: wwa
10 maja 2013, 9:58
arturo_ga, otwórz maskę i od dołu ściśnij końcówkę spryskiwacza - wchodzi na zatrzask podobnie jak niektóre zapinki do tapicerki. da się to zrobić nieuzbrojoną dłonią, ewentualnie można sobie pomóc płaskim śrubokrętem
Były
NA,
NB,
NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła

Obecnie jest
Legacy H6
-
Pirat
- Donator

- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
- Model: NA
- Lokalizacja: Rybnik
10 maja 2013, 16:12
Z wyjęciem dysz nie powinieneś mieć problemu, osobiście polecam wymianę na mżawkowe z Mazdy 6 (te same są w Fordzie Mondeo, jak zamówisz w ASO Forda wyjdzie Cię trochę taniej :p), pasują P&P.
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
10 maja 2013, 18:02
mogę Ci zdjęcie zrobić ale szybciej bedzie jak wezmiesz dwa płasie śrubokręty i ściśniesz z przodu i tyłu bo tam sa zatrzaski a druga osoba pociągnie do góry.
tez montuje te spryskiwacze mgłowe z mazdy/forda, 22zł za sztuke wychodzi. A w fordzie ile ?
edit:
Proszę foto, jak widać nowe sa krótsze o połowę.
-
Załączniki
-

-
Pirat
- Donator

- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
- Model: NA
- Lokalizacja: Rybnik
10 maja 2013, 18:09
Osobiście nie wiem, bo też kupiłem w Mazdzie, ale podobno (!) 18-19, więc przy dwóch zostałoby jeszcze na piwo przy robocie

.
-
thewildone86
- Donator

- Posty: 215
- Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
- Model: NB
- Wersja: 10AE 1.8+
- Lokalizacja: Krotoszyn
11 lis 2015, 10:32
Odkopie stary temat, ale co tam!
Chciałbym się dowiedzieć, o której mazdzie 6 jest mowa? I gen? Z niej braliście spryskiwacze mglowe?
-
Lucas Z
- Donator

- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
11 lis 2015, 11:18
z mazdy tribute pochodzą na 100 %
-
thewildone86
- Donator

- Posty: 215
- Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
- Model: NB
- Wersja: 10AE 1.8+
- Lokalizacja: Krotoszyn
11 lis 2015, 11:23
Dziękuję! Już szukam i zamawiam!

-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
-
Pirat
- Donator

- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
- Model: NA
- Lokalizacja: Rybnik
11 lis 2015, 19:23
Identyczne co w Maździe Xedos są w Fordzie Maverick, a w ASO Forda wychodziły parę złoty taniej.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
01 gru 2015, 12:30
thewildone86 pisze:Dziękuję! Już szukam i zamawiam!

Zamontowałeś może?