Koło Pasowe ( problem )

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

03 sty 2011, 16:41

Niechciałem zakładać nowego tematu...

Czy ktoś miał podobny problem w NB??? http://www.youtube.com/watch?v=P75feCy_MRM
Szukałem po necie, ale znalazłem tylko u Właścicieli NA... :cry: Jeśli ktoś miał ten problem w NB i udało mu sie go rozwiązać proszę o wskazówke... Podobno w tej wersji silnika on nie występował....



Witam wszystkich szukam koła pasowego i nie moge znaleźć do mojej wersji (NBFL 1.8 146 2001rok) http://www.japspeed.co.uk/Mazda-MX5/Mazda-MX5/Mazda-MX5-Lightweight-Crank-Pulley/p-11-1-180/ czy takie będzie dobre? napisane jest że pasuje do wersji 1.8 94-97 rok. Czy będzie pasować? czy w mojej wersji jest inne? większe? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :wink:
P.S ktoś może wie czy da się je kupić u nas? albo posiada na stanie i chce się pozbyć :)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 22:06 przez Pawelroy, łącznie zmieniany 3 razy.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

03 sty 2011, 19:09

niet:) to kolo bedzie pasowac tylko do 1.8 w NA
twoje jest inne , mianowicie ma wypustkę dla czujnika położenia walu ktrego w tym kole niema gdyż w silniku 1.8 z NA czujnik ten jest zastąpiony innym, prawdopodobnie ale nie jestem pewien bedzie pasowac kolo pasowe z silnika 1.8 140KM z NB

Pozdrawiam
Sluba
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 sty 2011, 20:01

Pawelroy pisze:Witam wszystkich mam następujący problem musze wymienić właśnie to koło i nie moge znaleźć do mojej wersji (NBFL 1.8 146 2001rok) http://www.japspeed.co.uk/Mazda-MX5/Mazda-MX5/Mazda-MX5-Lightweight-Crank-Pulley/p-11-1-180/ czy takie będzie dobre? napisane jest że pasuje do wersji 1.8 94-97 rok. Czy będzie pasować? czy w mojej wersji jest inne? większe? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :wink:
P.S ktoś może wie czy da się je kupić u nas? albo posiada na stanie i chce się pozbyć :)


Ile chcesz zapłacić za takie koło dokładnie do takiego silnika?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

03 sty 2011, 20:55

Witaj kwestia dogadania, zależy w jakim stanie posiadasz to koło :mrgreen: albo może wiesz skąd dostać do tej wersji aluminiowe będę wdzięczny. Pozdrawiam
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

03 sty 2011, 20:56

Dzięki Sluba za odp :)
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

04 sty 2011, 15:31

Niechciałem zakładać nowego tematu...

Czy ktoś miał podobny problem w NB??? http://www.youtube.com/watch?v=P75feCy_MRM
Szukałem po necie, ale znalazłem tylko u Właścicieli NA... Jeśli ktoś miał ten problem w NB i udało mu sie go rozwiązać proszę o wskazówke... Podobno w tej wersji silnika on nie występował....
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 sty 2011, 16:43

Pawelroy pisze:Czy ktoś miał podobny problem w NB??? http://www.youtube.com/watch?v=P75feCy_MRM


To bardzo stary problem z pierwszych modeli NA, nigdy nie spotkałem się z czymś takim w NB... Problem ten został rozwiązany przez zmianę wielkości "nosa" wału i tym samym zmianę koła pasowego.
110@???KM
134@???Nm
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

04 sty 2011, 16:49

Podejrzewam, że przy zmianie rozrządu śruby zostały źle dokręcone koła pasowego bądź wogóle nie wymienione na nowe i wkręcono stare :cry: ( Zwróćił uwage Irakleo ) w poniedziałek dostane komplet nowych i klin mam nadzieje, że wymiana ich pomoże bo nie moge spać przez to po nocach :cry:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 sty 2011, 16:53

Oby się okazało, że wał nie jest uszkodzony :roll:
110@???KM
134@???Nm
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

04 sty 2011, 16:57

Wypluj te słowa :mrgreen: Takich myśli nie dopuszczam :mrgreen: w tej wersji jest to mało prawdopodobne, ale znając życie możliwe :cry:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2011, 21:06

Pawelroy pisze:Witam wszystkich mam następujący problem musze wymienić właśnie to koło

Pawelroy, czy aby na pewno zdiagnozowałeś z czym Ty tak naprawdę masz problem ? Szukasz koła pasowego, a film który linkujesz dotyczy (starego jak świat i tak jak to Mayk napisał występującego w pierwszych NA) problemu z mocowaniem nosa do którego koło pasowe jest przykręcone. Jeśli problemem jest luz na mocowaniu nosa, koło pasowe wcale nie musi być uszkodzone i jego wymiana jest bezcelowa. Jeśli natomiast problem masz z samym kołem (typu rozwulkanizowana guma łacząca obie części koła etc) to po co chcesz klin wymieniać ? I które śruby ?
Pawelroy pisze:śruby zostały źle dokręcone koła pasowego bądź wogóle nie wymienione na nowe

Jeśli mowa o śrubach samego koła to mniemam że ich niedokręcenie skończyłoby się ich zerwaniem w ciągu kilku minut...
Mayk pisze:nigdy nie spotkałem się z czymś takim w NB...
A ja sobie mogę to wyobrazić. Strzał od przodu w dól silnika, koło pasowe się skrzywia, wał dostaje uderzenie po skosie, szybka wymiana koła... Kojarzysz co się po kilku tysiacach kilometrów z taką perełką dzieje ? :razz:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

04 sty 2011, 22:04

Film jest stary i od NA ale przedstawa zachowanie mojego koła więc pozwoliłem sobie go wkleić aby uwizualnić problem... a co do diagnozy masz racje nie jestem pewien co jest tego przyczyną dlatego chciałbym mieć komplet części zanim unieruchomie auto i zaczne się do tego dobierać bo nie moge sobie pozwolić na dłuższe unieruchomienie... co do strzału wątpie aby miał miejsce samochód był sprawdzany przed kupnem i nic na to nie wskazywało
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

04 sty 2011, 23:59

hmmm trochę dziwi mnie fakt, że to ośmiootworowe koło... wydawało mi się, że na tą 'mistyczną usterkę której boją się wszyscy' podatne są tylko egzemplarze z czterootworowym kołem (np moja :P)

Pawelroy jeśli amplituda Twojego koła jest taka... to ja bym jednak na lawetę... nie chcę krakać ale pasek przy tak zmiennym naprężeniu może... :/
od dawna to się dzieje?? pojawiło się nagle?
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

05 sty 2011, 0:15

Zauważyłem to tydzień temu.. Odziwo na zimnym silniku koło pracowało równo dopiero na rozgrzanym i po jeździe zaczynało tak pracować jak to na filmiku ( filmik jest zaporzyczony z youtuba) moje koło wygląda inaczej nie ma otworów jest pełne ( wersji ich jest dużo na przyszłość jakby ktoś szukał http://www.youtube.com/watch?v=oovptq0q7vc&feature=related ) Przeszukałem neta i nie znalazłem nic na temat NB jedynie NA dlatego poruszyłem ten temat bo może ktoś miał podobny problem albo ma...
Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2011, 0:24

Pawelroy pisze:Film jest stary i od NA ale przedstawa zachowanie mojego koła więc pozwoliłem sobie go wkleić aby uwizualnić problem... a co do diagnozy masz racje nie jestem pewien co jest tego przyczyną

No to faktycznie problem. Stan samego koła pasowego mógłbyś bardzo szybko sprawdzić, wystarczy zdjąc paski klinowe, odkręcić 4 śrubki mocujace koło i masz je już w ręku...
kapoost pisze:nie chcę krakać ale pasek przy tak zmiennym naprężeniu może... :/

Może. Tylko nawet jakby się rozleciał to jest powiedzmy sobie znikomy problem w porównaniu z potencjalnie uszkodzonym wałem :neutral:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 sty 2011, 1:10

majkel_c pisze:
Pawelroy pisze:Film jest stary i od NA ale przedstawa zachowanie mojego koła więc pozwoliłem sobie go wkleić aby uwizualnić problem... a co do diagnozy masz racje nie jestem pewien co jest tego przyczyną

No to faktycznie problem. Stan samego koła pasowego mógłbyś bardzo szybko sprawdzić, wystarczy zdjąc paski klinowe, odkręcić 4 śrubki mocujace koło i masz je już w ręku...
kapoost pisze:nie chcę krakać ale pasek przy tak zmiennym naprężeniu może... :/

Może. Tylko nawet jakby się rozleciał to jest powiedzmy sobie znikomy problem w porównaniu z potencjalnie uszkodzonym wałem :neutral:

Po
eM


Wał też mogę mieć do sprzedania :mrgreen: . Panewki dorzucę gratis :mrgreen: :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

05 sty 2011, 17:27

Sprawdź czy koło pasowe nie jest różne dla wersji z klimą i bez.
Łoś
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2011, 17:31

Ważniak pisze:Sprawdź czy koło pasowe nie jest różne dla wersji z klimą i bez.


Są identyczne....
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

13 sty 2011, 12:10

Dziś się wkońcu za to zabrałem :mrgreen: okazało się, że tłumik drgań na kole pasowym już sparciał i trzeba wstawić nowe. Koszt nowego po dłuższych negocjacjach w ASO 690zł lżej dla portfela, ale za to moge spać spokojnie :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 sty 2011, 13:54

690PLN? :shock: Przecież to 70-80% ceny używanego silnika. :roll:
Nie da się tego przełożyć z jakiegoś zabitego motoru? Np. takiego w którym poddały się panewki?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

13 sty 2011, 14:22

nie do wiary ze kupiles to kolko za taka kase :)
jezeli tak podchodzisz do wszystkich ustarek w samochodzie to chcialbym kupic egzemplarz po Tobie ;)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

13 sty 2011, 14:28

Napewno się da, ale nie będzie to już nowa część i prędzej czy później znów to się stanie a tak posłuży dłuższy czas :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 sty 2011, 15:04

Pierwszy raz słyszę o takiej usterce w MX-5'ce więc chyba jest to bardziej przypadek niż jakiś powszechnie występujący problem. Gdyby chodziło o gęsto ścielące się trupem cewki zapłonowe - OK, ale w tej sytuacji? :roll:
W obliczu powyższego mimo wszystko rozejrzałbym się za używką, ale to oczywiście tylko moje zdanie i koleżeńska rada. Twoje pieniążki i Twoja decyzja :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ