porządny wyciek z pod pokrywy zaworów.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

28 paź 2010, 18:28

domyślam sie ze zaraz dostane upomnienie, że taki temat już był no ale niestety o czymś takim nic nie znalazłem.
Dzis pojechałem obejrzeć jedna miatke i problem w tym, że na prawde mi sie spodobała i jej stan był na prawde niezły, więc mnie męczy teraz :)
Niestety mazda ma porządny wyciek z pod pokrywy zaworów. wiem, że jest to ich newraligiczny punkt i dzieje się tak baaardzo często. Wiec konkrety. model 96' 1.6 podobno 90km :)
wyciek wygląda tak:
http://img502.imageshack.us/img502/2257/dsc00830o.jpg

właściciel tłumaczy, że dłuższy czas temu została wymieniona uszczelka na zamiennik i nie została dodatkowo uszczelniona. czy jest to możliwe, czy po prostu w silniku dzieje się coś niedobrego, że tak to wygląda. jeśli ma to jakoś wam pomoc to silnik pracuje cicho, równo, obroty nie falują i nic podobnego sie nie dzieje.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 paź 2010, 18:33

Nie jestem zbyt kompetentny, ale możliwe, że przy wymianie nie uszczelniono silikonem kilku miejsc (przy śrubach?)
Poczekaj na mądrzejszych w tym temacie :-)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

28 paź 2010, 18:36

no tyle to ja napisałem tylko dla mnie wygląda to na tyle słabo, że postanowiłem sie zapytać ;)
scotch
Posty: 287
Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
Model: NA
Lokalizacja: Egiertowo

28 paź 2010, 19:40

ja troszeczkę OT walne bo nie znam się na silnikach ale mi rzuciły się w oczy "metrowe" przewody zapłonowe elegancko upchane ;)
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

28 paź 2010, 19:43

nie wygląda na auto o które ktoś dba...
Dawid
Posty: 146
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:52
Lokalizacja: Jarocin Wlkp.

28 paź 2010, 19:49

Już po tym zdjęciu widać, że bagnet urwany a korek od oleju to ktoś chyba koparko-ładowarką odkręcał :wink:
Uszczelka z pewnością do wymiany. Ja jak wymieniałem swoją to zastosowałem silikon ( jest gdzieś na forum opisane, które punkty należy posmarować).
Wszystko czego potrzebuje Twój motocykl!!!
[url=http://www.hadesjarocin.pl/] Sklep motocyklowy [/url], [url=http://hadesjarocin.pl/hades/43-czesci-motocyklowe] części motocyklowe [/url], [url=http://www.hadesjarocin.pl/hangar] naprawa motocykli.[/url]
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2010, 20:15

W tych miejscach zaznaczonych na zdjęciu należy uszczelnić. Z zamiennikami jest tak że niestety lubią cieknąć. Proponuję oryginał w aso ( około 60 zł ). Ja w poprzedniej mx-5 taki kupiłem i nic nie cieknie do dziś.
Załączniki
Resize of TBELT9.JPG
Resize of TBELT9.JPG (60.5 KiB) Przejrzano 870 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

28 paź 2010, 20:16

może ktoś mnie czymś zaskoczy? jak narazie nic nowego sie nie dowiedziałem. wiem gdzie sie uszczelnia i czym. wiem, że wygląda to cienko, bagnet jest ułamany itd. ale nie takie było moje pytanie. w sumie nie ważne. jutro będzie sprawdzana kompresja i zobaczymy co się tam kryje.

chciałem się dowiedzieć czy tak obszerny wyciek może być spowodowany tanią nie zasilikowana uszczelką.
jbc kupować jakieś specjalne amerykańskie uszczelki czy orginalna mazdy + silikon w zupełności styka?
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, 20:18 przez Laska, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2010, 20:17

Laska pisze:jbc kupować jakieś specjalne amerykańskie uszczelki czy orginalna mazdy + silikon w zupełności styka?


Najlepszy OEM Mazdy + sylikon :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 paź 2010, 20:18

Korek lubi się "zassać" (a dokładniej metal rozszerza się pod wpływem temperatury i trudno go wykręcić) - jak go jakiś mądrala na rozgrzanym silniku próbowal odkręcać czymś metalowym, to się nie dziwię że tak wygląda.

Bagnet? W 50% MX-5 tak wygląda - po prostu łamie się ten plastik.

Do wymiany uszczelka. Ewentualnie ktoś kiedyś dość konkretnie przelał oleju - sprawdziłbym wszystkie inne uszczelniacze, bo wymiana tej to chwila. I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2010, 20:22

dmk pisze:I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.


Nieprawda, zawsze gdy jest kształt półksiężyca to się podkleja silikonem i to nie tylko w mazdach. Wiem to od dość"ogarniętego " mechanika.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2010, 20:24

Przede wszystkim w serwisówce jest dokładnie napisane, że należy to zrobić gdyż w przeciwnym wypadku wyciek murowany :cool:
110@???KM
134@???Nm
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

28 paź 2010, 20:26

noi takie odpowiedzi mi się podobają. Ciesze sie również że widok takiego przepocenia was nie przestraszył :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 paź 2010, 20:29

Tomai pisze:
dmk pisze:I podobno (ale nie wiem tego) da się to skręcić bez dodatkowego "klejenia" żeby nie ciekło. Nie wiem czy to prawda.


Nieprawda, zawsze gdy jest kształt półksiężyca to się podkleja silikonem i to nie tylko w mazdach. Wiem to od dość"ogarniętego " mechanika.


Napisałem podobno i informacja też była od bardzo ogarniętego mechanika z którym chwilę coś tam robiłem.

Nie zmienia to faktu, że któraś z MX-5 jeździ z niepodklejoną uszczelką (nie wiem czyja już - nie pamiętam) i nie ma najmniejszego śladu wycieku.

Ale nie to jest przedmiotem dyskusji i się nie upieram przy tym. Sam mam podklejone ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 paź 2010, 22:20

Laska pisze:Niestety mazda ma porządny wyciek z pod pokrywy zaworów.

Za wielkie slowa na usterke, ktora naprawisz za 60 zł za orginal uszczelki + 14 zł za silikon wysoktemp. ;) W mazdach panuje zasada - żadnych zamienników uszczelek - zycie staje sie łatwiejsze :) zamiennik zawsze konczy zywot w strumieniach oleju.
Laska pisze:model 96' 1.6 podobno 90km

Napewno :cool:
Z tego co zauwazylem wezyk laczacy kolektor z pokrywa zaworow wyglada na pogryziony, jesli ma dziure to moga dziac sie smieszne rzeczy z wolnym obrotami i gasnieciem przy spuszczaniu z obrotow.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

29 paź 2010, 2:25

ja wymieniłem uszczelke własnoręcznie nie na oryginał ale na najlepszą czytaj najdroższą jaką znalazłem w IC. uszczelniłem sylikonem z dokładnością robota :D a i tak mój wyciek wygląda dużo gorzej...
gdybym zlecił to komuś to bym powiedział że spartolił, nie uszczelnił, dał za dużo/malo sylikonu, ale robilem to sam :roll:
przy robocie glowicy zmieniam na oryginał... :cool:
tak jak pisali wcześniej, korek przy gorącym silniku jest trudno odkręcić, więc jeżeli to są jedyne minusy mazdy to nie ma czym się przejmować :mrgreen:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 paź 2010, 19:23

scotch pisze:ja troszeczkę OT walne bo nie znam się na silnikach ale mi rzuciły się w oczy "metrowe" przewody zapłonowe elegancko upchane ;)


Mam tak samo. A i na spocie widziałem kolejną mazdę tak potraktowaną, w dodatku o ile się nie mylę, była turbiona. Działa? Działa. Jak będzie kilka wolnych złotych, przyjdą NGKi. A do tego czasu nie ma tragedii :wink:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

29 paź 2010, 19:53

dzisiaj w samochodzie o ktorym jest temat zostala zmierzona kompresja. jeden niecale 10 reszta trzech po 9.5 z tego co sie doszukalem w internecie wychodzily z kompresja 9. wiec chyba cos nie tak :) czy to są znaczące różnice? czy raczej normalka :)?

co do kabli. nie powinny być za długie bo im dłuższe tym dłuższa droga dla impulsu. ale jak wszystko śmiga no to nie ma co się spinać chyba że ze względów estetycznych :)
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, 16:05 przez Laska, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2010, 20:04

Laska pisze:w internecie wychodzily z kompresja 9

:?:
Dla silnika 1.8 nominalna jest 12,8, minimalna 9 z dopuszczalną różnicą pomiędzy cylindrami 2. Czy ktoś ma pod ręką dane dla 1.6 90 KM ? Dane oczywiście dla pomiaru na gorąco.
Laska pisze:co do kabli. nie powinny być za długie bo im dłuższe tym dłuższa droga dla impulsu.

Powinny mieć impedancję w zakresie przewidzianym przez producenta układu zapłonowego. Kropka. Reszta czyli długość, kolor, grubość i takie tam nie mają żadnego znaczenia poza lepszym/gorszym samopoczuciem właściciela.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

29 paź 2010, 22:14

ktoś coś wie jaka kompresja powinna być bo niestety w internecie nie moge znaleźć.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 paź 2010, 12:31

Laska pisze:ktoś coś wie jaka kompresja powinna być bo niestety w internecie nie moge znaleźć.

majkel_c pisze:nominalna jest 12,8, minimalna 9 z dopuszczalną różnicą pomiędzy cylindrami 2
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Laska
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2010, 17:56

30 paź 2010, 14:16

czyli dla 1,8 130km i 1.6 90km jest tak samo?
ODPOWIEDZ