[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
U siebie mam Dunlopy SP WINTER SPORT 3D 205/r16 i bardzo sobie chwale. 195 będą pewnie nawet lepsze.
Mieszkam w górach i całą zimę jeździłem na nich bez najmniejszych problemów. Są cichsze (sic!) od standardowych letnich Yokoham ADVAN A11A i na pewno warte każdej złotówki którą na nie wydałem.
Litery T i H to indeks prędkości.
Pod tym linkiem masz dokładną rozpiskę:
http://www.felgi-opony.com/images/media/Zdjacia.do.artykulow/tabela_indeksow_predkosci.gif
87 to indeks nośności opony. 87 oznacza 545kg udźwigu na oponę. Tyle pisze w instrukcji do NC i tego można się spokojnie trzymać.
Mieszkam w górach i całą zimę jeździłem na nich bez najmniejszych problemów. Są cichsze (sic!) od standardowych letnich Yokoham ADVAN A11A i na pewno warte każdej złotówki którą na nie wydałem.
Litery T i H to indeks prędkości.
Pod tym linkiem masz dokładną rozpiskę:
http://www.felgi-opony.com/images/media/Zdjacia.do.artykulow/tabela_indeksow_predkosci.gif
87 to indeks nośności opony. 87 oznacza 545kg udźwigu na oponę. Tyle pisze w instrukcji do NC i tego można się spokojnie trzymać.
Który rozmiar zimówki będzie odpowiedniejszy 195/50/15 czy 195/55/15 ? 195/50 to jak wiadomo seria ale czy trochę wyższa guma nie byłaby lepsza na zimę ?
Którą oponę moglibyście polecić na typowo miejskie warunki ( sporo błota pośniegowego, woda, trochę śniegu jak drogowcy będą zaskoczeni
)?
Waham się między Dunlop Winter Sport M3 a Bridgestone Blizzak LM30 i Michelin Alpin A3. Wszystkie opony po około 300 zł za sztukę.
W 323 jeździłem na Barum Polaris i dawały radę, ale to zupełnie inne auto.
Którą oponę moglibyście polecić na typowo miejskie warunki ( sporo błota pośniegowego, woda, trochę śniegu jak drogowcy będą zaskoczeni

Waham się między Dunlop Winter Sport M3 a Bridgestone Blizzak LM30 i Michelin Alpin A3. Wszystkie opony po około 300 zł za sztukę.
W 323 jeździłem na Barum Polaris i dawały radę, ale to zupełnie inne auto.
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Ważniak pisze:Hej,
Czy ktoś jeździł na Toyo Snowprox? Mają dobrą cenę w sklepach internetowych, jednak nie mogę tej opony wyszperać w żadnych testach
Mam dokładnie takie samo pytanie? Nikt nie używał tych oponek?
rafal pisze:a moze ktos uzywal zima Nokian Wr-G2? jakie wrazenia?
Ja mam na hondzie. Bez zarzutu. Na emiksie katuje takie Karolina.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
A ja dzis zamowilem Vredestein Wintrac Xtreme XL; 205/45 R17 V
Tutaj link: http://www.testberichte.de/p/vredestein-tests/wintrac-xtreme-xl-205-45-r17-v-testbericht.html. Wypadly bardzo dobrze.
Taki rozmiar potrzebuje i w tym rozmiarze opon znalazlem test TYLKO tych opon. W przypadku innych firm testowane sa opony w innym rozmiarze, ale generalnie na Miatkach dobrze spisuja sie ponoc zimowki Continental, Bridgestone i Pirelli tez.
Problem w tym, ze nie zawsze testy sa wlasnie na takich rozmiarach jak potrzebujemy:( dlatego zawsze lepiej czytac co malym druczkiem w artykule stoi.
Dam znac jak wygladaja w praktyce.
Tutaj link: http://www.testberichte.de/p/vredestein-tests/wintrac-xtreme-xl-205-45-r17-v-testbericht.html. Wypadly bardzo dobrze.
Taki rozmiar potrzebuje i w tym rozmiarze opon znalazlem test TYLKO tych opon. W przypadku innych firm testowane sa opony w innym rozmiarze, ale generalnie na Miatkach dobrze spisuja sie ponoc zimowki Continental, Bridgestone i Pirelli tez.
Problem w tym, ze nie zawsze testy sa wlasnie na takich rozmiarach jak potrzebujemy:( dlatego zawsze lepiej czytac co malym druczkiem w artykule stoi.
Dam znac jak wygladaja w praktyce.
Ale Jazda!!!
A ja dzis zamowilem Vredestein Wintrac Xtreme XL; 205/45 R17 V
Tutaj link: http://www.testberichte.de/f/1/2590/533.23935/1.html
Wypadly bardzo dobrze.
Taki rozmiar potrzebuje i w tym rozmiarze opon znalazlem test TYLKO tych opon. W przypadku innych firm testowane sa opony w innym rozmiarze, ale generalnie na Miatkach dobrze spisuja sie ponoc zimowki Continental, Bridgestone i Pirelli tez.
Problem w tym, ze nie zawsze testy sa wlasnie na takich rozmiarach jak potrzebujemy:( dlatego zawsze lepiej czytac co malym druczkiem w artykule stoi.
Dam znac jak wygladaja w praktyce.
Tutaj link: http://www.testberichte.de/f/1/2590/533.23935/1.html
Wypadly bardzo dobrze.
Taki rozmiar potrzebuje i w tym rozmiarze opon znalazlem test TYLKO tych opon. W przypadku innych firm testowane sa opony w innym rozmiarze, ale generalnie na Miatkach dobrze spisuja sie ponoc zimowki Continental, Bridgestone i Pirelli tez.
Problem w tym, ze nie zawsze testy sa wlasnie na takich rozmiarach jak potrzebujemy:( dlatego zawsze lepiej czytac co malym druczkiem w artykule stoi.
Dam znac jak wygladaja w praktyce.
Ale Jazda!!!
Witam wszystkich.
Przeczytałem wszystkie posty. Wszędzie pojawiają się opinie na temat zimówek różnych firm. Przymierzam się do zakupu zimówek. Znalazłem fajne zimówki firmy TOYO. Co o nich sądzicie? Ktoś na nich jeździł? Jak się spisuja w polskich warunkach gdzie zima ZAWSZE zaskakuje drogowców? Pozdrawiam i z góry dziękuje zarady.
Przeczytałem wszystkie posty. Wszędzie pojawiają się opinie na temat zimówek różnych firm. Przymierzam się do zakupu zimówek. Znalazłem fajne zimówki firmy TOYO. Co o nich sądzicie? Ktoś na nich jeździł? Jak się spisuja w polskich warunkach gdzie zima ZAWSZE zaskakuje drogowców? Pozdrawiam i z góry dziękuje zarady.
Despicable Me
jezdzilem na tych:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5071
toyo snowprox s952
na suchym kleja sie o niebo lepiej od np letnich dunlop sp sport, bdb
na mokrym nienajgorzej, db+
na sniegu bdb+
generalnie kiedy zmienilem na letnie dunlopy to w pierwszej chwili wrazenie jakbym opony olejem posmarowal...
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5071
toyo snowprox s952
na suchym kleja sie o niebo lepiej od np letnich dunlop sp sport, bdb
na mokrym nienajgorzej, db+
na sniegu bdb+
generalnie kiedy zmienilem na letnie dunlopy to w pierwszej chwili wrazenie jakbym opony olejem posmarowal...
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
ewert pisze:jezdzilem na tych:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5071
toyo snowprox s952
na suchym kleja sie o niebo lepiej od np letnich dunlop sp sport, bdb
na mokrym nienajgorzej, db+
na sniegu bdb+
generalnie kiedy zmienilem na letnie dunlopy to w pierwszej chwili wrazenie jakbym opony olejem posmarowal...
Człowieku ... czy ty wiesz o czym piszesz ???
Takiej bzdury to jeszcze nie słyszałem



Chcesz powiedzieć, że te zimówki są na suchym lepsze od opony letniej ???
Chyba, że myslisz o suchym asfalcie w temperaturze np. -10 stopni C lub niżej, gdzie każda zimówka będzie lepsza od najlepszej opony letniej, to wtedy sie zgodzę. Ale w temperaturach powyżej +10 stopni C lub wyżej opona zimowa w porównaniu z najgorszą letnią to rozdeptany kapeć.
Może sie i kleją tylko zrób hamowanie ze 100 km/h do zera na tej oponie na suchym i zobacz co z niej zostanie. Ew. pośmigaj i polataj bokiem w zakrętach

PS. na ilu rodzajach opon miałes przyjemnośc jeździć samodzielnie jako kierowca?
Pozdro
BTW: Moderatorzy, to jest dział techniczny, a nie reklama sprzedawanych przez siebie opon.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Chyba, że myslisz o suchym asfalcie w temperaturze np. -10 stopni C lub niżej, gdzie każda zimówka będzie lepsza od najlepszej opony letniej, to wtedy sie zgodzę.
Nawet robili jakieś testy, dobra letnia na suchym i tak powinna być lepsza od marnej zimówki

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Sam w zimie używm snowproxów i mogę powiedzieć, że to bardzo dobre opony ze świetnym stosunkiem cena/jakość. Nieco słabiej radzą sobie jedynie w kopnym śniegu, ale nie wiem czy nie jest to po prostu spowodowane niską masą i napędem RWD miaty
Na pewno jednak bym nie porównywał żadnej zimowej opony do letniej. To nie ma sensu

Na pewno jednak bym nie porównywał żadnej zimowej opony do letniej. To nie ma sensu

Łoś
ok , po ponownej lekturze swojej wypowiedzi i przypomnieniu sobie dokladnie jak to bylo musze ja zmiekczyc: toyo tracily przyczepnosc zdecydowanie pozniej ale:
- byly nowe a dunlopy pod koniec przydatnosci
- toyo byly wczesniej dobrze rozgrzane na, krotkim stosunkowo, odcinku "testowym" a dunlopy swiezo zalozone, slaby jednak ze mnie tester
- bylo jednak stosunkowo zimno choc zdecydowanie powyzej zera i sucho
wiec mialem takie wrazenie w takich a nie innych okolicznosciach.
sory.
- byly nowe a dunlopy pod koniec przydatnosci
- toyo byly wczesniej dobrze rozgrzane na, krotkim stosunkowo, odcinku "testowym" a dunlopy swiezo zalozone, slaby jednak ze mnie tester
- bylo jednak stosunkowo zimno choc zdecydowanie powyzej zera i sucho
wiec mialem takie wrazenie w takich a nie innych okolicznosciach.
sory.

a toyo snwprx s952 to naprawde dobre opony, mi sie na nich jezdzilo komfortowo i na sniegu ubitym tez sa ok w kopnym mx-5 w ogole musi miec lancuchy chyba co najmniej, cegly w bagazniku moze pomagaja... hehe
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
ewert pisze:toyo snwprx s952 to naprawde dobre opony
Mam nadzieję

.
Nokiany -coz,letnie kiszka .Zimowe sa naprawde dobre.
W SUVie mam zalozone na zime 225x55x18 -Bridgestony LM i zdaja egzamin(snieg),nie z jednej opresji mnie wyciagnely.Sila ciagu jest dobra.Gorzej kiedy jest po deszczu przy wiekszych predkosciach rzedu 130-140,auto staje sie niestabilne.Kolega w takim samym aucie ma zalozone nokiany i bardzo je sobie chwali.
Za to w lato jezdze na michalkach i chyba nic ich nie pobije.
W SUVie mam zalozone na zime 225x55x18 -Bridgestony LM i zdaja egzamin(snieg),nie z jednej opresji mnie wyciagnely.Sila ciagu jest dobra.Gorzej kiedy jest po deszczu przy wiekszych predkosciach rzedu 130-140,auto staje sie niestabilne.Kolega w takim samym aucie ma zalozone nokiany i bardzo je sobie chwali.
Za to w lato jezdze na michalkach i chyba nic ich nie pobije.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
czy ktos sie orientuje jaki mamy rozmiar piastyw nc?
bo musialbym isc do garazu, zdjac kolo i zmierzyc suwmiarka, to pomyslalem ze spytam najpierw tu, zanim zrobie sobie wycieczke w ten mroz :p
bo musialbym isc do garazu, zdjac kolo i zmierzyc suwmiarka, to pomyslalem ze spytam najpierw tu, zanim zrobie sobie wycieczke w ten mroz :p
miata lov!
Nie mam pojecia. Spytaj w warsztacie. Ja w piatek naciagam na alufelgi nowe zimowki (Vredestein 205/45 R17 jeszcze cieple w pokoju lezakuja:)). Na wiosne sciagne kola a letnie opony naciagne na nowe alusie. Jakos nie moge patrzec na to cacko ze stalowymi felgami...
Ale Jazda!!!
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 17 lut 2009, 22:47
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
Ale masz je przy SUV-ie. Raczej mx-5 to inny kaliber
oczywiście wyłącznie chodzi mi o kapcie na zimę, w lecie jeżdżę na pirelli z których jestem bardzo zadowolony. Na mokrym zachowują się, jak by było całkiem sucho (w przeciwieństwie do Bridgestone :/ ).
Nokiany są z Skandynawii - a to duży autorytet, jeżeli chodzi o zimę :]
Czekam jeszcze do poniedziałku i albo wezmę te Nokiany, albo Dunlopy te co ma Coolkaz

Nokiany są z Skandynawii - a to duży autorytet, jeżeli chodzi o zimę :]
Czekam jeszcze do poniedziałku i albo wezmę te Nokiany, albo Dunlopy te co ma Coolkaz

każdy kolejny km zamieniam na 1000 metrów radości
Ja również zastanawiałem się nad Nokianem WRG2, ale po przeanalizowaniu opinii i testów wybrałem Semperit Speed Grip. Co do zachowania w warunkach zimowych to dopiero przetestuję z pierwszym śniegiem. Na asfalcie jak na razie sprawuje się dobrze i nie jest bardzo głośna.
Spider pisze:No właśnie co sadzicie o Nokian Wr-G2
Mnie się podoba ich zachowanie na warstwie śniegu. Zawsze jeździłem na Goodyearach, które o ile na czystym asfalcie były genialne o tyle przy nawet cienkiej warstwie śniegu/błota zachowywały się kiepsko. Nokiany w takim przypadku funkcjonują dużo lepiej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......