Montaż Airbagów

Montaz w MX-5 1998 1.6

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

27 wrz 2010, 13:58

Witam,
Mam pytanie, noszę sie z zamiarem zamontowania Airbagów . Znalazłem firme Magnum w Krzeszowicach koło Krakowa. Czy możecie mi coś o nich powiedzieć lub wogóle poradzić coś z tym montażem?
Strona firmy to
www.airbag.pl
Pozdrawiam i z góry dzięki za rady
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 wrz 2010, 14:22

Ale po co montowac? Koszt bedzie taki ze napewno taniej wyjdzie kupic samochod z poduszkami... Ja gdybym nie mial poduszek zainwestowal bym raczej w pałąk, prawdziwe fotele i pasy.

Michal
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 14:41

Wiciu1982 pisze:Mam pytanie, noszę sie z zamiarem zamontowania Airbagów .

Czy Ty poszukujesz NB ? Każda NB miała poduszki. Dwie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 wrz 2010, 15:38

Pierwsze slysze :shock: poduszki to nie spojlery :lol:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

27 wrz 2010, 17:52

Wszystkie NB miały poduszki - dwie, wszystkie z 1998 były puknięte bardziej lub mniej poważnie. Ja kupiłem bez poduszek. Miałem okazje że trafiłem na uczciwego sprzedawcę, który przyznał że nie ma poduszek. I że nie są przez jakiegoś pana mietka montowane w garażu tylko po to by w ogłoszeniu napisac że są i podnieśc cenę auta. Porządne pasy i roll bar pójdą w następnej kolejności, może na wiosne, ale z racji tego że nie mam poduszek i chce je miec stąd moje pytanie bo skoro już mam wydac to wole u kogoś pewnego. Czy jest cos na co szczegolnie zwrocic uwage? czy można kupic rollbar ktory jest tak samo atrakcyjny wizualnie co stylebar ?
Pozdrawiam
Despicable Me
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 wrz 2010, 19:43

Rollbar i prawdziwe pasy sa przeciwwskazaniem do posiadania poduszek. Albo jedno, albo drugie. Osobiscie wolal bym rollbar pasy gdybym mial inwestowac kase.
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

27 wrz 2010, 19:55

Pytanie tylko co się częściej zdarza? Dachowanie czy klepa z odpaleniem poduszek?
Chyba poduchy i dobre pasy są lepszym wyjściem ...
Despicable Me
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 21:45

Wiciu1982 pisze:Pytanie tylko co się częściej zdarza? Dachowanie czy klepa z odpaleniem poduszek?
Chyba poduchy i dobre pasy są lepszym wyjściem ...


Jak poduchy to seryjne pasy... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

27 wrz 2010, 22:00

To jest wszystko tłumaczenie :) masło maslane :) powiem tak kolego piszesz ze chcesz fotele i pasy... Powiedz mi który z zestawów Pasow sparco tzw clipaxow cztero lub 6 cio punktowych pozwoli ci się zbliżyć do jaska??? Bo z doświadczenia wiem ze żaden wiec montaż poduszki jest totalnym bezsensem tymbardziej ze są z nimi kłopoty poprzecierane taśmy czujniki etc.

Chcesz doposazac auto to kup pozadne kubly + pasy + kiere momo lub inna sportowa polsportowa by poprawić swoją precyzje prowadzenia auta. Kontynujac wątek przy uderzeniu przy wyższej predkosci jasiek niczego nie ochroni bo i tak Mazda posklada ci się jak koperta. Rollbar lub klatka. Tylko pozostaje pytanie w ruchu codziennym tak bardzo ci to potrzebne?!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 22:01

Wiciu1982 pisze:Wszystkie NB miały poduszki - dwie, wszystkie z 1998 były puknięte bardziej lub mniej poważnie. Ja kupiłem bez poduszek.

Dziwaczne trochę stwierdzenie, chyba że wszystkie NB które widziałeś w życiu były ze złomowiska.
Wiciu1982 pisze:i chce je miec stąd moje pytanie bo skoro już mam wydac to wole u kogoś pewnego.

To w czym problem ? Poduszka powietrzna to taka sama część zamienna jak każda inna i w przyrodzie występuje. Przeszukaj alledrogo, ebay czy inne portale. Albo wystaw ogłoszenie w dziale giełda. Są też rozbierane na części emiksy ze sprawnymi poduszkami.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2010, 22:11

Jeden z naszych kolegów ma poduszkę do NB. Nie zniszczoną... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

27 wrz 2010, 22:22

vampirek pisze:przy wyższej predkosci jasiek niczego nie ochroni bo i tak Mazda posklada ci się jak koperta.


Nie wiem co rozumiesz przez wyzsza predkosc al z ta koperta to chyba troche przesada. 4gwiazdki EuroNCAP sa...
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2010, 0:10

Qbatron pisze:
Nie wiem co rozumiesz przez wyzsza predkosc al z ta koperta to chyba troche przesada. 4gwiazdki EuroNCAP sa...


Co Ci dadzą 4 gwiazdki EuroNCAP po hamowaniu z powiedzmy 140km/h do powiedzmy 100km/h? :???:
Testy to nie wszystko - nigdy nie oddadzą Ci warunków drogowych chociażby kierunku siły, która miażdży samochód.
PS.Testy są przeprowadzane przy prędkości 64km/h, co oznacza że nawet i przy 80km/h możemy stać się ofiarami zdarzenia drogowego, albo wyjść z tego z ciężkimi obrażeniami.

imo temat bez sensu, nie dokłada się do samochodów poduszek, przepraszam za powyższy offtop
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 wrz 2010, 6:41

Kolejna rzecz do przemylenia - nawet jesli zalozysz "nowe" poduszki, to jaka masz gwarancje ze w trakcie poprzedniego wypadku nie ulegl uszkodzeniu ich sterownik/czujniki itd? Wg mnie tylko prawdziwe fotele i pasy.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

28 wrz 2010, 7:19

podpisuje sie pod mszczyrkiem...
zdecyduj się co, po co i dlaczego...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2010, 7:46

mszczyrek pisze:jaka masz gwarancje ze w trakcie poprzedniego wypadku nie ulegl uszkodzeniu ich sterownik/czujniki itd?


Po montażu poduszek należy to sprawdzić... Mamy tez kontrolkę poduszek...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 wrz 2010, 8:46

majk pisze:
Co Ci dadzą 4 gwiazdki EuroNCAP po hamowaniu z powiedzmy 140km/h do powiedzmy 100km/h? :???:


Jest to juz jakis wyznacznik. sporo aut z okresu rodukcji NB mialo po 2gwiazdki. Wiec miatka mimo swojej skromenj postury z czolowki wyjdzie lepiej niz auta pokroju lanosa ale nawet i lepszych i pozornie pancernych konstrukcji (mercedes w202 - 2gwiazdki, zlamanie przedniego slupka)
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

28 wrz 2010, 10:29

Chyba jestem coraz bardziej przekonany za porządnymi fotelami i pasami 4 punktowymi. Podejrzewam też że przy dzwonie przy 100 km/h to i tak w autach z 1998 roku - poduchy chyba niewiele zadziałają o ile wypalą i o ile uderzenie jest z przodu.
jeszcze tylko jedna konsultacja i decyzja zapadnie
Despicable Me
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 wrz 2010, 13:28

Przy dzwonie przy 100km/h się raczej żywym nie wychodzi niezależnie od samochodu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

28 wrz 2010, 15:28

Alan pisze:Przy dzwonie przy 100km/h się raczej żywym nie wychodzi niezależnie od samochodu.


tu jest fajne porównanie

[url]http://www.youtube.com/watch?v=mFjPfewYxWc[/url]

wprawdzie to jakiś holden pewnie z końca lat '90 ale różnicę i tak widać wyraźnie
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

28 wrz 2010, 15:44

mysle ze przy 100km/h przedni zderzak i silnik kazdemu da buzi i powie papa
Despicable Me
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

28 wrz 2010, 23:06

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=8hW7xQDToEA&feature=channel]Poduszki nie pomogą[/URL]

z czy bez, bez znaczenia przy takim czymś
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

09 lis 2011, 19:43

Sorka, że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie w związku z wątkiem. Mam ofertę samochodu z wystrzelonymi poduszkami i dokładanymi niewystrzelonymi do zamontowania. Jakie są mniej więcej koszty takiego montażu i czy zrobi to jakikolwiek warsztat czy tylko ASO (pomijając sensowność takiego zabiegu o czym już w wątku rozmawiano - pytam informacyjnie)?
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
ODPOWIEDZ