alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
szukałem, szukałem ale nie znalazłem żadnego tematu, ani dyskusji o sportowych zawieszeniach
ja będe szukał na wiosnę do swojej czegoś i ciekaw jestem co na rynku jest sprawdzone i warte wydanych pieniędzy, na czym jeździcie i czego nie polecacie?
gdzie? co i jak?:)
ps. ciekawie wygląda Flyin'Miata stage2, ale sprowadzenie to kupa kasy niestety
ja będe szukał na wiosnę do swojej czegoś i ciekaw jestem co na rynku jest sprawdzone i warte wydanych pieniędzy, na czym jeździcie i czego nie polecacie?
gdzie? co i jak?:)
ps. ciekawie wygląda Flyin'Miata stage2, ale sprowadzenie to kupa kasy niestety
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, 15:24 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Troche na ten temat na forum bylo ale skoro masz czas do wiosny to polecam http://fatcatmotorsports.com/index.htm zakladke FAQ... Jezeli ktos cos wie o zawiasie do miaty to wlasnie oni.
AWD + RWD = ;D
Osobiście polecam angielskie Gaz Shocks - wg mnie najlepsze zawieszenie do MXa w rozsadnej cenie. W trakcie swoich poszukiwanań "zapoznalem się" z Brianem Gazzardem (szefem) więc gdyby znalazlo sie kilku chetnych jestem w stanie ogarnąć zamówienie grupowe, być może ze zniżką nawet Zedy kupić porównywalny zawias z Japonii czy Europy kontynentalnej trzeba wydać sporo więcej. A co do importu z USA - po tym jak rozwalilem amortyzator na dziurze czekalem na nowy tydzien (bezposrednio z UK). Nawet nie chce myslec co by bylo gdybym musial go ciagnac ze Stanów...
Michal
Michal
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 22:27 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Moze i ciekawe, ale za te pieniadze można kupić porzadne Koni, Tein Monoflex wychodzi nawet sporo taniej. Gaz Shocks wydaje mi sie ze udalo by sie kupic za 1/3 tej ceny, ale musial bym zapytac...
Jeszcze o Gaz GP: jest to zawieszenie na którym jezdzi cala Ma5da, to oni przygotowywali zawias do BM'ki Top Gear na Britcar 24h. Amortyzatory sa aluminiowe, tłoczysko bodajrze 14mm z utwardzanej stali, twardość spreżyn do wyboru.
Na ostatnim Ułężu Wróbel zrobił na moim 3:08 - najlepszy czas dnia. Setup ustawialem samodzielnie - Ci co byli w Kielcach widzieli jak z nim walczylem na początku , ale juz jest mniej wiecej ogarniete
Michal
Jeszcze o Gaz GP: jest to zawieszenie na którym jezdzi cala Ma5da, to oni przygotowywali zawias do BM'ki Top Gear na Britcar 24h. Amortyzatory sa aluminiowe, tłoczysko bodajrze 14mm z utwardzanej stali, twardość spreżyn do wyboru.
Na ostatnim Ułężu Wróbel zrobił na moim 3:08 - najlepszy czas dnia. Setup ustawialem samodzielnie - Ci co byli w Kielcach widzieli jak z nim walczylem na początku , ale juz jest mniej wiecej ogarniete
Michal
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 22:39 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
mszczyrek, zgadzam sie w pelni - Gaz ma bardzo ciekawa oferte. Szczegolnie odkad zaczeli sponsorowac ma5da racing i wyposcili gwint Gaz Gold Professional. Wczesniejsze mialy srednia opinie na miata.net
AWD + RWD = ;D
mszczyrek pisze:Moze i ciekawe, ale za te pieniadze można kupić porzadne Koni, Tein Monoflex wychodzi nawet sporo taniej. Gaz Shocks wydaje mi sie ze udalo by sie kupic za 1/3 tej ceny
błagam nie porównuj takich zawiasów do Cusco Zero2
mszczyrek pisze:Na ostatnim Ułężu Wróbel zrobił na moim 3:08 - najlepszy czas dnia. Setup ustawialem samodzielnie
taa.....ale o Toykach R888 w rozmiarze 205 zapomniałeś wspomnieć
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
irakleo pisze:mszczyrek napisał/a:
Moze i ciekawe, ale za te pieniadze można kupić porzadne Koni, Tein Monoflex wychodzi nawet sporo taniej. Gaz Shocks wydaje mi sie ze udalo by sie kupic za 1/3 tej ceny
błagam nie porównuj takich zawiasów do Cusco Zero2
Bez przesady... Tein Flex to ma byc produkt konkurujacy wlasnie z Cusco Zero 2. Czytajac opinie na forach mozna jednak odniesc wrazenie ze faktycznie jednak Cusco wciaz wypada lepiej od Flexa ale tez jest troche bardziej "torowe".
Generalnie jezeli jestesmy juz w tak wysokim przedziale cenowym to moze - Bilstein PSS9
AWD + RWD = ;D
Toyki jak Toyki, rozmiar za duzy do N/A - na 195 bylo by szybciej No i fakt ze cala zabawa trwa 3 minuty nie pozwala sie im nawet porzadnie rozgrzac.
A co do Cusco - gdzie można zobaczyć te zawieszenia w akcji? To znaczy: gdzie sie na tym ścigają?
Ja w tym zakresie cenowym brał bym jakieś Koni lub Bilsteina. Ewentualnie MonoFlexa. W zakresie na jaki bylo mnie stać ( ~3000pln) Gaz Shocks sa bezkonkurencyjne.
A co do Cusco - gdzie można zobaczyć te zawieszenia w akcji? To znaczy: gdzie sie na tym ścigają?
Ja w tym zakresie cenowym brał bym jakieś Koni lub Bilsteina. Ewentualnie MonoFlexa. W zakresie na jaki bylo mnie stać ( ~3000pln) Gaz Shocks sa bezkonkurencyjne.
sebna pisze:Tyle ze te Vmaxxy podobno padają jak muchy. Nie wiem czy ktoś o tym wspominał czy nie.
Sam sie do nich przymierzałem ale po kilku negatywnych opiniach zrezygnowałem.
wydaje mi sie że FM za bardzo ceni swoją reputację żeby sprzedawać zawias który sie psuje. gdybym chcial zmienić zawias to napewno bym je brał w ciemno.
a z popularnych marek coś testowaliście - Tein? Koni? itp
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja mam tein superstreet i uważam, że to świetny kompromis pomiędzy jazdą po mieście a sporadycznymi wypadami na tor...
auto na tym gwincie świetnie 3ba się drogi, nie jeździ się jak taczką, ale czuć sztywność...
auto na tym gwincie świetnie 3ba się drogi, nie jeździ się jak taczką, ale czuć sztywność...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
chbr pisze:a z popularnych marek coś testowaliście - Tein? Koni? itp
miata.net - reviews
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
ja jezdze na gwincie Koni, na "miekkich' ustawieniach i wysokosci podobnej do serii mialem mieszane odczucia za to jak troche poszedl w dol i skrecilem twardosc do polowy zaczal bardzo ladnie pracowac. Jest twardo ale za to rewelacyjnie radzi sobie z nieronosciami i dzurami.
AWD + RWD = ;D
Również mam Teina SS i jestem z niego bardzo zadowolony. To świetny zawias, który daje bardzo szerokie spektrum regulacji. Do tego jest w pełni rozbieralny tak samo jak Bilstein.
mszczyrek na Twój czas wpłynął pełen pakiet modyfikacji, nie tylko zawias
Masz przecież jeszcze wspomniane toyki i poliuretany. Z resztą jeden przejazd to żadna rekomendacja. Zmiana ciśnienia w oponach, kąta geometrii czy czegokolwiek innego mogłyby zmienić osiągi auta. Nie twierdzę, że GAZ to zły zawias, ale jeden przejazd nie świadczy o jego superzajebistości. Też się nad Gazem zastanawiałem, ale ostatecznie zdecydowałem się na Teina ze względu na rzekomo niską trwałość tego pierwszego.
mszczyrek na Twój czas wpłynął pełen pakiet modyfikacji, nie tylko zawias
Masz przecież jeszcze wspomniane toyki i poliuretany. Z resztą jeden przejazd to żadna rekomendacja. Zmiana ciśnienia w oponach, kąta geometrii czy czegokolwiek innego mogłyby zmienić osiągi auta. Nie twierdzę, że GAZ to zły zawias, ale jeden przejazd nie świadczy o jego superzajebistości. Też się nad Gazem zastanawiałem, ale ostatecznie zdecydowałem się na Teina ze względu na rzekomo niską trwałość tego pierwszego.
Łoś
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Tein, Gaz czy Koni na pewno schowają się przy tym:
http://fatcatmotorsports.com/FCM_Bilstein_coilover_revalve_NA_NB.htm
Poczytajcie trochę stronę, warto.
Wiem że jest oczywiście drożej, ale wydaje mi się, że na chwilę obecną to najlepszy oferowany zawias od NA po NBFL
http://fatcatmotorsports.com/FCM_Bilstein_coilover_revalve_NA_NB.htm
Poczytajcie trochę stronę, warto.
Wiem że jest oczywiście drożej, ale wydaje mi się, że na chwilę obecną to najlepszy oferowany zawias od NA po NBFL
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Najlepszy to jest jakiś Ohlins pewnie za kosmiczne pieniądze - FatCat już w tym roku nie porządziło na mistrzowstwach USA.... Co do trwalości Gaza, ludzie wyrobili sobie złą opinię nt. poprzedniej wersji (tzw. nikiel) i teraz niektorzy nieswiadomi rożnic internetowi znawcy ją powielają. Nowy Gaz Gold Pro ma aluminiową obudowe, stalowe utwardzane indukcyjnie tloczysko fi bodajrze 14mm, i oczywiscie jest w pelni rozbieralny. W wyscigach Ma5da calkowicie wyparl pozostalych producentow (Spax i jakis jeszcze trzeci byl dozowolony). Rozmawialem z konstruktorem. Mam wykresy z hamowni. To jest naprawde najlepszy zawias za te pieniadze. Za pieniadze 2-3 razy wieksze na pewno mozna kupic cos lepszego.
BTW: czy Tein dolącza do swoich amortyzatorów wykresy charakterystyki?
Ważniak, zgadzam się oczywiscie ze zadna modyfikacja nie istnieje w próżni
Michal
BTW: czy Tein dolącza do swoich amortyzatorów wykresy charakterystyki?
Ważniak, zgadzam się oczywiscie ze zadna modyfikacja nie istnieje w próżni
Michal
chbr pisze:ja będe szukał na wiosnę do swojej czegoś i ciekaw jestem co na rynku jest sprawdzone i warte wydanych pieniędzy, na czym jeździcie i czego nie polecacie?
gdzie? co i jak?:)
Na scenie klubowej jakiegoś szerokiego wyboru nie znajdziesz. Jest kilka gwintów Teina, Koni sst, jeden na pewno gwint KW, i trochę kombinacji amortyzatorów bilsteina (oryginalnych i mazdowych) w połączeniu z różnymi sprężynami (od serii do twardych HR czy Eibach). Poza oczywiście całą rzeszą kombinacji twarda niska sprężyna z seryjnym amo Chyba o niczym nie zapomniałem Irakleo miał chyba jakiś ciekawy japoński wynalazek ale sprzedał i nie wiem na czym teraz jeździ (o ile on w ogóle jeździ ). Więc jak widzisz wybór jakiś megaduży nie jest.
Ja na moim NBflu mam B6 bilsteina ze spręzynami Tein.SS i bumpstopami 46mm z FatCatMotorsports. Bardzo fajnie jeździ, mimo że nie ma regulacji.
OldTomFrost pisze:Jezeli ktos cos wie o zawiasie do miaty to wlasnie oni.
Również polecam lekturę materiałów i samą firmę. Shaigh to w ogóle ciekawy człowiek i dość sprawnie fruwa swoim emiksem
yanik pisze:wydaje mi sie że FM za bardzo ceni swoją reputację żeby sprzedawać zawias który sie psuje.
Dokładnie. Za długo na reputację pracowali. A na dodatek dobrze wiedzą czego emiksowi potrzeba... Bo sami nimi jeżdżą
Ważniak pisze:mszczyrek na Twój czas wpłynął pełen pakiet modyfikacji, nie tylko zawias
A ja myślałem że na ten meganieprawdopodobny wyczyn wpłynął ten blok co leży w dziale giełda
Przeniosłem wątek do mocy, tu bardziej ta tematyka odpowiada. Notabene wydaje mi się że w dyskusji mieszcie niepotrzebnie ze sobą zastosowania zawieszeń do czystego sportu i do cywila ze sporadycznymi wypadami na amatorskie pojeżdżawki.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Moje zdanie: zawieszenie Miaty dobre jest, na ulice i okolice - zalozyc amortyzatory Bilsteina albo Koni i tyle. Jeśli zmieniać zawieszenie i narażać sie na wydatki, to iść na całość i zrobić to dobrze. Zestawy z Flying Miata (nawet te lepsze) nie sa wystarczająco dobre. Moim zdaniem.
Majkel: blok napewno miał duży wpływ - bez niego napewno by tego czasu nie było Strach pomyśleć co to bedzie kiedy bedzie jeszcze lepszy
Majkel: blok napewno miał duży wpływ - bez niego napewno by tego czasu nie było Strach pomyśleć co to bedzie kiedy bedzie jeszcze lepszy
mszczyrek pisze:Najlepszy to jest jakiś Ohlins pewnie za kosmiczne pieniądze
to mega rasowe zawieszenie, nawet o używki zabijają się na japońskim Yahoo - ale nadaje się wyłącznie na tor....na naszych dogach byłoby bezużyteczne.
Chłopaki nawet najlepszy zawias nie pomoże jeżeli kierowca dupa.
Osobiście największy potencjał widzę w łączniku między kierownicą, a pedałami i to w niego ładowałbym znaczną część swojego budżetu tuningowego. Dopiero gdy ktoś zacznie kręcić czasy porównywalne do Wróbla może zacząć myśleć o poważnych modyfikacjach. Każdemu z nas w zupełności wystarczy zawias renomowanej firmy, niekoniecznie z najwyższy model.
Ja zdecydowałem się na Teina z konkretnych powodów. To dobra marka, zawias zbiera bardzo dobre opinie i według wielu relacji jest bardzo trwały. Ja robię spore przebiegi i zależy mi na tym by moje amory nie wysypały się po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przejechanych po polskich drogach. Thats all
Osobiście największy potencjał widzę w łączniku między kierownicą, a pedałami i to w niego ładowałbym znaczną część swojego budżetu tuningowego. Dopiero gdy ktoś zacznie kręcić czasy porównywalne do Wróbla może zacząć myśleć o poważnych modyfikacjach. Każdemu z nas w zupełności wystarczy zawias renomowanej firmy, niekoniecznie z najwyższy model.
Ja zdecydowałem się na Teina z konkretnych powodów. To dobra marka, zawias zbiera bardzo dobre opinie i według wielu relacji jest bardzo trwały. Ja robię spore przebiegi i zależy mi na tym by moje amory nie wysypały się po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przejechanych po polskich drogach. Thats all
Łoś
Ważniak - co racja to racja
Ja miałem w Civicu Teina SS i byłem niezadowolony, jak dla mnie nawet na najtwardszych ustawieniach był kanapą, na dodatek miał słabą jak dla mnie regulację siły tłumienia
Po przeczytaniu sporo waszych opinii i na innych forach na razie skłaniam się albo do zakupu dobrych amorków Bilsteina i do tego twarde sprężyny np. HR, albo gwint KSporta
Ja miałem w Civicu Teina SS i byłem niezadowolony, jak dla mnie nawet na najtwardszych ustawieniach był kanapą, na dodatek miał słabą jak dla mnie regulację siły tłumienia
Po przeczytaniu sporo waszych opinii i na innych forach na razie skłaniam się albo do zakupu dobrych amorków Bilsteina i do tego twarde sprężyny np. HR, albo gwint KSporta
Yanik, chocby dlatego ze ich tanie zawieszenia to "skladaki". Jedynym zawiasem z ich oferty który chcial bym wyprobowac jest zestaw sygnowany przez AFCO, ale on juz kosztuje normalne pieniadze, 1800$ bodajrze.
Poza tym, nie slyszalem zeby ktos jezdzil na tym sportowo.
Poza tym, nie slyszalem zeby ktos jezdzil na tym sportowo.
OldTomFrost pisze:mszczyrek, zgadzam sie w pelni - Gaz ma bardzo ciekawa oferte. Szczegolnie odkad zaczeli sponsorowac ma5da racing i wyposcili gwint Gaz Gold Professional
Kusi mnie bardzo ten gwint, pomyśli się
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm