Różne opony tył i przód...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Roq
Posty: 49
Rejestracja: 06 sie 2010, 1:05
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

14 sie 2010, 20:55

Kupiłem moją mazdę z nowymi oponami, z tym, że wczoraj zauwazyłem, że z przodu mam opony Michelin Pilot Exalto, a z tyłu Toyo Proxes T1R. Rozmiar 195/50/15 i coś tam dalej. W sumie, rozmiar jest identyczny, ale bieżnik jest już inny. Nie mam pojęcia, czym kierował się poprzedni właściciel dobierając je w ten sposób. Ale, czy nie powinny być wszystkie tego samego typu, czy nie przejmować się tym? A jeśli tak, to które z tych dwóch dokupić?
Sorry za dyletanctwo, ale jestem starej daty i zawsze twierdzono, że opony powinny być takie same z przodu i z tyłu. Czy olać to i jeżdzić? ;)
A tak wygląda bieżnik przedniej i tylnej opony.
Załączniki
Tyl.jpg
Tyl.jpg (115.27 KiB) Przejrzano 524 razy
Przod.jpg
Przod.jpg (148.34 KiB) Przejrzano 527 razy
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

14 sie 2010, 21:13

ja bym to olal i jezdzil tylko moze przod zamienil z tylem bo lepsza opona powinna byc chyba z przodu chodz nie wiem czy nie na odwrot :) niech ktos doswiadczony sie wypowie :)
Obrazek
Obrazek
Roq
Posty: 49
Rejestracja: 06 sie 2010, 1:05
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

14 sie 2010, 21:41

tmx89 pisze:ja bym to olal i jezdzil tylko moze przod zamienil z tylem bo lepsza opona powinna byc chyba z przodu chodz nie wiem czy nie na odwrot :) niech ktos doswiadczony sie wypowie :)


One obie są nowe. Nie wiem, która lepsza ;)
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

14 sie 2010, 21:44

toyo są lepsze, ale na angielskie deszcze najlepsze moim zdaniem będą uniroyal rainsport 02
Powodzenia:)
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

14 sie 2010, 21:52

Nie wiem co na ten temat mówią brytyjskie przepisy, ale w moim kraju mówią, że bieżnik :!: opon ma być identyczny na jednej osi ( na drugiej może być innego rodzaju) :cool:
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2010, 21:58

tmx89,

szukajka -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=415&postdays=0&postorder=asc&start=150

strona ta i następne - jest dyskusja na której osi lepsze opony i dlaczego
Roq
Posty: 49
Rejestracja: 06 sie 2010, 1:05
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

14 sie 2010, 22:07

kwijatkowski pisze:tmx89,

szukajka -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=415&postdays=0&postorder=asc&start=150

strona ta i następne - jest dyskusja na której osi lepsze opony i dlaczego


No i wszystko jasne... Dzięki wszystkim za pomoc.
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 sie 2010, 10:49

na wyspach jest tylko zalecenie co do rozmiaru a bierznik moze byc inny nawet na jednej osi. Oczywiscie zdrowy rozsadek nie zaleca tego.

Lepsze opony daje sie na tyl, bo auto podsterowne jest bezpieczniejsze. Innymi slowy lepiej wpasc w drzewo przodem niz bokiem/tylem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2010, 19:14

Qbatron pisze:Lepsze opony daje sie na tyl, bo auto podsterowne jest bezpieczniejsze. Innymi slowy lepiej wpasc w drzewo przodem niz bokiem/tylem.

Ja wiem ? Raczej odwrotnie, lepsze na przód. Lepiej mieć uślizg na tylnej osi, niż stracić kierowalność na przodzie :mrgreen: Wtedy dużo trudniej się cokolwiek naprawia, nie ? :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

19 sie 2010, 20:34

majkel_c pisze:Ja wiem ? Raczej odwrotnie, lepsze na przód. Lepiej mieć uślizg na tylnej osi, niż stracić kierowalność na przodzie Wtedy dużo trudniej się cokolwiek naprawia, nie ?



http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=71868&highlight=#71868

Te argumenty do mnie przemawiają.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ