Wydech - modyfikacje ... czy więcej kucyków?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

17 cze 2010, 2:49

bardzo przyjemne dźwieki:D. Pozdro
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2010, 7:55

Brzmi bardzo ładnie :grin:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

17 cze 2010, 12:24

Tak jak mówiłem. Normalnie jest bardzo mało słyszalny. Od 2,5 krpm do 4,5 krpm się wydech wypełnia i chyba w tym przedziale słychać go najgłośniej jako wydech solo. Powyżej z kabiny bardziej słyszę wkręcający się silnik choć jak widać na filmikach z tyłu po przejeździe jeszcze ładnie gra, z kabiny oczywiście też go słychać ;D. Nie ma miliard decybeli co by w takim aucie było wieśniackie. Cytując Aro wyszedł tak jakby był przemyślany ;)

- J
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2010, 15:09

Ładnie, szczególnie podoba mi się dźwięk z przodu samochodu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2010, 15:11

Muszę powiedzieć, że bardzo fajnie brzmi - ciekaw jestem, czy na dłuższą metę ten dźwięk nie jest męczący, ale poza tym bardzo mi się podoba
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

17 cze 2010, 15:37

Wiesz na dłuższą metę nie jest męczący bo zawsze możesz sobie jeździć do 2,5 Krpm i w cicho grającą muzyczką nie słychać go nic a nic. Słychać go jak się chce żeby go było słychać ;). Jedynym problemem może być dłuższa czyli kilkuset kilometrowa szybsza trasa. Na 5 biegu w NA na krótkim dyfrze jadąc te licznikowe 110 już się ma troszkę powyżej 3,5 krpm więc buczy sobie w tle. Jak byczy jednostajnie przez 3 godziny to pewnie można się lekko wkurwić ale i tak uważam że jest mega przystępny akustycznie jak na pełen przelot.

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2010, 15:50

JarMan pisze:Jak byczy jednostajnie przez 3 godziny to pewnie można się lekko wkurwić


O tym właśnie mówię
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

17 cze 2010, 16:18

No tak ale też Miatka z założenia dla mnie ma być pojazdem na miasto, jak się zrobi, raz na jakiś czas na trackday i do turystyki ale zdroworozsądkowej. Jeżeli jedziemy gdzieś daleko to zwiedzamy po drodze, robimy noclegi itd i nie robimy przeskoków po 500 km autostradą bo do przemieszczania się z punktu a do punktu b w ten sposób lepszy i tańszy jest samolot a jak nawet nie to stoi u mnie taki 206 90 konny hdi co na jednym baku robi 1000km.

Na razie przejechałem na tym układzie wydechowym 1000 km i nie widzę żadnych problemów jeżeli chodzi o głośność wydechu. Nie można mieć wszystkiego, jak się robi długie autostradowe trasy i silnik operuje w granicach 4krpm jednostajnie to trzeba dodać z 3-4 punkty na volume radia i tyle ;)

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

25 cze 2010, 13:51

Wiedzę ze się podoba wydech zrobiony u mnie przeze mnie i Aro :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Bartch
Posty: 48
Rejestracja: 13 cze 2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2010, 23:53

Sluba, zrobisz mi tez taki? :grin:
daraso20
Posty: 33
Rejestracja: 04 maja 2010, 21:42
Model: NB
Lokalizacja: Leszno

21 lip 2010, 13:24

Witam was niedawno kupilem mazdzinke NB 1.6 i chetnie zakupilbym kolektor, caly wydech i dolot jest ktos kto moglby takie cacko zrobic badz ma gotowe??? :mrgreen:

Mam do kupienia taki kolektor jednak jest on podobno do mx5 NA czy bedzie pasowal do mojej NB???

http://i822.photobucket.com/albums/zz149/uk-performance-uk/MazdaMX589-9412.jpg

http://i822.photobucket.com/albums/zz149/uk-performance-uk/MazdaMX589-9413.jpg
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

21 lip 2010, 14:33

skąd jesteś?
z kolektorem da rade zrobić tak ze będzie pasował ale to na pw Ci wytłumaczę jak coś.
jeśli chodzi o wydech to zapraszam do siebie, JarMan i TheKing są zadowoleni:)

napisz PW
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 lip 2010, 17:09

Jaki jest mniej wiecej koszt zrobienia wydechu u Ciebie?
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

25 lip 2010, 23:27

to ja zadam inne pytanie, czy ktoś z was orientuje się jakie są przybliżone koszta powrotu do fabrycznego wydechu, obecnie mam środkowy...
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

26 lip 2010, 0:27

od kata do końca dla twojego modelu mazdy wydech nowy... zaznaczam nowy ! kosztuje około 200zl? oczywiście zamiennik
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2010, 10:18

Sluba pisze:od kata do końca dla twojego modelu mazdy wydech nowy... zaznaczam nowy ! kosztuje około 200zl? oczywiście zamiennik

Niezbyt dobry zamiennik...(Ferroz czy jak to tam)
Pod tym względem chyba lepiej pójść w Ultera...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2010, 10:31

majk pisze:Niezbyt dobry zamiennik...(Ferroz czy jak to tam)



Po jakichś 15kkm nabiera sportowego brzmienia... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2010, 17:26

Pipercross + zmielony katalizator + końcowy od NBFL = poezja śpiewana :mrgreen:

Zaprawdę nie wiem po co kombinujecie inne :mrgreen: :cool:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2010, 17:29

Karolina pisze:zmielony katalizator



Prawdopodobnie to tylko puszka po kacie jak w jednej turbomiacie... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ