Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 cze 2010, 10:23

będzie jak najbardziej OK, nie wiem jakie straty mocy :mrgreen: ale myśle żebyś nie zawracał sobie tym głowy... ja wlałem 10w60 i nawet się nie martwie ;)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 10:41

Hej Mic dzięki za szybką odpowiedź.

To jeszcze jedno pytanie bo olej ma przynajmniej 3 lata - kupiony w marcu 2007 - co o tym myślicie?

Będzie ok czy lepiej szukać młodszego?

Oleje syntetyczne mają jakąś datę przydatności do spożycia? Olej jest oryginalnie zapieczętowany.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 cze 2010, 10:51

niektórzy producenci mówią o 5 latach a niektórzy twierdzą że jeżeli olej jest przechowywany w nie skrajnych warunkach to zamknięty i 10 lat może leżeć.
otwarty podobno 1 rok.
osobiście wątpię żeby coś się stało z nim niedobrego...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 11:23

Dzięki raz jeszcze - pytanie ile stał na półce u sprzedawcy nim sprzedali gościowi, który teraz mi chce sprzedać ale chyba się skuszę.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

17 cze 2010, 11:32

sebna pisze:I czy ktoś wie, zauważył jaka jest strata mocy przy przesiadce z Xw30 na Xw40?



???????

Pierwsze słyszę.

To już chyba jakies czary musiałyby być.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 cze 2010, 11:36

no trochę śmieszne :)
a później mówią, że użytkownicy miat mają tak mało mocy w serii że szukają strat nawet na użytkowaniu złego oleju :wink:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 12:49

hehe - podobno większa gęstość, większe opory, większe spalanie, mniej mocy ale ten kto mi to mówił nie jest ekspertem.

Pozdro
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

17 cze 2010, 13:18

sebna pisze:hehe - podobno większa gęstość, większe opory, większe spalanie, mniej mocy ale ten kto mi to mówił nie jest ekspertem.

Pozdro


Tiaaaaa ... i jeszcze gęstość powietrza, wartośc cisnienia atmosferycznego i wielkość plam na Słońcu.
:twisted:

A Kopernik była kobietą ... też to gdzies słyszałem.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 cze 2010, 13:19

pmcomp pisze:
A Kopernik była kobietą ... też to gdzies słyszałem.

Pozdro


Jutro też wam uciekniemy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2010, 15:05

pmcomp, czy chcesz, czy nie fizyki nie oszukasz. Większa lepkość/gęstość - wyższe spalanie i niższa moc - wynika to z większych oporów wewnętrznych. Inna sprawa, że tego się nie czuje, bo to są minimalne różnice, ale już np. w wyścigach na kwalifikacje stosuje się ultra rzadkie oleje, bo silniki są na nich mocniejsze.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 15:22

Ciekawy artykuł - jestem na razie w połowie niby nic nowego ale jednak bardzo ciekawy.

[URL=http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles#faq_motor_oil_basics]-> ARTYKUŁ <-[/URL]

A wracając do rożnych gęstości i olejów - tak jak pisałem już gdzieś wcześniej testowałem różne olej i gęstości na moich dyfrach. Między innymi znalazło się też miejsce dla 75w120 wobec 80w90 fabrycznie zalecanego.

Niby nieduża różnica 90 a 120 ale auto było wyraźnie zamulone w całym zakresie obrotów a w szczególności poza power bandem.

Pisząc "wyraźnie" mam na myśli, że wyraźnie było to dla mnie odczuwalne, niekoniecznie, że auto było mega zamulone - a na ten olej się napaliłem bo miał wyciszyć mój dyfer więc byłem nastawiony optymistycznie.

Olej został wylany po tygodniu i zmieniony na inny ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, 15:28 przez sebna, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 cze 2010, 15:23

tak czy tak przy nie extremalnym użytkowaniu myślę że lepiej zjeść mniej na obiad i zrównoważy to różnice w mocy ;)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 16:13

Naprawdę ciekawe rzeczy piszą w tym artykule.

Np że redlina lali do fromuly 1 którejś takiego zwykłego półkowego :shock:.

Ale po lekturze wiem już też, że 10w40 nie kupię. Kupię 0w40 albo 0w30 może 5w coś :)

EDIT: Właśnie skończyłem rozmowę z technikiem Redlina z USA. Pierwsze co mi powiedział to, że jak wleje Xw40 kiedy fabryka zaleca Xw20-30 to wzrośnie spalanie i spadnie moc... nie mówił oczywiście w jakim wymiarze bo zapewne w marginalnym ale fakt jest faktem, że to powiedział to w ogóle o to nie pytany, prowadziłem z nim luźną rozmowę na temat olejów po tym jak już dostałem odpowiedzi na pytania, które mnie interesowały - czyli ile może stać syntetyk na półce i takie tam różne inne, pierdułki.

EDIT2: Jak by ktoś był zainteresowany 3 letnim Redlinem 10w40 za 25e za galon (3.7l) to za 2 - 3 tygodnie będę w Polka i mogę przywieść 2 galony bo tyle mi do bagażu wejdzie.

[URL=http://cgi.ebay.ie/Red-Line-Synthetic-10W40-Engine-Oil-US-Gallon-Redline-/260620105157?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cae2b35c5]-> LINK do Aukcji <-[/URL]

Jest to prawdziwa okazja cenowa. Z tego co mi powiedział technik olej może stać i stać i stać. Ja nie kupuje ponieważ będę celował raczej w 0 albo 5 wX.

Jak by się ktoś decydował to do 25e należy doliczyć nieznanej wartości przesyłki lokalną w Polska chyba że ktoś odbierze ode mnie z Rzeszowa.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 lip 2010, 22:44

Pytanie do mędrców. Zawsze mi mówiono, żeby sprawdzać olej na zimno po nocy bo to daje naj dokładniejszy odczyt. Instrukcja mówi, żeby sprawdzać po zgaszeniu silnika i poczekaniu kilku minut aż spłynie.

Na zimno mam 3/4 miarki na ciepło po zgaszeniu i odczekaniu 10min mam 1/4 po nad full.

Spuszczać tzn. wysysać czy jest ok?

Pozdro

PS Tzn sprawa jest o tyle dziwna, że bagnet ma dwie strony (prawda, że to odkrywcze) i dopiero dziś odkryłem, że jedna strona pokazuję 3/4 full a druga 1/4 ponad full :shock: pomiar robiłem 10 razy, żeby się upewnić za każdym razem to samo... mowa o ciepłym silniku, rano zerknę na zimny.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2010, 22:54

sebna pisze:Na zimno mam 3/4 miarki na ciepło po zgaszeniu i odczekaniu 10min mam 1/4 po nad full.

A sprawdzałeś po obu stronach bagnetu ? :mrgreen: Jeśli nie, to go obejrzyj a możesz się zdziwić :mrgreen:
sebna pisze:Ale po lekturze wiem już też, że 10w40 nie kupię.

Akurat 10W40 jest dedykowany do mx5 na Europę... W odróżnieniu do US, gdzie jest chyba 10W30
irakleo pisze:bo to produkt zza oceanu....

W oficjalnej polskiej dystrybucji kosztuje 228 PLN/galon...
sebna pisze:Jak by ktoś był zainteresowany 3 letnim Redlinem

Ups, dawno w wątek nie zaglądałem a akurat brakuje mi na półce 1 kwarty na wymianę :mrgreen: Cóż, mówi się trudno :mrgreen:
sebna pisze:I czy ktoś wie, zauważył jaka jest strata mocy przy przesiadce z Xw30 na Xw40?

Na pewno uda się ją z nawiązką zniwelować... zamykając dach :mrgreen:

Po
eM
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 lip 2010, 0:35

majkel_c pisze:A sprawdzałeś po obu stronach bagnetu ? :mrgreen: Jeśli nie, to go obejrzyj a możesz się zdziwić :mrgreen:


A czytałeś mój PS :P - tak czy siak nie odpowiedziałeś na moje pytanie :P a to by mnie najbardziej interesowało. Jedna strona bagnetu pokazuje 3/4 full a druga strona (w tym samym pomiarze) 1/4 ponad full (jakieś 3 - 4 mm ponad kreskę F) to są dane z pomiaru na ciepłym silniku.

Dobra dość tych żartów bo już późno ;) - w instrukcji jest tylko wyznacznik co do temperatur, w których silnik ma operować nie ma podziału na kontynenty (hmm a może jednak coś wspominali o Australii :mrgreen:). Głównie zalecany jest 5w20 albo 5w30 i 10w40 do ekstremalnych zastosowań takich jak warunki pustynne.

majkel_c - instrukcja instrukcją ale zerknij sobie na artykuł z linka kilka postów wyżej.

EDIT:

Widzę, że olej nadal jest nie sprzedany więc oferta nadal jest aktualna, co więcej wytargowałem z gościem Gallon za 20e ale jeżeli kupie od niego całość (typ sprzedaje 5 galonów o ile mnie pamięć nie myli, gdyby ktoś nie wiedział Redline przychodzą fabrycznie zalakowane / zapieczętowane niezależnie od nakrętki - ja nie potrzebuje bo mam na półce na jeszcze jedną wymianę redlina właśnie, z tym że 5w30).

Kwartę też mogę przywieść ale już ze sklepu po 15e za kwartę więc już nie taka atrakcyjna cena znowu.

EDIT2:

Sprawdziłem na zimny i jedna strona bagnety pokazuje 1/4 poniżej fulla a druga 1/4 ponad fulla - szlag by to trafił - będę musiał pojechać ściągnąć trochę pewno.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 lip 2010, 8:25

sebna pisze:
Niby nieduża różnica 90 a 120 ale auto było wyraźnie zamulone w całym zakresie obrotów a w szczególności poza power bandem.


błagam Cię :!: nie pisz opowieści z kory drzewa sandałowego :shock: nawet jeśli napchasz tam tawotu, to nie poczujesz różnicy.....
sebna - zalej wreszcie silnik jakąś oliwą, załóż nowe opony.....przestań szperać w necie szukając informacji, porównań, testów, rankingów itd. Przejedź się autem, otwórz sobie daszek i korzystaj z lata....zamiast bić pianę w tematach opony albo oleje :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 lip 2010, 10:29

Problem polega na tym, że lato się jak na razie skończyło w Irlandii :mrgreen:

A to co robię to się nazywa benchmarking i to moje schorzenie zawodowe, postaram się ograniczać :lol:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 10:32

sebna pisze:A to co robię to się nazywa benchmarking i to moje schorzenie zawodowe


Lepiej zajmij się schorzeniem zwanym Miatoholizmem... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

23 lip 2010, 11:22

Panowie, proszę was o pomoc...zaraz po zakupie wymieniłem olej na półsyntetyk Mobila i zaczęły się odzywać samoregulatory...pytanie, czy wystarczy wymiana oleju na lepszy, czy popychacze są do wymiany? Podejrzewam, że poprzedni właściciel wspaniałomyślnie zalał silnik jakimś motodoktorem, żeby uciszyć silnik a przy okazji zepchnął problem na mnie. Jeśli popychacze, to może macie namiar skąd można dostać w dobrych kosztach, ja puki co znalazłem popychacze po 50 PLN/szt. Pytanie tylko, czy w tej cenie nie znalazłbym drugiego silnika w lepszej kondycji...silnik 1.8...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 12:14

waw pisze:zaczęły się odzywać samoregulatory...

Sprecyzuj trochę... Ile przejechałeś od wymiany, kiedy się odzywają (zimny/gorący silnik, czy tylko po rozruchu, czy również w trakcie jazdy)... Generalnie to bym się od razu do wymieniania nie palił, bez paniki...
waw pisze:Pytanie tylko, czy w tej cenie nie znalazłbym drugiego silnika w lepszej kondycji...silnik 1.8...

Chyba sobie żartujesz :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

23 lip 2010, 12:19

no generalnie na początku dawały o sobie znać przy odpalaniu, z czasem zaczęły hałasować również przy rozgrzanym silniku...przy odpalaniu zawsze zaklekoczą, przy rozgrzanym silniku zachowują się natomiast chimerycznie...raz grają, raz są ciche...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 12:26

waw pisze:no generalnie na początku dawały o sobie znać przy odpalaniu, z czasem zaczęły hałasować również przy rozgrzanym silniku...przy odpalaniu zawsze zaklekoczą, przy rozgrzanym silniku zachowują się natomiast chimerycznie...raz grają, raz są ciche...

Hałasowanie HLA to odwieczny problem, ale nie jest to jakaś tragedia. Jest w klubie taka NA, która tłucze zaworami masakrycznie już od długiego czasu a zapiernicza aż miło i nic jej to nie przeszkadza :wink:
Jeśli nie jesteś pewien historii silnika, to na początek może spróbuj mniej inwazyjne i kosztowne metody. Na przykład czyszczenie chemiczne HLA preparatem jak na zdjęciu w załączniku.

waw pisze:wymieniłem olej na półsyntetyk Mobila

Z mojego własnego doświadczenia w emiksie półsyntetyk mobila dość szybko traci parametry. Mniej więcej po przejechaniu 7 tysięcy grała mi w NBfl cała klawiatura :mrgreen:

Po
eM

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 22:48 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
waw
Posty: 18
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:40
Lokalizacja: Zduńska Wola

23 lip 2010, 14:38

dzięki wielkie majkel, przeczyszczę układ, pojeżdżę trochę zmienię olej i zobaczę jak się będzie spisywał. pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 14:47

waw pisze:przeczyszczę układ, pojeżdżę trochę

Ten preparat się dolewa do oleju i jeździ z nim w układzie przez 500 km. Więc pewnie chwilę Ci to zajmie :mrgreen: Ale tak czy inaczej jeśli nawet niezupełnie pomoże to na pewno nie zaszkodzi a koszt nie jest wysoki, jakieś 30 PLN.

sebna pisze:A czytałeś mój PS :P - tak czy siak nie odpowiedziałeś na moje pytanie :P a to by mnie najbardziej interesowało. Jedna strona bagnetu pokazuje 3/4 full a druga strona (w tym samym pomiarze) 1/4 ponad full (jakieś 3 - 4 mm ponad kreskę F) to są dane z pomiaru na ciepłym silniku.

Faktycznie nie doczytałem :mrgreen: Ale bagnety w NBfl mają taki urok :mrgreen: A ile w takim razie wlałeś oleju przy wymianie. Teoretycznie wchodzi 3,8 litra z filtrem, jak z reguły zalewam 3,5 litra i jest dobrze :wink:

Pozdr
eM
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

23 lip 2010, 15:50

Chłopaki to pomiar z której strony jest prawidłowy?
Łoś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 15:54

Ważniak pisze:Chłopaki to pomiar z której strony jest prawidłowy?

Nigdy tego nie badałem :mrgreen: Zawsze mam obie strony pomiędzy min i max i to mi wystarcza :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 lip 2010, 17:06

Na zimnym czy na ciepłym sprawdzasz jeszcze mi powiedz?

A wlałem coś koło 3.5 właśnie.

Swoją drogą jak można zepsuć tak prostą rzecz jak bagnet... a im się jednak udało.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2010, 17:09

sebna pisze:Na zimnym czy na ciepłym sprawdzasz jeszcze mi powiedz?

Czasami na zimnym, czasami na ciepłym :wink: Nie przywiązuję do tego kompletnie wagi, jak trochę oleju ubędzie, to dolewam i tyle :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

18 sie 2010, 15:14

Czy ktoś stosował Motula Gear 300 do mostu.
Tak swoją drogą to z olejami jest mętlik straszny bo okazuje się że olej 10w60 np. Castrola jest syntetykiem a dla mnie od zawsze 10w to były półsyntetyki i kolejny przykład 75w90 np. w Valvoline może być synt. i półsynt
Marzenia są po to aby je realizować.
ODPOWIEDZ