Chip tuning

NB FL

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2010, 9:43

matpilch pisze:co o tym myslicie? w nb mozna by osiagnac 150-160km, oczywiscie zaleznie od wieku i stanu samochodu, ale generalnie jest to ciekawa oferta. koszt takiej zabawy to okolo 2300zl o ile dobrze pamietam.

Cena kompletnie urwana z sufitu. Zresztą poproś ich o konkretną ofertę dotyczącą mx5. Jeśli w ogóle powiedzą że kumają cokolwiek z ECU mx5 warto się również zapytać jaki przyrost gwarantują i kto pokrywa koszta powrotu do serii w przypadku jeśli założonego przyrostu marketingowego się nie osiągnie :mrgreen:
matpilch pisze:moze ktos juz cos takiego robil?

Nikt nie robił i sądzę, że trzeba być ekstremalnym desperatem aby z takiej oferty skorzystać. Za zbliżone pieniądze można mieć w pełni komercyjną wersję MSa lub (jeśli ktoś MSa nie lubi) prawie nową Hydrę. A to są rozwiązania delikatnie mówiąc z innej półki niż przespawany chip w seryjnym ECU.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2010, 10:03

irakleo pisze:ps. no może jeszcze podtlenek azotu i guzik w kierownicy jak na "Szybcy i wściekli" :mrgreen: ale to wyrzucane pieniądze bo po chwili się nacieszysz i zaczniesz myśleć o turbo :wink:


Fakt! Do tego myśl, że każde naciśnięcie przycisku to jak wyrzucanie 10zł na ulicę nie pomaga :)
110@???KM
134@???Nm
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

15 lut 2010, 10:49

ta oferta interesowalem sie od dawna, troche z ciekawosci, co by nie mowic, na papierze wyglada to dobrze. glowna wada metod o ktorych mowicie, tzn turbo/kompressor czy ms albo dolot/wydech etc etc sa zbyt skomplikowane dla przecietnego uzytkownika, np mnie. wiem co to nadsterownosc i co z tym zrobic, ale jak mi sie przepali zarowka to jade do serwisu, rozumiecie?
nie mam jeszcze mx5, chociaz jestem na dobrej drodze, ale nie przewiduje deficytu mocy, mamy nowe mondeo z 2.0 145km i mimo ze wazy 1.5 tony to jakos to jedzie, mx5 ma ta sama moc a jest znacznie lzejsza, wiec mysle ze nie bedzie problemu.

@irakleo
widzialem fotostory Twojej mazdy, nie ma co porownywac Twojego i mojego podejscia do samochodów, mimo ze pewnie obaj kochamy auta, to jako uzytkownicy jestesmy zupelnie inni.
a jak mi zabraknie mocy to kupie inny samochod, nie martw sie ;]

@edit
postanowilem odkopac, bo jak tworze nowe tematy, to na mnie wrzeszcza ze po co skoro juz takie byly
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

15 lut 2010, 12:03

matpilch spokojnie. lepiej zastosować tak jak mówi majkel_c sprawdzone sposoby zwiększenia mocy niż ryzykować. wyjątek jeśli robisz to świadomie i chcesz przetrzeć nowe ścieżki. turbo/kompresor nie są takie straszne, zwłaszcza turbo. wszystko zależy od ilości mocy którą chcesz końcowo uzyskać i od modelu wzmacnianej miatki.
forum i jego użytkownicy to potężna kopalnia wiedzy i w razie problemów zawsze ktoś doradzi. moja wiedza o nowoczesnych silnikach jest na poziomie fana motoryzacji a nie mechanika, a w tej chwili przy wsparciu kilku osób z klubu sam uturbiam swoją miatkę.
chiptuning o którym piszesz to ciekawa opcja, ale trzy dni temu rozmawialiśmy z elektronikiem samochodowym (między innymi i o tym) o możliwości zwiększenia mocy w NBfl i powiedział, że on by nie ryzykował tego typu zabiegów tuningowych w mx5.

pozdr
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

15 lut 2010, 14:41

preferuje wolnossace jednostki, ot co : )
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 lut 2010, 15:57

matpilch pisze:wiem co to nadsterownosc i co z tym zrobic........mamy nowe mondeo z 2.0 145km i mimo ze wazy 1.5 tony to jakos to jedzie

w opisie masz jeszcze Fiata.....póki co walczysz chyba z podsterownością
matpilch pisze:glowna wada metod o ktorych mowicie, tzn turbo/kompressor czy ms albo dolot/wydech etc etc sa zbyt skomplikowane dla przecietnego uzytkownika, np mnie. wiem co to nadsterownosc i co z tym zrobic, ale jak mi sie przepali zarowka to jade do serwisu, rozumiecie?

nie musisz z miejsca porywać się na głęboką wodę. Ja 1,5 roku temu turbo miałem jedynie w dieslu i bladego pojęcia nie miałem o uturbianiu....zawsze możesz komuś zlecić wykonanie projektu a wiedzy na ten temat jest już cała masa na forum
matpilch pisze:preferuje wolnossace jednostki, ot co : )

a jeździłeś kiedyś doładowaną benzyną RWD o masie poniżej 1 tony ? Kup Miatkę, pojeździj trochę a następnie karnij się z którymś z forumowych turbo projektów :wink:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

15 lut 2010, 16:34

irakleo pisze:Kup Miatkę, pojeździj trochę

Myślię że na razie wystarczyłoby nawet pojeżdżenie jakąkolwiek - sądząc po liczeniu ułamków sekundy do setki, to doświadczenie jest jeszcze przed nim.

Na marginesie, nowe mondeo w dwulitrowym Duratecu i brava 1.6 to nie są samochody, po których jakakolwiek zdrowa miata wydaje się wolna.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 lut 2010, 16:49

zresztą jeśli preferuje wolnossaki nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić 1 monster miatę w PL z LS na pokładzie :twisted:
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

15 lut 2010, 17:32

matpilch, skoro preferujesz wolnessaki to niestety masz tylko dwie opcje w mx'ie, zresztą jak już irakleo, pisał -> swap lub ITB. Sam jednak piszesz ze mod polegający na uturbieniu czy montażu kompresora jest zbyt skomplikowany dla ciebie, niestety ITB czy swap to nie plug'n'play.
Zastanów się jednak czy naprawdę potrzebujesz tej mocy w miacie? Osobiscie jestem zdaniem ze 115km czy 146km to naprawdę wystarczająco.
AWD + RWD = ;D
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

15 lut 2010, 18:59

nie twierdze ze bedzie mi za wolno w mx5, po prostu zainteresowal mnie temat takich przerobek i bylem ciekaw co grono miatowe o tym sadzi i czy ma jakies doswiadczenia.
z tego co czytam, to generalnie jestescie na nie, szkoda zachodu i kasy i wogole tragedia. czy to odpycha mnie od zakupu mx5? nie.

@irakleo
co do fwd i nadsterownosci, anglicy maja na to akuratne okreslenie: lift-off oversteer ;)
zreszta takie gadanie jest bezsensu, stwierdzenie ze umiem sobie radzic z nadsterownoscia oznacza tylko tyle ze poki co nie trafilem na trudny zakret.

@topic
nie wiem co to LS, nie wiem co to ITB, wiem co to swap i wiem tez ze to ostatnie co bym chcial z samochodem robic.

rozumiem ze traktujecie mnie jak kolejnego dzieciaka ktory ma internet i starego fiata po rodzicach, takze mysle ze poki co zaprzestane pisania, wroce jesli kupie mx-5, co, dzieki m.in. czytaniu tego forum, jest bardzo prawdopodobne.

pozdrawiam,
maciek
miata lov!
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 lut 2010, 19:15

matpilch pisze:nie wiem co to LS

amerykańskie V8 np z Corvette
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 lut 2010, 19:19

nie masz sie co burzyc, nie traktuja Cie jeszcze tak zle ;) Poprostu z silnika wolnossacego niewiele sie da wyciagnac..

LS to silnik V8, ktory siedzi miedzy innymi w corvette, sa w usa gotowe kity do miatki, ale kosztuja chorendalne pieniadze.

EDIT: too late :)
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

23 maja 2010, 16:10

Zabawiłem się w górnika bo znalazłem przypadkiem taki wynalazek :roll: , może znajdą się zainteresowani z grubym portfelem:

http://www.44tuning.pl/mazda/chip-tuning-mazda-mx5-1.8-16v-146-km.html

To jest ciekawe: "Uwaga! Przedstawione przyrosty zostały sprawdzone i uzyskane w wykonanych już egzemplarzach" :?:
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

23 maja 2010, 20:03

ja po wymianie kolektora wydechowego, wydechu, zrobieniu dolotu i wystrojeniu na ecumasterze licze na takie przyrosty :mrgreen: no moze ciut więcej po cichu :)
raczej wątpie żeby obyło się bez mechanicznych przeróbek...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

23 maja 2010, 22:49

MiC, przy najbliższej okazji - w Kielcach w ten weekend?:) Tyle ze z moja kompletna seria i 210K przebiegu raczej dlugo nie pociagne :mrgreen:
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

23 maja 2010, 22:56

Wszyscy się nabierają widzę :mrgreen: :twisted:

[code:1]JarMan kiedy staniemy na kresce?[/code:1]

Tutaj akurat jest to wykonalne przy najbliższej okazji spotu krakowskiego :twisted: .
Będziesz mógł zobaczyć jakie skutki na kresce dają mody o których myślisz ;) Mówię o pierwszych dwóch :mrgreen: .

Pozdrawiam J.

/ Edit Nie zauważyłem że nie jeździsz NA. W takim razie jest szansa że złoję Ci dupsko :twisted: I zobaczysz ile dają takie mody w NA :mrgreen:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

23 maja 2010, 23:34

fajnie :)
zasilisz nasze streetracingowe grono :)
odbieraj samochód i dawaj znać :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

24 maja 2010, 2:26

Nie musisz mi mówić 2 razy :twisted: . Tak naprawdę to nie musiałeś mówić ani razu bo i tak was będę nawiedzał i wchodził na ambicje :twisted: :mrgreen: .
Nie róbmy offtopu. ;)

Tycjan, Hmmm ... Jakieś przyrosty może się uzyska ale nie będą one takie jakie deklarowane. Zgłoś się za te 1800zł ( bo tyle to chyba by kosztowało ) i zapytaj czy dadzą gwarancję uzyskania takich przyrostów. Inną sprawą jest że za te 1800 zł można inną drogą wspomnianą już przez MiC'a uzyskiwać przyrosty w silniku N/A. Tak jak ostatnio wałkuje. Kolek+Wydech przelot bez kata+Dolot bez przepływki wystrojony Ecumajstrem robiąc w odpowiednich miejscach można oganąć w rozsądnych pieniądzach. A efekty są w miarę przewidywalne.

J.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 maja 2010, 7:54

JarMan pisze:Wszyscy się nabierają widzę :mrgreen: :twisted:

[code:1]JarMan kiedy staniemy na kresce?[/code:1]

Tutaj akurat jest to wykonalne przy najbliższej okazji spotu krakowskiego :twisted: .
Będziesz mógł zobaczyć jakie skutki na kresce dają mody o których myślisz ;) Mówię o pierwszych dwóch :mrgreen: .

MiC zmien podpis usuwajac funkcje [ you ] bo wprowadzasz zamęt.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
montanka
Posty: 196
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

24 maja 2010, 7:59

eeee no właśnie, co ja robię w podpisie? ja się z nikim na kreskę nie umawiałam :lol: :lol:

ah już wiem o co lotto :roll:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 13:35 przez montanka, łącznie zmieniany 1 raz.
"Czekanie - jedna z gorszych pokut jakie los może zesłać człowiekowi"
moje maleństwo nareszcie w domu... :)
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

24 maja 2010, 12:50

JarMan Ja w tym temacie nie wdaję się w dyskusje. Wrzuciłem na forum, bo natrafiłem przypadkiem na w/w link. Tego typu chip tuning przy mx-5, mnie nie interesuje - mam swój kompresor...
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 maja 2010, 14:19

nawet malego zametu wprowadzic nie wolno? ;)
chyba mnie tutaj nikt nie lubi ;)
podpis zmieniony...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

24 maja 2010, 16:22

no ten podpis moze byc :)
a co do poprzedniego to jestes pewny ze bys chcial? :D

takie mody na samym "chipie" wg mnie nie sa realne... no chyba ze calego kompa sie zmienia.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2010, 21:02

Sluba pisze:takie mody na samym "chipie" wg mnie nie sa realne... no chyba ze calego kompa sie zmienia.

Przyjrzyjcie się dobrze cennikowi :mrgreen: Ta "usługa" w przypadku mx5 kosztuje 3000 i obejmuje dolot i bliżej nieznaną świnię. Co ciekawe jest adnotacja, że bez dolotu nie robią... moim skromnym zdaniem można znacznie lepiej 3 klocki wydać...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 maja 2010, 21:03

na LEGO :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :razz:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ODPOWIEDZ