G-Tech

jak wypada pomiar mocy w poruwnaniu do hamowni?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 maja 2010, 0:29

Dopiero niedawno przeczytałem na stronie producenta, że to małe ustrojstwo wykonuje też pomiary mocy silnika.

Jak one wypadają w porównaniu do hamowni i ogólnie jaka jest ich dokładność / powtarzalność / skalowalność?

Ale pewno by się nie wygłupiali jak by miało nie działać?

Pozdro
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 maja 2010, 0:42

sebna, działa dokładnie tak samo jak kalkulator wyliczający moc silnika na podstawie masy auta/czasu na 1/4 mili. I jest tak samo dokładne...
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 maja 2010, 0:58

Wroniasty pisze:sebna, działa dokładnie tak samo jak kalkulator wyliczający moc silnika na podstawie masy auta/czasu na 1/4 mili. I jest tak samo dokładne...


Sorry za głupie pytanie.

Czyli jak dokładne to jest bo wstawiłeś 3 kropki w najciekawszym dla mnie miejscu :mrgreen:?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 maja 2010, 1:41

G-Tech podaje moc na kołach, przynajmniej tak podawał ten którym bawiłem się z kumplem, ale - jak chcesz znać moc na kołach, to znając czas na 1/4 mili, prędkość końcową i dokładną wagę auta w czasie startu (którą i tak należy podać dla G-Techa) wystarczy wrzucić te dane np. do [URL=http://www.dragtimes.com/horsepower-et-trap-speed-calculator.php]takiego kalkulatora[/URL] i wypluje niemalże dokładnie ten sam wynik. Po prostu G-Tech szacuje moc korzystając z tych samych wzorów co ten kalkulator, tyle że nie trzeba mu podawać czasu przejazdu 1/4 mili i prędkości końcowej, bo sam je mierzy. Ot i wszystko

Jest to dosyć dokładna metoda, nie bardzo dokładna, ale do sprawdzenia, czy auto mniej więcej trzyma fabryczne parametry się nadaje. No, ale nie jest to hamownia
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 maja 2010, 3:06

Podobne możliwości ma np. ECUMaster i zwie się to hamownią drogową. G-Tech pewnie poza kalkulatorem (czyli podanie powierzchni czołowej samochodu, wagi itp. jak pisał Wroniasty) używa jeszcze akcelerometru, który dodaje do tej "kalkulacji" przeciążenia. Sensowność takich pomiarów jest raczej wyłącznie do celów modyfikacji, żeby móc oszacować procent poprawy osiągów po czymś tam (np. zwiększeniu doładowania).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 maja 2010, 20:14

sebna pisze:Dopiero niedawno przeczytałem na stronie producenta, że to małe ustrojstwo wykonuje też pomiary mocy silnika.

Nie wykonuje. Wróży. A to prawie to samo :wink:
dmk pisze:Sensowność takich pomiarów jest raczej wyłącznie do celów modyfikacji, żeby móc oszacować procent poprawy osiągów po czymś tam (np. zwiększeniu doładowania).

Dobrze mowi :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ