Demontaż kokpitu - nagrzewnica

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

24 gru 2009, 23:20

Witam kolegów, pytanie następujące, posiada ktoś schemat wszystkich mocowań w kokpicie mx5 NA ? gdzie znajdują się wszelkie zaczepy, śrubki i inne pierdoły, konkretnie chodzi mi o dostanie się do nagrzewnicy, może ktoś już rozbierał deskę rozdzielczą? (pewnie dużo pracy, ale czego nie robi się dla miaty :D ) następne pytanie jeżeli już się dostanę do tej nagrzewnicy, wyjmę ją, jak sprawdzic najlepiej jej szczelnosc??
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Kubaaa

25 gru 2009, 10:48

Tutaj masz pdfa z obrazkami jak kompleksowo zdemontować deskę rozdzielczą (btw, jest już taki temat, założony przeze mnie. kto szuka nie błądzi ;) )

http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

27 gru 2009, 11:23

Kubaaa pisze:Tutaj masz pdfa z obrazkami jak kompleksowo zdemontować deskę rozdzielczą (btw, jest już taki temat, założony przeze mnie. kto szuka nie błądzi ;) )

http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf


thx za info :mrgreen:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

28 gru 2009, 13:28

To odświeżę temat :) wsio jasne, ma ktoś nagrzewnicę full nówka nie śmigana :D? albo chociaż sprawną :D?
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

25 sty 2010, 18:55

no niby obgadany ale nie jestem pewien czy trzeba wymontowac cala deske
musial bm zajzec do swojej ale wydaje mi sie ze wystarczy wyjac sama nagrzewnice z boku calego ukladu ogrzewania
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 sty 2010, 19:13

krystian01533 wez to powoli i ze zrozumieniem przeanalizuj http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf . Musisz wyjac nagrzewnice. Mniej pisz a wiecej czytaj!
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

28 kwie 2010, 18:52

Nie zakładając nowego tematu, wie ktoś jaka nagrzewnica prócz do mazdy mx-5 może pasować do miaty NA ?? Planuje zabrać się za to samemu, a wiadomo jak jest z dostępnością typowych nagrzewnic do miatek
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2012, 11:15

PORADA:
Jeśli ktoś będzie miał problem z cieknącą nagrzewnicą a aktualnie nie ma czasu lub chęci żeby ją wymieniać to można zastosować "sztuczkę" z ominięciem nagrzewnicy.
Operacja zajmuje 3 min ( jeśli przewód będzie miał "ochotę" zejść ) i nie potrzeba do niej żadnych dodatkowych rurek i połączeń
Trzeba:
- odłączyć przewód doprowadzający chłodziwo ( ten na grodzi po lewej )
- zdemontować przewód powrotny ( ten z prawej ) przy grodzi i na wejściu do silnika
- podłączyć wąż wychodzący z silnika w miejsce przewodu wracajacego do silnika

Podziękowania za konsultacje dla: majkel_c, grzes i kurak :poklony:
Załączniki
2012-05-08 14.41.09.jpg
Ominiecie nagrzewnicy
2012-05-08 14.41.09.jpg (60.74 KiB) Przejrzano 713 razy
Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 14:39 przez kantOS, łącznie zmieniany 1 raz.
人馬一体
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2012, 12:22

kantOS pisze:Trzeba:

Warto jeszcze przed rozpoczęciem operacji spuścić płyn z układu chłodzenia :mrgreen:
Btw, ktoś się już wcześniej strasznie pastwił nad Twoimi rurkami od nagrzewnicy. Jak sobie nową sprawisz to podłączaj przewody ostrożnie, ewentualnie jeśli będą już zmasakrowane, przywróć je do stanu "okrągłości" przed podłączeniem.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2012, 14:35

Pominąłem ten punkt bo wylało się tego płynu niewiele. Ale nie zmienia to faktu że po wszystkim trzeba go było uzupełnić.
Co do rurek to masz rację wyglądają nie najlepiej ale ich żywot dobiegł już końca a z nowymi będę obchodził się delikatniej
人馬一体
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 maja 2012, 15:31

kantOS pisze:- odłączyć przewód doprowadzający chłodziwo ( ten na grodzi po lewej )
- zdemontować przewód powrotny ( ten z prawej ) przy grodzi i na wejściu do silnika

Robic to z wyczuciem, bo u mnie jeden wyszedl z cala miedzią z kabiny i czekala mnei rozbiórka kokpitu :P stare gumowe przewody potrafia sie naprawde genialnie zintegrowac z miedzianą rurką.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2012, 16:02

to prawda, mechanior który mi to przekładał naqw... się niemiłosiernie i użył co najmniej 4 różnych narzędzi, łącznie z małym łomikiem :mrgreen:
人馬一体
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 maja 2012, 16:07

kantOS pisze:łącznie z małym łomikiem :mrgreen:

No wlasnie "łomik" przewaznie wyciaga przewod gumowy razem z miedzianą rurką z czeluści kabiny ;) Ubaw po pachy. Polecam :mrgreen:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 maja 2012, 17:28

Kiedyś zdejmowalem te przewody....uprzedzony o giętkości tych rurek zwyczajnie naciąłem nożem przewody gumowe i wymieniłem je na nowe :wink:
ODPOWIEDZ