
Demontaż kokpitu - nagrzewnica
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Witam kolegów, pytanie następujące, posiada ktoś schemat wszystkich mocowań w kokpicie mx5 NA ? gdzie znajdują się wszelkie zaczepy, śrubki i inne pierdoły, konkretnie chodzi mi o dostanie się do nagrzewnicy, może ktoś już rozbierał deskę rozdzielczą? (pewnie dużo pracy, ale czego nie robi się dla miaty
) następne pytanie jeżeli już się dostanę do tej nagrzewnicy, wyjmę ją, jak sprawdzic najlepiej jej szczelnosc??

Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

Tutaj masz pdfa z obrazkami jak kompleksowo zdemontować deskę rozdzielczą (btw, jest już taki temat, założony przeze mnie. kto szuka nie błądzi
)
http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf

http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Kubaaa pisze:Tutaj masz pdfa z obrazkami jak kompleksowo zdemontować deskę rozdzielczą (btw, jest już taki temat, założony przeze mnie. kto szuka nie błądzi)
http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf
thx za info

Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
To odświeżę temat
wsio jasne, ma ktoś nagrzewnicę full nówka nie śmigana
? albo chociaż sprawną
?



Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

-
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
- Lokalizacja: Pruszków
no niby obgadany ale nie jestem pewien czy trzeba wymontowac cala deske
musial bm zajzec do swojej ale wydaje mi sie ze wystarczy wyjac sama nagrzewnice z boku calego ukladu ogrzewania
musial bm zajzec do swojej ale wydaje mi sie ze wystarczy wyjac sama nagrzewnice z boku calego ukladu ogrzewania
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Nie zakładając nowego tematu, wie ktoś jaka nagrzewnica prócz do mazdy mx-5 może pasować do miaty NA ?? Planuje zabrać się za to samemu, a wiadomo jak jest z dostępnością typowych nagrzewnic do miatek
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

PORADA:
Jeśli ktoś będzie miał problem z cieknącą nagrzewnicą a aktualnie nie ma czasu lub chęci żeby ją wymieniać to można zastosować "sztuczkę" z ominięciem nagrzewnicy.
Operacja zajmuje 3 min ( jeśli przewód będzie miał "ochotę" zejść ) i nie potrzeba do niej żadnych dodatkowych rurek i połączeń
Trzeba:
- odłączyć przewód doprowadzający chłodziwo ( ten na grodzi po lewej )
- zdemontować przewód powrotny ( ten z prawej ) przy grodzi i na wejściu do silnika
- podłączyć wąż wychodzący z silnika w miejsce przewodu wracajacego do silnika
Podziękowania za konsultacje dla: majkel_c, grzes i kurak
Jeśli ktoś będzie miał problem z cieknącą nagrzewnicą a aktualnie nie ma czasu lub chęci żeby ją wymieniać to można zastosować "sztuczkę" z ominięciem nagrzewnicy.
Operacja zajmuje 3 min ( jeśli przewód będzie miał "ochotę" zejść ) i nie potrzeba do niej żadnych dodatkowych rurek i połączeń
Trzeba:
- odłączyć przewód doprowadzający chłodziwo ( ten na grodzi po lewej )
- zdemontować przewód powrotny ( ten z prawej ) przy grodzi i na wejściu do silnika
- podłączyć wąż wychodzący z silnika w miejsce przewodu wracajacego do silnika
Podziękowania za konsultacje dla: majkel_c, grzes i kurak

- Załączniki
-
- Ominiecie nagrzewnicy
- 2012-05-08 14.41.09.jpg (60.74 KiB) Przejrzano 713 razy
Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 14:39 przez kantOS, łącznie zmieniany 1 raz.
人馬一体
kantOS pisze:Trzeba:
Warto jeszcze przed rozpoczęciem operacji spuścić płyn z układu chłodzenia

Btw, ktoś się już wcześniej strasznie pastwił nad Twoimi rurkami od nagrzewnicy. Jak sobie nową sprawisz to podłączaj przewody ostrożnie, ewentualnie jeśli będą już zmasakrowane, przywróć je do stanu "okrągłości" przed podłączeniem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pominąłem ten punkt bo wylało się tego płynu niewiele. Ale nie zmienia to faktu że po wszystkim trzeba go było uzupełnić.
Co do rurek to masz rację wyglądają nie najlepiej ale ich żywot dobiegł już końca a z nowymi będę obchodził się delikatniej
Co do rurek to masz rację wyglądają nie najlepiej ale ich żywot dobiegł już końca a z nowymi będę obchodził się delikatniej
人馬一体
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kantOS pisze:- odłączyć przewód doprowadzający chłodziwo ( ten na grodzi po lewej )
- zdemontować przewód powrotny ( ten z prawej ) przy grodzi i na wejściu do silnika
Robic to z wyczuciem, bo u mnie jeden wyszedl z cala miedzią z kabiny i czekala mnei rozbiórka kokpitu
