NA 115KM i 90KM - roznice
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Od 94, na pewno są różnice w rurach które odchodzą od filtra.
Silnik 1,6 osłabiono ze 115 do 90 HP w 95 roku, by zróżnicować bardziej moce silników 1,6 i wprowadzonego w 93 roku 1,8. Dopiero gdy odmłodzono Miatę w 98 roku moc znowu zwiększono (do 110 HP). Kupując Miatę z 95 roku sprawdź na tabliczce znamionowej- moc silnika jest zawarta w kodzie VIN. Jak go rozszyfrować możesz zobaczyć na stronie Radka: www.mx5.prv.pl .
piotr k.
dzieki za odpowiedzi. w jaki sposob oslabiono te silniki? co trzeba wymienic, by z tych 90 otrzymac 115? da sie w miare latwo i tanio?
sek w tym, ze chcialbym miec jak najmlodsze auto, ale jednoczesnie nie chce wersji 90 konnej. wiec idealnie byloby kupic nowsza i wyciagnac z niej te 115.
sek w tym, ze chcialbym miec jak najmlodsze auto, ale jednoczesnie nie chce wersji 90 konnej. wiec idealnie byloby kupic nowsza i wyciagnac z niej te 115.
xxx
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Carion pisze:Tylko to chciałem wiedzieć ,Cya
To jest forum publiczne, prywatne sprawy załatwia się na PW.
Nie żebym się wywyższał ponad moderator.
wlasnie pytam dlatego, ze w latach 94-98 w mazdzie 323 byl silnik 1,5.Przemek Vonau pisze:kamil pisze: natomiast ten 90KM to ten sam, ktory byl w 323bg ?
Nie wiem - nie znam się na zwykłych 323. Pewnie w tym, który był produkowany równolegle z NA 90KM.
1.6 byl wczesniej, wiec konstrukcja juz troche stara.
xxx
ważne rzeczy (jeździłem i 90 KM i teram mam 115 KM); wrażenia subiektywne:
1. Nie da się w żaden sposób z 90 KM zrobić w uatwy sposób 115 KM - to są zupełnie inne silniki (jako bazy)
2. W praktycznej codziennej jeździe (również szybkiej) różnice między silnikami są minimalne,
90 KM jest ekologiczne i bardziej ekonomiczne (0,5 - 1l mniej na 100km), ma mocniejszy dół, Wydaje mi się , że ten silnik w MX-5 to to samo co w 323 88KM.
0-100 ok 10,5 s
115 KM - od 4500 rpm zaczyna jechać nieporównywalnie ostro
0-100 8,8 s
silnik jako baza pochodzi z 323 1,6 turbo z lat 80tych (to co pisze Przemek), dlatego zresztą dobrze znosi uturbienie, śmiganie b. często w przedziale 5000-7000 itp
Ja śmigałem obiema wersjami, dla mnie nie ma chwili zastanowienia 115 KM jest duuuzo lepsze, jedyny powód to to co dzieje się powyżej 4500 rpm...
1. Nie da się w żaden sposób z 90 KM zrobić w uatwy sposób 115 KM - to są zupełnie inne silniki (jako bazy)
2. W praktycznej codziennej jeździe (również szybkiej) różnice między silnikami są minimalne,
90 KM jest ekologiczne i bardziej ekonomiczne (0,5 - 1l mniej na 100km), ma mocniejszy dół, Wydaje mi się , że ten silnik w MX-5 to to samo co w 323 88KM.
0-100 ok 10,5 s
115 KM - od 4500 rpm zaczyna jechać nieporównywalnie ostro
0-100 8,8 s
silnik jako baza pochodzi z 323 1,6 turbo z lat 80tych (to co pisze Przemek), dlatego zresztą dobrze znosi uturbienie, śmiganie b. często w przedziale 5000-7000 itp
Ja śmigałem obiema wersjami, dla mnie nie ma chwili zastanowienia 115 KM jest duuuzo lepsze, jedyny powód to to co dzieje się powyżej 4500 rpm...
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
A cos wiecej poza roznicami w silniku? hamulce, zawieszenie? Interesuja mnie roznice wszystkie inne poza tymi stricte w silniku
bo te juz znam.

sorki za odgrzebanie, ale moje pytanie jest troche inne, czy te silniki mozna przekladac zamiennie? w sensie zamiast 90KM wsadzic 115KM ale goly silnik, bez osprzetu, czy tak da rade? czy w razie czego musze szukac 90KM? i tylko taki wsadzic
Pozdrawiam
Pozdrawiam
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner 

-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
WitamJa miałem 90km i zamieniłem na 115 i było wszystko ok.Pozdrawiam.
Odkopie temat i spytam sie czy pokrywy z silnika 115 km z roku 90 i z silnika 90 km z 96 roku sa takie same ?? Bo lezy mi ten stary silnik i zrobilbym polerke tylko chcialbym wiedziec czy pozniej to bedzie pasowac wszystko do siebie 



nie widzę tu zadowalającej mnie odp. na postawione pytanie. wiec postawie je inaczej.
załóżmy że mam dwa silniki
1.6 90KM w aucie
1.6 115km uszkodzony w garażu
co trzeba przełożyć ( co musi być sprawne) aby przybyło kucyków pod maską.
i czy w ogóle takie kombinowanie ma sens ?
załóżmy że mam dwa silniki
1.6 90KM w aucie
1.6 115km uszkodzony w garażu
co trzeba przełożyć ( co musi być sprawne) aby przybyło kucyków pod maską.
i czy w ogóle takie kombinowanie ma sens ?
mała czarna niewywrotna
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
To zależy co masz uszkodzone w silniku 115 KM. A najprościej byłoby przełożyć.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
z tego co czytam to 1.8 niewiele mocniejszy niz dobre 1.6 115km.
a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek. gorzej jezeli roznice są faktycznie ogromne. calkiem inny silnik
?
a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek. gorzej jezeli roznice są faktycznie ogromne. calkiem inny silnik

mała czarna niewywrotna
sebek.d1 pisze:a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek
Kiedyś kopałem w poszukiwaniu odpowiedzi bo nie byliśmy pewni co siedzi w naszej po swapie; nie da się w prosty ani opłacalny sposób przerobić silnika B6-9J na 115-konny B6-ZE.
Dobrze a teraz niech mi ktoś powie jak w miarę prosty sposób odróżnić B6-9J od B6- ZE. Jestem właśnie na etapie zmiany silnika bo w nowo zakupionej miatce wystąpiła sytuacja taka jak u tmx89'a, Chce kupić 92/93 z wałem big nose i 8 śrubami na kole pasowym ale nie wiem jak w prosty sposób odróżnić takiego od późniejszych 90 konnych.
- Pozdrawiam J.
- Pozdrawiam J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
spisz nr seryjny z bloku silnika i zadzwoń do ASO 

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??
diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM??
Był o tym wielokrotnie.
Różnica między 115KM 1.6 a 130KM 1.8 była na tyle mała, ze nie warto było dopłacać do 1.8... Mazda wprowadziła silnik 90 konny by poprawić sprzedaż 1.8 - i tak nie specjalnie to wyszło

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??
1.8 też nie był tytanem momentu obrotowego a przyspieszenie do 100 było zbliżone przez zastosowanie dłuższego dyfra. Coś trzeba było zrobić, żeby się sprzedawał.

Co do drugiej części twojego pytania - wcale nie jest ich mało. Jest ich mało w Polsce, gdzie auto kilkunastoletnie ma kosztować góra dziesięć tysięcy i ceny, za jakie wystawiają je dbający właściciele na mobile.de po tej stronie Odry często przekreślają sprawę. Inna sprawa, że z ich stanem też bywa różnie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=8001&minFirstRegistrationDate=1994-01-01&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=&zipcode=&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=39&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
spilner pisze:http://suchen.mobile.de/f...String=&lang=de
7990 euro



Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy