Ostre wałki 1.6 NA ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-323-4x4-turbo-mx5-kent-cams-solid-lifters-gtx_W0QQitemZ190388988380QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2c541169dc
Link zlinkowany przez Slube.
Pasują P&P? Jaki można zanotować przyrost KM , NM ?
Gra warta świeczki?
Link zlinkowany przez Slube.
Pasują P&P? Jaki można zanotować przyrost KM , NM ?
Gra warta świeczki?
około 10 km tak myslę róznie zależy ....moze więcej moze mniej ........
http://moto.allegro.pl/item970750174_sportowe_walki_rozrzadu_golf_vento_passat_vr6.html a co sądzicie o tej firmie ? pare dni temu własnie z nimi rozmawiałem z czystej ciekawości...koszt sportowych wałków do NA 1.6 115ps cena: 1350zł za komplet z tego co powiedzieli przyrost mocy w granicach 15% -20% i wiecej w zależności od stanu silnika... przy paru kompletach oczywiście rabacik ....
http://moto.allegro.pl/item970750174_sportowe_walki_rozrzadu_golf_vento_passat_vr6.html a co sądzicie o tej firmie ? pare dni temu własnie z nimi rozmawiałem z czystej ciekawości...koszt sportowych wałków do NA 1.6 115ps cena: 1350zł za komplet z tego co powiedzieli przyrost mocy w granicach 15% -20% i wiecej w zależności od stanu silnika... przy paru kompletach oczywiście rabacik ....
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Z tego co czytałem o wałkach, w silniku atmosferycznym to jest zawsze coś za coś - można zafundować sobie przyrost pod koniec skali obrotów, ale zawsze odbywa się to kosztem wyraźnego zmulenia dołu. Nie wiem czy ma to większy sens w miatowym 1.6 który i tak nie powala przez pierwsze pół obrotomierza. Naturalnie, o ile ma być to samochód do normalnej jazdy.
hmmmmm więc lepiej zainwestować w kolektor wydechowy i reszte układu wydechowego za te PLN ...albo dołozyc pare stówek i swap na 1.8 .....a swoją drogą NA 1.6 115 ps bardzo dostaje od NA 1.8 130ps
i czy 1.8 przez pierwsze pół obrotomierza nie powala tak samo jak 1.6




Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, 9:43 przez Skrzypul, łącznie zmieniany 1 raz.
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
w Twoim przypadku i motorze 1.6 najtańsze konie jak mylisz o przyrostach kilkunastoprocentowych to SWAP. Tak jak kolega pisał takie ostre wałki to chyba nie najlepszy pomysł, poza tym nie do końca wierze w przyrosty 20%
PS:wałki to dobre uzupełnienie innych modów a nie jako pierwszy strzał.

PS:wałki to dobre uzupełnienie innych modów a nie jako pierwszy strzał.
MiC_krk pisze:w Twoim przypadku i motorze 1.6 najtańsze konie jak mylisz o przyrostach kilkunastoprocentowych to SWAP. Tak jak kolega pisał takie ostre wałki to chyba nie najlepszy pomysł, poza tym nie do końca wierze w przyrosty 20%
PS:wałki to dobre uzupełnienie innych modów a nie jako pierwszy strzał.
też nie wierze






SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Najlepiej to sobie kupić 2 miaty
NB FL do wozidupstwa (czy to będzie jako błąd ortograficzny czy wykazałem się kreatywnym słowotwórstwem?
) i NA w stylu SpecMiata. Pozostaje tylko walka z kosztami. Silniki B6 (90-93) są na prawdę wytrzymałymi jednostkami, które potrafią zadziwić swoimi możliwościami. Silnik bez zakucia(oczywiście nie każdy!!!) wytrzymuje doładowanie ok. 1 bara, jak długo to się okazuje w praniu. Wałki są baaardzo ciekawą częścią projektu, lecz tylko jego częścią. Zależy jak auta użytkujemy. Kiedy np. potrzebujemy mocy tylko na górze to wtedy wałki robi się w ten a nie inny sposób. Można też sobie fajnie zapchać turbodziurę...wydaje mi się, że pierwszą modyfikacją silnika 1.6 powinien być wydech i dolot. W razie czego i tak zostaną na później a już na górze zaczyna się coś przyjemniej robić. Przykładowo - mnie cały wydech z tłumikami wyszedł ~500-600zł, ale to zależy gdzie co i jak. Polecam sobie poszukać firmy MTG(Mario Tuning Garage) na racingforum.pl. Zajmują się przede wszystkim BMW, ale robią też własne wydechy z własnymi tłumikami i podobno robią to MEGA profesjonalnie a efekty są ponad oczekiwania. Siedziba chyba w Płocku. A wałeczki polecam zostawić na trochę później jak już przejdzie się erę chorowania na doładowanie(albo zakończoną dmuchaniem albo nie). Do B6 też łatwo powinno podejść ITB i też nie jest to droga impreza.



Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk,dolot mam juz zrobiony musze tylko go odgrodzić
,wydech też mam troszke dłubnięty tzn końcowy remusa ...ale zgodzę sie z Tobą w 100% ze ITB można zrobić po kosztach ..lecz spalanie jest bardzo odczuwalne tym bardziej jak ktoś ma ciężka noge

SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Każda modyfikacja ingerująca w samą jednostkę napędową wiąże się z większym spalaniem. Końcowy tłumik Remusa mało Ci da aczkolwiek kiedy się tym autkiem przejechałem mruczał całkiem milutko. Fajnie by było gdyby ktoś zrobił do Miaty sportowy komorowy wydech o średnicy 2,25 cala, bo to w wolnossaku musiałoby się pięęęknie zachowywać. Dolot zostaw jaki masz, bo wedle ustaleń spilnera jest on bardzo przemyślany i sam stożek dopełnia dzieła inżynierów:) Chyba jedyną modyfikacją z ograniczeniem spalania jest turbo, ale kto zakłada instalację dającą +50hp skoro chce kręcić do 3000rpm? Gorzej jest jak zapodasz małą turbinę,która wcześnie wstaje bo wtedy to od razu kusi do trzymania gazu w podłodze. Ale to już nie jest temat o wałkach w takim razie, było wiele wypowiedzi na forum o wadach i zaletach każdego z rozwiązań także zapraszam na PW albo do właściwych tematów. Ja swoje zdanie o wałkach przedstawiłem:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Skrzypul pisze:a jak się mają 1.6 VS 1.8 na kresce duża jest róznica![]()
i czy 1.8 też ma muła do 4 tys a potem rakieta
sory ze tak was męczę
Wszystkie seryjne NA którymi jeździłem jadą mniej więcej podobnie, różnica w 1.8 to ładniejsza reakcja na gaz na niższych obrotach i trochę mocniejsza góra, ale też nie rzuca na kolana przez dłuższe przełożenie dyfra. Swap na 1.8 z NB robił np. Śluba i o ile pamiętam, zachwycony specjalnie wynikami nie był. Wychodzi na to, że najtańszy wyraźny przyrost w przypadku posiadania zdrowego 1.6 115 KM rymuje się z burbo.

-
- Posty: 552
- Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
- Model: NA
- Wersja: 1.8 BRG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Skrzypul pisze:hmmmmm więc lepiej zainwestować w kolektor wydechowy i reszte układu wydechowego za te PLN ...albo dołozyc pare stówek i swap na 1.8 .....a swoją drogą NA 1.6 115 ps bardzo dostaje od NA 1.8 130psi czy 1.8 przez pierwsze pół obrotomierza nie powala tak samo jak 1.6
![]()
Roznica jest praktycznie niezauwazalna - 1.8 teoretycznie ma troszke lepszy dol, ale nie jest to odczuwalna roznica. Mowie na podstawie kilku dluzszych przejazdzek i objechania kilku tras z YTP, gdzie dol bywa istotny przy ciasniejszych probach. Do tego w roznych imprezach z 1.6 jest sie w klasie do 1600, a z 1.8 z reguly do 2000 albo wyzej

Aha, przyspieszenie do 100km/h wg specyfikacji 8.75s (1.6 115KM) vs 8.7s (1.8 131KM)
no zobaczymy .. jak kalkuluje sobie koszta całego wydechu od początku do końca sportowych wałków i swapa itp zeby to przyjemnie śmigało to chyba jednak wybiore kierunek >1.6 TURBO po zimie 

SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Misza pisze:Roznica jest praktycznie niezauwazalna - 1.8 teoretycznie ma troszke lepszy dol, ale nie jest to odczuwalna roznica.
mnie się wydaje dość duża. z dołu 1.8 NA jest zdecydowanie mocniejsza.porównywałem moją z 1.8 Tomaia i jeśli nie wkręcę swojej w drugą połowę obrotów to nie mam z nim szans. w wyścigu równoległym na 1/4 to różnie bywało: raz ja wygrywałem raz on. to co ja zauważyłem to 1.8 ciągnie od 3500 obrotów, a 1.6 od 4500.
pozdr
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Misza pisze:Roznica jest praktycznie niezauwazalna
O przepraszam, "niezuważalna" to napewno nie jest. Jest zauważalna i to bardzo. Przedewszystkim jest więcej momentu na niższych obrotach co podczas jazdy daje dużo frajdy. Każdy właściciel 1.6 który wsiadał do mojej miaty czuje różnice wyraźnie.Ostatnio na bednarach na 1/4 założyłem stare 8 letnie opony bo nowych było mi szkoda. Jeśli tylko złapałem przyczepność ( opony są mocno twarde ) Sek zostawał z tyłu. ( on jechał na nowych kapciach ).
Oboje mamy przestawione zapłony na 14 na dzień dzisiejszy. W tamtym roku gdy ja miałem jeszcze zapłon 10 a Sek 14 , zostawałem z tyłu. Na dzień dzisiejszy jest odwrotnie

Skrzypul powinieneś zacząć od przestawienia zapłonu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
JarMan pisze:Gra warta świeczki?
Sama w sobie (jako jedyna modyfikacja) raczej nie.
O wałkach do emiksa sporo można poczytać tu (i w okolicach):
http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/na8fcam.html
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Nakreśliło mi to ładnie temat. Jeżeli mówie o opłacalnoście czyli o tej świeczce to mam na myśli stosunek KM&NM/ZŁ
Turbo wypada oczywiście najlepiej i jest to pomysł na przyszłość ale rozważam wszelkie inne tańsze opcję na rok 2010
.
- Pozdrawiam J.


- Pozdrawiam J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
hmmmm dobra przyszło mi coś ciekawego do głowy
a co powiecie o dwóch wałkach wydechowych
jak miałem VW Corrado 1.8 16v 136ps to wszyscy w klubie przekładali wałki tzn ssacy wałek był zastępowany wydechowym <czyli ciut większym> ...srednio dawało to 5-8 km moze w naszych mx-5 da sie zrobić ten sam patent
czekam na wypowiedzi



SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
widzę że nadal cisza w tym temacie
tani koszt dorwania wałka wydechowego a powinno przybyc pare koni .... skoro w VW dało rade i przybyło koni to w madziach będzie to samo ..
ma ktoś może wymiary wałków 1.6 115ps i 1.8 16v 130 jestem ciekaw różnicy ?czy 1.8 ma większe wałeczki
albo moze wsadzic wydechowy z 1.8 do 1..6 





SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
właśnie wykopałem na aukcjach yahoo w Japonii ostrzejsze wałki do turbo Miaty za grosze i biję się z myślami czy warto i czy to się przydaje....sprzedawca zachwala że super hiper....ale w naszych turbomiatach jeszcze tego nikt nie próbował.
bo w turbomiatach ponoc kiepskie efekty to przynosi - jak robiłem remont silnika to meilowałem o tym z flyinmiata i powiedzieli mi że gra jest nei warta świeczki w turbomiatach i nie udalo im sie osiągnąć zadowalajacych rezultatów.
Wroniasty pisze:Obawiam się że do naprawdę ostrych wałków w NA trzeba będzie coś rzeźbić z HLA, bo po prostu hydraulika nie wydoli...
Informacja nie jest do końca pewna (bo mi się w tekst nie chciało wgłębiać zbyt mocno ani głowicy rozbierać), ale natknąłem się na info że mechaniczne liftery z NB znakomicie pasują do NA i można HLA zlikwidować. W drugą stronę zresztą też (podobnież w głowicy NB są jeszcze kanały olejowe do HLA). Jest to dość prawdopodobne info, bo kity wałków do NA zawierają też mechaniczne liftery...
Po
eM
Wroniasty pisze:Obawiam się że do naprawdę ostrych wałków w NA trzeba będzie coś rzeźbić z HLA, bo po prostu hydraulika nie wydoli... w NB ten problem odpada
Wałek jest z kompletem popychaczy

http://page18.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/w44921007
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
majkel_c pisze: ale natknąłem się na info że mechaniczne liftery z NB znakomicie pasują do NA i można HLA zlikwidować

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
majkel_c pisze:........ bo kity wałków do NA zawierają też mechaniczne liftery...
Po
eM
kupie mechaniczne liftery z NB





Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T